Zryl Krvikvítek (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

Zryl Krvikvítek

Autor : Mack   2. července 2010   Postavy
Netradiční letní postava...

ZRYL KRVIKVÍTEK
Rasa: Kroll
Povolání: Druid/Hraničář
Přesvědčení: Zákonné zlo

PŘÍBĚH:

Sluníčko svítí na rozkvetlou louku, teplý vzduch se tetelí a motýli poletují z květu na květ. Zkrátka letní idylka, kterou na této zarostlé mýtině narušují jen dvě postavy nacházející se asi vprostřed louky. Jedna z nich, vysoká a mohutná, s mozolnatou kůží, obrovskýma ušima a drsným postojem, se opírá o silnou sukovici a sleduje druhou, tentokráte lidskou postavu, kterak opatrně na zemi rukama rozhrnuje vysokou trávu.

„Zlatavec prej roste v takhle vysoké trávě. Je to nějaká ochrana či co, aby jeho květ nepřilákal nějaké nebezpečí, bylinkářka u nás ve vesnici povídala.“

Odpoví blonďatý mladík a posune se o kus dál. Mohutná krollí postava promluví.

„Dobře, dobře, jen hledat člověk, já dobře zaplatit.“

Zryl potkal toho mladíka dole ve vesnici v hospodě. Tam se od něj dozvěděl, po obětovaném stříbrňáku, o vzácné rostlince, která roste někde na těchto lukách nad vesnicí, a místní bylinkářka s ní léčí různé neduhy vesničanů. Zryl o Zlatavci čtyřlistém podle popisu dosud neslyšel a tak mu hned bylo jasné, že to bude jeho další přírůstek do herbáře.

"Naše babka kořenářka s tim vykurýruje úplně každýho. Je to takový její tajemství, ale jednou když jsem byl v lese pro med, viděl jsem ji, jak si to s pár rostlinkama štráduje rovnou vodsaď. Měl jsem sakra štěstí."

*To jsi měl, člověče. A já také.*

Pomyslel si Zryl a dál nechal muže hrabat se ve vysokém trávoví. Bylo mu jasné, že babka by mu nikdy neukázala ani po přemlouvání, kde rostlina roste. Musel by ji dlouho mučit, to jo. Za nalezení vzácné rostlinky slíbil mladíkovi zlaťák, to proto se vesničan mohl přetrhnout a lezl po zemi. Slunce hezky pražilo a Zryl si užíval jeho moc a opájel se slunečními paprsky.

„U nás se daří všemožným rostlinám, pane krolle. Taky sem jezdí kořenáři a léčitelé ze široka daleka, ale naše babka kořenářka dokáže utaj… Tady, vidíte to, vidíte? Zlatavec, já ho vážně našel!“

Slova donutila sklonit krollův upřený pohled přímo do slunce zpět k zemi a Zryl spatřil, jak blonďák odhrnuje trávu kolem vysoké rostlinky se silným zeleným stonkem, pár lístky a celožlutým květem, který se najednou v nestíněném prostoru doslova rozzářil zlatavým světlem. Zrylovi jako zkušenému herbologovi bylo hned jasné, že tuto rostlinu skutečně nezná a je to něco výjimečného.

Není krásný? Mám ho utrhnout, pane?

Zeptal se mladík a otočil se ke Zrylovi. Ten své uspokojení rychle skryl a nasadil rádoby nejistý výraz a poškrábal se na vystouplé bradě.

Ty člověk, podívat se pořádně, nebýt to plevel?

Zapochyboval. Mladík vykulil oči a hnedka se nahnul ke květince.

