Lov (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

Lov

Autor : INVICTUS   12. srpna 2009   Poezie
Báseň založená hlavně na představivosti. (Teda pokud se to jako báseň dá považovat.)

Hoří.

Tma. Noc.
Úplněk.
Křik. Řev.
Morda.
Zubů. Moc.
Tělo. Krev.
Klid. Vytí.
Noc.
Horda.
Lidí.
Moc.

Hoří.

Luky.
Jas. Oheň.
Meče.
Pochodeň.
Skoky.
Křik. Řev.
Lidí. Teče.
Krev.

Noc.
Řev.
Boj.
Křik.
Pochodeň.
Hod.

Oheň.

Zrůda.
Stvůra.

Vlkodlak.

Hoří.

Další články v kategorii Poezie:

Kdo hodnotil článek Lov?
Amthauer, Kaveh (0.50*), kucik, LadyShade, Lysethea, Mumie z Týmu

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 3 z celkem 3 příspěvků1

kucik - 3. září 2009 16:57
kucik

Na konci jsem rozhodně čekal víc. Přemíra teček a odřádkování uškodila stejně jako přídavná jména bez podmětu. Tříslabičná slova zpravidla rozbila jakoukoliv snahu o úsečnost a nechytla mě ani samotná volba slov.

Je třeba se vyhýbat slovům, která mají i v kontextu více možných významů a nevytváří tudíž zřejmý obraz. Například ,,Moc". Taky se raději vyhni slabikám s více jak dvěmi souhláskami jdoucími po sobě. Opět to narušuje úsečnost.

Navzdory naprosté nenáročnosti vybrané formy tohle nemůžu hodnotit jako povedený pokus.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

LadyShade - 12. srpna 2009 17:15
LadyShade

Někdo vidí obraz z kolečkem, někdo vidí umění za miliony.. já v tomhel vidím jen obraz s moc moc tečkama a nic.. beze spádu, bez vyvolaných emocí, bez náboje...

O tom, že to nemá rytmus nemá smysl mluvit, a ani by zde nebyl úplně podstatný.

Tečky všude tomu jen uškodily..
Život je kurva a Smrt dá všem.

Amthauer - 12. srpna 2009 14:35
Amthauer

Co má báseň dělat je zjevné - vytvářet jednotlivé obrazy, které po chvíli díky své návaznosti nebudou tak jednotlivé, nýbrž se budou prolínat a vytvářet jakousi scenérii, spíše však atmosféru. Uzavřenost jednotlivých slov a krátké verše navíc budí dojem rychlosti dění.

Problém je, že zde není mnoho co hodnotit. Jak se totiž říká, poezie se snaží dotknout čehosti mystického, tj. mimo smysly, nebo když už ve smyslech, tak alespoň mimo pojmy, jakýsi prchavý počitek nebo prchavý pocit. To slovy samozřejmě udělat nemůže, může však těmi slovy chodit co nejtěsněji kolem toho a doufat, že čtenář tím "chozením kolem jámy do jámy spadne". Zde je ten problém, že hodně záleží na čtenáři, co si vezme. Někdo může říci, že první "Hoří." budí prudký dojem, načež "Tma. Noc." působí opět klid a to celé vyzní příliš křečovitě a sekaně; jiný naopak toto ohodnotí kladně, jako sjednocení protikladů v nějaké smysluplné formě - představí si scenérii jako průřezy z ohně na klid, z boje na jeho panoráma apod. Co čtenář, to dojem.

Jedno nicméně můžu na tvorbě básníka ocenit - že dal čtenáři tu svobodu a pak také občas takové uspořádání, které vyvolává napětí a vyplnění napětí ("Teče. / Krev." atd.). A jedno můžu kritizovat - že to nebylo zas tak těžké a šlo z toho málo co jedinečného a tvůrčího. Takže tak:

****
- What is a life devoid of strife?

Vypisuje se 3 z celkem 3 příspěvků1


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)