Edfehriho Impérium (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

Edfehriho Impérium

Autor : Arte-Zherth   23. července 2009   Povídky
V poslední době se tu roztrhl pytel s takzvanými jednohubkami. Co bych to byl za Aragorňana, kdybych nešel s dobou? Proto Vám posílám takovou (troufnu si říci) nepatrně vizionářkou povídku formou pouze přímé řeči. Přeji příjemné čtení

„Posloucháte rádio BVT, kde právě začíná Váš oblíbený pořad: Na Mušce, kterým Vás provází Talita Abhanar. Přeji dobrý večer jak posluchačům, tak našemu dnešnímu hostu, kterým je předseda Imperiální rady, kontroverzní politik, kritizovaný ale i obdivovaný reformátor, podnikatel a publicista Satuhlasemn Afithab. Ještě jednou; dobrý večer.“
„Dobrý večer.“
„Veškerá média se posledních několik měsíců zaměřují na Váš nový podnik, kterým je Půjčovna dětí. Nemyslíte, že už jste překročil všechny meze?“
„Rozhodně si nic takového nemyslím. Na našem trhu něco takového zcela chybělo a divila byste se, jak obrovský je o mé služby zájem.“
„Spoustě našich diváků přijde Váš nejnovější výstřelek nechutný a srovnávají ho s vyšinutostí.“
„Podívejte se. Já, jakožto politik a předseda Imperiální rady, jsem byl zvolen lidem Edfehriho Impéria, tedy i těmi Vašimi posluchači. Otrokářství má v naší Nové kultuře téměř stopadesátiletou tradici. Označuje to snad někdo za nechutné či vyšinuté?“
„Ale tady se přece jedná o děti. I otroci mají práva, která…“
„Slečno Abhanar, já jsem jedním z lidí, kteří napsali novelu otrokářského zákona z roku 2213, tak mě o něm prosím nepoučujte. Tato děcka, o kterých se bavíme, jsou potomky otroků. Kdybych jim neposkytl toto privilegium, byly by vychovávány v dětských specializačních táborech, odkud by byly rovnou posílány do výkonu pomocného zaměstnání. Děti v naší firmě jsou půjčovány solidním a movitým rodinám, kde ochutnají jídla, o kterých by se jim ani nesnilo, baví se s občany Impéria jako s rodinou, jsou hýčkáni a opečováváni téměř stejně, jako sami Imperialisté. Na druhou stranu si občané Impéria, kteří touží po dětech, mohou vyzkoušet rodičovství nanečisto a později být výbornými rodiči.“
„A to, že s dětmi zacházíte jako s věcmi…“
„Opět Vás musím opravit, slečno Abhanar. Není s nimi zacházeno jako s věcmi, nýbrž jako s otroky na základě zákona o trhu s otroky. Je to klasické propůjčení otroka na dobu určitou, a to není omezeno věkem. Je to tedy naprosto v pořádku a legální.“
„Našel jste si tedy pěknou skulinu ve vlastním zákoně. A to je vám úplně jedno, jak se ty děti cítí? Že jsou zavřené v kójích dva krát dva metry, pouze s postelí a toaletou?“
„Prostor dva krát dva metry, lůžko a toaleta je uzákoněná norma. Nevím co k tomu víc dodat.“
„A to, jak děti trpí neustálými změnami prostředí, Vás zřejmě neznepokojuje.“
„Jak jsem řekl, děti vůbec netrpí. Navíc je ve smlouvě jasně dáno, že nesmějí být nijak týrány a vystavovány fyzickému násilí. Takové počínání je pak trestáno dle zákona.“
„Vy mě vůbec nepo…“
„Poslouchám Vás, ale Vy očividně neposloucháte mě. Říkám Vám, že to, co dělám, je zcela v pořádku. Ty děti se mají nejlépe ze všech otroků.“
„Mluvím o jejich psychice. Co z nich asi vyroste za trosky? Nepřijde Vám to ani trochu nehumánní?“
„Tak já Vám něco vysvětlím. Zřejmě zvládáte jen redaktorské fráze, ale fakta a historie jsou vám cizí. Ta Vaše humanita, solidarita se slabými a potřebnými, charita a socialistické myšlení byl důvod, proč Evropská unie před stodvaašedesáti lety klekla na kolena. Důvod, proč padla na naprosté ekonomické dno. A když její volání o pomoc nevyslyšela ani Čína, ani Amerika, nezbylo jí nic jiného, než rozpoutat třetí světovou válku, aby všichni Evropané neumřeli hlady. Tihle otroci, tihle trpící chudáčci, jak říkáte, jsou potomci těch, kteří vraždili naše předky, syny a dcery našeho národa. Rabovali naše města a plenili naše domovy. Než válka skončila, 65 milionů našich bratrů a sester zahynulo. A to nemluvím o těch, kteří sice přežili, ale přišli o všechno.“
„Ale…“
„Takže, než zase budete mít nějaké hloupé řeči o humanitě, přečtěte si raději nějakou učebnici, zalistujte na internetu, nebo se zeptejte vaší babičky, co zažila její babička, abyste vůbec měla představu, proč dnes vlastně je Edfehriho Impérium otrokářskou zemí. Jen ctižádost, pracovitost a nekompromisní pevná ruka z nás udělaly největší velmoc planety.“
„Máte…“
„Vhledem k tomu, že je můj čas velice cenný, rozhodl jsem se tento zbytečný rozhovor ukončit, neboť není přínosem pro žádného posluchače. Nashledanou.“
„Eh… nas… nashledanou. Vzhledem k… Příště Vás čeká rozhovor s ekoložkou Jamali Ganbu, proto pište své dotazy na obvyklou adresu. Nyní dáme prostor dalšímu pořadu. Dobrou noc Vám přeje Talita Abhanar.“

