Diskuze
Indická filosofie a náboženství
Žádné starší ankety
Správci: | Amthauer | ||||||||
Popis: | Sem pište, či odkazujte, zajímavé příběhy o skutcích zenových mnichůl, některé absurdní, jiné skoro až k smíchu, ale téměř všechny s určitou moudrostí... | ||||||||
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat neregistrovaní mohou jen číst | |||||||||
diskuze je odemčená | |||||||||
Anketa:
| |||||||||
Nástěnka: Pravidla pro přidávání koánů Vlastní tvorbu přidávejte červeným písmem, díla, která jste někde našli modrým. Offtopicy normálním. Neodpovídající pravidlům se maže... |
Diskuze ⇓
Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.
Vypisuje se 20 z celkem 56 příspěvků1 2 3
Luminar - 7. února 2012 00:43 | |
Ymir 16. prosince 2011 23:17 |
Antonius - 20. prosince 2011 20:36 | |
Ymir 16. prosince 2011 23:17 |
Ymir - 19. prosince 2011 21:34 | |
Nimloth 18. prosince 2011 19:26 |
Nimloth - 18. prosince 2011 19:26 | |
Nevím co je mysticismus... |
Ymir - 16. prosince 2011 23:17 | |
Mysticismus, co jde vyložit slovy - navíc jednoduchými - není mysticismem.
|
Luminar - 15. prosince 2011 12:47 | |
Amthauer 14. prosince 2011 18:04 |
Amthauer - 14. prosince 2011 18:04 | |
Luminar 14. prosince 2011 17:35 |
Luminar - 14. prosince 2011 17:35 | |
Amthauer 13. prosince 2011 16:50 |
Amthauer - 13. prosince 2011 16:50 | |
Luminar 13. prosince 2011 14:58 |
Luminar - 13. prosince 2011 14:58 | |
Děkuji vám! *mohlo mi dojít dřív, že je Tady tohle nezajímá* |
Nefrete - 12. prosince 2011 11:12 | |
Ymir 12. prosince 2011 10:46 |
Ymir - 12. prosince 2011 10:46 | |
Neotravuj nás, že opakuješ myšlenky svého učitele.
|
Luminar - 11. listopadu 2011 23:11 | |
Luminar - 11. listopadu 2011 23:09 | |
Můj učitel mi často opakoval, neotravuj mě tím, že opakuješ cizí |
mapaf - 27. října 2011 00:31 | |
Toto video je zajímavé a já sám k tomu přistupuji tak, že si musím přiznat, že nevím kde přesně je pravda a že je lepší se především zaměřit na Ježíšovo či hinduistické poselství než na takovéto reálie. Cílem cesty v nějakém náboženství je přeci jeho nauku pochopit a prožít a handrkování o historii, reáliích a původu není až tak duchovní cestou. Já sám uznávám, že všechna náboženství jsou v základu stejná,vedou k tomu samému jen používají jiné metafory, jiná přirovnání, jména a popisy a to proto, že lidé jsou různí a jen tak se nestane, že věci popíší stejně zvlášť v tomto případě když se jedná o něco či vztah k něčemu nepopsatelnému, co ani nějakým způsobem nemá formu a co se nemá zobrazit zpodobněním ničeho. Náboženství je spirituální nauka, většinou podložená vírou a tuto nauku si tvoří lidé a vlastně každý jediný sám pro sebe svým duchovním chápáním. Přirozeně jde každý svou duchovní cestu ale náboženství je nám pouze ukazatelem, jak jí jít, nikoliv cestou samotnou. Tyto nauky jsou formovány lidmi a samozřejmě tito náboženští "reformátoři" (Ježíš, Mojžíš, Buddha, Zarathustra a další) jsou inspirováni a vedeni svými vlastními spirituálními zážitky a spirituálním cítěním. Protože se většinou jednalo o mystiky a jogíny, často vlastně učili o poznatcích z velice podobných duchovních zážitků, protože všichni se ve finále probudí ke stejnému vnitřnímu duchu, vnitřnímu Bytí byť existuje pár odlišných cest buďto skrze náhlé procitnutí, nebo skrze meditaci a rozplynutí myšlení nebo skrze lásku. Všichni ti mystici určitě věděli, že nejlepší popis by byl mlčení, ale kdopak z náš by to bez většího impulsu pochopil? Je docela logické že popisy se rozcházejí, že někdo lépe porozumí popisu takovému a jiný jinému a že dokonce lze jedno náboženství chápat skrze druhé. Třeba když nemůžete v jednom náboženství stále dokola pochopit jednu věc a to samé se k vám dostane skrze jiné náboženství jinak formulované a vy tomu všemu pak porozumíte, to je přeci také přístup hodný pozornosti a ukazující na to, jak mohou náboženství navzájem spolupracovat. Samozřejmě, že všechno učení od mystiků bylo dále posuzováno lidmi (Přeci tu je pro ně) a poselství se mohlo odklonit od původního významu, být nepochopeno a nepochopené šířeno dál ba dokonce pak mohlo dostat status svatosti. Všechny interpretace duchovních zážitků dokonce i z první ruky jsou intelektuální čiností, nakolik pak musí být intelektuální čiností formování víry bez duchovního prožitku čistě rozumem? Skrze intelekt se však dá duchovnosti dosáhnout jen stěží. Na závěr: Nepřijde mi samo o sobě moc věrohodné, přisuzovat Ježíši pobyt v Indii kvůli podobnému poselství, když stejného poselství dosáhli i Indiáni v americe, nadruhou stranu není to ale úplná hloupost, být to tak mohlo. |
mapaf - 24. října 2011 01:29 | |
Dharmi 9. května 2011 19:33 |
mapaf - 24. října 2011 01:22 | |
Luminar 11. června 2011 20:11 |
mapaf - 24. října 2011 01:12 | |
"Jak mám dosáhnout osvobození?" |
Luminar - 11. června 2011 20:11 | |
Byl jednou jeden žák a ten se zeptal svého Mistra: " Co mě odděluje od Pravdy? A Mistr řekl: " Nejsi sám kdo je oddělen od Pravdy. Je mnoho takových. |
Nimloth - 11. června 2011 16:00 | |
Ymir 10. května 2011 15:23 |