Ankety | Myšlenky | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Myšlenky

Žádné starší ankety

Zavřít Ankety

Správci:LukesTheKing
Popis:Proč psát, co si myslíme?
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 20 příspěvků1

Michiyo - 30. srpna 2010 00:40
Michiyo

Myslím, že všechny dobré argumenty tu už padly. Za prvé, kvalitní hráč dokáže rozdělit své znalosti a znalosti postavy. Za druhé, dá se to jimi trochu oživit, protože myšlenky jsou často to, co neřekneme nahlas. Za třetí co když někdo čte myšlenky? No? Jak to chceš pak udělat? Za čtvrté... každý podle sebe ne? :)
“Never thought I'd see the day when Death was denied. That leaves taxes as the only certainty.” ― Piers Anthony

Saia - 28. srpna 2010 19:19
Saia

Škoda, že se nepřibývají další názory.
Na světě neexistuje problém, který by nevyřešila vhodná ráže...

LukesTheKing - 15. dubna 2010 21:23
LukesTheKing

No, původně mě zajímaly názory na toto téma, nechtěl jsem se s nikým přehadovat, protože se znám a většinou si tvrdošíjně stojím za svým, ale když slyším dobré argumenty, tak přehodnocuju svůj názor. Souhlasím s tím, že myšlenky mohou oživit text, ale pořád si myslím, že by to bylo lepší bez nich.

XxxYyy - 15. dubna 2010 20:42
XxxYyy

Saia to vystihla presne. Nikto nikoho nepresvedčí (alebo iba s veľkou námahou) o svojej pravde. Takže ďalej to ani nemá zmysel. Každý by mal hrať, ako to jemu vyhovuje poprípade ako to nakáže PJ:)

LukesTheKing 15. dubna 2010 19:21

Podľa mňa v prvom príspevku sú myšlienky použité veľmi dobre. Zato v tom druhom je to také...kostrbaté? Tam by sa fakt nehodili, alebo by ich trebalo lepšie zformulovať.
Na tomto světě jsou dva typy lidí - dobří a zlí. Ti dobří lépe spí a ti zlí se daleko radši probouzejí.

Saia - 15. dubna 2010 20:31
Saia

LukesTheKing 15. dubna 2010 19:17

Ovšem tahle diskuse taky nic pořádně neřeší.
Ty si budeš stát za tím, že psaní myšlenek je prostě blbost a stejně já zase za tím, že tím nic nezkazíš.
A neuhádáme to ani jeden, či-li, co se vyřeší? Nic.

LukesTheKing 15. dubna 2010 19:21

K tomu textu...
Ano, myšlenky zde nic neřeší, ale aspoň ten text není tak suchý.
Na světě neexistuje problém, který by nevyřešila vhodná ráže...

LukesTheKing - 15. dubna 2010 19:21
LukesTheKing

Použiji zde příklad z jeskyně Kraz'ghur:

V tej chvíli som bol hore... Loď sa potichu plavila tmavým oceánom, takmer všetci spali, ale ja som bol medzi tými, čo boli hore. Na malom stolíku som dokresľoval mapu doterajšej cesty. Dnes sme tiež prešli pekný kus cesty. Ak to takto pôjde aj naďalej, tak sme na tom veľmi dobre. Zo zamyslenia ma vytrhol praskavý zvuk a posledná vec, ktorú si pamätám bola, ako som svoju nedokončenú mapu rýchlo schoval do koženého puzdra, ktoré som si prevesil cez krk...

Omámene zažmurkám. Kde to sakra som? Niečo ma nepríjemne tlačilo na bruchu. Nejaká palica... Pri pohľade na toho, kto ju drží sa vyľakane odtiahnem preč. No to je prúser... Ťažko si povzdychnem. Vedľa mňa niekto nadáva a druhý hlas podáva "duchaplné" rady. Čo to je za chytráka? Niekto by sa tohto blázinca mal ujať. So zamračeným pohľadom sa obrátim na toho elfa: "Načo by nás chytali do pasce, keď náš už aj tak majú v hrsti." Prevrátim očami, ale jedla sa aj tak nedotknem.

Tak třeba tyto myšlenky považuji za naprosto zbytečné.

LukesTheKing - 15. dubna 2010 19:17
LukesTheKing

Saia 15. dubna 2010 18:59
Jo, jsou takoví PJové. Myslím ale, že myšlenky k postavě patří, ale neměly by se vyjadřovat. Ty dovětky jdou přece vyjádřit přímou řečí. Jedinné o co mi vlasně šlo bylo to, že ostatní si čtou moje myšlenky a to mi přijde jako blbost.