Další články v kategorii Povídky:

Kdo hodnotil článek Edfehriho Impérium?
hater, Mortred44, Si.moon.a, TheDave

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 25 příspěvků1 2

Arte-Zherth - 10. září 2009 22:47
Arte-Zherth

Gran 10. září 2009 21:04

Díky :)
Je sex nemravný? Jen dělá-li se pořádně.

Gran - 10. září 2009 21:04
Gran

Nehodnotím ani tak dílo jako takové jako spíš představu světa, který je v textu načrtnut - a rozhodně mě zaujal. =) V kombinaci s tím, že se to dobře čte - hezký. ;)

hater - 29. července 2009 12:41
hater

TheDave 27. července 2009 14:38
Souhlasím s Artem, že tvé příspěvky jsou arogantní a použité hrubé výrazy jsou naprosto zbytečné. Protože porušují pravidla diskuze, mažu je.

TheDave - 27. července 2009 14:38
TheDave

Je mi líto, ale k těmhle pár řádků se toho moc říct nedá, pokud se člověk nechce zahrabat do problematiky otroctví nebo totalitních režimů. Tu není co kritizovat, je prostě špatná věc. Snad chápeš, co tím chci říct.
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

Arte-Zherth - 27. července 2009 14:25
Arte-Zherth

TheDave 27. července 2009 14:17

Mě jen moc nezajímá kritika, která je samoúčelná. Tedy "kritizuji jen abych kritizoval." Což je dost často Tvůj případ.

K téhle povídce jsi v podstatě neřekl vůbec nic, jen jsi opapouškoval hatera a pak jsi jen všechny urážel.

Podtrženo sečteno:
Hlavně ať je raději ten Tvůj komentář hodně dobrý, když už ze sebe děláš takového šampióna.
Je sex nemravný? Jen dělá-li se pořádně.

TheDave - 27. července 2009 14:17
TheDave

Zkusím to, ale ať je to raději hodně dobrý :-)
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

Arte-Zherth - 27. července 2009 14:12
Arte-Zherth

TheDave 27. července 2009 14:07

A čím prosimtě?
Ty povídky mají deset stránek, pokud Ti dělá problém pět , jak jsi říkal, nemá cenu, abys to četl.
Pokud máš ale i přesto zájem, přečti si nějakou z těch, co mají "cizí" název.
Je sex nemravný? Jen dělá-li se pořádně.

TheDave - 27. července 2009 14:07
TheDave

Ale ale, tady jsme někomu šlápnuli na kuří očko.
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

Arte-Zherth - 27. července 2009 13:49
Arte-Zherth

TheDave 27. července 2009 13:24

Tak ty věci, ke kterým ses vyjadřoval kdysi, jsou počátky a jejich atmosféra a vůbec kvalita (co se týče povídek) je už dávno pasé.

