Mapa-Hlavní město Ardeana (1. strana) | Galerie - Aragorn.cz



Galerie

Mapa-Hlavní město Ardeana

  • Mapa-Hlavní město Ardeana - obrázek
  • Autor: Diuk
  • Publikováno: 6. března 2013
  • Rozměry originálu: [1131 px × 1600 px]
  • Popis:

    Inchornyho mapa mě připomněla mé vlastní výtvory, půl roku zahrabané mezi papíry. Tužka, pastelky, důležité linie obtažené centropenem. Byla to mapa pro hráče, červeně jsou vyznačení důležití řemeslníci, žlutě hospody, modře alchymisté. Skener nebyl dokonalý, ale co se dá dělat. Práce sedm dní, každý den dvě až tři hodiny.

Kdo hodnotil obrázek Mapa-Hlavní město Ardeana?
Chrille (3.80*), Eiris (2.60*), flegos (2.60*), Jatorik (2.60*), Keisell (3.80*), Under (3.80*), Zob (2.60*)

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 12 z celkem 12 příspěvků1

Diuk - 14. března 2013 12:31
Diuk

PS: Chrá­mo­vá čtvrť je po­psa­ná díky je­di­né­mu chrá­mu, který tam je, tedy...​Bazilice, která je spo­je­ná s vel­kým par­kem a k té patří také za­hrad­ník.
Král a pán to­ho­to místa další ve­řej­né sva­tostán­ky ne­pod­po­ro­val a vlast­ně všech­ny ostat­ní byly ne­le­gál­ní.
To jen na okraj.
Kdo se vleče ne­u­te­če.

Diuk - 14. března 2013 12:29
Diuk

fle­gos 14. břez­na 2013 01:35
Ano, s tím růs­tem města bez­vý­hrad­ně sou­hla­sím, stej­ně tak jak při­da­ly své in­for­ma­ce Eiris a In­chor­ny. Ale stej­ně jako Ty, ani já už nemám sku­pi­nu, se kte­rou bych hrál a toto je kres­le­no takřka před rokem po dobu ně­ja­kých těch šesti mě­sí­ců. Pa­de­sát map, které jsem pu­b­li­ko­val, aby jen ne­le­že­ly v šuplí­ku, může je někdo vy­u­žít pro svá dob­ro­druž­ství a kres­lit nové, to se v bu­dou­cí době ne­chys­tám, takže dě­ku­ji za rady, po­zna­me­nám si je, pro­to­že se hodí, kdyby se ná­ho­dou něco našlo příš­tě.
Kdo se vleče ne­u­te­če.

flegos - 14. března 2013 01:35
flegos

no tak to shrnu zase já :D hvěz­dič­ku máš už jen za tu vzpo­mín­ku na DrD kdy se ještě všech­no va­li­lo pro­pis­ka­ma :D další za prac­nost, pak se mi líbí po­pis­ky, ale jedno co mě za­rá­ží tak třeba v chrá­mo­vé čtvr­ti bych si před­sta­vo­val hlav­ně chrá­my růz­ných bož­stev ale roz­hod­ně né za­hrad­ní­ka :D navíc jak psali kluci níž.. chybí tam ně­ja­ký vývoj... už práv to, že nemáš žádný chrám či kotel hned na ná­měs­tí stej­ně jako na té další mapě... ob­vykle se tento chrám za­svě­cu­je tomu nej­sil­něj­ší­mu bož­stvu které je pro­tekč­ní... ten po­stup­ný roz­voj tam chybí, jak jsi psal příš­tě dávat bacha osob­ně bych novou map začal třeba tak, že bych začal po­stup­ně kres­lit osadu, nebo ves­ni­ci.. a po­stup­ně při­kres­lo­val další části jak město rost­lo. pak by ti po­stup­ně do­chá­ze­lo co všech­no lidé po­stup­ně po­tře­bo­va­li když město mělo ur­či­tou ve­li­kost a třeba to na ná­měs­tí už bylo da­le­ko.. mohla tak právě třeba vznik­nout nová čtvrť třeba ta chrá­mo­vá, dál se roz­moh­li zlo­dě­ji po kte­rých šli strá­že tak se třeba nově osíd­le­ná čtvrť pro chu­di­ny aby měli kde byd­let stala je­jich zá­klad­nou.. po čase vzni­kl název zlo­děj­ská čtvrť atd.. chce to po­stup­nou fan­tasii.. chce to dů­klad­ně pro­mys­let před tvor­bou každé nové čtvr­tě její po­stup­ný vývoj a až když k němu do­spě­je­ješ tak ji te­pr­ve začít kres­lit.., nebo si třeba vzít malý papír a začít s ná­čr­tem a po­stup­ný vývoj i za­kres­lo­vat stej­ně jako mě­ní­cí se názvy tak dlou­ho dokud se ne­do­pra­cu­ješ k tomu co chceš, ta­ko­vou mapu budeš třeba kres­lit měsíc, ale můžeš si být jistý že vý­sle­dek bude stát za to. ja­kož­to bý­va­lý DrD ná­ru­ži­vý hráč, než při­šly rpg hry si mys­lím, že ti zápal chy­bět ne­bu­de.. kdy­bych našel sku­pi­nu lidí v mém okolí kteří to hrají, ur­či­tě bych se i těmto věcem začal znovu vě­no­vat, možný bych začal vy­mýš­let i ně­ja­ké dob­ro­druž­ství, kres­lit mapy a dělat vlast­ní de­ní­ky, či kres­lit svoje po­sta­vy ale nemám pro koho.. to pak člo­vě­ka ta můza tolik ne­chyt­ne :) ty jo jsem se roz­ke­cal ale :D sakra vzpo­mín­ka na drd a mám hned plnou hlavu ná­pa­dů :DD při­pa­dám si zase jako malý kluk .))
Ja­ká­ko­liv akce vy­vo­lá­vá re­ak­ci, proto si mu­sí­me dobře roz­mys­let co udě­lá­me, může se stát že nás ode­zva ne­mi­le pře­kva­pí

