|
Albion 2 rozhovor
2.7.2006 Pokračování od fandů na obzoru?
Legendární RPG Albion se v budoucnosti možná dočká druhého dílu. My vám přinášíme rozhovor, který vám tuto prvotinu nastíní...
Poslat na e-mail | Tisknout | Sekce: GamePlanet / Rozhovory | Čteno: 1200 Druhý díl Albionu je oblíbeným tématem aprílových žertů různých videoherních periodik a zároveň představuje jednu z největších tužeb každého fanouška. Z toho se dá vyčíst, že šance na pokračování jsou takřka nulové. A tak jediná naděje spočívá v rukou samotných fanoušků. S jedním takovým jsme pro vás připravili rozhovor.
Zdravím, mohl bys představit sebe a svůj projekt našim čtenářům? Moje jméno je Florian Ziesche, je mi 18 let, stále chodím do školy (zbývá mi půl roku, hehe) a jsem programátor a vedoucí projektu Albion 2. Albion 2 je neoficiální pokračování staré, ale vynikající RPG zvané Albion (snad jste všichni hráli tuhle hru; pokud ne, jděte a sežeňte si ji, opravdu stojí za zahrání). Hra bude opět situována do světa Albionu, ale prvně se budeme soustředit na realizaci/implementaci Gratogel Isle. Navíc Albion 2 bude podobný MMORPG hrám, což znamená, že na serveru bude (pouze) skupinka lidí a budou zde moci levelovat. Tento fakt má jak technické, tak hratelnostní příčiny a následky (... nemyslím si, že najdeme (jediný) server, který dokáže udržet více jak 100 klientů najednou). Tolik informací by pro tuto chvíli mělo stačit, nehodlám toho zatím tolik odhalit. Budete si moci přečíst více informací na naší webové stránce, jakmile bude finální Game-Design dokument hotový.
Kdy a jak vznikl nápad na pokračování Albionu? No, kde bych měl začít? Hm, pojďme si vylíčit trochu té historie Albionu 2 ;). Takže začneme u konce mojí poslední aktivity před A2. Bylo to hackování a programování her na starém dobrém GameBoy (Color); popravdě není to legální, ale byla to zábava a naučil jsem se hodně (základy ASM kódování na Z80 a „low-level“ programování 2D grafiky). Ale tak něco před 3 lety mi to začalo lézt krkem (zvlášť 2D grafika od okamžiku, kdy tu neobjevujete nic nového, co byste s ní mohli dělat/v 2D) a chtěl jsem vytvořit hru ve 3D a naučit se pravý programovací jazyk (znal jsem pouze Z80 ASM a trochu PHP ...). Takže v tomhle okamžiku jsem neměl žádné znalosti 3D a začal jsem hledat cestu, jak se to naučit. První věc, o kterou jsem zavadil, bylo Conitec's GameStudio – pěkná věc na naučení něčeho z opravdových základů 3D a „programování her“, ale nevhodná na vytvoření hry, jak jsem později zjistil. Ve stejný čas jsem začal přemýšlet, jakou hru bych mohl udělat – a ano, odpověď byla: Albion 2 ;). Pak jsem se pustil do hledaní dalších Albion závisláků, a tak byl projekt „Albion 2“ přiveden na svět. Další rok byl plný měnění technické stránky A2, na které to mělo záviset: od GameStudio po nápad napsání vlastního enginu v DirectX, potom používání Irrlicht-Engine (pěkný engine mimochodem, ale neodpovídal a neodpovídá požadavkům A2) a nakonec programování vlastního enginu v C++ pomocí OpenGL, nabírání nových členů, učení se C/C++ (to byla pro mě nejtěžší změna díky znalosti PHP a jeho „beztypových“ proměnných) a OpenGL (nemohu pochopit všechny hry a herní vývojáře, kteří používají DirectX ... OpenGL je o tolik jednodušší k pochopení a po stránce dosažení něčeho nepotřebuji žádnou DirectX DLL knihovnu nebo verzi, pouze poslední grafický ovladač, který je přece nainstalován, a nejdůležitější bod: je to nezávislé na platformě!). Koncem května 2004 vznikl nápad na napsání vlastního enginu a to byl počátek A2E, který je od té doby ve vývoji. To byla také doba, kdy jsme se rozhodli to celé dát/vydat pod GPL. Po více či méně 2 měsících používání SourceForge jsme se přemístili v červenci na BerliOS, protože podporoval SVN a byl/je rychlejší než SF ... Takto poslední dva roky programuji A2E a před pár týdny jsem začal kódovat rovněž Albion 2.
Kontaktoval jsi nebo chystáš se kontaktovat původní vývojáře z Blue Byte/Thallion? Před dvěma lety jsem kontaktoval Marcuse Pukropskiho a požádal jsem ho o zdrojový kód Albionu, ale on by mi jej dal jedině v případě, kdyby s tím souhlasili Blue Byte či Ubisoft. Dosud jsem nedostal jedinou odpověď na hromady e-mailů, které jsem napsal ... prostě to nasvědčuje tomuhle: jejich (online) podpora smrdí!
Co příběh? Už byl napsán? Můžeš nám říci, jak to bude navazovat na Albion? Bylo tady pár příběhových nástinů/návrhů, ale finální příběh A2 zatím nebyl napsán, přesto se v tom objeví některé části z těchto „nástinů/návrhů“. Ale mohu vám jistě říci, že se to bude odehrávat dva nebo tři roky po konci Albionu.
V současnosti pracuješ na Albion 2 engine. Jaké jsou jeho hlavní přednosti? Přenositelnost (používá C++, OpenGL, SDL a další platformově-nezávislé knihovny), lehká použitelnost, parádně přizpůsobitelné vlastní GUI (grafické uživatelské rozhrání), možnost rozběhnout engine na starším hardwaru (tak starém, aby podporoval nejméně OpenGL 1.2), možnost používání GLSL stínů (a s tím související (nové) pastvy pro oči jako paralaxové mapování, „realistické vodní odstíny" a nebo HDRR v blízké budoucnosti ;)), již dokončená implementace a snadného používání ODE (fyzikální engine) a plánované používání multi-threadingu (nyní je částečně dokončen pro normálové generování map animovaných modelů). Další informace o přidaných nebo chystaných funkcích můžete najít na těchto dvou stránkách: http://albion2.berlios.de/todo.php?id=0 http://albion2.berlios.de/hp/?lang=en&page=cat&catid=10
Kolik času ti týdně zabere práce na Albionu 2? To se různí, záleží to na „jiných věcech“ (škola), které musím nebo chci udělat přes víkend. Čili mnohem více pracuji na A2E (či A2), když mám prázdniny.
Co tým? Pracuješ většinu času sám? Na A2E a jeho nástrojích ano. Ale vždycky otravu... err, ponoukám pár maníků k testování programů, které jsem napsal ;) (obzvláště děkuji pyr0skullovi a Sorovi, to jen tak mimochodem). Na programovém vývoji A2 v současné době také ano, ale pyr0 přispěl spoustami příběhovými a hratelnostními nápady a Doris udělal trochu 2D grafiky, která se bude hodit pro modelování keltských postav. Ale hned jak začne „skutečný“ herní vývoj A2 (což bude, doufejme, co nejdříve), každý dá a bude muset dát svojí ruku k dílu ;).
Myslíš si, že je dobré to dělat s otevřeným zdrojovým kódem? Jaké jsou hlavní důvody, proč jsi se rozhodl pracovat pod touto licencí? Proč ne? Když je to stejně zdarma, tak proč to nevydávat rovnou se zdrojovým kódem a šancí získat tak nějaká vylepšení?
Albion 2 je MMORPG hra, ale bude to rovněž obsahovat mód pro jednoho hráče? Plánujete měsíční poplatky nebo všechno bude zdarma? K první otázce: ano i ne, budete si moct stáhnout serverovou část a nainstalovat to na vašem počítači a poté se do toho můžete připojit; nebo dokonce i s pár dalšími hráči na LANu. K druhé otázce: ne, všechno bude zdarma, dokud budeme mít sponzora na server (momentálně si pyr0 pronajal server pro A2, za to mu děkuji ;)). Pokud se tu objeví příliš mnoho požadavků, budeme moci udělat třeba sponzorskou stránku pro financování serveru.
Jsou tady jiné nezávislé Albion/Amberstar/Ambermoon projekty, které vypadají slibně? Byl tu před nějakým časem jeden Amberstar/Ambermoon remake, ale tenhle projekt upadl v zapomnění. Ale vše nasvědčuje tomu, že tu bude nový Amberstar/Ambermoon remake, až vyjde NWN 2: http://amber.zeckenvsspiesser.de/index.php (pouze v němčině)
Potěšilo by tě, kdyby se tvůj projekt stal oficiálním pokračováním? No, tak nějak by mě to potěšilo, ale nemyslím si, že Blue Byte vůbec kdy vydá „oficiální“ pokračování nebo udělá z našeho projektu oficiální pokračování.
Myslíš si, že je nějaká šance mít „oficiální“ pokračování Albionu (od původních vývojářů či nikoliv)? Viz předchozí otázka, ne. Co já vím, tak všichni bývalí vývojáři Albionu (s čestnou výjimkou Thorstena Mutschalla) nyní pracují v jiných společnostech nebo opustili herně vývojářskou „scénu“.
Máš nějakou představu, kdy by mohla být dostupná první hratelná verze Albionu 2? Definuj hratelná ;). Jestli máš na mysli hratelná jako alpha, beta nebo finální verze, pak si budete muset chvíli počkat. První veřejný „test“ program bude snad vydán brzy (během dvou následujících měsíců). Ale nečekejte od toho příliš, bude tu pro testování prostě jen jednoduchý chat, správa uživatelů a chození po mapě s ostatními hráči.
Chystáte se vydat Albion 2 online a zdarma, ale udělalo by ti radost krabicové vydání? Bylo by skvělý mít něco takového, až to bude hotové =).
Toť vše. Děkuji moc. Přeji ti hodně štěstí s vývojem a doufám, že brzy uslyším zas o Albionu 2. Pokud bys rád ještě něco sdělil našim čtenářům, zde máš příležitost. Děkuji ;).
Jedna poslední věc: naléhavě sháníme 3D modelery (je jedno, jaký „konstrukční nástroj“ používáte, pakliže to umí exportovat modely v .obj a .md5 formátech) a level designery (ve smyslu modelování a otexturování levelů, nikoli pouhé drag & drop již hotových modelů). Jo a měli byste být schopni číst, psát (a mluvit) anglicky (nebo ještě lépe německy ;)), jinak si s námi moc nepopovídáte. Pokud vás to zaujalo, nebojte se mě kontaktovat (buďto pomocí mailu na albion.2@freenet.de nebo florian.ziesche@gmail.com, či pomocí ICQ (UIN: 168908357), případně příspěvkem v našem A2 fóru).
Tomáš Tauber
Turn in
tune on
drop out
|