|
No vida:) To je fajn.
Tip na déšť: Nakreslíš draka, vytvoříš novou vrstvu, dáš jí uplně nahoru, celou jí vyliješ černou barvou, potom Filtr —> Šum –> Přidat šum, zaškrtneš gaussovskej, míru ti neporadim, bo ta záleží na rozlišení toho obrázku, potvrdíš, pak ctrl+T, chytneš za roh, držíš Shift, celou tu vrstvu zvětšíš, třeba dvojnásobně, ale spíš víc, potvrdíš. Pak Obraz —> Přizpůsobení –> Jas a Kontrast, Jas stáhneš třeba na -80, kontrast dáš uplně doprava, tzn +100. Pak Filtr —> Rozostření –> Rozmáznout, zaškrtni si náhled, nastav si úhel a vzdálenost tak, aby to vypadalo jako déšť, potvrď. Pak u týhle vrstvy prolnutí nastav na Hard Light/Tvrdé světlo (nebo něco tomu podobnýho) a tadááá, základní déšť je hotovej. Tohle celý ještě jednou zopakuješ s tim rozdílem, že tu novou vrstvu s dalším šumem zvětšíš ještě víc a jas a kontrast upravíš 2x se stejnýma hodnotama, takže ti ve výsledku vyjdou větší kontrastnější kapky a bude jich v tý druhý vrstvě míň. Zbytek je stejnej. Pohraješ si s krytím vrstev, případně nějaký kapky umažeš, nějaký ručně dokreslíš přesně do míst, kam chceš, v případě že se jedná o nějakej pohled s perspektivou, tak ty vrstvy perspektivně nadeformuješ a je to, žádný sraní ručně s každou kapkou, u deště to nemá smysl.
Další lekce fotokrámu až příště. :D
A tohle ti píšu, bo déšť je zrovna jev, kdy ti filtry udělaj obrovskou službu, páč všechny deště a všechny kapky prostě vypadaj stejně, neni zapotřebí kreslit každou kapku zvlášť, jako jsi to udělala ty, páč to pak i vypadá blbě, protože je to křivý. Navíc u toho šumu nehrozí nějaká strojová přesnost a už vůbec ne, když ho vytuníš tou úpravou jasu a kontrastu, díky čemuž to bude působit, jakože ty kapky jsou v prostoru – různě daleko od pozorovatele. To tvejm kapkám chybí, všechny jsou stejnou intenzitou, což znamená, že jsou všechny ve stejný dálce od pozorovatele, jako by tam prostě visela nějaká záclona, která by na sobě měla vzor šikmejch čárek.
A druhá, MEGAdůležitá věc — zase si se vybodla na to přemejšlení při malbě pozadí, jak jsem ti říkal u toho minulýho obrázku. :) Ty dva kopce vlevo (a i vpravo), soudě podle jejich velikosti, jsou někde v dálce a jsou TMAVŠÍ než ty, co jsou uplně v popředí. Uvědom si, že prší, v tom vzduchu před nima je obrovský množství padající vody, takže se ty kopce musí ztrácet, musí bejt o hodně světlejší. Ten zadní jen o trošku tmavší, než je světlost nebe a ten pře dnim tmavší o trošku víc, ne o moc. Zaprvý to tomu dodá prostor, zadruhý to přestane bejt nesmyslný a zatřetí zabráníš tomu, aby se divák kvuli tomu velkýmu kontrastu kopec-nebe díval na nějaký kopce v pozadí, místo aby se díval na to, co je na tom obrázku důležitý. Das ist alles.
http://plumm.cz/
|