Články (20 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Články

Správci:Systém, Amthauer, hater, Nefrete, Yakaman
Popis:Diskuze, kde se mohou řešit problémy článků, ať už obecné, nebo konkrétní. Nápady na to, jak přitáhnout do této sekce nové lidi, jak ji vylepšit, zviditelnit ...
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
toto je systémová (oficiální) diskuze
Nástěnka:

Své texty si zálohujte, pokud Váš článek nebude schválen, bude současně vymazán z naší databáze.


Co můžete posílat do Článků?

Toto je prostor pro prezentaci Vašich beletristických či úvahových prací, které se alespoň okrajově dotýkají fantasy, sci-fi, hororu, historie, tajemna, absurdna či detektivky. Není-li již téma fantastické, nechť je fantaskní alespoň kompozice. Přijímáme povídky, básně, úvahy a postavy. Plánujete-li zpracovávat seriál nebo román po částech, nejprve uvažte, jak dlouho to skutečně vydržíte psát, budou-li se jednotlivé díly někam ubírat a vyvíjet (přinášet něco nového) a teprve odpovíte-li si kladně, zřetelně označený první díl (např. "1/12" nebo "I. díl") zašlete.


Co bude přijato a co ne?

Prosíme Vás, abyste si po sobě své dílo nejprve přečetli a rozvážili, má-li smysl jej posílat. Při prvním přečtení rovněž sami odhalíte většinu chyb a podstatně tím ulehčíte nám práci a sobě čekání na vyjití. Ani nezkoušejte posílat dílo cizí (epigonské však můžete). Vaše práce bude dále posouzena dle kvantitativních a kvalitativních hodnot. Co se prvého týče, přijímáme jen práce určitého rozsahu, v případě prózy tedy stanovuji dolní hranici na 400 slov a horní na 4000 slov. V případě poezie je 6 veršů minimum a 60 maximum, výjimku může tvořit hajku, bude-li ovšem dostatečně kvalitní, aby obstálo samo o sobě jako jediný článek. Nadpis a anotaci začněte velkým písmem, dodržte interpunkci a diakritiku. Vyvarujte se příliš rychle sesmolených a odfláklých počinů, provokací a přílišného chybování.


Za jak dlouho to vyjde?

Obvykle bude dílo vydáno do čtrnácti dnů, pouze ve výjimečných případech se může vydání zpozdit - přišlo-li by jich moc, příliš dlouhých nebo měli-li by redaktoři osobní starosti, které by jim nedovolovaly dost rychle vydávat. Chcete-li proces vydání Vašeho díla urychlit, můžete pro to udělat několik věcí: Vyškrtat zbytečné pasáže, posílat jen to lepší z tvorby, psát bez zbytečného chybování či si koupit bonus. Máte-li dojem, že není třeba Vaše díla kontrolovat, protože pravopis dostatečně (pozor, nemyslím na čtyřku) ovládáte, stačí se ozvat, proklepneme si Vás na základě některého z Vašich textů a uznáme-li, že kontrolu nepotřebujete, budete vycházet automaticky, respektive po zběžném přečtení.


Jak to je spisovně?


Nejste si zcela jisti kodifikací češtiny? Prohlédněte si následující desatero, jež by mohlo najít užitku nejen v rámci článků, ale třeba také na Rozcestí.

  1. Věta začíná velkým písmenem.
    Končí jedním z těchto způsobů: . ! ? …
    Král pozvedl svou válečnou sekeru.
  2. ! a ? užíváme vždy po jednom kousku.
    "Zhyň!" vykřikl král mocným hlasem.
  3. Za znaménky . , ! ? ; následuje vždy mezera. Nikdy není před nimi!
    Král, zvedaje svou sekeru, zařval. Nepřátelé poděšeně ustoupili.
  4. Ptáme-li se "koho", užíváme nebo mne.
    Ptáme-li se "komu", pak mně či mi.
    Ptáme-li se "o kom", užíváme mně.
    "Podej mně tu sekeru a následuj mne!" řekl mi král.
  5. Ptáme-li se "koho", píšeme ji (tu), ve všech ostatních případech (té).
    Sotva jsem ji spatřil, utíkal jsem naproti.
  6. Velké písmeno dáváme ustáleným názvům místním či osobním
    Také příslušníkům národnosti, ale ne ideologie.
    Ne přídavným jménům či příslovcím od toho odvozeným.
    Vysvětlil jsem tomu Rusovi česky, že nejsem muslim.
  7. Ypsilon píšeme po h ch k r d t n a ve vyjmenovaných slovech.
    Slova přejatá jsou výjimkou, předpona dys je ale někdy s tvrdým.
    Pilné víly vily plynule vínky a vlci zavile vyli.
  8. Měkké i přísluší v podstatných jménech mužským životným.
    Střední rod má v množném čísle koncovku -a.
    Koncovka podmětu a přísudku si většinou odpovídá (shoda).
    Děvčata sbírala chmel a otcové měli z toho radost.
  9. Podmět a přísudek jsou v každé větě; podmět smí být nevyjádřen.
    Věta bez přísudku je větným ekvivalentem.
    Přísudek může být i jmenný, se sponou být i bez ní.
    "Zhyňte!" křičí král a je [král] přitom hrozivý.
  10. V souvětí má každá věta jeden přísudek.
    Od druhé je oddělena čárkou či spojkou.
    Král statečně bojoval, aniž by se ohlížel na vlastní zranění.

