Slzy Nesmrtelných (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

Slzy Nesmrtelných

Autor : Annox   21. března 2008   Poezie
Znovu a naposledy. Dokončeno. Bohužel ne podle mých představ, ale finální podoba je zde. Když múza zmizí, je nutno začít od začátku.

Život? Směšný, krutý a krátký.
Dlouze na tmavou oblohu hledí.
Někdy jistý, jindy zas vratký,
na skále vysoko, smuten tam sedí.

Svícen života, tu plamen dohořívá,
bílá růže, vadne na chladné podlaze.
Skelné oči, slza, nevíš kam se dívá,
štěstí, láska jest vykoupena předraze.

Na rukou krev, smrti dnes se nedočká,
tělo zde leží, smutná to bledá krása,
letmý úsměv, čas plyne, bohužel nesečká.
Ironie světa - Tabula rasa.

Vztek a nenávist, pomsta tak krásná,
lidskost v sobě brzy navždy ztratí,
krajem křik, vzpomínka stále jasná.
Bolest v srdci, čas se náhle krátí.

Luna září, chlad i noc nad ránem panuje,
vzpomínka dávná, smích a radost mládí v ní.
Nenávist pro odplatu on stále plánuje.
Ztratil co miloval, bolest zůstává poslední.

Smutné rozhřešení, nad tělem s dýkou stojí,
podsvětí ho nechce, samota, nemá kam jít.
Pocitu viny v sobě, každý dnes se bojí,
na svět se hněvá, vrah sny nemůže snít.

Zrak odvrátí on, letmý úsměv stačí.
Zlé tušení, chvění strachu znáti je,
náruč je rozevřená, řev tisíců značí.
Chůze pevná, již není naděje.

Hněv bohů, oheň, mrtvé ticho nastalo,
soumrak se blíží, náhle dech utichá.
Pohled vzhůru, strachu nebe zčernalo.
Prosby a vzlykot vyzní do ticha.

Domy jsou prázdné, věčnost již není.
Světem kráčí, slzy po tváři kanou.
Odkaz věků zde, toužíc po zapomnění,
on je tou věčnou, poslední ranou.

Rudá záře, hle kdosi strach cítí,
proklet byl sám krutě a dlouze,
do hlubin pekla, jednou člověk se chytí.
Podlehl životu, té nejsladší touze.

Zítra v dáli dnes pomalu mizí.
Bělostný má kabát, oči, kůži i vlasy.
Ten kdo ho nezná sic, zde stále cizí.
Drápy jsou černé ze zla a zvrhlé krásy.

Život? Směšný, krutý a krátký.
Dlouze na tmavou oblohu hledí.
Někdy jistý, jindy zas vratký,
na skále vysoko, smuten tam sedí.

Další články v kategorii Poezie:

Kdo hodnotil článek Slzy Nesmrtelných?
Agrus Kos M1, akira, Allizea, Amthauer, Ania R., Chlodva, Harald, LadyShade, Liraine, Miar, Mr.Frost, Ráchel (5.00*), Sachmet (5.00*), Saxana, Shadday (5.00*), Systy, TheDave, Vít00, zen

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 30 příspěvků1 2

Annox - 27. března 2009 02:13
Annox

Možná jsem si uvědomil Chaoz v čárkách, možná jsem to přehnal s Absinthem (Ten patok od zeleného stromu nepijte, je to kentus...), ale opravil jsem je. Nebo spíše jsem je ubral. Podle mě to teď vypadá jinak... možná i lépe.
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

Laethé - 10. srpna 2008 21:09
Laethé

Tato báseň byla nominována do Aragornského sborníku, http://www.aragorn.cz/diskuze/aragornsky-sbornik.
Jsem anděl / co Tě dostal na povel / ale mám-li Tě vzít do nebe / chci z toho něco pro sebe / mám rád řeč těl / a v kapse lubrikační gel / tak mi namaž perutě / a já do nebe vemu Tě. (Xindl X - Anděl)

LadyShade - 30. července 2008 08:09
LadyShade

Wow... tak tahle mi vzala dech.. prostě krása.. myslím, že není co dodat..5*
Život je kurva a Smrt dá všem.