Mě to ale přišlo divné, že bys přečetl ty moje novější dlouhé povídky a nic k nim neřekl. Pokud nesnášíš čtení dlouhých věcí, nebudu Tě znechucovat.
Je sex nemravný? Jen dělá-li se pořádně.

TheDave - 27. července 2009 13:24
TheDave

Myslel jsem věci z dob minulých, ke kterým jsem se vyjadřoval kdysi. Nesnáším čtení dlouhých věcí, jak to má víc než pět stránek, nepřečtu to ani sám po sobě...ale samozřejmě, pokud o to budeš stát, zhodnotím ti i něco delšího. Jen si sám vyber, já to sám projíždět nebudu.
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

Arte-Zherth - 27. července 2009 12:33
Arte-Zherth

Mno, jak jsi správně řekl, tohle dílo nemá velké ambice, nijak zvlášť jsem pozadí nepromýšlel a tak vůbec jsem psal to, co mě v tu chvíli napadlo. Mimochodem to, že jsi fandil politikovi, je dobře, já mu při psaní taky fandil.

Pokud jsi četl i nějaké jiné moje věci, mohl jsi se vyjádřit i k nim, ale chápu, že je těžké nadávat a kopat okolo sebe, když se Ti to líbilo. Na druhou stranu u tamtěch povídek bych si to vzal spíše k srdci, než tady, kde je to pro mě irelevantní.

Vím, že když se něco napíše z patra, tak to má nedostatky, vidím to tu u ostatních. Kdybych to vzal zodpovědně jako většinu předchozích povídek, psal bych to zase 3 měsíce a skočilo by to opět deseti stránkami. Na to mám ale teď jiné rozpracované věci, na kterých mi záleží.
Je sex nemravný? Jen dělá-li se pořádně.

TheDave - 27. července 2009 07:09
TheDave

Ty jo, si úplně vzpomínám, jak přijdu nalitej ke kámošce na byt, seřvu nějaký lidi na FB a pak vlezu sem a jediný co od tebe vnímám je to "wow" :-D

No nic.
1) No, i tohle je v zásadě diskutabilní, ale je to diskuze na jiné místo, ukončil bych to drobnou omluvou...jak toho člověk o něčem trochu ví, hned má sklony s tím mávat lidem před nosem (Amth by mohl vyprávět).

2) Já u toho trpěl, ten dialog je strašný (možná je to tím, že jednou z mých specializací jsou právě realistické a přirozené dialogy, ale i tak)

3) Četl nečetl, nebudu hodnotit v rámci serveru, budu hodnotit podle sebe. Škále je možná nedostačující, ale slovní hodnocení hovoří jasně...je mi jasné, že sem obvykle padají regulérní srance, které místo hodnocení zaslouží pár facek, ale za to, "že Arte ví, že se za čárkou píše mezera a že existuje něco jako vyjmenovaná slova..." ode mě nikdy 4.5* nedostane, to se budu hádat kdykoliv. Četl jsem od něj některé starší věci a spousta z nich si zaslouží vysoké či nejvyšší hodnocení i podle mých, přiznávám, náročných měřítek, vím, že umí psát i velmi dobře, ale tohle je odpad. Není to taková škoda, protože nemá (toto dílo) ani žádné ambice. Schválně sem zkusím hodit jednu svoji "jednohubku", jak se ujme, co se týče hodnocení...
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

Mortred44 - 26. července 2009 20:14
Mortred44

TheDave 26. července 2009 16:40

Wow:-).
Jen k tomu, co se týkalo mě:
1) V žádném případě jsem nemluvil o tom, jak se kde s otroky zacházelo - říkal jsem jen, že jakmile se objevily názory, že otroci mají duši, že jsou to taky lidské bytosti a že mají nedej bože nějaká práva, znamenalo to, že otrokářský řád šel pomalu do ****. Což v některých Řeckých státech skutečně byla pravda už v 4.st. př.n.l. a což bylo důvodem schizmatu mezi západo- a východořímskou říší.
2) nemůžu si pomoct, mě se to četlo dobře.
3) Co se hodnocení týče, zřejmě jsi nečetl věci, které se tu vyskytují standardně. 5 hvězdiček je málo na takovouhle škálu kvality, ale pokud si s nimi musím vystačit, jsou ty 4 nebo 4,5* co tahle povídka dostane zhruba výstižné - už jen za to, že Arte ví, že se za čárkou píše mezera a že existuje něco jako vyjmenovaná slova...
"See Dick's game. See Dick's use of rules. See how Dick made Jane & Spot cry. See the game end. Don't be a Dick." (Phil Brucato: Deliria RPG)

