Vznik světa (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

Vznik světa

Autor : Oktavius   12. ledna 2008   Úvahy
Reálně sarkastická úvaha nad vznikem světa namířená proti všemu co je lidské, proti pochybovačnosti.

Jak vznikl svět? To je nesmrtelná úvaha. Pro většinu lidí byla v minulosti důležitá myšlenka vyšší bytosti, která nás vymyslela a nyní kontroluje a řídí osudy. Křesťanství, Islám, Buddhismus, to jsou jen některé směry víry.
Je skoro jisté, že určitě někde něco takového existuje. Člověk, již ze své podstaty, chce v něco věřit, myslí nad vznikem planety, své podstaty, osudu a pochybuje o náhodě. Zároveň neví, co po smrti. Smrt je totiž asi největším strachem. Víme vůbec, co nás čeká?
Vyšší bytost, dále jen bůh, je složitost sama o sobě. Jediní Muslimové, Židé a Křesťané si dokázali představit boha, jako jedinou osobu. Zbytek nemohl pochopit, jak by jedna osoba zvládla toliko věcí. Např.: Řekové, Římané nebo Hinduisté. Buddhismus je specifický příklad.
Zábavné je jak si s námi bůh hraje za pomoci svých pomocníků, nazývaných synové či prorokové.
Prvním z nich byl nejspíše Mojžíš poté Ježíš Kristus, Mohammed, Buddha, Wolfgang Amadeus Mozart, Karel Gott. Nejnovější verze se nazývá Chuck Norris. K vysvětlení přiložím reálný překlad Silmarilionu od J. R. R. Tolkiena. „Byl Bůh, jemuž se na zemi říkalo Chuck Norris.“ To dokazuje, že o Narození Chucka se vědělo dlouho. Proti této knize se postavil svaz výrobců hamburgerů. Z učení Chucka Norrise vyplývá jeho boj proti obezitě. Proto byl také seslán na zem, dodává spoustě lidí sílu žít dále a neztloustnout, případně se postavit proti přesile na ochranu slabšího a skončit na JIP. Bůh je vtipálek. Sesílá na nás své syny, protože nás zkoumá. Je to prostě vědec, zabývající se krajní psychologií (pozn. překl. kolik člověk vydrží v extrémní situaci). Po příchodu Mojžíše na zemi ubylo trestných činů. Ježíš způsobil zvýšení počtu úmrtí utonutím. Navíc se začali na hřbitovech používat kříže. Mohamedovo učení zapříčinilo zvýšení teroristických útoků, úbytek lidí s cirhózou jater a přibylo lidí s rakovinou plic. Buddhovo učení preferuje meditaci. W. A. Mozart rozšířil vážnou hudbu. Karel Gott vytvořil Super Star.
Nejčinorodější je Chuck Norris. Z jeho příběhů si můžeme vzít ponaučení. Přísloví: „Když Chuck Norris spadne do vody, nebude mokrý, ale voda bude Chuck Norris“ Vědci tohoto přísloví využili a vznikla instantní polévka. Dále: „Když Chuck Norris bojoval s jednookým ninjou v zájmu zachování fair-play si utrhl obě ruce a nohu. Ninjovi to ale nepomohlo, protože ho Chuck zabil svým Kopem s otočkou. Poté si přišil Končetiny ostnatým drátem.“ I toho se chytli, ale tentokrát lékaři. Ověřili tento příběh pokusy. Nyní, na základě těchto pokusů můžeme přišívat pozbylé končetiny zpět či transplantovat tkáň.
Závěrem vám pouze sdělím několik cenných rad do života.
Pokud se chcete zalíbit bohu měli, by jste:

1. Dodržovat desatero 2. Naučte se chodit po vodě a na hrob si dejte křížek 3. Vykonejte pouť do Mekky a zabijte alespoň jednoho křesťana 4. Meditujte 5. Poslouchejte vážnou hudbu 6. Zpívejte a přihlaste se do Super star 7. Naučte se kop s otočkou

FAQ:

1. Jak Bůh vzniknul?
Představ si knihu ve velké knihovně. Nikdo na ní nesáhne. Co má taková kniha dělat? Někdo jí číst musí. Proto si vytvoří svého čtenáře. Čtenář si knihu přečte, ale podruhé ji číst nechce. Žádná jiná kniha neexistuje. Musí si jí tím pádem vytvořit. Ale z čeho? Proto si vytvoří svět. Já jsem si skoro stoprocentně jist, že musí existovat i jiný svět. Nikoho nebaví dívat se na jeden program.

2. Proč bůh vytvořil Satana?
Satan neexistuje. Je to pouze jiný Nick Boha. Přece jenom mohl by si Bůh dovolit dělat špatnosti? Ne, kdo by mu věřil?

3. Jak víš, že Bůh existuje?
Slyšel jsi někdy o Chucku Norrisovi?

Bezvěrec mi neuvěří, křesťan mě prokleje, muslim zabije. Jsem s tím smířen. Tato úvaha je směrována proti všemu v čem pochybujme. Proč si tvoříme falešné modly a věříme v to, že svět muselo něco vytvořit? Není to náhoda? Toto je závěr úvahy, sice bych mohl pokračovat, ale nechce se mi.
Zdar a sílu.

Další články v kategorii Úvahy:

Kdo hodnotil článek Vznik světa?
Amthauer, hater, zdendalini

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 24 příspěvků1 2

Allizea - 20. ledna 2008 09:07
Allizea

Oktavius 19. ledna 2008 22:58
to nevííím. TO jsem ještě nečetla, ale možná na to v blízké době kouknu.
Dum Spiro, Spero.

Oktavius - 19. ledna 2008 22:58
Oktavius

ale fantasy strašný
<< I´m Cylon No. 1 >> Dum spiro, spero

Allizea - 19. ledna 2008 21:34
Allizea

Oktavius 18. ledna 2008 23:31
Tak to jsem ráda, že jsme konečně dospěli k tomu, co jsem myslela :-D
Dum Spiro, Spero.

Oktavius - 18. ledna 2008 23:31
Oktavius

Allizea 18. ledna 2008 22:53
40 000 jsou spíše sci-fi, to mám rád. Velice dobré to nepopírám a souhlasím s tebou.
<< I´m Cylon No. 1 >> Dum spiro, spero

Allizea - 18. ledna 2008 22:53
Allizea

Oktavius 18. ledna 2008 14:01
četla jsem 40 000 ;-) proto se ohrazuji...netuším jaké jsou ty jiné, to přiznávám, ale řekla jsem už předtím, že je to jen můj názor na celou věc.
Dum Spiro, Spero.

Oktavius - 18. ledna 2008 14:01
Oktavius

Allizea 17. ledna 2008 21:38
40 000 nebo klasickej? Jestli 40-cíky tak ty maj k fantasy stejně daleko, jako já k normálnosti.
Pokud klasiku musím podotknout, že to je úplně komerční záležitoist a znásilnění umění.
<< I´m Cylon No. 1 >> Dum spiro, spero

Oktavius - 18. ledna 2008 13:53
Oktavius

Miar 18. ledna 2008 08:18
Amthauer 17. ledna 2008 22:55
Jak chcete nějakou knihu zařadit? Pokud to není napodobenina, lze pouze přirovnávat.
<< I´m Cylon No. 1 >> Dum spiro, spero

Miar - 18. ledna 2008 08:18
Miar

Amthauer 17. ledna 2008 22:55
o tom se klidně můžeme hádat a nebudeme první ani poslední. já star wars za fantasy nepovažuju. má sice některé jeho prvky, ale čisté fantasy to není. vlastně je to taková slátanina. ale suprová slátanina :))
chrocht

Amthauer - 17. ledna 2008 22:55
Amthauer

Ohledně toho fantasy/sci-fi - pozor na to, někteří lidé to rozlišují jednoduchým způsobem sekera + kroužkovka = meč / laser + vesmírná loď = sci-fi, jenže to je chyba. Hlavní je jednak pohled na fantastično (ve sci-fi je nastíněno "proč", ve fantasy "jak") a na dějovou linku (ve fantasy je obvykle patetičtější a elitářštější). Proto je například Star Wars fantasy, i když to tam je samý vesmírný koráb :)
- What is a life devoid of strife?

hater - 17. ledna 2008 22:42
hater

tak todle bych oznazil spise za blabol a nebo nicnerikajici slataninu nez opravdovou uvahu. Proud myslenek bezi prilis rychle a vazne se strida z parodii. Pouzite prostredky jsou netradicni a to k celkovemu dojmu take prispiva.

Allizea - 17. ledna 2008 21:38
Allizea

John_x 17. ledna 2008 17:41
neřekla jsem, že jsem přečetla vše, co se týče warhammer...řekla jsem, že jsem něco přečetla a že to je jen můj názor,za kterým si stojím.
Dum Spiro, Spero.

John_x - 17. ledna 2008 17:41
John_x

Allizea 17. ledna 2008 11:20

Warhammer rozhodně fantasy je.. nemyslela jsi spíše náhodou Warhammer 40k?

sorry za ot
What can change the nature of a man?

