Unylý tón (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

Unylý tón

Autor : Amthauer   11. února 2008   Poezie
Poezie, kterou jsem nepsal já, ale jeden geniální, ovšem nesmělý básník, kterého jsem učil básnit a kterého mám moc rád ;)

Leč les převůní jak květů nyvý svět unylý
Podčas tehdy jak lásky jemný západ nutkavý
Květů velice téměř, jako králíčků hluboký svět broušený
Játen překrásně jak plamenů jemný pád unylý
Leč ten vlhce jako lučin hluboký oblak nutkavý
Jákrás letmo téměř, jako slavíků hluboký pád unylý

Neles letmo jako slunce jemný dům poslední
Neten přetuze jak lučin teskný ostrov unylý
Podčas opile jako nebes zářivý kraj surový
Nekrás přetuze jak lásky teskný pán přejemný
Jásplín tuze téměř, jako vášně vonný růst prazvláštní
Můj tů tehdy jako slavíků teskný pohled přejemný

Můj tů letmo jako nebes teskný den nutkavý
Leč chmur převelice téměř, jako slunce nyvý svět tíživý
Můj les převelice jak stromů jemný chlad tíživý
Když mrak tuze jak lásky jemný ostrov broušený
Jásen překrásně téměř, jako králíčků teskný svět tíživý
Játen převůní jako plamenů barevný oblak prazvláštní

Podkrás přejedinkrát jako vášně nyvý hlas prazvláštní
Když čas vůní jako plamenů barevný svět přejemný
Játů vůní jako vášně barevný chlad broušený
Když splín přetehdy jak králíčků hluboký tón přejemný
Kvěmrak letmo jak lučin vonný žár prazvláštní
Když mrak tuze téměř, jako květů jemný den nutkavý

Podchmur letmo jako plamenů nyvý západ prazvláštní
Toť les přetehdy jako lásky vonný kraj poslední
Můj mrak převelice jako králíčků barevný tón nutkavý
Netů převlhce téměř, jako lučin jemný chlad unylý
Podčas tuze jak stromů vonný hlas unylý
Jáchmur přetuze jako vášně hluboký měsíc tíživý

Podsen opile jak lásky vonný svět přejemný
Můj ten jedinkrát jako stromů vonný pohled nutkavý
Můj sen přejedinkrát jak slunce zářivý svět přejemný
Jásplín přetuze jak slunce hřejivý pád broušený
Podles převlhce téměř, jako plamenů jemný žár tíživý
Jásplín letmo jak plamenů nyvý hlas nutkavý

Leč ten tehdy jak nebes hluboký žár nutkavý
Podsen letmo jako slunce barevný sen poslední
Když ty překrásně jak slunce vonný chumel surový
Toť sen jedinkrát téměř, jako králíčků barevný svět surový
Jak splín velice jak plamenů nyvý pán tíživý
Leč ten převůní téměř, jako stromů hluboký chlad prazvláštní

Podkrás letmo jako plamenů zářivý chumel přejemný
Podty krásně téměř, jako lučin barevný růst broušený
Když ten překrásně téměř, jako květů jemný západ tíživý
Máles převlhce téměř, jako květů hluboký pohled prazvláštní
Květy jedinkrát jako lásky nyvý kraj nutkavý
Jáles jedinkrát jak lásky zářivý podzim prazvláštní

Když splín letmo téměř, jako květů teskný podzim poslední
Mátů vlhce jak slavíků hluboký den nutkavý
Jásplín vlhce téměř, jako lučin zářivý sen broušený
Másen přeopile téměř, jako lásky hřejivý zvuk prazvláštní
Toť mrak přeopile téměř, jako vášně hřejivý pohled tíživý
Můj ten vůní jak stromů jemný pád surový

Kvěmrak tehdy téměř, jako nebes zářivý pán surový
Nemrak opile jako lučin hluboký chlad poslední
Játy vůní jako lásky jemný měsíc tíživý
Jámrak přetehdy jako vášně nyvý oblak přejemný
Neles přetéměř téměř, jako slavíků barevný podzim broušený
Podty jedinkrát jak slavíků teskný žár nutkavý

Další články v kategorii Poezie:

Kdo hodnotil článek Unylý tón?
Anael, Anders (4.00*), apophis, Asshess, Liraine, rafaela

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 31 příspěvků1 2

Asshess - 1. prosince 2008 11:17
Asshess

Mě to příjde spíš jako jazykolam xD

Amthauer - 15. února 2008 18:14
Amthauer

kucik 15. února 2008 09:54
Pro mě musí mít pevnou základnu formy a teprve s obsahem prováděny experimenty a originality.
- What is a life devoid of strife?

kucik - 15. února 2008 09:54
kucik

Amthauer 15. února 2008 00:42
Mno a jak se tedy na umeni divas ty? Podle ceho ho hodnotis? :)
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Amthauer - 15. února 2008 00:42
Amthauer

kucik 14. února 2008 23:59
To je právě to, každý se na umění dívá z jiné strany a hledá tam jeho hodnotu.
- What is a life devoid of strife?

kucik - 14. února 2008 23:59
kucik

Annox 14. února 2008 22:07
Nesklanim se pred strojem v jeho dokonalosti, ale pred jeho autorem s genialni myslenkou. Stejnetak nebudu tvrdit, ze chyba je na strane programu, kdyz za jeho nedokonalost muze autor.

