Články
Co je v přípravě pro Aragorn.cz?
• Pár slov úvodem
Mnozí to vědí, nemnozí se na to již těší, někteří nedočkavostí pokládají stále opakovanou otázku, jiným je to jedno, semtam se najde někdo, kdo se toho děsí. O čem že to mluvím? Aragorn.cz ve své čtvrté verzi. V tolik již opožděné, stále ještě nevydané a nespuštěné nové "hyper mega nadupané" variantě pro tenhle komunitní server plný vášnivých debat, zlotřilých her, nečtených čtivých článků a pohledných obrázků z galerie. Tolik asi k úvodu o čem že jsem to vlastně napsal článek.
• Zpětná kompatibilita aneb nepřijdete o své texty, hry, ikonky, články a jiné
Další verze Aragornu je od počátku psána tak, aby byla vystavěna nad uživatelskými daty, která jsou nyní aktuální a aby přechod na novou verzi byl pokud možno rychlý, jednoduchý a bezbolestný co se obsahu týká. Odkazy z diskuzí a odkudkoliv, aby stále fungovaly, mapy v jeskyních, galerie aby měla své obrázky, jistá již zažitá propojenost a orientace na Aragornu, aby byla co nejméně dotčena.
• Co bude zahozeno, zrušeno, zlikvidováno?
Nepoužívané funkce, lidově řečeno, se na Aragornu takřka nevyskytují.
Uživatelé se nevyhledávají, nýbrž kliká se na jejich nick. Ale není to nic složitého, tudíž to zůstane.
Poznámky či jiné texty na profilu každého z uživatelů taktéž zůstanou, byť jejich využití je spíše nízké, než velké poté, co byly zprovozněny Poznámky pro PJ v té které Jeskyni.
Bude zrušeno (rozuměj "zakázáno") používání některých tagů na nástěnkách diskuzí či v herně. Proč? No, protože je to tak trochu nebezpečné.
• Co bude zachováno tak, jak to je? Kde není nutný vývoj od základů?
Poštolka, uživatelské profily, diskuze a jejich možnosti, články. Všechny tyto sekce dojdou jen jistému oživení pomocí, v dnešní době, oblíbené technologie AJAX. Od základu jsou dostatečně dobře zpracované a nepotřebují moc úprav, snad jen kosmetický facelift pro možnost řazení článků podle různých kritérií či vyhledávání v diskuzích a poštolce.
• Novinky = dlouhý to seznam
Když už jsem zmínil interní poštu, tak filtry, pošta od jednoho uživatele a zobrazení přijaté a odeslané pošty současně - jsou jen příjemné uživatelské detaily webové obdoby Outlooku či jiného poštovního klienta.
S řazením a filtrováním položek souvisí i vylepšení pro hernu a její výpis. Přibudou položky jako je aktuální počet hráčů z maximálního počtu, zamknutí přihlášek bude viditelné rovnou a pak mnohdy již několikrát žádané - vypsání konkrétního systému, jenž se v té které hře hraje rovnou ve výpisu, ne až v popisu nebo na nástěnce.
• Herna - velké to změny nás čekají, milý Watsone
U herny se zastavím na trochu déle. Protože připravuji nový ORP systém pro tvorbu šablon, deníků a nyní i nově celých systémů počítání. Bude to ještě dlouhý výstup na převelikou horu. Řekl bych, že teď jsem někde ve fázi příprav na přechod Himalájí.
Vymýšlím kudy a jak vytvořit ORP 4 (zatím pracovní název). Šlo by o možnost vytvořit položky deníku postavy tak, že by z nich vznikl strom, kde by některé z nich závisely (závislé) na prvotních (nezávislé, výchozí) vložených hodnotách. Mezi tím ještě různé matematické operace, přičítání, sčítání, odečty a násobení či dělení, zaokrouhlování ... jednoduchá matematika s položkami.
A teď si to představte v nekonečně hlubokém větvení položek a jejich závislosti na nejen přímých rodičích, ale i prarodičích, prastrýčcích atd. Dá se tak vytvořit takřka absolutně libovolný sytém a přepsat jej do podoby, kdy systém počítá vše za vás, když to tam jednou naboucháte a řeknete mu, kudy počítat co a jak.
A když jsme u šablon, je samozřejmostí jejich opakované používání pro nejběžnější systémy. DrD, DrD+, World of Darkness (oblíbení Vampire, Werewolf či kombinace s lovci a jiné), Shadowrun, bezSystémové hraní s několika položkami, které chce Vypravěč. Sdílení šablon vybraných administrátory plus vyhledávání šablon od ostatních uživatelů.
Jejich úpravy a úpravy deníků již odsouhlasených či odeslaných postav se budou verzovat, aby nedocházelo ke ztrátám cenných dat (texty, životopisy, popisy atd.).