Allizea - 1. dubna 2008 21:14
Allizea

Annox 28. března 2008 17:31
Tj maličkost :)
Dum Spiro, Spero.

Annox - 28. března 2008 17:31
Annox

Allizea 27. března 2008 07:55
Děkuji koči :)
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

Allizea - 27. března 2008 07:55
Allizea

MNo jelikož jsem už něco z toho četla a moc se mi to líbilo, tak nemůžu konstatovat jinak než,že mě tohle totálně nadchlo.
Podle mě je to opravdu dost zajímavě napsáno. Je to úplně něco jiného než se tu normálně objevuje, takže opravdu velkou poklonu Annoxi a divím se, že to má jenom 4,5* prtž by si to zasloužilo celých 5* :)
Každopádně jak jsem už řekla...do porovnání jsem tu četla... mno co si pamatuju tak nečetla nic lepšího :-D

Ale abych zase jenom enchválila...jedna sloka...nebo-li dvě veršové spojení mi neseděli, ale ty zmizeli v davu :)

Takžed ávám určitě 5*
Dum Spiro, Spero.

Kaena - 24. března 2008 17:45
Kaena

Annox 24. března 2008 17:39

Je vždy podezřelý jev, když někdo chce umlčet cizí zpěv...
"Kde je ta mrcha, co ze mě vysála život a říkám jí zlatíčko?!"

Annox - 24. března 2008 17:39
Annox

Kaena 24. března 2008 17:37

Neboj, maminku mám hodně rád, tak ta mě pochopí. :-P
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

Kaena - 24. března 2008 17:37
Kaena

Annox 24. března 2008 17:30

Jestli mi ublížíš, budu žalovat mamiince :P
"Kde je ta mrcha, co ze mě vysála život a říkám jí zlatíčko?!"

Annox - 24. března 2008 17:30
Annox

Chlodva 23. března 2008 21:44
A co tím chtěl básník říci? :-D

Amthauer 23. března 2008 23:58
No, ne zas tak tvrdě :-D

Kaena 24. března 2008 17:19
Jen počkej prcku :-D
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

Kaena - 24. března 2008 17:19
Kaena

Hm... Vrah je lepší... *uhýbá před vším, co po ní začne strýček Bannox házet* :D
"Kde je ta mrcha, co ze mě vysála život a říkám jí zlatíčko?!"

Amthauer - 23. března 2008 23:58
Amthauer

kucik 22. března 2008 14:05
Na takovou diskuzi si z chatu nepamatuji :)

Annox 22. března 2008 22:52
Aneb "nerozumíš tomu, tak nekdákej"? Ok, už nekdákám ;)
- What is a life devoid of strife?

Chlodva - 23. března 2008 21:44
Chlodva

Jo, ze začátku jsem se v tom trochu ztrácel, ale pokud jsem správně pochopil fragmenty příběhu zašifrovaný v posledních slokách, tak ten začátek je pak sympaticky retrospektivně domaloval (to je sakra cizích slov... :D) Problem bych viděl v: a)čárkách, je to pravda, že je jich tam moc, doporučuju úplně vynechávat. Někdy jsem je vážně nepochopil.
b) rýmuješ slovesa na slovesa, příklad: cítí - chytí, sedí - hledí... Jako není to špatně, nikde nenajdeš pravidlo, že se to nesmí (ony mezi náma stejně žádná pravdila na psaní neexistujou), ale obecně se má v kvalitnější poezii za to, že by se to dělat nemělo, stejně jako rýmovat třeba infinitiv na infinitiv. Protože to je vlastně zjednodušení, na sloveso můžeš vlastně zrýmovat tímhle způsobem téměř jakékoli sloveso jiné (teda ze správný třídy samozřejmě, ale vždycky je výběr přímo obrovskej) a básník se snaží se vždycky trochu předvíst, kolik slov zná, takež tuhle možnsot prostě nevyužívá a na sloveco zrýmuje třeba podstatný jméno se stejnou koncovkou. Jinak řečeno, v "profesionální" (a je to obludný slovo ,ale myslím tím takovou tu, co se tiskne do knih a učí se o ní ve škole) poezii můžeš mnohem snáze najít verš: cití - pití než cítí - chytí. Aspoň taková je má osobní zkušennost. Tak to bdue pro dnešek všechno, co jsem vám chtěl říct.
Dvě věci mi porád nejdou z hlavy --- Tak především ty její oči, krásný dravý... --- A pak taky ten hřebík.

