|
Abych napsal něco konkrétního - spoustu věcí tam nechápu.
Co nechápu absolutně je osvětlení tý scény, světel je tam evidentně několik, podle násobících se stínů, ale nechápu kde a proč. Můžeš sem prosimtě hodit link na screen, kde máš umístěný světla? Bo stíny jsou všude možně, jenom ne tam, kdy by měly bejt. Nechápu třeba, že matrace postelí stín vrhají, ale samotná konstrukce - nohy - postele stín nevrhají.
Zářivky jsou vypnutý všechny 4, jedinej zdroj světla, kterej je na scéně je zapadjící/vycházející slunce, který se vůbec na celý scéně neprojevuje. Vzal si obrázek s městem a sluncem, prdnul ho do okna a nazdar. Chyba. V tom pokoji je osvětlení dost chabý a zapadající slunce, i když trochu za mrakem by se rozhodně projevilo - tvořilo by stíny a rozhodně by ovlivnilo celkovou teplotu toho osvětlení, i kdyby do toho svítilo 20 studenejch výbojek. Kde je stín od středovýho sloupku mezi oknama? Kde je stín od spodního okraje oken?
Dál potom k tomu exterieru...je fajn, žes tam hodil obrázek mrakodrapu, ale: Ve sklech mrakodrapu (btw neni to Chrysler?) se ti odráží jiná budova, ale rozhodně to neni budova, ve který stojíme my:) Zapadající slunce osvětluje celou stranu naší budovy (minimálně teda tohle patro), bo mu nic nestojí v cestě. A místo aby se v protilehlym baráku odrážela osvětlená stěna baráku včetně skel odrážejících oranžový světlo, je tam jakejsi neutrální tmavej odraz. Navíc je všude zhasnuto.
A pak k těm jedlontlivým prvkům. Okno - záclony, závěsy nic? Nějakej hajzlík na uchycení záclon a závěsů taky nic? Aby na pacienty nečuměli lidi z druhýho baráku nějak ošetřený bejt musí. Jak se okno otvírá? Kde je okenní rám (nebo jak v tý zdi teda drží?)
Postele - Druhá nejbližší postel k nám se ti nepovedla. Podívej se na její konstrukci, který drží matraci. Spodní stranu tý konstrukce máš u zdi posunutou nahoru tak, že se ti nenapojuje. Je ufiklá a pokračuje zas o pár cenťáků níž, někde se stala chyba. Kovový tyče v úrovni matrace jsou hrozná hovadina. Matrace se proleží, kovová trubka ne. Chci vidět ty lidi, jaký budou zažívat muka, když se z tý postele zvedaj. Normální člověk si sedne na kraj postele a stoupne si...oni si budou sedat na železnou trubku, nic příjemnýho asi. V nemocnici obzvlášť.
K vozejku se nevyjadřuju, bo o nich vim kulový:)
Co ej hrozná chyba je barevnost. Imho sis nevěděl rady s tim jaký by to a to mělo mít barvy, tak si to všechno hodil do neutrální šedý. Sice si to měl tim pádem z krku, ale taky si zabil veškerou plasticitu a prostor. Šedý postele, šedá podlaha, šedý stěny, dokonce šedý stolky, všechno to splývá v jeden plochej celek. Navíc těch stolků jsem si kvuli jejich šedivosti všimnul až když jsem na to koukal asi po 4. (jeden je za vozíkem u okna, druhej je před nejvzdálenější postelí). Ono by možná nebyl takovej problém, že je to šedý, kdyby si to ideálně nasvítil. Ale šedej interiér v kombinaci se špatnym osvětlením je prostě na prd, jak v reálu, tak v 3D.
Nehledě na to, že já bejt pacient v takhle "vesele vybarvenym a prostornym pokoji, plnym všemožnýho vybavení a vychytávek zpříjemňujících mi pobyt", tak si hodim mašli hned první večer :D
Materiály taky nejsou v pohodě, Všechno je stejný. Plastová podlaha, plastová zeď, plastová matrace, stolky, strop, přístroje,...všechno z jakýhosi plastu, kterej se na světle chová neutrálně. Snad jenom ta konstrukce postele dává tušit nějakej nerez neboco.