Postava v herně bude mít tři typy svého statusu: odeslaná (po čerstvém založení postavy), zamítnutá (majitel hry nechce tuto postavu ve hře), schválená (může se aktivně podílet na hraní). U zamítnuté postavy bude jistá doba (měsíc? 14 dní?), po které bude systémově zazálohována a odeslána majiteli poštou, načež bude z herny smazána. Tato záloha pak bude ještě jeden měsíc přístupná.
Postavy ve hře budou moci být zařazeny do skupin a šeptání tak bude zase o trochu jednodušší, neb půjde šeptat konkrétní skupině (bude vidět, kdo v ní je), nejen konkrétním hráčům (občas bylo matoucí kdo kde je a zda mu mám nebo nemám šeptat). Globální napevno napsané skupiny (zobrazené všem hráčům) bude moci vytvářet Vypravěč, ovšem každá postava si bude moci zobrazit ještě vlastní skupiny, jež si její tvůrce navrhne.
Pokud to je pro někoho důležité či se o to zajímá, tak MapEditor bude podporovat vrstvy a jejich zobrazování pro určité skupiny hráčů či jen pro vlastníka hry (kompletní mapa a její postupné odkrývání). Toto je také docela složité, takže nepočítejte s kdovíjak rychlým vývojem.
První a úvodní stránka konkrétní hry bude jen s nástěnkou a rozpisem kdy se hraje, jak, kdo a jiné statistické informace. Fórum té které hry bude až na specifickém panelu pod touto stránkou (sub-odkaz).
To by snad k novinkám do herny bylo vše.
• Chat - instantní komunikace ještě lépe
Všechno bude jako v Hospodě u Edwina - tedy bez načítání celého dlouhého již odeslaného seznamu zpráv. Přepínání zobrazení nicku / jména postavy (v Herně a na Rozcestí), mazání zpráv pro Vypravěče, trvalé šeptání skupinkách. Zobrazení zkrácených deníků postav přímo na té které stránce chatu Herny samozřejmě s možností otevřít celou stránku postavy.
Co třeba vložení odkazu na mapu? Jistěže, Vypravěč bude mít u ruky záložku s mapou a bude moci ihned upravovat mapu a hráči si ji budou moci znovu načíst, popřípadě nastavit automatické aktualizování mapy, nebo ještě lépe - upravovat mapu společně? Kdo ví. Zde ještě není koncept plně dořešený, ale rozhodně si budeme moci dovolit na stránku s herním chatem přidat mnoho nových položek, protože se nebude načítat znovu a znovu celý obsah chatu, jen to nové.
• Články a Galerie + jiné komentované věci
Rozdělení na Nejlépe hodnocená díla za ... týden, měsíc, 3 měsíce, půl roku, rok, věčnost + nejnovější díla v druhé části. Samozřejmě, že vzezření Galerie spadá do kompetence konkrétního administrátora, kterým je právě teď Grom. A proto i zde je ještě mnoho možností, co přidat a jak. Nějaký ten Lightbox pro zobrazení obrázku by byl taky fajn.
Oceňování komentářů a jisté zvýraznění komentářů dobrých, platných, naopak znevýraznění komentářů zbytečných či nechtěných, vedoucí možná až k jejich smazání. Individuální přístup, víme. Ale je to fakt, že komentář typu "je to skvělý!" je o ničem, pokud autor chce konstruktivní kritiku nebo pochvalu za konkrétní části = "moc dobře se ti povedlo zvýraznit hlubokou emocionalitu probdělé noci nad dopisem tvému protejšku" - například.
A když už jsem u toho, tak komentáře u článků / galerie nejspíše nebudou mít stránkování. Ve víceméně 90% není těch komentářů více než 50. Ano, najdou se výjimky, které mají těch komentářů třeba i 120, ale jsou v řádu jednotek. Zpřehlední to tak celé čtení komentářů, co se návaznosti na předchozí týká.
• Formátování komentářů a příspěvků v diskuzích či herně
Nějaké novinky ve vzhledu, jako třeba citace (pro přímou řeč ideální) nebo jednoduché bloky s uvozovkami (blockquote). Dost možná přibude i jedna či dvě barvy navíc? Pokud to vzhled dovolí. A ano, bude systémové zkracování textu odkazu
• Záložky a opakovaná kontrola aktuálnosti či nové pošty
Samostatnou kapitolou jsou záložky a jejich automatická periodická aktualizace, takže o nic nového nepřijdete, protože se to hned dozvíte. Stejně tak se bude zobrazovat hlášení o tom, že máte novou poštolku. Záložky půjdou přeskupovat, čímž se dá ve výsledku dosáhnout personalizace jejich uspořádání. Co je pro vás důležité si přesunete myší na začátek a je to.
• Uživatelské profily
Zde se toho moc měnit nebude. Snad jen, že bude převeden design do přehlednějšího panelového uspořádání. Tedy že se nebude muset celá stránka odsouvat dolů a dolů a dolů. Bude zde také vidět, které všechny diskuze ten uživatel správcuje, nejen které vlastní. Protože občas ani člověk neví, kde všude mu byl přidělej post správce diskuzního tématu.