Diuk - 10. března 2013 00:41
Diuk

Mapa ne­vznik­la za úče­lem pl­né­ho ko­pí­ro­vá­ní stře­do­vě­ké­ho stylu, ale jako "blu­diš­tě", ve kte­rém může hráč ně­ja­ký čas žít. Nejdřív jsem si vy­sta­čil asi rok (tedy když jsem s drd za­čí­nal), s jed­no­du­še na­kres­le­nou map­kou po­mo­cí pro­pis­ky na A5 papír (joo to byly časy), ale potom mně ne­u­stá­le otra­vo­va­lo, když hráč chtěl někam za­mí­řit, tak mu to de­tail­ně­ji vy­kres­lit a pak si to navíc za­pa­ma­to­vat, aby ten drob­ný vý­kre­sl na nový list pa­pí­ru nebo roh ji­né­ho se nikam ne­ztra­til a když ano, abych to do­ká­zal znovu vy­tvo­řit. Na za­čát­ku jsem věděl, že budu mít chu­din­skou čtvrť, trh s ot­ro­ky, velké a malé ka­sár­ny palác a umís­tě­ní bran. Zbytek...​musel být do­tvo­řen. A tak jsem to ne­za­čal kres­lit tak, aby to se­dě­lo k "lo­gi­ce ob­do­bí" a prak­tič­nos­ti, neboť je holý fakt, že domy na­le­pe­né na hrad­by měly větší šanci, že je ne­za­sáh­ne třeba stře­la z ka­ta­pul­tu, ale sta­věl jsem to tak, abych to mohl vy­u­žít pro hráče.

Co se týče hrad­by, tam sis po­plet­la účel. Ta hrad­ba ne­by­la po­sta­ve­na proto, aby za­brá­ni­la útoč­ní­kům dovnitř, ale na­o­pak byla po­sta­ve­na jen jako ka­men­ná ohra­da, umožňující kon­t­ro­lo­vá­ní lidí, kteří jdou jak dovnitř, tak ven. Chyba je ve stráž­ních vě­žích, které vět­ši­nou chybí, tedy za deště by strá­že pěkně pro­mok­ly.

Řeka pro­té­ka­jí­cí vedle brány je schvál­ně po­sta­ve­ná jako sla­bi­na, opět, pro hráče, jako mož­nost vy­u­ži­tí, dalo by se to před­sta­vit jako že král řekl ar­chi­tek­to­vi "už je to město dost velký, po­tře­bu­je­me kolem toho hnoje vy­bu­do­vat ohra­du" a ar­chi­tekt na to "ale můj pane, co řeka, tu ne­zkro­tí­me, po­tře­bu­je­me ně­ja­ký prů­plav" "tak ho švih­ni kam se ti to zlíbí, stej­ně na nás nikdo ne­za­ú­to­čí", něco ta­ko­vé­ho, na­iv­ně zjed­no­du­še­né­ho, ale to bych musel slo­ži­tě za­bí­hat do his­to­rie a sys­té­mu celé hry, což je nudné a zby­teč­né.