Amthauer 14. února 2008 23:09
Ano, v mnohem ses do meho uvazovani skutecne trefil. Osobne za umeni povazuji neco, co prinasi ...rekneme prozitek. Ovsem jak neco skutecne vychutnat, kdyz nevidim/neslysim, co chce autor rici? A co kdyz autor nechce rici nic? Pak to pro me neni umenim.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Amthauer - 14. února 2008 23:09
Amthauer

Amthauer 14. února 2008 23:09
No a při dada hodnotíme "aspiraci na umění" jako "umění samo".
- What is a life devoid of strife?

Amthauer - 14. února 2008 23:09
Amthauer

kucik 14. února 2008 13:03
Velmi rád ti vysvětlím podstatu umění a dada :)

Kritik má čtyři možnosti kritiky:

a, Neuznává imaginárních hodnot díla, neuznává ani dílo v rámci žánru
b, Uznává imaginárních hodnot díla, ale neuznává dílo v rámci žánru
c, Neuznává imaginárních hodnot díla, ale uznává dílo v rámci žánru
d, Uznává jak imaginární hodnoty díla, tak i dílo v rámci žánru

Styl A - příklad
Hodnotím dílo romantické, jelikož však neuznávám žánr romantismus, ale naopak mám rád realismus, strhám ho. Hodnotím dílo jen podle toho, co obsahuje - kniha text, obraz malbu atd. Nezajímá mě, kdo jej udělal, jak jej udělal, co provázelo tvorbu atd.

Styl B - příklad
Opět: Jsem zarytý prozaik a proto odsoudím každou báseň. Avšak provází-li nějaké dílo zajímavý průběh tvorby či jej dělal zajímavý člověk atd., má tím u mě plus. Takto můžu ocenit i readymady (dadaistické vystavování obyčejných věcí).

Styl C – příklad
Sice nemám rád, dejme tomu, žánr pohádka, přesto při hodnocení díla k němu přistupuji s tím, že zjišťuji, jakou hodnotu bude mít pro někoho, kdo žánr pohádka rád má – aneb hledám jeho kvalitu v rámci daného žánru či stylu. Neuznávám však nic jiného, než to, co je obsahem díla (čili dvě stejná díla od dvou různých autorů mají pro mě stejnou hodnotu).

Styl D – příklad
Hodnotím kvalitu v rámci daného žánru a navíc i okolnosti ohledně díla, jež samy o sobě působí na mě esteticky.

Vliv křesťanství na současnou kulturu
Za to, že je mainstream považován za kvalitní a pulp ne může křesťanství a i když dnes většina z nás přímo nevěří, celá naše kultura je neskutečně silně křesťanstvím ovlivněna. Jde přesně o ten problém, jaký kritizovali takoví filozofové jako Nietzsche či Schopenhauer:

Postavit smysl života mimo život sám znamená sebrat životu těžiště. (Nietzsche)

Aneb křesťanství nás naučilo, že jen to, co je našem tělu a přeneseně tedy potom i naší duši, bolestné, nepříjemné a obtížné, to je hodnotné. Jedná se o jakýsi druh masochismu. Naopak zábava a to, co nás skutečně duševně obohatí estetickým pocitem, byla křesťanstvím vytěsněna jako požitkářství, kterého bychom se měli na tomto světě vyvarovat, protože se jej dočkáme po smrti. A tím církev ovlivnila celou dnešní kulturu.

První znak křesťanské kritiky – Neuchopitelnost
Je součástí experimentálních románů, abstrakce, dadaismu, nesmyslných barev - nedokážeme to pochopit, je to složité a jelikož to nechápeme a nepřináší nám to požitek, proto to označujeme paradoxně za kvalitní. A z toho důvodu tedy uznáváme imaginární hodnotu díla.
1.5.12 Druhý znak křesťanské kritiky – Dogmatizování
Učitelé nás učí, co je kvalita, tak jak to slepě přebrali a tak to slepě přebíráme my. Dogmatizujeme, stavíme se do krajních poloh a jsme xenofóbní. Kdysi, když začínal film, tak byl považován za jen zábavu a nemohl se řadit do umění vedle knih. Po dlouhých desetiletích se film teprve stal natolik důvěrným pro lidi, že se odvážili považovat jej za stejné umění jako jsou knihy. A dnes je situace stejná – začínají hry a většina lidí se stále zdráhá považovat je za umění.

