Utrpení (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

Utrpení

Autor : Systy   18. ledna 2008   Poezie
Je to krátký, je to pocitový...zase... nečekejte od toho nic extra... prostě nějaká melancholie...

Slza za slzou k zemi padá,
nikdo nechápe mé utrpení.
Štěstí mi ukázalo záda,
již není pro mě pochopení.

Smutek, smutek,
srdce puká.
„Skutek utek“ –
muka, muka…

Všechno to strašně bolí,
každá myšlenka, každý pocit…
Každá zpráva mě skolí.
Strašně mi chybí soucit…

Další články v kategorii Poezie:

Kdo hodnotil článek Utrpení?
Amthauer, Demi, Elisa, Klokánek, kucik, Linda, Oktavius, Sakutzik

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 31 příspěvků1 2

TheDave - 10. února 2008 21:34
TheDave

Miar 10. února 2008 08:39
Jak tě nemám rád, Miare, tohle bylo dobrý :-D
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

Klaghler O´Pilley - 10. února 2008 19:32
Klaghler O´Pilley

Miar 10. února 2008 08:39
:-D
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Miar - 10. února 2008 08:39
Miar

Klaghler O´Pilley 7. února 2008 20:32
Amthauer 8. února 2008 15:51
TheDave 8. února 2008 21:32
já vim o co vám jde. snažíte se z nás dostat 30 korun :P
chrocht

Amthauer - 8. února 2008 22:32
Amthauer

TheDave 8. února 2008 21:32
Jo, akorát "nenávist" zní hodně dominantně... Může to být třeba i lítost, strach, úzkost...
- What is a life devoid of strife?

TheDave - 8. února 2008 21:32
TheDave

Mě kámoš, co je teď ve čtvrťáku na zdravce, definoval depresi zhruba jako "Psychický stav člověka, ve kterém nenávidí všechno, především sebe, a není schopen jediné pozitivní myšlenky či emoce."
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

Amthauer - 8. února 2008 15:51
Amthauer

Klaghler O´Pilley 7. února 2008 20:32
Co se deprese týče, může se vyskytovat na třech úrovních závažnosti - buď jako dlouhodobě snížená nálada, často bez dostatečného důvodu nebo s malicherným důvodem, jako neurotická deprese, která se dá léčit kauzálně a nebo jako psychotická deprese, která se nejčastěji projevuje v populizované maniodepresivní variantě a dá se většinou léčit už jen symptomaticky.

Každý z nás může mít depresi a nemusí to být přitom hned problém pro psychiatra.
- What is a life devoid of strife?

Systy - 8. února 2008 13:13
Systy

Klaghler O´Pilley 7. února 2008 20:32

Moc děkuju... tohle mě... skutečně dojalo... myslím, že zrovna tebe je těžké něčím zaujmout, napsat báseň, která by měla dobrý slovosled a podobné věci... A proto děkuju, hrozně mě to potěšilo :)
"Peníze jsou sekera, která rozetne i dobrá přátelství." Malajské přísloví

Amthauer - 7. února 2008 21:47
Amthauer

Klaghler O´Pilley 7. února 2008 20:32
Občas si taky říkám, jestli to poslední dobou není blbý zvyk odvolávat se na rytmus, protože se proti tomu málokdy může autor ohradit :) Ale fakt se mi zdá, že první verš je oproti třetímu neúměrně dlouhý apod.
- What is a life devoid of strife?

Klaghler O´Pilley - 7. února 2008 20:32
Klaghler O´Pilley

Tak nevím, jestli jsme četli všichni stejnou báseň. Co se týče slovosledu (když už jste se na mě odvolávali), tady máme jednu z mála vzácných básní se slovosledem, který je stéměř totožný s přirozeně českým. Co se týče rytmu, četl jsem to nahlas několikrát a na žádný problém jsem nenarazil. Jak se tak dívám, na komentáře, zajímalo by mě, kolik z Vás skutečně pravidelně recituje a kolik jen počítá slabiky. Já osobně nepočítal, protože mi to šlo z pusy úplně samo. Ono někdy stačí číst pomalu, plunule a dělat pomlky na interpunkci a na konci veršů.

Co se týče tématu, je stokrát napsané, ale nějak té básni věřím. Je krátká? Ano, není zbytečně ukecaná! Myslím, že bylo řečeno vše podstatné a bez zbytečných průtahů a balastu - a to mám rád!