Jak to můžete říct? Toto nevidíte, ten nádherný kvě…

Větu už nestihl dokončit. Sukovice opsala v krollových rukou pomyslný kruh a ze shora dopadla na mužovu hlavu a po okolí se rozprskla krev z prasklé lebky. Muž se sesul vedle květiny. Zryl pro jistotu udeřil podruhé a pak potřetí. Tělo sebou dvakrát cuklo a pak znehybnělo navždy.

kroll rychle otřel sukovici do trávy a shodil ze zad objemný balík. Teď bylo třeba spěchat, obřad je totiž nutno vykonat bezprostředně po zabití oběti. Z  balíku vyňal ohromnou knihu vázanou v tvrdé kožené vazbě. Rozepnul jistící zámek a otevřel ji. Objevil se velký znak, jakási mnoha cípá hvězda v kruhu nakreslená nějakou rudou barvou. Tou barvou byla krev a znak měl znázorňovat slunce. Pod ním pak byla rovněž pomocí krve obtisknuta veliká dlaň. krollova. Jak krev, tak dlaň…

Zryl položil knihu vedle mrtvoly a otočil na další dvoustranu. Na prvním mohutném listu tu bylo porůznu vyloženo a vylisováno pět květinek rozličných velikostí, květů a barev. U každé byl vždy jeden obtisk prstu.

Zryl vyňal z váčku u pasu malou, úzkou kostěnou dýku a skleněný flakónek. Pak poklekl, zanořil dýku do rány na lebce a když byla celá pokrytá krví, vztyčil ji v prackách k nebi proti slunci.

"Bohyně Ragnar. Já Zryl, darovat ti a sám brát. Svět bytostí i rostlin ztratí, já silným se stávat. Zryl děkovat."

Načež zkrvavenou dýkou jemně odřízl květinu a položil ji stranou. Otevřel flakónek a na stránku knihy podle odhadu kápl několik malých kapek bílé tekutiny a květinu na to přiložil. Pak v krvi muže smočil jeden ze svých vlastních prstů a jako pečeť jej pak přimáčkl přes stonek rostliny. Někde v knize nalezl volný list papíru a přitlačil ho na květinu. Zlatavec zabral zbytek strany, jak byl veliký, ale to Zrylovi nevadilo, další kus do jeho sbírky, další kus jeho moci.

Zryl zavřel opatrně knihu, květinu zkontroluje až v noci. Zamkl zámek a uložil ji celou zpět do pouzdra a to si hodil na záda. Vstal, ještě jednou otřel sukovici do trávy, pak se sklonil k mrtvému a obral ho o všechny jeho cennosti. Už je nebude potřebovat. Naposledy se obrátil ke slunci, tomu mocnému kotouči na obloze a s lehkým úsměvem na rtech odcházel z louky, pokračovat ve své pouti.

Hmmm, příště bych měl zabít nějakého elfa.

ŽIVOTOPIS:

Zryl se narodil v kmeni krollů žijících na pomezí lesa a luk na jedné dávno ztracené planině. Jeho kmen zde žil už dlouhé generace a za dobu své existence se stal nedílnou součástí této země. V kmeni žili bojovníci, co vyráželi na loupežné výpravy daleko za planinu. Našli by se tu i nějací otroci, co se starali o polnosti. Kmen měl svoji hierarchii, měl své vedení a svoje mudrce. Ač poměrně divoký a od světa odříznutý, na krolly byl i uspořádaný. Jeden z významných celků v kmeni byli šamani. Ti se za ta léta naučili žít s s přírodou. Zjistili, jak ovládat její sílu a žít s ní. První šamani položili prach bídné základy kmenové moudrosti. Do jejich řad byl vždy vybrán některý z mladých krollů. Byl to poměrně neoblíbený krok. Šamani byli sice mocní, ale krollové raději volili cestu bojovníka. Ovšem vždy, když byl některý kroll vybrán a dokázal naslouchat síle přírody, uvědomil si, jaké štěstí měl, když mu byla dána možnost stát se druidem, mudrcem.

