A-Larp Volná diskuze (41 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

A-Larp Volná diskuze

Správci:Scout
Popis:O všem co vás zajímá a týká se akcí A-Larp
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:
CastleLARP IV - 2012


CastleLARP 2012

Vlaje fábor, vlají vlajky, zvučí trouby hlásné ...

Jest takřka jisté, že po roce bude opět na hradě Krašově pořádána taškařice pro pobavení lidu Aragornského i jinak spřízněného pod již profláknutým názvem CastleLARP, v pořadí již čtvrtý (toto letí ...).
Protože hrad není nafukovací ale kamenný, každý kdo se chce 21. až 24. června léta Páně letošního této akce zúčastnit nechť ve vlastním zájmu co nejdříve projeví aktivitu tím, že zde vyplní o sobě základní povinné údaje a rozhodne se, jaký charakter postavy by chtěl hrát. Pro přihlášení použijte svůj nick a heslo z Aragorn.cz.
Toto oznámení budiž prosím šířeno mezi lidem všeobecným od ucha k uchu, z huby do úst případně i písemnou formou pokud kdo z posluchačů brkem vládne.

Hlavní informační zdroj: nástěnka v diskuzi A-Larp info



Odkazy, které stojí za to navšívit:

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1236 příspěvků|⇐ 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 ... 62 ⇒|

Didi - 29. června 2010 21:45
Didi

Začátek věty psala Didi!(ten pozdrav myslím)

Didi - 29. června 2010 21:40
Didi

Ahojky, moc děkuji,za rychlou reakci,ty jsi to patrně vědět nemohl páč jsi přijel později. Vink

Scout - 29. června 2010 21:13
Scout

Dovolím si upozornit na úžasné výkony kováře Kozlí Brady (Airrila) který dokáže nabrousit i miralonový meč (viz Buriho foto kolekce).
Díky Airrile, bylo to super.
Člověk je bohatý pouze svými přáteli.

Scout - 29. června 2010 20:51
Scout

4LsD: Odhalena mikina i hrníček, uloženo.
Apo: Špagátek též.
Člověk je bohatý pouze svými přáteli.

Scout - 29. června 2010 20:13
Scout

Šimon.Brugezsi 29. června 2010 19:36
Díky. Prosím o totéž i ostatní dokumentaristy.
Člověk je bohatý pouze svými přáteli.

Šimon.Brugezsi - 29. června 2010 19:36
Šimon.Brugezsi

Na žádost je dočasně promazána foto-video galerie odemne.
Rozhodl jsem se žít věčně a zemřít, jen když to nevyjde.

LadyShade - 29. června 2010 11:29
LadyShade

Scout 29. června 2010 11:08

Skvělé, to jsi mi udělal radost:) Pomohla bych, ale mám to teď z ruky:/
Život je kurva a Smrt dá všem.

Scout - 29. června 2010 11:08
Scout

LadyShade 29. června 2010 11:06
Obé je uloženo u nás v garážo-skladu, vyzvednutí si domluv s Val ale nejdříve se to musí v garáži najít a uklidit. Dobrovolníci?
Člověk je bohatý pouze svými přáteli.

LadyShade - 29. června 2010 11:06
LadyShade

Lidi, postrádám černou mikinu bez potisku na zip, ztratila se už ve čtvrtek :(

A dále černý hrníček saggitarius, který sem zapoměla zabalit :P

Kdybyste něco z tohi našli tak budu opravdu moc ráda ;)
Život je kurva a Smrt dá všem.

Scout - 29. června 2010 08:40
Scout

Anarion 28. června 2010 21:32
Ono by stačilo, kdyby se všichni neseběhli do hospody jak bezdomovci na předvolební meeting, kde je pivo zdarma. Pak tam jen seděli a čekali na jídlo. Ale to je i naše chyba, měli jsme hráče zaměstnat nějakými úkoly a stravování tak roztáhnout na delší čas po skupinách. Zase zkušenost.
Člověk je bohatý pouze svými přáteli.