Ad deprese:
1. Smutek není deprese! Deprese je psychické onemocnění, které v pokročilém stádiu může postihovat celou osobnost a může vést k částečné paralýze. Přidávám se k prosbám pana Cyrila Höschla, aby lidé neužívali psychiatrických termínů nadbytečně. Dochází pak totiž k devalvaci těchto pojmů a člověk, který se z této těžké choroby léčí, je pak často vnímán jako simulant a slaboch. U termínů jako imbecil nebo idiot už to došlo tak daleko, že většina lidí ani neví, že jde o pojmy z medicíny.
2. Proč píše člověk poezii? Proč ji píše takovou nebo makovou? Proč dýchá? Proč má nutkání zjišťovat nové věci? Na tyto otázky není jednoduchá odpověď a nemá smysl je pokládat. Čti básně, komentuj je kladně nebo záporně, mysli si o nich, co chceš. Ale nikdy, NIKDY nesnižuj ani nezpochybňuj smysl básníkovy činnosti! Básníci píšou básně většinou proto, že je cítí. Ostatní je nepíšou, protože je necítí. Básníci bývají velice citlivý a to je jen další důvod, abys nedělal výše zmíněné. Můžeš tím ublížit.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Miar - 4. února 2008 15:26
Miar

TheDave 31. ledna 2008 09:04
nebylo to v dětském oddělení, že ne? :D
chrocht

kucik - 31. ledna 2008 15:31
kucik

TheDave 31. ledna 2008 09:04
Knihovnice mela zrejme starost, aby jsi nedostal takovy zvlasni tik do prave ruky. Takova ohleduplnost je mila. Jsou holt veci, nad kterymi muzu jen kroutit hlavou. Ale to by bylo na uplne jinou diskuzi.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Amthauer - 31. ledna 2008 15:26
Amthauer

TheDave 31. ledna 2008 09:04

Tu bych poslal někam... Máš právo tu knížku číst.
- What is a life devoid of strife?

TheDave - 31. ledna 2008 09:04
TheDave

kucik 22. ledna 2008 08:13
Já když chtěl v knihovně Mein Kampf, knihovnice se na mě podívala a zeptala se, jestli chci přes hubu. Vzal jsem to jako varování...
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

kucik - 22. ledna 2008 08:13
kucik

Ben 21. ledna 2008 14:15
Ale vzdyt v anotaci se pise, ze je to melanchicky ladene. Spousta lidi si rado precte neco depresivniho. Kdyz to prezenu, tak bys pak mohl chtit, aby te v knihovne varovali, kdyz si chces koupit treba neco od Poea.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Ben - 21. ledna 2008 14:15
Ben

Amthauer 20. ledna 2008 14:40
Ne, já neskládám, protože to neumím a i kdybych uměl, tak by mi to stejně nepomohlo. Já si raději něco zbrnkám na kytaru. Ale chtěl jsem podotknout, že když člověk něco složí, zdá se mi trochu přehnané dávat to hned do článků, aby to všichni viděli. Takhle mám třeba dobrou náladu, mrknu do článků, přečtu si a už se můžu jít leda pověsit. A dobrá nálada je v háji. Prosím, ať píše, ale podle mě by bylo lepší posílat to soukromě nebo aspoň dát varování "pozor kazí náladu". Nebo si založit diskusi. Protože sekce články je tu pro všechny. Ten kdo píše a dá to sem píše pro ostatní lidi. Proto třeba nemám rád názory typu "nejdřív napiš článek, pak komentuj". A když někdo napíše něco podobného, tak to píše proto, aby si vylil srdce a nepíše to pro čtenáře.
www.pistecesky.ic.cz |92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature

Amthauer - 20. ledna 2008 14:40
Amthauer

Ben 20. ledna 2008 13:46

Hlavně, aby ji "sdíleli", protože to mnohdy pomůže nejvíc. Nebo tobě by snad z deprese pomohly veselé básničky? Leda by tě štvaly.
- What is a life devoid of strife?

Systy - 20. ledna 2008 13:52
Systy

Ben 20. ledna 2008 13:46
Člověku se trochu uleví... ano... dostane ze sebe emoce... ale to nemusí bejt při depresi... deprese taky neznamená každej malichernej smutek xP když je člověk v depresi a napíše básničku, tak mu to málokdy pomůže... alespoň u mě...
"Peníze jsou sekera, která rozetne i dobrá přátelství." Malajské přísloví

Ben - 20. ledna 2008 13:46
Ben

Systy 20. ledna 2008 09:12
No možná jsem to napsal trochu blbě. Tak teda jinak. Proč píšete o depresi ? Předpokládám, že proto abyste ze sebe tu depresi nějak dostali, ne ?
www.pistecesky.ic.cz |92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature

Systy - 20. ledna 2008 09:12
Systy

Ben 19. ledna 2008 20:43
Cože? Toto sem nepobrala...

Jinak děkuju za ostatní hodnocení a komentáře :)
"Peníze jsou sekera, která rozetne i dobrá přátelství." Malajské přísloví

Ben - 19. ledna 2008 20:43
Ben

Hm lidi znáte někoho kdo je v depresi, napíše ještě depresivnější báseň a je zase veselej ? Já jsem teda nikoho takovýho ještě nepoznal.
www.pistecesky.ic.cz |92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature

Vypisuje se 20 z celkem 31 příspěvků1 2


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)