Dě­ku­ji za po­chva­lu po­pis­ků, také, který PJ si má všech­no pa­ma­to­vat XD

Další mapa, která je již ve schva­lo­vá­ní, a po ní třeba další, kte­rou budu chtít opět po­tě­šit ara­gorn­ské oči, bude mít stej­ný pro­blém, tedy kom­bi­na­ce ne­re­ál­na, s po­sta­ve­ním přes noc (třeba za to mohl Džin Bar­ti­ma­le­us).
Map mám něco přes pa­de­sát, pří­běh trval dva roky, ale zase, nevím, jest­li má cenu byť jen mi­ni­mál­ní část sem po­sí­lat :-) má to chyby. Hodně chyb.
Kdo se vleče ne­u­te­če.

Eiris - 9. března 2013 20:38
Eiris

In­chor­ny - Kou­kám, že jsi mě pře­de­šl ...

Jsem si pro­hlí­že­la mapu a na­jed­nou, co mi tam ne­se­dí - Přes­ně to, že to je po­sta­ve­né asi jako v ně­ja­ké RT stra­te­gii, klik­neš a dům vy­ros­te. Není tam žádný ná­znak, že by na řece byl brod, u brodu tábor, u tá­bo­ru pa­li­sáda, u pa­li­sády další domky, roz­ší­ře­né valem, při­dá­ní ka­men­ných budov etc. etc. etc.

Takže ur­či­tě tam není žádná po­stup­ná ur­ba­nis­ti­ka, což na stře­do­vě­ké město, které se mi­mo­cho­dem vy­ví­jí dosti po­ma­lu, že třeba pa­de­sál tet vý­vo­je se na něm skoro ne­po­de­pí­še, ale na­o­pak prud­ce s mapou za­má­vá třeba po­vo­deň, požár, nebo ze­mětře­se­ní - Bo­hu­žel, zde to je, jak bylo uve­de­no - Město, co vy­rost­lo přes noc ...

***

Jinak, pokud mám jme­no­vi­tě uká­zat, co mi tro­chu bije do očí je ab­sen­ce stráž­ných věží, či ja­ké­ho­ko­liv pří­střeš­ku či čle­ně­ní a ochra­ny na hradbách - Je tam pár věží u bran a jinak skoro nic. Takto dlou­hé hrad­by by se bez stráž­ních budek dost blbě hlí­da­ly třeba za špat­né­ho po­ča­sí a taky vcel­ku po­ho­dl­ně do­bý­va­li/Špat­ně há­ji­li. Měly by být roz­dě­le­ny vě­že­mi a po­dob­ně ...

Když už jsme u hra­deb, tak vy­chá­zím z toho, že to je město asi jako z ob­do­bí stře­do­vě­ku, vět­ši­na měst měla vnitřek na­plá­ca­ný na sebe, ale hlav­ně bu­do­vy byly při­plác­lé u hra­deb, které často byli ja­ko­by jed­nou stě­nou domu. Ta­ko­vé při­le­pe­ni­ce k hradbám. Ty tam máš vět­ši­nu budov hezky čtver­co­vých/Ob­dél­ní­ko­vých a jsou čtyř­stěn­né, dě­la­jí různé ulič­ky mezi sebou a hradba­mi a vše­li­ja­ká zá­kou­tí a za­hrád­ky. Ale podle his­to­rie a prin­ci­pu še­t­ře­ní/A že se to v stře­do­vě­ku hojně uží­va­lo, by ty bu­do­vy měly být na­těs­ná­ny zadní stě­nou na hradbách. Hlav­ně slumy, ře­me­sl­ní­ci a po­dob­né ...

Taky se mi po­ně­kud ne­lí­bí ta brána vpra­vo na­ho­ře, u té řeky. Jak je tam ta ku­la­tá věž a hned kou­sek nad ní, je udě­lán ja­ký­si prů­tok hrad­bou pro tu řeku/Potok - Nevím, je to osob­ní názor, ale podle mě to je dost velká sla­bi­na. Ne­dě­la­la bych bránu tak blíz­ko té pro­pus­ti, nebo pokud ano, tak nějak jinak ře­še­nou, více věží, jinak si­tu­o­va­né hrad­by, stra­te­gic­ky. Pří­pad­ně bych tu pro­pusť umís­ti­la ja­ko­by do vrat, ne takle v kom­bi­na­ci zeď vedle brány ...