Nejinak tomu bylo u Zryla. První znalosti druidství považoval za zbytečné a spíše by se byl oháněl kyjem, ale časem svůj úděl přijal, a nakonec šamany obdivoval. Pochopil sílu Bohyně Ragnar, bohyně přírody. Bohyně Ragnar byla pro krolly sluncem, protože to podle nich dávalo sílu všemu živému na tomto světě. Skrz ni získávali šamani moc. Ve svých svatyních se pomocí temných rituálů naučili získávat díky obětem energii z lesa a z rostlin. Zryl byl zasvěcen do těchto obřadů a do přírodních sil. Když jeho znalosti dosáhli potřebné míry, nejvyšší mudrc mu zadal úkol, jaký dostal každý kroll vyučený v základech lesní magie: Zryl dostal masivní herbář, pár artefaktů na cestu jako kostěnou dýku, flakónek s látkou na ošetření rostlin, a měl vyrazit do světa. Nebylo důležité na jak dlouho, důležité bylo poslání. Zryl měl herbář zaplnit třemi stovkami květin, které nejsou kmeni dosud známé. Skrz rostliny právě šamani získávali moc. Čím neznámější, mocnější, či magičtější rostlina, tím lépe pro krolla, jenž rostlinku objeví a vezme si její moc. Pomocí temného rituálu, kdy je potřeba při trhání rostliny usmrtit živou bytost, aby vyrovnal stav mezi Faunou a Florou (lze použít i bytosti jako je králík a podobně, ale opět, čím větší bytost, tím větší  moc, krollové mají jedoduchá měřítka), kroll zvětší svou moc a více se prováže s přírodou. Pomocí přírodní magenergie, kterou takto nashromáždí, se pak Druid může učit nová lesní kouzla.

Přesně s tím úmyslem Zryl vyrazil do světa. Nezáleží na čase. Může putovat, jak dlouho chce. Navíc Zryl zjistil, že na své cestě je dobré přidat se k nějaké družině hrdinů a s nimi prožívat různá dobrodružství. Takto může procestovat velkou část světa a přitom získávat cenné znalosti  a jednou se třeba stane i mocným druidem.

POPIS:

Zryl je přes dva sáhy vysoký kroll. Pevné svalnaté tělo jako každý jiný. V porovnání s ostatními rasami pochopitelně mohutný, na krolla ale jen „dobře stavěný“. Velké uši, na hlavě potom poměrně zajímavá kštice vlasů, na krolla nezvyklá. Tu má spletenou do copánků zdobených různými artefakty, jako jsou broušené kamínky, vyřezávané dřevěné spony a korále. Na čele má Zryl tetování ve tvaru mnoha cípé hvězdice, na vlas stejné, jaké lze nalézt v jeho herbáři. Na těle nosívá světle hnědou suknici z tvrdé látky sahající až ke kolenům, přes ní hrubě vydělanou koženou zbroj s cvoky. Vpředu na hrudi je sytou žlutou barvou na kožence vymalováno slunce. Zryl tento obrazec pravidelně obnovuje, aby barvy nevybledly.

 Nohy má holé, obut je do páskových sandálů. Na opasku kolem koženky nosívá několikero brašniček a váčků na všemožné cennosti, kolem ramen pak šikmo přehozený pás od vaku. Na zádech má potom batožinu představující masivní balík, v kterém je bezpečně uložen herbář. Chodí s tlustou, dva sáhy dlouhou sukovicí z tvrdého dřeva. Jen na cestování vypadá až příliš těžká, bude to zřejmě i jeho zbraň.