Saia - 15. dubna 2010 18:59
Saia

LukesTheKing 15. dubna 2010 18:19

Jednoduché - když nechceš, aby ostatní věděli, co si myslíš, tak to nepiš, nutí tě snad k tomu něco?
Záleží jen a jen na daném jedinci, k jaké formě se uchýlí, bez myšlenek, nebo s nimi.
Někomu se to může líbit, někomu to připadne zbytečné.
Ano, je to zbytečné, ale také to k té postavě patří. Myslím, tedy jsem.

A k té převrářce... nepsala jsem snad už, že k některým situacím se to prostě hodí a k některým ne? Tak je logické, že přece nenapíšu do myšlenek něco, co celou událost, mou akci, staví do úplně jiného světla a poskytuju tak výhodu dalšímu hráči.
Má jít jen o pouhé dovětky, nevýznamná poznamenání, která tam jsou jen pro spestření textu a dotvoření charakteru.

Navíc - jsou PJové, kteří tady, na aragu, prostě vyžadují delší reakce jak 6 řádků. V tomhle případě jsou myšlenky celkem dobrá součást výplně.
Na světě neexistuje problém, který by nevyřešila vhodná ráže...

LukesTheKing - 15. dubna 2010 18:19
LukesTheKing

Saia 15. dubna 2010 18:12
Ale co se stane, když nenapíšu co si myslím? Nic, hra půjde dál. Možná to doplní charakter postavy, ale je to dost násilný způsob, jak ho dát najevo. Postupným roleplyingem je to lepší. Ale já třeba nechci vědět, co si ostatní myslí a ani nechci aby ostatní věděli co si myslím. To je přece moje věc. Potom by mohla veškerá přetvářka jít do háje kdybych si pomyslel toto: *Cha! To jsem ho převezl!*
A v těch případech, kdy by to takhle nezasáhlo do hry jsou myšlenky naprosto zbytečné, protože zopakují to co postava udělala.
Příklad: Postavy přepadnou bandité a já hraji svou postavu. *A je to v háji.* Pomyslím si. Vytáhnu meč....
V tomto případě je myšlenka úplně zbytečná, protože je jasné, že to je v háji.

Saia - 15. dubna 2010 18:12
Saia

LukesTheKing 15. dubna 2010 17:56

Ano, to opravdu vyznělo špatně, to uznávám...
Ovšem záleží na umístění zveřejněné myšlenky. Jsou chvíle, kdy se to vážně nehodí (viz. ta tvoje) a chvíle, kdy to ničemu nevadí a jen to doplní to, jak se postava zrovna zachovala, co řekla, co udělala.
Na světě neexistuje problém, který by nevyřešila vhodná ráže...

LukesTheKing - 15. dubna 2010 17:56
LukesTheKing

XxxYyy 15. dubna 2010 16:02
Psal jsi tam jméno té dívky, takže jsem si myslel, že ji tvoje postava znala. Ale já nenapsal, že to s tou nemravou budu říkat královi, ani nikomu vlivnému, protože je to blbost, ale když vleze do postele teplouše nějaká holka, tak se mu líbit nebude.

Saia 15. dubna 2010 16:18
Ano, jsou to dva rozdílné pojmy, ale myšleky jsou od toho, aby se myslely a nedávaly najevo, můžu je vyjádřit přímou řečí později, nebo si je nechat pro sebe.
Mě moc nevoní toto:
Příklad: Jsme v mágově věži, ten mág se mi nelíbí. *Ten je fakt namyšlenej.*"Dobrý den, pane mágu."

Daleko lepší podle mě je toto:
Příklad: Jsme v mágově věži. "Dobrý den, pane mágu.....Blablabla..." Poté co vyldeme z jeho věže se otočím na ostatní a řeknu jim: "Ten mág byl ale divnej, smrděl stařešinou a měl ve tváři výraz, jako by kousal do citrónu."

Saia - 15. dubna 2010 16:18
Saia

LukesTheKing 15. dubna 2010 15:21

Ano, ale hra "na živo" a hra třeba tady, přes jeskyně nebo rozcestí jsou dva rozdílné pojmy.
Na světě neexistuje problém, který by nevyřešila vhodná ráže...

XxxYyy - 15. dubna 2010 16:02
XxxYyy

LukesTheKing 15. dubna 2010 15:21
Takže:
1. Tá moja ukážka bola vytrhnutá z textu, tak to asi nebol ten najlepší príklad. Lebo sme upadli do bezvedomia a zobudila nás tá dievčina. Trošku odvážne slová na priamu reč, keď nevieč kto/čo to je.

A z toho vyplýva aj bod 2.: No skús povedať "Fuj ty nemravo." kráľovy, alebo hocijakej silnej/vplyvnej CP. Myslíš, že ťa kráľ nechá iba zbičovať? Ja to skôr vidím na novú postavu:)
Na tomto světě jsou dva typy lidí - dobří a zlí. Ti dobří lépe spí a ti zlí se daleko radši probouzejí.

LukesTheKing - 15. dubna 2010 15:21
LukesTheKing

XxxYyy 14. dubna 2010 22:16
Já bych napsal: "Hmmmmmmmm! Ahoj Alice, nečekal jsem, že přijdeš tak brzy."

Co si myslím to si myslím a je to jen moje věc. Jestli jste hráli normální DrD na živo, tak víte, že se myšlenky NEŘÍKAJÍ ale pouze se myslí. Proto není důvod je psát.
Jinak bych taky mohl napsat: "No fuj! Ty nemravo!" Kdybych hrál teplou postavu. A je to z toho hned jasné co si myslím.

Saia - 15. dubna 2010 09:40
Saia

Mě se na tom také nezdá nic divného - co by nějak překáželo hře, nebo tak nějak...
Přeci jen - do myšlenek nedáváme nic důležitého, jen dovětky, to, co si postava netroufne v dané situaci říci nahlas a jak již dole bylo řečeno - dokresluje to její charakter.
Těžko kdokoliv s trochou rozumu napíše do myšlenky třeba: *A teď na něj zaútočím...* A podobně...
Na světě neexistuje problém, který by nevyřešila vhodná ráže...

XxxYyy - 14. dubna 2010 22:16
XxxYyy

LukesTheKing 14. dubna 2010 22:01
Ako by si teda inak opísal túto situáciu? CHalana prebudí z bezvedomia pekná žena s hlbokým výstrihom. On zareagoval:

Co mě však okamžitě probere je výstřih Alice. *Bože, takovýhle buzení bych bral pořád!*

Je jasné, že na myšlienky ostatní zareagovať nemôžu, ale používajú sa na spestrenie deja a hlavne presvedčivejšie hranie RP. Podľa mňa, myšlienku sú dôležité aj na vykreslenie charakteru postavy.
Na tomto světě jsou dva typy lidí - dobří a zlí. Ti dobří lépe spí a ti zlí se daleko radši probouzejí.

LukesTheKing - 14. dubna 2010 22:01
LukesTheKing

Já souhlasím s Ygnaccem, protože opravdu není noramální "myslet si nahlas". Jak zdůrazníme vlastnosti postavy? Budu ji tak hrát- akce, přímá řeč a podobně, ale přímo "říct" i když v myšlenkách, to se mi zdá divné a nesprávné. Jinak dík za názor.

Torreador - 14. dubna 2010 20:47
Torreador

Správný hráč se pozná podle toho, že si bud myšlenky cizí postavy nepřečte nebo si je přečte a dokáže to brát, jako mimoherní informaci, tedy dokáže hrát svou postavu s tím, že dokáže tuhle informaci vytlačit.

A proto... myšlenky postavy ke hře postavy samotné samosebou patří, proto nechápu, proč by se měli z příspěvků vypouštět. Jak jinak zdůrazníte skryté vlastnosti postavy?
Id agas, ut sis felix, non ut videaris.

Ygnacc - 14. dubna 2010 20:38
Ygnacc

Já si spíše myslím že by se myšlenky neměli psát vůbec je to přece hloupost aby jste napsali co si myslíte a váš spoluhráč si to přečetl a schválně si myslel něco svého a napsal to do příspěvků ja bych myšlenyk nechal v postavách a pokud někdo neumí číst myšlenky tak by mu měli zůstat utajeny nebo by měli být posílány PJ šeptem ale i tak při normální hře neříkáte myšlenky takže bych to nechal asi tak že by se mělo psát bez myšlenek a toto je muj názor nevím co nato ostatní a chtěl bych znát i tvůj názor
Poznat někoho jiného je jednoduché ale poznát sám sebe je složité

LukesTheKing - 7. dubna 2010 20:20
LukesTheKing

Nepochopil jsem, proč by postavy měly psát své vlastní myšlenky. Když jsem se na to ptal, odpověděli, že je to z důvodu roleplayingu a tak podobně. Ale není to moc logické. Ti z vás, kteří hrají, nebo hráli DrD nebo podobnou hru, ví, že při hře "osobně" také neříkáte své myšlenky, protože je to divné. Tak proč bych měl psát to, co si myslím tady na Aragornu? Není lepší a správnější napsat to, co si myslím přímou řečí, než napsat, že si něco myslím?

Vypisuje se 20 z celkem 20 příspěvků1


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)