***

Ale to jsou jen spíše es­te­tic­ké prvky. Ja­ko­by roz­díl mezo mapou a sku­teč­nos­tí, jak by asi fy­zic­ky měla/Mohla vy­pa­dat ...

Na­o­pak se mi líbí po­pis­ky, že si tam člo­věk najde vše možné, od theur­ga, či lovce lidí, až po trh ot­ro­ků či ne­věs­ti­nec :D

Takže to je ur­či­tě plus a to, že si dáš práci a vy­kres­líš tam 197 ba­ráč­ků + 71 za hradba­ma, to už taky je pěkné xD xD xD
***___­Vy­mýš­lím něco vtip­né­ho a in­te­li­gent­ní­ho, co sem na­píšu­___***

Diuk - 8. března 2013 17:35
Diuk

To je prav­da, které jsem si sám ne­vši­ml. Vy­pa­dá, jako kdyby vy­rost­lo prak­tic­ky přes noc, se všema ulič­ka­ma, zá­kou­tí­ma a vě­že­mi. Dě­ku­ji za pod­stat­nou in­for­ma­ci, leč i u dal­ších map jsem si to­ho­to ne­do­stat­ku všiml. Budu na to muset pa­ma­to­vat v poz­děj­ších, ještě ne­vy­tvo­ře­ných dí­lech.
Kdo se vleče ne­u­te­če.

Inchorny - 7. března 2013 20:00
Inchorny

Vy­pa­dá to dost prac­ně. Ted k tomu co se mi tam nezdá. Pří­liš pra­vi­del­ný tvar města je to moc ob­dél­ní­ko­vé. Další věc je že si moc ne­do­ká­žu před­sta­vyt his­to­ric­ký vývoj města. Jak město vzni­ka­lo a kam se roz­ši­řo­va­lo a proč. Vy­pa­dá jako by vznik­lo v ne­dáv­né době úplně celý na jed­nou. Zkus si spíš předcta­vyt ně­ja­ký starý město kde jsou více pa­t­ro­vé ba­rá­ky na­le­pe­né vedle sebe a ulič­ky jsou úzké a kři­vo­la­ké a smě­rem ven od stře­du se zvět­šu­je pro­stor mezi bu­do­va­mi, palác má třeba sta­rou část a novou v které teď šlech­ta bydlí, pro­to­že ve staré je zima,….
Moje strán­ky: http://​sindarion.​hys.​cz/​

Diuk - 6. března 2013 15:10
Diuk

murthags 6. břez­na 2013 15:08
Sakr :D
Kdo se vleče ne­u­te­če.

murthags - 6. března 2013 15:08
murthags

Diuk 6. břez­na 2013 13:16
ano tak dva tři kliky myší :D
http://​4.​bp.​blogspot.​com/​-HrxSy0sjtFw/​UYAKNLdvlwI/​AAAAAAAAAeI/​wIlghyI-IUs/​s1600/​double+fuck+off.​gif

Diuk - 6. března 2013 13:16
Diuk

murthags 6. břez­na 2013 13:05
Po­čí­tám, že to bude něco velmi jed­no­du­ché­ho, ale mys­lím, že tímto smě­rem se můj mozek nikdy ne­vy­dal.
Kdo se vleče ne­u­te­če.

murthags - 6. března 2013 13:05
murthags

Diuk 6. břez­na 2013 12:45
no pro příš­tě by sta­či­lo upra­vit kon­tras­tu v ně­ja­kém gra­fic­kém edi­to­ru
http://​4.​bp.​blogspot.​com/​-HrxSy0sjtFw/​UYAKNLdvlwI/​AAAAAAAAAeI/​wIlghyI-IUs/​s1600/​double+fuck+off.​gif

Diuk - 6. března 2013 12:45
Diuk

Když se na to tak dívám, tak ten ske­ner byl více než ne­do­ko­na­lý. Ty barvy jsou straš­ně bledé...
Kdo se vleče ne­u­te­če.

Vypisuje se 12 z celkem 12 příspěvků1


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)
taBackup debug: