PseudoCesta (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

PseudoCesta

Autor : Mashiro   20. května 2007   Poezie
No, nejvíc to asi připomíná nějaké to moderní umění. není to nic moc, a smíš je to o formě než o obsahu ( ikdyž forma je taky hrozná) ale co už berme to jak to je :D

-Je jen tma. Nic není. Jen záblesky světel za oponou očních víček. Ani já ani ty, my.
-Otevřeli oči, ta samá tma teď na sebe bere svůj nejtemnější háv. Je stokrát hustější než sama vzpomínka na ni, ale kdesi v dálce se cosi mění. Tma se stala světlem. Nic se stává něčím.
- Je jak zrnko prachu velká, ale jakoby i na tu ohromnou dálku křičela. Já sem Země a ty jsi můj syn. Letíme k ní a ona má ruce roztažené dokořán.
- Je jako smítko. Jak smítko, které se zrodilo v prázdnotě. Jen se ho dotknout.
- Je jako míč. Jako hračka pro všechny děti. Toužíme se přidat k nekonečné hře. Přitahuje svou nevinností, i když proletí okenním sklem nicoty a převrhne prázdné sklenice. Je to země, modrá jako nebe, které ještě nespatřilo světlo světa.
- Je jako dům. Zve nás k sobě. Už není tak milá jak se zdálo z dálky. Křičí hlasy tisíců bouří. Již se jí nechceme dotknout. Vždyť by stačilo aby se jen trochu pohnula a rozdrtí nás samotná její síla.
- je jako svět, vidíme všechny domy a řeky, všechny stromy co jsou na ní. Ale neletíme jim vstříc. Ne není to let, je to pád. Padáme silou jež nás váže k ní, k zemi. Je pozdě se vyhnout smrti, je pozdě naříkat. V pár posledních okamžicích má cenu snad už jen modlitba. Pak se konečně naplní osud a dotkneme se jí. Dotkne se ona nás.
-Je jen tma. Nic není. Jen záblesky světel za oponou očních víček. Ani já ani ty, my.

Další články v kategorii Poezie:

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 12 z celkem 12 příspěvků1

Mashiro - 22. května 2007 14:28
Mashiro

jo, to znám mě se to po mě taky ne­chce nikdy číst .D
hele lidi co si pře­číst moje pseu­do­díl­ka a na­psat tam něco opo­vr­že­ni­hod­né­ho!

Klokánek - 22. května 2007 13:50
Klokánek

Ma­shi­ro 21. květ­na 2007 20:18
jo, já vím, na to jsem při­šel už když jsem to psal, ale ne­chtě­lo se mi to opra­vo­vat... :-D
radši nic

Mashiro - 21. května 2007 20:18
Mashiro

Klo­ká­nek 21. květ­na 2007 17:49
To je divná věta. :D a nezdá se mi tam ten otaz­ník, vy­pa­dá to divně. pro­to­že ty ozna­mu­ješ na co se chceš ze­ptat a ne­ptáš se na to co ozna­mu­ješ, takže tam ten otaz­ník není hezkej :D
Chtěl bych se vást ze­ptat, Pane Hor­ník, Do­pla­va­li kapří­ci? täm by byl otaz­ník ale¨tak jak to máš ty no... :D
hele lidi co si pře­číst moje pseu­do­díl­ka a na­psat tam něco opo­vr­že­ni­hod­né­ho!

Klokánek - 21. května 2007 17:49
Klokánek

Gri­f­fík 20. květ­na 2007 13:19
No právě. Stej­ně tak, jako hudbu za­hra­je každý jinak, text za­re­ci­tu­je každý také jinak. Třeba ať je štu­do­va­nej :) Ale ta in­ter­punk­ce je otáz­kou formy. Tak třeba např. oslo­ve­ní. Když řeknu:" Chtěl bych se vás ze­ptat, pane Hor­ník, jest­li kapří­ci do­pla­va­li?" tak tam žádné čárky při mluvě (nebo popř, při re­ci­ta­ci) ne­dá­vám, pauzu ne­ne­chá­vám. A tak to může být všude. To už není o au­to­ro­vi.
radši nic