Anarion - 28. června 2010 21:36
Anarion

Scout 28. června 2010 06:43

Rozhodně není zač děkovat:) Byla jsem přeci schovanka co ti pomáhá za to že ses jí ujal:)A té práce zase tolik nebylo:)
http://anarion.rajce.idnes.cz/Svatba_A_T/ ; http://www.aragorn.cz/diskuze/sponzoring/#kom

Anarion - 28. června 2010 21:32
Anarion

Bohužel věci mi odjeli domů a já jsem v práci, takže moji skromnou várku fotek poskytnu snad v neděli.

Jinak co se týče larpu napadlo mě, že by příště nemuselo být na škodu veškeré hromadné stravování dělat formou hry. Zkusit vymyslet taková jídla, která by nebyla problém dělat "na objednávku" dobrodruhů, prostého lidu atd. Protože ač snaha všechny brzy nakrmit byla, přeci jen pro tolik lidí hned mít hotové jídlo byl maličko problém:)
http://anarion.rajce.idnes.cz/Svatba_A_T/ ; http://www.aragorn.cz/diskuze/sponzoring/#kom

Didi - 28. června 2010 21:14
Didi

Ahojky, my děkujeme za hezkou akci. Chtěli bychom poprosit všechny fotodokumentéry, aby davali fotky bez data určení,(i když jsem o to na hradě žádal) neb jsem byl marod a nerad bych přišel o práci, děkuji. Takže bych prosil, všechny videa a fotky kde je můj obličej vymazat , odstranit, zlikvidovat cokoli.

Emiel - 28. června 2010 19:46
Emiel

Tak a nyní se dnes konečně vyjádřím.

Po přečtení Bejdova příspěvku se mi ani moc nechce, ke hře se vyjádřil víceméně v podobném znění, co chci já.

Takže postupně:

Organizace:
Zvládnutá pěkně a s přehledem, kdykoli se něco potřebovalo, organizátor byl vždy po ruce a rád pomohl.
Tady bych souhlasil s Bejdou, co říkal o Saltz. Důvod je k tomu prostý. Saltz je organizátor a ať se lidi snaží sebevíc, prostě organizační věci řešit musí. Tudíž nemůže po celou dobu hrát svou roli, jak by si ta postava zasloužila a když někdo potřebuje markraběnku a nemůže s ní mluvit, protože jako organizátorka něco řeší, brzdí to celou hru, protože ta postava musí čekat a pak se hromadí. Tedy bych navrhoval organizátory do rolí, kde se dají oželit: Scout hostinský - měl své pomocnice a nebylo na závadu, když nemohl hrát. Ixiik jakožto purkrabí taktéž: víceméně se dalo jít místo za ním, za kapitánem stráží.
To vše k organizaci.

Pravidla:
Co jsem viděl, na mnoha místech se nedodržovala. Systém byl nastaven dobře, ale některých věcí bylo tolik, že se nedaly ohlídat naplno. Možná by to pro příště chtělo někoho z organizace i do druhé části hry, tedy mimo hrad. Pokud bude příští scénář pokračovat, bylo by ideální ho zasadit do té vesnice, kde může hlídat těžbu a chod ekonomiky.
Ekonomika jakožto taková byla skvělá. Pořád se točily peníze. Já sám měl chvílemi hodně, chvílemi nic, kradlo se, utrácelo, hýřilo, měnily ceny v závislosti na přístupu postav. Dalo se smlouvat. V tomto plná spokojenost.