hater - 26. července 2009 09:36
hater

hater 25. července 2009 15:01
protoze politik vede nikam nevedouci reci o tom kdo komu kdysi co udelal a redaktorka je zakriknuta :-)

respektive ano, mas pravdu. Neni to o charakterech tech postav, ...

hater - 25. července 2009 15:01
hater

Arte-Zherth 25. července 2009 14:08
Ok, ale proč tendle odstavec není v tom textu? :-)

Arte-Zherth - 25. července 2009 14:08
Arte-Zherth

hater 24. července 2009 20:28

Rozumím Ti, jak to myslíš a také chápu že jsi s tím statisticky a prakticky rychle hotový, jenom proto, že je v tomhle (nereálném případě) jednoduché být proti. Ale zkus se nad tím opravdu pořádně zamyslet, jaké by to bylo, být každých čtrnáct dní u někoho jiného, někdy příjemného, někdy pěkného kreténa, a mezitím být v krabici 2x2 metry se záchodem u hlavy, aniž bys měl něco, čemu můžeš říct "doma", aniž bys měl nějakého přítele, ke kterému se od "návštěvy" vrátiš a můžeš mu sdělit své dojmy, postěžovat si, vypovídat mu ze sebe svoje strasti a obavy. Nemít žádné dětství, takové, jak ho chápeme dnes a bereme ho jako samozřejmost.

PS: o charaktery tady vůbec nešlo.
Je sex nemravný? Jen dělá-li se pořádně.

hater - 24. července 2009 20:28
hater

Půjčovna dětí mi nepřijde nic hrozné. Když si někdo platí chůvu, aby se jim staral o děti, proč by si někdo nemohl zaplatit dítě, aby jej mohl mít týden doma? Na prázdniny?
Samozřejmě, někdo by mohl odporovat, že ta chůva to dělá dobrovolně a to dítě ne. :-) Ale proč by to to dítě nedělalo dobrovolně? Opravdu by to nešlo tak zařídit? :-)
Nevím teď kolik je ta statistika mrtvých dětí za den hladem, ale věřím, že každé z nich by vyměnilo pobyt u někoho cizího za to, že může mít plný žaludek.

Také proto mi přijde celý problém zbytečně vykonstruovaný a umělý. Argumenty politika slabé a nepřesvědčivé, slova rmoderátorky mi zní jako slova nepřipravené školačky. :-)
Myslím, že více než na světě či podání, by to chtělo zapracovat na pointě a charakterech postav.

Arte-Zherth - 24. července 2009 13:46
Arte-Zherth

Arte-Zherth 24. července 2009 13:24

To bylo pro Mortreda, kdyby náhodou někdo tápal :-)
Je sex nemravný? Jen dělá-li se pořádně.

Arte-Zherth - 24. července 2009 13:25
Arte-Zherth

Si.moon.a 24. července 2009 12:12

Takhle nějak jsem to myslel. Nevím, jestli napíšu o tomhle "světě" ještě něco, byl to jen takový nastřelený nápad.

PS: ženská jedna, čti si to po sobě trochu :-D
Je sex nemravný? Jen dělá-li se pořádně.

Arte-Zherth - 24. července 2009 13:24
Arte-Zherth

Vždyť já se taky nehádám, naopak s Tebou souhlasím. Ono kdyby to byla povídka někoho jiného, můj komentář by byl určitě podobný.

Ono půjčovat zvíře a člověka je zase trochu něco jiného, ale samozřejmě je to ten první krůček :-)
Je sex nemravný? Jen dělá-li se pořádně.

Vypisuje se 20 z celkem 25 příspěvků1 2


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)