Griffík - 20. května 2007 13:19
Griffík

Od čeho je teda in­ter­punk­ce, po­ml­ky, od­stav­ce. Od nich se od­ví­jí kle­sá­ní a stou­pá­ní hlasu, zdů­raz­ně­ní slov po­sa­ze­ním na za­čát­ku věty pak za­pří­či­ní důraz při re­ci­ta­ci to­ho­to slova, po­mlč­ky na za­čát­ku jsou ja­kousi me­ze­rou od­dě­lu­jí­cí ná­sle­du­jí­cí in­for­ma­ci od před­cho­zí...​respek­ti­ve krát­ké ml­če­ní. Já mys­lím že to sice zá­le­ží na tom jak kdo před­ná­ší ale to máš jako s hudbou...​každý ji za­hra­je jinak po svém ale noty má každý stej­né

Klokánek - 20. května 2007 12:59
Klokánek

Gri­f­fík 20. květ­na 2007 11:57
Pře­čteš to stej­ně jinak, nežs to na­psal.Před­nes zá­vi­sí­na člo­vě­ku, který před­ná­ší, ne na uspo­řá­dá­ní­tex­tu.
radši nic

Griffík - 20. května 2007 11:57
Griffík

Jak­to­že ne. Přece to jak básen utvo­říš (re­spek­ti­ve tvor­ba sa­mot­ná) ur­ču­je to jak ji budeš před­ná­šet...​to že nemá nic spo­leč­né­ho?

Klokánek - 20. května 2007 11:43
Klokánek

Gri­f­fík 20. květ­na 2007 11:18
Dobře, ale to už nemá nic spo­leč­né­ho s tvor­bou sa­mot­nou.
radši nic

Griffík - 20. května 2007 11:18
Griffík

taky sem ne­řekl že je to jed­no­du­ché za­re­ci­to­vat právě naopak...​proto je to ta­ko­vé umění.

Ta­ko­vé re­ci­ta­ce spíše při­po­mí­na­jí he­rec­ká výkon než dů­stoj­nou re­ci­ta­ci před publikem...​na to musíš mys­let když si ji budeš v duchu re­ci­to­vat.

Klokánek - 20. května 2007 11:12
Klokánek

Gri­f­fík 20. květ­na 2007 11:04
Mě se to právě re­ci­to­va­lo špat­ně, ale ty 2* srá­žím pře­de­vším za to pří­liš­né hraní si se slovy.
radši nic

Griffík - 20. května 2007 11:04
Griffík

Inu Kloku já ti budu oponovat...​sic jen o jednu hvěz­dič­ku ale přece.

Mě ta­ko­vý druh po­ezie fas­ci­nu­je. Tady právě vy­nik­ne nej­víc to co je na po­ezii nej­hez­čí. A to pro mě ani tak nejsou krás­ně sla­dě­né verše jako právě sa­mot­ná re­ci­ta­ce. A za­re­ci­to­vat ta­ko­vé­to druhy po­ezie je vážně um a zá­ži­tek.

Ani já, ani ty, my.
Tahle část se mi oprav­du líbí ze všeho nej­víc.

Na dru­hou stra­nu je ta báseň ČISTĚ po­e­tic­ká, re­spek­ti­ve na mě pů­so­bí spíše jako hrát­ky se slovy než aby měla ně­ja­ký uce­le­ný smysl, což mi u těch­to typů básní do­ce­la chybí...​neboť krom uchvat­né re­ci­ta­ce z toho ne­má­te nic víc. A proto dávám za 4*.

Klokánek - 20. května 2007 10:30
Klokánek

Pří­jde mi to, jako ta­ko­vý smí­še­ný zdroj in­for­ma­cí, smys­lem dobře zpra­co­va­ný.
O formu mi až tolik nejde, ta také do­ce­la ujde.
Líbí se mi i to opa­ko­vá­ní za­čát­ku na konci, to teď vidím všude. Nicmé­ně já až tak ne­mu­sím ta­ko­vé­to druhy po­ezie. Něco na tom ur­či­tě je, je to dobré, ale per­fekt­ní­to­za­se není. Jako by smysl za­chá­zel až moc da­le­ko od dru­hé­ho smys­lu.
No zkrát­ka, dávám 3*.
radši nic

Vypisuje se 12 z celkem 12 příspěvků1


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)
taBackup debug: