|
Jako první bych se rád zeptal co se dělo za nepříjemnosti ze strany pronájemce hradu, když jsem odjížděl, problémem byly především vysáté nádrže a ixovo nepojízdné auto...
Z hry mám smíšené pocity, na jednu stranu jsem si já osobně i zahrál... dokonce to co jsem si zahrál docela to co jsem zahrát chtěl i když to nebylo zcela lehké, obvykle jsem si musel vždy počkat až začne hrát ten s kým chci zrovna hrát protože příliš často zrovna mnoho postav nehrálo a že bych byl nějak vtažen do dění se říct taky úplně nedá ale kdo by vtahoval řadového gardistu... dále jsem měl pocit, že jaksi nám uniká smysl hry která si říká larp, vždy jsem byl přesvědčen, že hlavním cílem je aby měl každý zajímavou hru která ho baví nikoliv se jen snažit druhému hru znepříjemnit a jet si tvrdě tu svoji lajnu. Jak hra dopadne bylo vlastně jasné už od začátku. Na jedné straně stál Ovečkin který si od začátku silně rozuměl s Markraběnkou a který měl k dispozici velmi věrného a super-elitního vraha Sira Darkina který buď zabil a když se to náhodou nepovedlo, tak si nikdo nic nepamatoval a za nímž stála ta větší a bojově lepší část gardy, ano, sice bylo avizováno že protože jsou placeni markraběnkou ale dle mého osobního odhadu by se postavili spíš za ovečkina než markraběnku kdyby došlo na lámání chleba ale to už je jen můj odhad... dále tam byla banda lapků v čele s Dorianem který měl být sice děsně naštvaný na markraběcí pár, měl loupit, vraždit a plundrovat okolí, ale jaksi se loupit děsně bál, tak se tam jen tak procházel, ani se nedivím vzhledem k tomu co měl k dispozici a ke komu by se fakticky přidal... samozřejmě též k ovečkinovi, dyť to měl již v kapse... toto všichni byli zkušení a protřelí hráči co byli na několika akcích a na castlelarpu byli již podruhé... a na druhé straně stál markrabě který po tremerovi zdědil totální kolaps se kterým se dalo těžko co dělat já jen pozoroval jak ztrácel spojence které již od začátku vlastně neměl. Žádného na smrt věrného služebníka neobdržel a celkově byl jeho manévrovací prostor menší než malý, což bylo umocněno především tím, že se jednalo o hráče, který se octnul na prvním larpu ve svém životě, nikdy neviděl pravidla ani netušil co má všechno za skilly natož co všechno je na castlelarpu možné.. i tak se své role zhostil vcelku nevídaně ačkoli tomu zkrátka chyběla ta protřelost navíc i markraběte jeho role brzy pochopitelně přestala bavit a hře se přestal věnovat... Výsledek se brzy dostavil(kdyby se všichni první den tolik nemírnili dostavil by se do hodiny hry) markrabě byl vysvobozen ze své role(společně s lesníkem) a pak už se toho zas tak moc nestalo respektive pak už chyběly impulsy ke hře pak právě přišlo na řadu to vyřizování si účtů, hra nehra kdy si někdo kdo chtěl něco zahrát, něco třeba i zahrál s vypětím všech sil protože to bylo celé herně neherní a nezbývalo než se zabavit nějak sám... přišla myšlenka nové vesnice, přišla myšlenka, že by bylo děsně fajn dopadnout a usvědčit vraha ale ve hře bylo příliš mnoho osobních emocí, nevraživost a touha vyhrát hru, pokud možno na celé čáře... Vůbec se mi nelíbilo, že ve hře kolovalo obrovské množství lektvarů s roztodivnými účinky, dostupné všem bez rozdílu pohlaví či víry. Nevím a je mi vcelku jedno čí je to chyba ale tak to být asi nemělo.. vždyť na všechno existoval ten správný lektvar, takhle dostupné by měly být jen ty základní, ale specialitky, ty by se měly objevit jen občas a náhodou a za spešl úkol který by nebyl pro každého dostupný... podobné to bylo s magickými předměty... Ekonomika vskutku šlapala moc hezky prachy se točily a všeobecně bylo za co utrácet opravdu paráda... to říkám ale jako postava která žila jen čistě za žoldu gardisty a nikdy neukradla nebo nedefraudovala ani stříbrňák, ostatní asi prachama dost cinkali... ale i tak jsem s ekonomikou opravdu skokojen... Pravidla jsou na dobré cestě dávají vcelku dobrý smysl a základní myšlenka, že postavy nemají moc vydržet se mi