CHARAKTER:

Nenechte se ošálit netradičním jménem vhodným spíše pro kudrnatého hobita. Zryl je zlý. Byl k tomu totiž vychováván. Je vyučen tak, aby ve světě mohl přežít a zároveň se s nikým nepárat. Není ten, který se ve rvačce dere kupředu, není ten, který vyřvává, že už zabil mnoho lidí. Je ten, co prochází kolem. Bude s vámi mluvit neuměle krollskou řečí a chovat se jako každý druhý velkoušatec pohybující se po světě. Proč by také vybočoval? On má svůj cíl a ten si splní a jiní ho nezajímají. Pokud se ovšem nepřidá k nějaké družině. Zryl byl poučen, že v takovýchto seskupeních se skrývá síla a ví, že přidat se k někomu takovému by nebylo marné. Neumí číst ani psát, ač je mudrcem. krollové neuznávají takovéto způsoby vzdělávání. Jednoduše na to nemají a vsází spíše na znalosti přenášené slovem. Stejně tak Zryl. Jediná vědomost, kterou skutečně oplývá, je znalost rostlin, stromů a keřů. Dlouho byl vyučován Druidy, aby poznal jakoukoliv rostlinu a na své cestě mohl objevit ty druhy, které ještě nikdo z krollů nemá a kmen je nezná.

SCHOPNOSTI:

Magický rituál:

Při tomto rituálu Zryl zvyšuje svoji maximální zásobu magenergie. Zryl musí objevit neznámou a vzácnou květinu, nejlépe s nějakými zvláštními schopnostmi. Zryl posléze před uříznutím rostliny obětuje jednu živou bytost a dýkou z kosti magického tvora (Zrylova dýka je z kosti wyverny přivezená loupežnou výpravou z velký dálek), kterou namočí do krve oběti, květinu uřízne. Tím zpečetí magické pouto, kdy Zryl byl ten, kdo obě oběti ukořistil. Jak život bytosti, tak rostlinu. Rostlinu posléze uloží do herbáře, což bude jeho důkaz při návratu ke kmeni. Tím to ale nekončí. Zryl rovněž utržením konkrétní rostliny vytvořil určité pouto. Zryl může díky vlastnostem rostliny nejen zvýšit svou zásobu magenergie, ale také se naučit novou schopnost. Rovněž pokud bude rostlina (ne-li celý herbář) zničena, pro Zryla to bude mít neblahé následky. Rituál musí být prováděn za jasného, slunečného dne, aby na obě oběti dohlížela bohyně Ragnar. Rituál lze provádět pouze v létě. Jaro nebo podzim jsou čisté výjimky. Navíc v těch obdobích nezíská Zryl takovou moc, jako v létě při jasném slunečním světle.

Síla slunce:

Pokud je Zryl v boji těžce raněn, může se zachránit modlitbou ke slunci. Pokud se nachází venku a jsou vidět sluneční paprsky, může se soustředit a skrz ně vyléčit svoje zranění. Tato schopnost závisí na ročním období a je prakticky použitelná jen v létě. Lze ji využít pouze v nejnutnějších případech, protože bohyně Ragnar neuvolňuje svou moc jen tak nadarmo (konkrétní vlastnosti schopnosti lze domyslet).

PŘÍKLADY NĚKTERÝCH KOUZEL:

Krvácej:

Kouzlo vpraví do těla cíle látku, která zabraňuje srážení krve. Pro zdravou bytost je to takřka neškodné, avšak jakmile je cíl zraněn tak, že krvácí (je jedno, jestli jde o vnější nebo vnitřní krvácení), rána se odmítne zacelit a cíl každou směnu ztrácí krvácením tolik životů, o kolik tím zraněním přišel. Platí i pro zranění, která byla způsobena před sesláním kouzla.

Efekt kouzla je možné zvrátit hraničářskými kouzly, léčivým lektvarem a magickým vyléčením všech krvácejících zranění. Nemagické léčení sice vyléčí životy, ale krvácení zastaví jen napůl.

Zryl toto kouzlo získal se svojí první květinou a je to jedno z konkrétních květinových kouzel (naučil se toto kouzlo jen proto, že věděl, jak funguje schopnost rostliny a dokázal se jej po jejím získání a provedené oběti naučit).

Stromek na přání:

Kouzlem je možné tvarovat živé ploty, neprostupně zatarasit stezku, vybudovat si malý přístřešek v křoví a tak podobně. Rostlina, na kterou bylo kouzlo sesláno (nebo jejich části, pokud je moc velká) začne pomalu měnit svůj tvar, větve se začnou kroutit, listy skládat, trny natáčet, stébla splétat. Vše podle představ sesilatele.