Hra:
Tady je to asi nejslabší. Pro příště bych nedoporučoval nonstop hru. udržet se prostě nedá. Venkovní larp se skládá ze dvou částí. Z prvé části, kdy se hraje hra z druhé, kde se baví lidi. Mnozí se vidí jednou ročně, chtějí se popovídat, být spolu a mimo larp prostě nemohou. Je pak tedy nemožné udržet hru, když vidím kamaráda po roce a prostě si chci pokecat i normálně. - Asi takhle se na to musí dívat. tedy do hry přestávky, hrát jen v určitých intervalech. Alespoň se pak stíhá řešit i mimoherně organizace. Osobně nebudu chodit s každou kravinou za orgošem, když vím, že za hodinu bude pauza a tam si s ním v klidu promluvím, aniž bych rušil hru.
Děj hry byl velice... volný a vázaný zároveň. Byla dána linie, která se držela zuby nehty a zdá se mi, že nebyla možnost improvizace. Nejspíše to bylo tím, že většina zkušenějších hráčů byla koncetrována u sebe ve skupině a zbytek byl roztroušen s nezkušenými. Bylo prakticky nemožné s kýmkoli někam prorazit a udělat nějaké pozdvižení.
Ovšem, může to být dáno tím, že mnoho lidí odřeklo, co jsem vyrozumněl a tedy to znevážilo poměr hry a v tom případě se vytřískalo, co se mohlo.
Osobně bych viděl tuhle hru jako slabší, bylo mnoho hluchých míst a přerušovala se hra více, než bylo zdrávo.
Mimo hru to bylo v mezích. Až na poslední večer, kdy jsem byl lehce naštván sousedy a jejich hlasitými sprosťárnami. My sice pár sprostých písniček zpívali také, ale alespoň tišeji, abychom nebudili spící.
Jinak konečné nepříjemnosti mě mrzeli a doufám, že všichni poškození nakonec nějak s dobrou odjeli.
Muž bojuje za různé věci. Za vlast, přesvědčení, přátelé, pro slzu na tváři milovaného dítěte. Já osobně bych se rval s vlastní matkou za tunu peněz, fešný hodiny a francouzský porno.

Bejdouzus - 28. června 2010 17:46
Bejdouzus

Jako první bych se rád zeptal co se dělo za nepříjemnosti ze strany pronájemce hradu, když jsem odjížděl, problémem byly především vysáté nádrže a ixovo nepojízdné auto...