U uživatelů přibude jedna nová položka, kterou budou moci upravovat / přidělovat jen administrátoři. Speciální status. Bude se zobrazovat u podpisu a bude moci být formátovaný pomocí XHTML. Proč? Protože soutěžíme, máme Aragornský turnaj či jiné aktivity a uživatelé chtějí ocenění. Nebo aspoň nějakou symboliku.
• Nápověda a jiné textové stránky, třeba úvodní stránka
Nejspíše se na textových stránkách nic moc měnit nebude. Samozřejmě, že Nápověda by měla být aktuální k verzi a funkcionalitě Aragornu, takže nejspíše dojde k jejímu přerozdělení na části, aby nebyla v jednom dlouhém textu. A také k ní přidáme vyhledávání, už jen proto, že ikonky mohou být 8 kB v maximálních rozměrech 50 x 70 obrazových bodů, ale kdo je schopný to tam nalézt?
• Čas a kdy to asi tak bude?!
Nevím. Lepší odpovědi se bohužel nedočkáte, protože přede mnou stjí ještě mnoho nezodpovězených a dokonce i zatím ještě nepoložených otázek, o nichž dosud nevím. Rok 2009 by byl ideální. Již nyní má celý projekt půlroční zpoždění pro fázi testování, neboli betaverzi. No, uvidíme.
V komentářích pod tímto článkem bych ocenil, kdyby se někdo vyjádřil, co se mu líbí nelíbí na tom či onom a co mu tam tak moc chybí. Vyhledávání a prohledávání diskuzí nečekejte. Komprimujeme texty příspěvků, takže to ani není možné.
• Ještě jeden důležitý odkaz
V diskuzi Aragorn.cz - počtvrté je mnoho dalších ideí a myšlenek. Některé z nich jsou ještě stále jen jako zápisek v seznamu toho, co projde mojí hlavou a možná bude, možná nebude zapracováno. Prohledejte tu diskuzi a pokud možno, debatujte tam. Většina nápadů se již začíná opakovat. A ano, nástěnka není příliš aktuální.
P.S.: Pokud zde chybí nějaká část Aragornu, kterou jsem nerozebral a nebo se o ní nezmínil, neváhejte se ozvat zde v komentářích. Článek bude snad aktualizován.
- 26.01.2009 - Já & Dáša
- 26.01.2009 - Deník upírky
- 22.01.2009 - Co je v přípravě pro Aragorn.cz?
- 30.12.2008 - Něžný barbar
- 24.12.2008 - Ježíšku! Kde jsi?
Kdo hodnotil článek Co je v přípravě pro Aragorn.cz??
Amunak, Anders (4.50*), anuvin, Galad, I-Ionza, Kasparek, Laethé, Mett, Moskov, Sihája
Komentáře ⇓
Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.
Vypisuje se 20 z celkem 37 příspěvků1 2
pavel - 1. února 2009 11:26 | |
Gran 1. února 2009 11:18 |
Gran - 1. února 2009 11:18 | |
pavel 31. ledna 2009 18:13 |
pavel - 31. ledna 2009 18:13 | |
Gran 31. ledna 2009 18:10 |
Gran - 31. ledna 2009 18:10 | |
větvička 31. ledna 2009 17:50 |
větvička - 31. ledna 2009 17:50 | |
Co kdybyste udělali AragWOW :) to by bylo mocinky žůžový -)
|
agarwaen - 29. ledna 2009 19:52 | |
I-Ionza 29. ledna 2009 18:35 |
I-Ionza - 29. ledna 2009 18:35 | |
víte co by bylo good lidi SkypeArag neco takového bylo by to dobré!!!!!!
|
LinAris - 23. ledna 2009 11:34 | |
Amthauer 22. ledna 2009 22:06 |
Flipy - 22. ledna 2009 22:29 | |
Amthauer 22. ledna 2009 22:06 |
Amthauer - 22. ledna 2009 22:06 | |
agarwaen 22. ledna 2009 20:45 |
Flipy - 22. ledna 2009 21:47 | |
Ohledně toho ORP4 musim dát za pravdu MegaEdwinovi. |
Flipy - 22. ledna 2009 21:45 | |
větvička 22. ledna 2009 21:19 |
hater - 22. ledna 2009 21:30 | |
větvička 22. ledna 2009 21:19 |
větvička - 22. ledna 2009 21:19 | |
agarwaen 22. ledna 2009 20:45 |
agarwaen - 22. ledna 2009 20:45 | |
Arag4 - komunitní server? Nebo hrací server? Nebo oboje? Tohle rozhodnutí je celkem důležitý, protože bude mít různý následky. |
hater - 22. ledna 2009 20:32 | |
MegaEdwin 22. ledna 2009 19:21 |
MegaEdwin - 22. ledna 2009 19:21 | |
Pokud bych ti mohl poradit, tak bych naproste minimum casu stravil na Herne. Vsechny tyhle ORP4 vychytavky a sdileni sablon je sice super, ale moc lidi to nevyuzije. |