No a kompozice a umístění kamery atd.. To je vyloženě špatně imho. Na tý scéně v podstatě nic neni, přesto je tam zmatek a tikám očima z jedný strany na druhou. Ve výsledku to je tak, že největší pozuornost zaměřuju na mrakodrap, kterej vyplňuje celý levá okno, takže veškerá tvoje práce přijde vniveč, protože mojí pozornost poutá něco jinýho, kontrastnějšího a výraznějšího. Správnej krok by byl, kdyby si na všechno to, co je zaoknem aplikoval rozostření objektivu. Za prvý by to hrozně podpořilo prostor, za druhý by si zamaskoval, že to je jenom placatej obrázek, kterej je prdnutej do okna a za třetí by si zamezil tomu, aby to tak moc poutalo pozornost, což by bylo žádoucí, bo to, co nám ukazuješ přece má být ten tvuj interiér, kterej si vytvořil. Takže na ty okna hoď nějakej blur, intenzitu nastav podle vzdálenosti od kamery. Čim dál, tim víc, žejo. Pak se mi fakt hodně nelíbí jedna věc, a to ta, jak se ti okraje zářivek spojují s vrchním okrajem zdi. Tečny ubíraj na prostorovosti, vždycky. U tečny totiž neni nikdy na první pohled jasný, kterej z těch objektů, kterej tečnu tvoří, je blíž a kterej dál. T zadní strana zářivek tam dělá nepořádek.
Celkově se ta scéna převažuje doleva, ten vozík, okna, mrakodrap, všechno víc na levý straně. Potřebuje to nějak vyrovnat. Ufiknutej vozík taky nepůsobí dobře. Možná kdyby si ho otočil, aby sedadlo směřovalo do prostřed scény a ne od něj, nebude nějaký to ufiknutí tak moc vadit. Tu scénu si měl zlevý strany vozíkem uzavřít, takhle si jí ale otevřel, protože si ho nasměroval někam mimo, dál do leva. To máš jak když komponuješ fotku s lidma...vždycky je na hovno (pokud o neni záměr), když ti nějakej člověk vychází pryč z fotky, nebo když u portrétu ufikneš fotku přímo před obličejem a za hlavou necháš metr místa. S vozíkem je to stejný:) Vlastně je to stejný u všech věcí, kde se dá jasně určit, co je předek a co zadek a člověk to tak i vnímá aniž by na to myslel.
Imho ta scéna měla bejt širokoúhlá - protažená do leva a okna komponovat na střed. Postele to zprava uzavíraj parádně, ale levá strana je bída prostě. Zabral by si větší prostor, kompozičně by se ti širokoúhlej formát líp vyvažoval a pro lidský oko by to bylo i příjemnější a přirozenější, bo zornej úhel lidskýho oka je na šířku prostě mnohem větší. Jsme na širokoúhlý záběry zvyklý, bo je máme před očima celej život, proto je to přirozenější:) Tenhle formát je takovej nijakej.
No a nakonec mi tam nesedí perspektiva. Ona je asi dobře, když si to dělal v C4D, ale těžko říct, chyba tam být může. Každopádně mi nesedí zkosení zadní zdi. Za prvý to vypadá, že je spíš křivá, než aby to bylo perspektivní deformací a za druhý vzhledem k ubíhání těch zářivek mi i přijde špatně i ta deformace. Jakoby se deformovala na druhou stranu, než by správně měla být. Levá řada zářivek totiž ubíhá pod ostřejším úhhlem než pravá, tzn, že úběžník, kde se tyhle dvě přímky protínaj je posunutej k zářivkám víc do prava, tzn, že pravá strana místnosti by vzhledem ke směrům jakýma ubíhaj zářivky měla být blíž. A jestli je k nám blíž, měla by být pravá strana zdi větší a perspektivně se sbíhat směrem doleva.
Prostě jako bys měl obrácenou perspektivu. Prostě něco jak obrazy Ivana Mládka:) http://www.ivanmladek.cz/images/obrazy/obr05v.jpg Možná ale kecam, čumim na to už moc dlouho.
http://plumm.cz/
|