Z hry mám smíšené pocity, na jednu stranu jsem si já osobně i zahrál... dokonce to co jsem si zahrál docela to co jsem zahrát chtěl i když to nebylo zcela lehké, obvykle jsem si musel vždy počkat až začne hrát ten s kým chci zrovna hrát protože příliš často zrovna mnoho postav nehrálo a že bych byl nějak vtažen do dění se říct taky úplně nedá ale kdo by vtahoval řadového gardistu... dále jsem měl pocit, že jaksi nám uniká smysl hry která si říká larp, vždy jsem byl přesvědčen, že hlavním cílem je aby měl každý zajímavou hru která ho baví nikoliv se jen snažit druhému hru znepříjemnit a jet si tvrdě tu svoji lajnu.
Jak hra dopadne bylo vlastně jasné už od začátku. Na jedné straně stál Ovečkin který si od začátku silně rozuměl s Markraběnkou a který měl k dispozici velmi věrného a super-elitního vraha Sira Darkina který buď zabil a když se to náhodou nepovedlo, tak si nikdo nic nepamatoval a za nímž stála ta větší a bojově lepší část gardy, ano, sice bylo avizováno že protože jsou placeni markraběnkou ale dle mého osobního odhadu by se postavili spíš za ovečkina než markraběnku kdyby došlo na lámání chleba ale to už je jen můj odhad... dále tam byla banda lapků v čele s Dorianem který měl být sice děsně naštvaný na markraběcí pár, měl loupit, vraždit a plundrovat okolí, ale jaksi se loupit děsně bál, tak se tam jen tak procházel, ani se nedivím vzhledem k tomu co měl k dispozici a ke komu by se fakticky přidal... samozřejmě též k ovečkinovi, dyť to měl již v kapse... toto všichni byli zkušení a protřelí hráči co byli na několika akcích a na castlelarpu byli již podruhé... a na druhé straně stál markrabě který po tremerovi zdědil totální kolaps se kterým se dalo těžko co dělat já jen pozoroval jak ztrácel spojence které již od začátku vlastně neměl. Žádného na smrt věrného služebníka neobdržel a celkově byl jeho manévrovací prostor menší než malý, což bylo umocněno především tím, že se jednalo o hráče, který se octnul na prvním larpu ve svém životě, nikdy neviděl pravidla ani netušil co má všechno za skilly natož co všechno je na castlelarpu možné.. i tak se své role zhostil vcelku nevídaně ačkoli tomu zkrátka chyběla ta protřelost navíc i markraběte jeho role brzy pochopitelně přestala bavit a hře se přestal věnovat... Výsledek se brzy dostavil(kdyby se všichni první den tolik nemírnili dostavil by se do hodiny hry) markrabě byl vysvobozen ze své role(společně s lesníkem) a pak už se toho zas tak moc nestalo respektive pak už chyběly impulsy ke hře pak právě přišlo na řadu to vyřizování si účtů, hra nehra kdy si někdo kdo chtěl něco zahrát, něco třeba i zahrál s vypětím všech sil protože to bylo celé herně neherní a nezbývalo než se zabavit nějak sám... přišla myšlenka nové vesnice, přišla myšlenka, že by bylo děsně fajn dopadnout a usvědčit vraha ale ve hře bylo příliš mnoho osobních emocí, nevraživost a touha vyhrát hru, pokud možno na celé čáře...
Vůbec se mi nelíbilo, že ve hře kolovalo obrovské množství lektvarů s roztodivnými účinky, dostupné všem bez rozdílu pohlaví či víry. Nevím a je mi vcelku jedno čí je to chyba ale tak to být asi nemělo.. vždyť na všechno existoval ten správný lektvar, takhle dostupné by měly být jen ty základní, ale specialitky, ty by se měly objevit jen občas a náhodou a za spešl úkol který by nebyl pro každého dostupný... podobné to bylo s magickými předměty...
Ekonomika vskutku šlapala moc hezky prachy se točily a všeobecně bylo za co utrácet opravdu paráda... to říkám ale jako postava která žila jen čistě za žoldu gardisty a nikdy neukradla nebo nedefraudovala ani stříbrňák, ostatní asi prachama dost cinkali... ale i tak jsem s ekonomikou opravdu skokojen...
Pravidla jsou na dobré cestě dávají vcelku dobrý smysl a základní myšlenka, že postavy nemají moc vydržet se mi líbí i RP skily jsem vzal docela na milost když se užívají rozumně(snad bych vyloženě nešetřil u všech postav s různými odolnostmi na ně to by hru udělalo zajímavou), je s nich patrné co by mělo být běžné a co by běžné být nemělo bohužel jak jsem již psal věci které v pravidlech ani nejsou se vyskytovyly pekelně běžně a tedy se zdálo že pravidla jsou děravá jak cedník...
Děj byl velmi zašmodrchaný a úspěšné rozuzlení vyžadovalo značné odborné znalosti z historie a v tomto případě i práva všech zůčastněných a hlavně komplexní zpracování některých fakt která mají platit... koukal jsem jak byly během hry ustavovány pravidla co platily za ranného středověku, pak jsme občas skočili do doby osvícenství a co se nestalo dokonce jsme se podívali i do doby velkých revolucí... nakonec proč ne, je to fantasy ale chtělo by to nějak sjednotit aby to dávalo smysl a nedohadovali jsme se, chvíli mi to přišlo, že to je larp vytvořený pro profesory z katedry právních dějin(asi mojí i vinou)... s tím málem co o historii, na tomto larpu především té právní vím, jsem se velmi podivoval, nevím jakou kdo měl představu, ale každopádně vždy když jsem se ohradil že to nějak nefunguje byl jsem odpálkován obvykle argumentem "takhle to bylo v dřívějším/pozdějším(volně zaměnitelné) období" a z toho jsem byl janek, protože už jsem netušil v jakém období chceme být, ale tak fantasy je fantasy...

Záměrně neberu v potaz jak to mělo být, ale jak to bylo a tedy i to co navrhuji jako řešení se týká toho jak to bylo. Nakonec rozumím že bylo sakra těžký se stále se odhlašujícími lidmi z toho vůbec uplácat nějakou hru.

