Stínováni (1. strana) | Galerie - Aragorn.cz



Galerie

Stínováni

  • Stínováni - obrázek
  • Autor: flegos
  • Publikováno: 25. ledna 2014
  • Rozměry originálu: [1242 px × 1124 px]
  • Popis:

    po dlouhé době jsem vzal do ruky tužku a zjistil jsem, že nenakreslím ani čáru. Tak jsem si koupil knížku o stínování a začal se učit pěkně od začátku, vím že je tam dost chyb, vidím je už i já sám ale spíš mi jde o to aby jste mi případně spíš poradili kde mi nějaké stíny chybí nebo kde jich mám naopak moc. Jinak za nápis se omlouvám, netušil jsem že z toho něco bude tak jsem vzal použitý list :)

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 20 příspěvků1

flegos - 3. srpna 2014 01:30
flegos

no.. díky, aspoň k něčemu ten obrázek byl dobrý když už jinak stojí za houby :D :))
Jakákoliv akce vyvolává reakci, proto si musíme dobře rozmyslet co uděláme, může se stát že nás odezva nemile překvapí

Katanga - 2. června 2014 15:49
Katanga

I přes nízké (a než jsem sama ohodnotila, tak žádné) ohodnocení nechávám obrázek v galerii pro užitečnou diskuzi o stínování, která se pod ním rozpoutala.

flegos - 5. února 2014 14:25
flegos

zatím jsem dělal tu kouli ale budu ji muset udělat ještě několikrát abychpořádě pochytil i tu techniku... už si musím taky pořídit správné tužky... :D
Jakákoliv akce vyvolává reakci, proto si musíme dobře rozmyslet co uděláme, může se stát že nás odezva nemile překvapí

flegos - 5. února 2014 14:16
flegos

kurva už mě to psaní zpráv tady na aragu sere, když chci napsat zprávu a klepnu do okýnka na zprávu tak napíšu dvě písmena a okno se deaktivuje, musím na něj znovu kliknout a začát znovu psat a to se mi stane vždycky tak 3x až 4x než můžu v klidu napsat zprávu... už mě to leze krkem.. nikde jinde mi to nedělá jen tu, jinak - zvšechno to bedlivě studuju plume :D hodně dobré odkazy, všechny jsem si je uložil :) díky moc za ně :)
Jakákoliv akce vyvolává reakci, proto si musíme dobře rozmyslet co uděláme, může se stát že nás odezva nemile překvapí

Plumm - 2. února 2014 20:44
Plumm

Kreslíš nebo na to sereš? :D
http://plumm.cz/

Plumm - 29. ledna 2014 20:56
Plumm

Plumm 29. ledna 2014 20:53
Místo tý vyrenderovaný koule jsem chtěl postnout tohle, ale to je asi jedno, je to stejný
http://3.bp.blogspot.com/-TXTHJu9vNj8/TwOsjpv_pII/AAAAAAAAAZ8/FVhhkF2XC4A/s1600/1309621948542.jpg
http://plumm.cz/

Plumm - 29. ledna 2014 20:53
Plumm

murthags 29. ledna 2014 12:09
Jo no:D
flegos 29. ledna 2014 11:23
Prostě tvoje první kresby na světlo/stín maj vypadat nějak takhle:
http://www.idsketching.com/basic/toolbox-shadows/

http://www.artistdaily.com/cfs-filesystemfile.ashx/__key/CommunityServer.Components.SiteFiles/Images+from+TypePad/photos/uncategorized/0611shadows1_489x600.jpg

http://media.tumblr.com/tumblr_m92ivba8kx1qd5yv1.jpg

http://claralieu.files.wordpress.com/2013/05/sphere.jpg

Je to hroznej vopruz kreslit zátiší a dělat stíny takhle konstrukčně s pomocnýma linkama, já vim, ale je důležitý jich pár udělat, abys to pochopil a nikdy v životě to už nemusel dělat znova. :)

U těch koulí a válců si všimni hlavně toho, že v reálnym světě nejhlubší stín nikdy neni uplně na kraji, ale kousek vedle, páč na tom okraji už se hromadí světlo odražený z okolního prostředí. To je zásadní věc, kterou až si osvojíš, tak seš za vodou. :)

Tenhle obrázek od Katangy nemá uplně nejlepší hodnocení, ale to je přesně vono, o čem mluvim -
http://www.aragorn.cz/galerie/kerdeona-margon/ Přestože je zdroj světla někde nahoře, spodek nosu a spodek brady neni nejtmavší, ale je tam světlej proužek, páč je to místo osvětlený odrazem od krku/horního rtu.

No a to je v kostce celá problematika světla a stínu. No big deal. :D
http://plumm.cz/

murthags - 29. ledna 2014 12:09
murthags

flegos 29. ledna 2014 11:23

vždyť plumm tohle toho píše už pár let úplně ty samé rady :D spíš vy si ho nepamatujete.
http://4.bp.blogspot.com/-HrxSy0sjtFw/UYAKNLdvlwI/AAAAAAAAAeI/wIlghyI-IUs/s1600/double+fuck+off.gif

flegos - 29. ledna 2014 11:23
flegos

ok díky plumme, něco takového jsem měl na mysli konstruktivně poradit jak na to :) no zkusím zapracovat :) každopádně díky za rady :)
Jakákoliv akce vyvolává reakci, proto si musíme dobře rozmyslet co uděláme, může se stát že nás odezva nemile překvapí

Plumm - 28. ledna 2014 00:05
Plumm

Sccion 27. ledna 2014 23:56
Kašli na reputaci a mazej kreslit holomku. :)
http://plumm.cz/

Sccion - 27. ledna 2014 23:56
Sccion

Plumm 27. ledna 2014 23:53
Kurnik, jak se tady dává reputace? :D

Plumm - 27. ledna 2014 23:53
Plumm

Prostě začínej na tom jednodušším a nekomplikuj si to. :) Geometrický věci a jeden ostrej zdroj světla, kterej hází jasnej stín.
http://plumm.cz/

Plumm - 27. ledna 2014 23:32
Plumm

A druhá věc, stínování slouží k budování prostoru. Nejenom plasticity těch jednotlivejch věcí, ale prostoru celkově - co je blíž, co dál. Kresba má oproti focení tu geniální vlastnost, že prostorovou hloubku dokáže vyjádřit více prostředkama. Chceš popředí vystrčit dopředu? Tak potlač pozadí - tenčí linky, menší kontrast ve stínech, nejhlubší stíny o něco světlejší než nejhlubší stíny v popředí. No a ty to tady máš uplně naopak :) Zatimco ten týpek skoro neni vidět, protože je jednolitě šedivej, pozadí vystupuje dopředu jak sviň, páč je mnohem kontrastnější a má tmavší stíny. Nedává to smysl.

A nedává smysl ani vztah stínů, který jsou ve stejnym plánu. Proč jsou na meči hlubší stíny než třeba na břichu toho cápka, když na břicho mu svítí maximálně tak světlo odražený od země, zatimco na meč svítí světlo z celý oblohy?
http://plumm.cz/

Plumm - 27. ledna 2014 22:57
Plumm

Tohle je na tréning uplně špatný. Zaprvý tam máš ambietní světlo místo nějakýho konkrétního zdroje, kterej hází jasně definovaný stíny (jako třeba jedna žárovka v místnosti, jedno slunce na nebi a podobně) a zadruhý je to hrozně složitá forma na tréning - jakože lidský tělo je složitý samo o sobě a ještě k tomu jsi ho dal do týhle pózy.

Chceš-li radu, zhasni v pokoji, rozsviť lampičku na stole, postav vedle ní nějaký geometrický zátiší - krabice, hrnky, koule a kresli.
http://plumm.cz/

flegos - 27. ledna 2014 22:48
flegos

jn.. ty ruce jsou krátké a s tužkama je taky problém, ještě nemám nakopené ty správné :)) a ještě skilluju podle knížky jak správně na kterou tlačit aby vše do sebe zapadalo :D zatím mám jen klasicky 3 a 1 co jsem četl v té knížce tak jsou to jakési 0,5HB 2G a 4B s těma tu mám nějaké předlohy a prostor pro zkoušení, s předkreslenými obrázky a vzory které se mám učit.. ale pomaličku to půjde :)) vždyť já to nedržel v ruce od posledního mnou vloženého obrázku a to jsme ji vzal do ruky jen kvůli němu tehdy :D né fakt je to děs, jak člověk dlouho netrénuje tak to jde úplně do háje...:)
Jakákoliv akce vyvolává reakci, proto si musíme dobře rozmyslet co uděláme, může se stát že nás odezva nemile překvapí

Erinye - 27. ledna 2014 19:39
Erinye

Sccion 27. ledna 2014 18:33
... ten zlý pán v černém ... asi myslíš hraběte Rocheforta ne? ...

***

Jinak dobrej střih taky je!

(Spadne/je shozen lustr a zabije/Přinejmenším zraní několik kardinálových gardistů)

Athos "Proklatě! Rochefort to zase přežil!"
Portos "Rošfór, není to ten smradlavý sýr?!"
„Počítám do pěti. Čtyři…“

Sccion - 27. ledna 2014 18:33
Sccion

vockoo 27. ledna 2014 17:19
To je vlastně pravda. Ještě teď mám v živé paměti, jak ve třech mušketýrech ten zlý pán v černém na výsměšnou větu, "na to máte moc krátké ruce", vytasil kord a zvolal, "tohle mi je prodlouží!" :)

Tady je ten meč ale stále proklatě daleko.

Popravdě taky nevím, co bych řekl ke stínování, ale napadá mě, že větší problém je tady spíš s použitím tužek různé měkkosti, které v těch tmavších místech tak zásadně mění strukturu kresby...

vockoo - 27. ledna 2014 17:19
vockoo

Krátkorukost se kompenzuje pořádným mečem. Pokud na něj ovšem člověk dosáhne.
Tadá!

Kasparek - 27. ledna 2014 17:07
Kasparek

Obě ruce jsou moc krátké - teda pokud psotava netrpí krátkorukostí...
NEBERTE DROGY!!! Nikdy! Nikomu! Neberte drogy!

vockoo - 27. ledna 2014 06:14
vockoo

Ohledně stínování nevím, ale ta ruka je rozhodně moc krátká.
Tadá!

Vypisuje se 20 z celkem 20 příspěvků1


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)