Annox - 22. března 2008 22:52
Annox

Amthauer 22. března 2008 10:44
No, nevím.
Víš jak se stavím k Próze... asi jako ty k Poezii. :)

kucik 22. března 2008 14:05
Ano, rozhovor se mi velice líbil. A dokonce jsem ti i napsal komentář. A to je u mě vzácnost! :-D
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

kucik - 22. března 2008 14:05
kucik

Amthauer 22. března 2008 10:44
Myslim, ze tohle je na vlas stejna diskuze, jakou jsme vedli vcera na chatu.
Kazdy hleda v poezii neco jineho a je naivni tvrdit, ze prave muj nazor (ze je rytmus dulezitejsi rymu), je ten spravny.
Je to stejne, jako jsem vcera ja hajil svoji vizi jazyka v poezii.
Pro me samotneho je poezie blize hudbe, nez proze a proto i ja hledim vice na rytmus. Ano, take se mi nelibi "basne" postradajici rytmus a rym. Muzu s tim nesouhlasit, muzu proti tomu protestovat, ale to je tak vsechno co s tim zmuzu.

I proto jsem se v tomhle pripade zrdzel hvezdickoveho hodnoceni.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Ania R. - 22. března 2008 12:24
Ania R.

Amthauer 22. března 2008 10:44
No dobrá, nemusí se to úplně rýmovat, ale pak se to tak dobře nečte. A že se rým nepoužívá-o tom pochybuju. Myslím, že je stále hojně rozšířen, protože to prostě pro většinu lidí vypadá líp.
Krásná žena přináší užitek jen milencům a umělcům bez fantasie.

Amthauer - 22. března 2008 10:44
Amthauer

Annox 21. března 2008 21:37
Že báseň rovná se rýmovačka je všeobecná fáma (především mezi žáky ZŠ) - důležitá je sylabotonie (rytmus) a rým pouze může být - dnes se obvykle rým používá především pro jednodušší básničky, třeba pro děti (k čemuž má toto díla na hony daleko), pro vážnější a dospělejší poezii se rým většinou nepoužívá už nějakých těch dvě sta let (a před dalších čtyři sta let se opět nepoužíval). Problém je, že dnešní autoři když už píší volným veršem, tak se nezbavují jen rýmu, ale i rytmu a mají pocit, že to je stále poezie, ale to už je zase druhá stránka věci.
- What is a life devoid of strife?

Annox - 22. března 2008 09:52
Annox

Miar 22. března 2008 08:18
No, děkuji... rád se strefím do tvého stylu. :)
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

Miar - 22. března 2008 08:20
Miar

jo ještě jsem zapomněl. nesnáším volný rým, takže jsem narozdíl od jiných naprosto spokojen :))
chrocht

Miar - 22. března 2008 08:18
Miar

*tleská* přesně můj styl annoxi, takhle bych chtěl umět psát:) hlavně ta první (a poslední) sloka je dokonalá.
za tuhle báseň fakt díky;-)
chrocht

Vypisuje se 20 z celkem 30 příspěvků1 2


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)