Dedukce z těchto dvou znaků a závěr
Protože dogmatizujeme pravdy, proto odmítáme celé žánry jako celek a proto neuznáváme hodnocení díla v rámci žánru či stylu a používáme styl kritiky B, což nejlépe charakterizuje celé myšlení naší společnosti, neboť se takto staví nejen k uměleckým dílům, ale celkově, ke všem řešeným problémům.
- What is a life devoid of strife?

Annox - 14. února 2008 22:07
Annox

Záleží na tvořivém egu jedince. Já rád smeknu nad dokonalostí a přímostní stroje, než nad člověkem, který neví co a kde...

:)
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

kucik - 14. února 2008 22:04
kucik

Jasne. Ona ani nejde definovat hranice nejakeho AI. Vzdyt i hloupy spam-filter, ktery si jen upravuje konfiguraci, je vlastne ucenlivy.

Mozna se pletu, ale mam dojem, ze program, ktery tohle vytvoril, nic takoveho nema. Presto to nekteri jsou ochotni povazovat za vytvor basnika.
Neni to snad pro dany umelecky smer naprosto pokorujici?
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Annox - 14. února 2008 16:48
Annox

kucik 14. února 2008 16:34
Ano, skvělé... nemysli si nějaké... hmm... nějakou agresi z mé strany, jen jsem chtěl poukázat na to, že v cybernetice (Tam UI spadá) jsou pokroky enormní. Takže možná bude někdy (Kdo ví, zda už není. Doba je na to dosti pokročilá) počítač, který bude umět poezii i s citovým zabarvením... jaký pak bude rozdíl mezi dílem z lidské hlavy a z jádra CPU?

*Kde jsou ty doby kdy DeepBlue porážel Kasparova :-D
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

kucik - 14. února 2008 16:34
kucik

Annox 14. února 2008 16:25
Ano, presne tuhle reakci jsem cekal a proto jsem pouzel mnohem jednodussi (mozna spise starsi) definici stroje.

Urcite si vsimnes, ze podle toho co pisu uz pod pojem ,,stroj" nespada slozitejsi (zpravidla clovekem vytvoreny) ,,pocitac" s rozumnou urovni AI.
... odpoved jeste doplnim, ted musim prchat
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Annox - 14. února 2008 16:25
Annox

kucik 14. února 2008 14:57
Jenže člověk je také stroj s funkcí Random...
Jde jen o etický problém... že? Zvlášní slovo ale Technorasista ohledně všecho, o čem si člověk myslí, že umí jen "živá" bytost... to je směšné. Tento názor originality má určitě každý, ale z logického hlediska je to etické (Či v tomto případě i etnické) sobectví. Člověk je také jen stroj s napsaným kódem.

*Sakra zní to jako bych byl blázen... :-D
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

kucik - 14. února 2008 14:57
kucik

Annox 14. února 2008 14:11
V tomto pripade jednoduse jako (clovekem) umele vytvoreny mechanismus, bez schopnosti sam se vyvijet a bez induktivniho mysleni. (Funkci random nepovazuji za indukci)
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Annox - 14. února 2008 14:11
Annox

Definuj stroj...
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

kucik - 14. února 2008 13:03
kucik

Nicmene tohle me jen utvrzuje v presvedceni o absurdite nekterych umeleckych smeru.
S primhourenim oka by tomu totiz leckdo to sluvko Dada prisoudil.
Kdyz autor dovoli, docela rad bych na tohle tema zabredl diskuzi. Treba me nekdo pouci a presvedci o opaku, ale co je to za umeni, kdyz ho dokaze vytvorit i stroj?
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Annox - 14. února 2008 00:46
Annox

Ať žije absurdita moderního pojetí a inkognito světového internetu. :-D
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

rafaela - 13. února 2008 18:26
rafaela

Mě se to fakt líbilo a je mi jedno, že to psal komp:)))
Víš, cos vlastně chtěl, kdyžs žádal po bozích za ženu z jezera Paní...?

kucik - 13. února 2008 18:14
kucik

Kazdopadne podobny projekt by stal za podrobnejsi popsani.
Myslim ze muzes byt pysny, ze to par lidi skutecne povazovalo za vytvor cloveka. Ba dokonce ,,důkaz krásy češtiny".
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Amthauer - 13. února 2008 17:58
Amthauer

Ano, je to tak, jak řekl kucik, psal to můj počítač.
- What is a life devoid of strife?

Allizea - 13. února 2008 17:34
Allizea

Amthauer 13. února 2008 16:13
ne...tak jako víš co...bych spíše měla jásat, že se tady něco takového objevilo.
Já sama už nějak nemám nápady a když jsou mno...přiznejme si to stojí občas za velký kulový.
Tohle je vážně zajímavé...to jak je to napsané, ale při čtení mně to vůbec neoslovilo...
Dum Spiro, Spero.

Vypisuje se 20 z celkem 31 příspěvků1 2


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)