líbí i RP skily jsem vzal docela na milost když se užívají rozumně(snad bych vyloženě nešetřil u všech postav s různými odolnostmi na ně to by hru udělalo zajímavou), je s nich patrné co by mělo být běžné a co by běžné být nemělo bohužel jak jsem již psal věci které v pravidlech ani nejsou se vyskytovyly pekelně běžně a tedy se zdálo že pravidla jsou děravá jak cedník... Děj byl velmi zašmodrchaný a úspěšné rozuzlení vyžadovalo značné odborné znalosti z historie a v tomto případě i práva všech zůčastněných a hlavně komplexní zpracování některých fakt která mají platit... koukal jsem jak byly během hry ustavovány pravidla co platily za ranného středověku, pak jsme občas skočili do doby osvícenství a co se nestalo dokonce jsme se podívali i do doby velkých revolucí... nakonec proč ne, je to fantasy ale chtělo by to nějak sjednotit aby to dávalo smysl a nedohadovali jsme se, chvíli mi to přišlo, že to je larp vytvořený pro profesory z katedry právních dějin(asi mojí i vinou)... s tím málem co o historii, na tomto larpu především té právní vím, jsem se velmi podivoval, nevím jakou kdo měl představu, ale každopádně vždy když jsem se ohradil že to nějak nefunguje byl jsem odpálkován obvykle argumentem "takhle to bylo v dřívějším/pozdějším(volně zaměnitelné) období" a z toho jsem byl janek, protože už jsem netušil v jakém období chceme být, ale tak fantasy je fantasy...
Záměrně neberu v potaz jak to mělo být, ale jak to bylo a tedy i to co navrhuji jako řešení se týká toho jak to bylo. Nakonec rozumím že bylo sakra těžký se stále se odhlašujícími lidmi z toho vůbec uplácat nějakou hru.
Doporučuji, aby bylo více podnětů zvenčí a problémy nastíněné hned v začátku hry byly zakořeněnější.. Na příkladu lapků: tři lapkové nejsou pro hrad jakýmkoliv ohrožením, vždyť by je schopnější gardista vytloukl jak loutkový divadlo, ať je tedy klidně hrají tři hráči, ale ať loupí a herně jich je sto padesát tedy ať se oživují a dělají co mají dělat a problém lapků ať se dá vyřešit nikoliv tím, že je pobijeme, ale tím, že najdeme jejich velitele, nebo jim provedeme něco co by bandu lapků rozeštvalo a rozložilo... Další věc co doporučuji je věc, nad kterou jsem dlouho uvažoval a nakonec dospěl k tomu, že to asi bude nejlepší.. Jsem přesvědčen, že pokud bude pokračováno ve stávajícím scénáři(i kdyby jsme se posunuli o deset let v čase dopředu apod.) aby Saltzka nehrála markraběnku, kolem této postavy se točí celý příběh(ačkoli si to saltzka takto poctivě postupně vyhrála) a to hře nedělá dobře, to byla asi zásadní věc proč docházelo k neshodám... organizátor by sice měl hrát klíčovou postavu, ale zároveň by ta postava neměla být zásadně zainteresována na výsledku hry, respektive by její postava neměla být výlučně vázána na hlavní dějovou linii a být motivována někde jinde. Není to nic osobního já problém vlastně ani neměl. Nemluvě o tom, že bych klíčové role svěřoval zkušeným hráčům, markrabě byl na svém prvním larpu a ač se snažil, tak moc šancí zrovna neměl... Nadbytek lektvarů a magických předmětů bych vyřešil tak, že by se prostě nedaly vyrábět, nebo by jejich výroba byla předem naplánovaná, alchymysta/bylinkářka by měl prostě svoji zásobu těch extra super lektvarů a dále by měl seznam lektvarů který by třeba i mohl vyrobit, ale jen jednou a do své zásoby by je doplnil... a pak by mohl frkat ty základní jak na běžícím páse, stejně tak s magickými předměty... a tyto spešl předměty vydávat za plnění úkolů(pod slovem "úkol za který dostanu sérum pravdy nebo jiný extra silný lektvar - nejlepší je takovou odměnu neznat aspoň se taková zvláštní věc dostane někam do oběhu a kdo jí potřebuje musí po ní setsakra pátrat" si nepředstavuji najdi mi přísady na onen lektvar, ale takové malé dobrodružství) A další výroba takových věcí jen po domluvě s orgy nebo tak nějak... Ale neberte si mě moc k srdci, začínám už být senilní:)
Pokud uděláš věci správně, lidé si nebudou vůbec jestli jsi vůbec něco udělal.
|