Allizea - 17. ledna 2008 11:38
Allizea

Oktavius 17. ledna 2008 11:10
nesouhlasím...

upřímně řečeno, první knížka od Tolkiena a její úvod mě uspal...
Jak jsem řekla Tolkien byl skvělej, ale tohle už jde trochu mimo.
Dum Spiro, Spero.

Allizea - 17. ledna 2008 11:20
Allizea

Tak te=d mě tu velice zaarazilo tvrzení, že Warhammer odWilliama Kinga je fantasy, to co jsem přečetla mi rozhodně jako fantsy nepřipadá, je to spíše sci-fi, ale to je jen můj náhled.

Jinak mi též přijde překvapující tady Kinga s Tolkienem srovnávat. Ano Tolkien byl velký muž, co se týkalo fantsy, ale srovnávat ho s Kingem moc dobře nejde...každej tak trochu psal o něčem jiném, přestože se občas jejich směry setkali.
A taky je hloupoupost srovnávat jejich styly, protože každej i na tohle má jinej názor...ano Tolkien psal skvěle, ale King taky rozhodně není žádný outsider jak tady Amt naznačil...

mno jinak jen moje reakce, prtž mě zrovna tohle tvrzení dost překvapilo :-)
Dum Spiro, Spero.

Oktavius - 17. ledna 2008 11:10
Oktavius

Amthauer 16. ledna 2008 17:43
Omlouvám se občas mám probůémypřesně se vyjádřit? Máš samozřejmě naprostou pravdu, obšelhnout umí každý.
Allizea 17. ledna 2008 11:05
Upřímě řečeno, King není vůbec nápaditej. a vůbec pokud se podíváš na jména v Warhammru Kislev na severu kyjev na východě, Prag-praha. Není an tom nic specifického, děje se opakují a už podle názvu přesně víš o čem to je, a jak to skončí.
<< I´m Cylon No. 1 >> Dum spiro, spero

Amthauer - 16. ledna 2008 17:43
Amthauer

Oktavius 16. ledna 2008 16:53

To mě dokáže vytočit - "jak jej známe nyní" - ne, jak známe jen levné klony Tolkiena a masové tuctové fantasy se stále stejnými světy... Vedle toho existuje ale také nepřeberně jiných proudů fantasy.
- What is a life devoid of strife?

Oktavius - 16. ledna 2008 16:53
Oktavius

Amthauer 16. ledna 2008 14:40
Tolkien, ale nastínil fantasy jak jej známe nyní. Warcraft Warhammer atd. vychází z Tolkienovi charakteristiky. Elfové podle původní mythologie jsou skřítkové lesa, starající se o květiny a podobně.
<< I´m Cylon No. 1 >> Dum spiro, spero

Amthauer - 16. ledna 2008 14:40
Amthauer

Oktavius 15. ledna 2008 23:21

Bylo by snad vhodné podotknout, že fantasy zdaleka nezačíná u Tolkiena a jestli, tak jen její zlomková část (pro srovnání časy vydání důležitých knih: Tolkien - Hobbit 1937, Howard - People of the Dark circle 1931, Lovecraft - The Children of the Night 1931, Burroughs - Tarzan of the Apes 1912, Baum - The Wonderful Wizard of Oz 1900, Haggard - King Solomon's Mines 1885 a to ještě pomíjím takové jako Baum, Barrie a Carrol, protože jejich styl není dnes tak rozšířen). A tomu že zájem o ně byl u tehdy nasvědčuje velké rozšíření pulpových magazínů.
- What is a life devoid of strife?

Oktavius - 15. ledna 2008 23:21
Oktavius

Silmarilion? To vysv%etlím okamžitě. Jednoho dne mě to napadlo jako vtip. Jenom prudkej nápad. Nijak geniální.
W.A. Mozart mě napadl, protože jeho hudba je dokonalá. "Božská". John Ronald Reuel Tolkien zase nastínil základní kncepci fantasy jakou používáme dodnes. Tyto osoby nemají, žádný hlubší význam, stejně jako "úvaha". Cílem je, aby se čtenář bavil a nakonc mu došlo, že autor je totální šílenec, který neví co znamená život, vesmír a vůbec. Jsem hrdý bezvěrec. Blázen snažící se všechny okolo sebe dostat do stavu absolutní nechápavosti mých myšlenkových obvodů.
<< I´m Cylon No. 1 >> Dum spiro, spero

Amthauer - 15. ledna 2008 15:41
Amthauer

A mimo to, nějak jsem nepochopil souvislost se Sillmalirionem a W. A. Mozartem... :)
- What is a life devoid of strife?

Vypisuje se 20 z celkem 24 příspěvků1 2


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)