Sevři srdce:

Zasaženému tvoru se zastaví srdce a pokud se během 7-12 kol nepodaří obnovit jeho činnost, umírá. Cíl necítí žádnou bolest jako třeba při infarktu, prostě se zhroutí na zem bez známek života.

Oběti lze pomoci srdeční masáží. Další možností je seslání hraničářského kouzla Uzdrav těžká zranění, které na 50% obnoví srdeční činnost. Totéž dokáže nějaký mocný alchymistický léčivý lektvar.

Zdřevěnění:

Obranné kouzlo, které změní Zrylovu kůži na materiál podobný kůře. Zryl v této podobě vypadá skutečně jako pahýl nějakého stromu. Může se ale normálně pohybovat, kůže v tomto případě svou pohyblivostí působí spíše jako lýko než tvrdá kůra. Zryl v této podobě má zvýšenou odolnost proti drtivým zbraním a útokům ze střelných zbraní. Rovněž získává schopnost regenerace (např. 2 životy za pět kol), kdy v místě zranění začne vytékat hojící míza a ránu zacelí.

Zryl má v této podobě naopak postihy proti útokům sečnou zbraní a proti útokům ohněm.

Zkamenění:

Velká schopnost Zryla. Stává se kamenným golemem. Jeho kůže nabyde odstínu žuly. V této podobě se stává imunní vůči veškerým útokům sečnými, bodnými, nebo střelnými zbraněmi. Jediné poškození může být uděleno drtivým útokem. Zryl má v této podobě rovněž postihy na pohyblivost.

Toto kouzlo je naopak typická nekvětinová schopnost, kterou se Zryl dokáže naučit díky své nashromážděné magenergii až v určitém kruhu magie.

K POSTAVĚ:

Jen bych chtěl napsat pár slov k tomu všemu, co je výše. Zryl je neurčitá postava. Není daná úroveň, magie, životy. I u těch kouzel jsou uvedeny pouze příklady a ne vždy jsou kouzla popsána přesně. Konkrétnější bych mohl být pouze při přihlašování do nějaké jeskyně a záleželo by na dohodě s PJ. Je zkrátka napsán ideál té postavy, o co jí jde a jaké jsou její základní schopnosti. Rovněž upozorňuji, že ne všechna kouzla jsou mým dílem, některá lze naleznout v některých pravidlech pro drd či ORP.

Další články v kategorii Postavy:

Kdo hodnotil článek Zryl Krvikvítek?
Aenrill Hříva Chaosu (5.00*), Amunak (5.00*), apophis (4.50*), Beluga (4.50*), beorn (4.50*), Bogina (4.50*), Eiris (4.00*), LBsmoke (5.00*), MARK (5.00*), Nazir (4.50*), RadkaS (3.00*)

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 8 z celkem 8 příspěvků1

LBsmoke - 7. září 2011 02:14
LBsmoke

tak hlavně asi jedna z nejlepších postav co sem tu četl a kdy se setkal..
a to znám spoustu krollů co si házeli na pravděpodobnost, že vytáhnou z kašny minci a zbořili tak půlku tržnice..
ale pak trochu souhlas s haterem.. že bych za ni asi nechtěl hrát, ale jako PJ bych byl rád za každou zábavnou situaci s ním a jeho neohrabaností..
napsané je to výborně skoro až moc, že to trochu nenechá prostor na to ho různě rozvlnit a přetvářet ne jen dál propracovávat zatvrdlou sochu..

LBs.ic.cz

Mack - 2. listopadu 2010 23:39
Mack

Amunak 2. listopadu 2010 23:37
Ty vlezdoprdelko:D Do toho putování stejně napíšeš:D
Would it help?