Doporučuji, aby bylo více podnětů zvenčí a problémy nastíněné hned v začátku hry byly zakořeněnější.. Na příkladu lapků: tři lapkové nejsou pro hrad jakýmkoliv ohrožením, vždyť by je schopnější gardista vytloukl jak loutkový divadlo, ať je tedy klidně hrají tři hráči, ale ať loupí a herně jich je sto padesát tedy ať se oživují a dělají co mají dělat a problém lapků ať se dá vyřešit nikoliv tím, že je pobijeme, ale tím, že najdeme jejich velitele, nebo jim provedeme něco co by bandu lapků rozeštvalo a rozložilo...
Další věc co doporučuji je věc, nad kterou jsem dlouho uvažoval a nakonec dospěl k tomu, že to asi bude nejlepší.. Jsem přesvědčen, že pokud bude pokračováno ve stávajícím scénáři(i kdyby jsme se posunuli o deset let v čase dopředu apod.) aby Saltzka nehrála markraběnku, kolem této postavy se točí celý příběh(ačkoli si to saltzka takto poctivě postupně vyhrála) a to hře nedělá dobře, to byla asi zásadní věc proč docházelo k neshodám... organizátor by sice měl hrát klíčovou postavu, ale zároveň by ta postava neměla být zásadně zainteresována na výsledku hry, respektive by její postava neměla být výlučně vázána na hlavní dějovou linii a být motivována někde jinde. Není to nic osobního já problém vlastně ani neměl. Nemluvě o tom, že bych klíčové role svěřoval zkušeným hráčům, markrabě byl na svém prvním larpu a ač se snažil, tak moc šancí zrovna neměl...
Nadbytek lektvarů a magických předmětů bych vyřešil tak, že by se prostě nedaly vyrábět, nebo by jejich výroba byla předem naplánovaná, alchymysta/bylinkářka by měl prostě svoji zásobu těch extra super lektvarů a dále by měl seznam lektvarů který by třeba i mohl vyrobit, ale jen jednou a do své zásoby by je doplnil... a pak by mohl frkat ty základní jak na běžícím páse, stejně tak s magickými předměty... a tyto spešl předměty vydávat za plnění úkolů(pod slovem "úkol za který dostanu sérum pravdy nebo jiný extra silný lektvar - nejlepší je takovou odměnu neznat aspoň se taková zvláštní věc dostane někam do oběhu a kdo jí potřebuje musí po ní setsakra pátrat" si nepředstavuji najdi mi přísady na onen lektvar, ale takové malé dobrodružství) A další výroba takových věcí jen po domluvě s orgy nebo tak nějak... Ale neberte si mě moc k srdci, začínám už být senilní:)
Pokud uděláš věci správně, lidé si nebudou vůbec jestli jsi vůbec něco udělal.

Scout - 28. června 2010 13:17
Scout

Nejlepší je podle mne Airrilova hláška z nedělního odpoledne kdy se přišlo na spoustu malérů.

"Blbej den, co?"
Člověk je bohatý pouze svými přáteli.

Adien - 28. června 2010 13:08
Adien

Nejlepší hláška celýho LARPu - Adí a Sirr se baví při čekání až přestane pršet, poslouchá je Buri.
"Hele ale oni ve středověku tady přece taky museli nějak žít když pršelo, ne? To akorát my si hned musíme zalízt..."
Buri:"No, víte holky, ona tu ve středověku především byla střecha..." :-D
Otevřete okno upírovi......

Buri the Great - 28. června 2010 12:43
Buri the Great

Právě uploaduju, odhadem tak za tři hodinky je to na netu.
http://napady.aragorn.cz

Saltzhornia - 28. června 2010 12:40
Saltzhornia

jeden zipík s fotkama http://www.ulozto.cz/5210936/castlelarp-2010.zip
I pád na hubu je pohybem vpřed...

LadyShade - 28. června 2010 08:03
LadyShade

Já jsem také dorazila.. ačkoli sem se bála, že se to nepovede :D
Akce se mi líbila, herně nechci řešit, ale nové tváře jsem ráda poznala, staré ráda znovu viděla a hrad jako takový, je skvělé místo pro hru:)
Život je kurva a Smrt dá všem.

Vypisuje se 20 z celkem 1236 příspěvků|⇐ 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 ... 62 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)