Amunak - 2. listopadu 2010 23:37
Amunak

Krásná postava. Je tam pár drobností (zmínil Beluga a Bogina), ale byla by radost mít něco takového v jeskyni. Dávám 5*, protože Zryl si to zaslouží :)
🐺

Bogina - 6. října 2010 10:51
Bogina

Postava zajímavá, pěkná. Líp se mi četl příběh na začátku, než samotný popis, který mi přišel trochu kostrbatě sestavený. Ale zase v něm každý najde všechno, co potřebuje. Krom věku (nebo jsem to někde přehlédl?). A pak mi tam taky chybí nějaká ta slabost, libůstka a tak. Charakter na mě díky tomu působí moc jako robot.
Zkrátka, kdyby mi do jeskyně přišla takováhle přihláška, měl bych pár doplňujících dotazů, ale jinak bych postavu radostně přijal.
Ad bene vivendum, breve tempus satis est.
PJ roku 2008, vítěz Aragornského turnaje (AT´08 DrD)

hater - 15. srpna 2010 17:10
hater

Tohle je také velmi zdařilá postava. Srozumitelně popsaná a zábavně podaná. Proč bych jí nechtěl v družině ani jako hráč a ani jako PJ? Proč bych jí nechtěl hrát? :-)
Nic mi nepřinese. Prostě zabijí své oběti a buduje svou moc, toť vše. Má to své a víceméně jakákoli diskuze je marná. Prostě bude dělat to své a to imho nikam nevede.

beorn - 24. července 2010 21:26
beorn

Hodnocení postavy pro soutěž Miss léto:

Ještě štěstí, že i tato postava byla nakonec do soutěže přibrána. Než jsem se začetl do příběhu Zryla, považoval jsem Vladimíra za celkem jasného vítěze, ovšem Zryl na jeho pozici od počátku tvrdě dotíral.

Příběh je zajímavý, nápaditý a originální, i když asi ne tak atmosferický jako u Opičáka...

Na rozdíl od mnoha jiných soutěžících má důvod přidat se k družině dobrodruhů a plnit úkoly družiny, ale přesto sleduje svůj vlastní důležitější cíl.

Rovněž letnost byla v tomto případě zapracována na jedničku s hvězdičkou.

Musím říct, že jako postava mi tenhle od přírody zlý kroll přišel nejzajímavější. A pokud bych si měl vybrat jeden charakter, který chci do svého dobrodružství, byl by to právě on. Nicméně způsobem podání to nakonec o prsa vyhrál přece jen Vladimír.
The true man wants two things: danger and play. For that reason he wants woman, as the most dangerous plaything. -Friedrich Nietzsche
PJ roku - «AK» 2009

Mack - 2. července 2010 23:19
Mack

Beluga 2. července 2010 22:57
Nojono, ale když ono ho to i trochu baví:) Pravdou je, že jsem to tam nenapsal:)
Would it help?

Beluga - 2. července 2010 22:57
Beluga

Článku by prospěla ještě o něco přísnější korektura. V jednom krátkém odstavci například snad 10x zmíníš Zrylovo jméno, jakobychom snad nevěděli, že se mluví celou dobu o něm a jeho schopnostech. To je ale spíš drobnost, musel jsem si rýpnout.

Postava je to určitě zajímavá, ovšem těžko říct, jestli by dokázala skutečně najít své místo pod sluncem.
Představil bych si spíš zmatenně zlé přesvědčení, než to zákonné. Přeci jen, on jen plní svůj cíl. To, že u toho "musí" někoho zabít je věc druhá. Zákonně zlou postavu bych viděl, kdyby snad měl získanou moc zneužívat. Takhle to spíš vypadá, že jen plní tradiční - trošku netradiční :)) - úkol daný jeho šamanským mistrem. Kulturní obohacování.

Dávám 4.5.
I wish for time travel. Not to change shit, but to have the opportunity to live some moments again.

Vypisuje se 8 z celkem 8 příspěvků1


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)