Kdo si je stále nejistý, na internetu existuje tato fajnová stránka.

Jak se zobrazuje text psaný v článcích?

Každý enter se přepíše na html značku <br>. Jinak fungují veškeré html značky, tedy pokud chci tučné písmo, uzavřu jej mezi značky <strong>tučně</strong>, pokud chci kurzívou, uzavřu text mezi značky <em>kurzívou</em>.

Ideálně by měly být odstavce (anglicky paragraph) uzavřené mezi značkami <p>odstavec</p> a pak lze manipulovat s odstavci globálně. Tedy když bych na začátek dokumentu přidal <style>p{text-indent:15px}</style> bude odsazení prvního řádku odstavce 15 pixelů. V případě použití odstavců je však vhodné smazat entery (ve vstupu na aragornu), aby nevznikaly moc velké mezery. Nadpisy kapitol by měly být značeny jako <h4>nadpis 4</h4> (anglicky heading).

Vše se dá vyzkoušet velice snadno - vytvořením textového dokumentu (txt), do kterého text vložíme a uložíme jej jako .html pak jej můžeme prohlížet v internetovém prohlížeči jako kterýkoli jiný html dokument na webu. Na Aragornu navíc funguje převedení Enterů (nových řádků) na značku <br>.
Více o html například na Yuhůových stránkách. (Vyvarujte se ale, prosím, HTML tagů, pokud to jen bude možné. Stejně vám většinu z nich vymažu a jenom mi tím přidáváte práci. pozn. redaktora povídek)



Zvláštní diskuze na téma Poezie zde »
Zvláštní diskuze na téma Předměty zde »

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 79 ⇒|

kucik - 11. dubna 2011 12:34
kucik

Je nesmysl mazat hodnocení na základě tvrzení, že kritik hodnotil podle emocí a nikoliv objektivně. Není to jak prokázat a každý má jiná měřítka, podle čeho hodnotí.

Které hodnocení neni přibarvené sympatiemi ať už nahoru, nebo dolu? O pět bodů, o bod, nebo třeba o půl bodu? Troufám si hádat, že alespoň 40% všech hodnocení je přibarveno osobními sympatiemi. Považuju to za naprosto běžné.
Pokud se chcem dostat k slušnému (objektivnímu) hodnocení článků, je imho jen jediná možnost a to skutečně hodnotit vše, co si člověk prohlédne, protože pak se v množství ostatních známek ztratí jedno uražené děcko, nebo plnej počet kamarádovi.

Jak už jsem psal soukromě. Je mi jedno, že tam budu mít její hodnocení. Upozornil jsem na tohle chování a tím to pro mě hasne. Naopak mi prokázala službu, že se textíky aspoň zviditelnily a někdo si je třeba přečte. ;)
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

ixiik - 9. dubna 2011 23:59
ixiik

hater 9. dubna 2011 20:34
Asi to nevyznělo dostatečně jasně, ale byla to ironie, právě k tomu, proč to řešit :)

Assassins 9. dubna 2011 21:45
Hms, ale to už přeháníš ne? Můžem si tu zvolit zároveň i pár právníků, nějaké ty aragornské obhájce, či žalující. A co třeba porotu složenou z "obyčejných" lidí? A když nemáš obhájce, bude ti přidělen. A trest smrti!
Byl jsem na AraLARPu I, II, ... IX, AraPaintBallu I a II, , Castle LARPu II, III, PragoConu 2007, 2008, 2009, CONVENTIcONu 2009, účastnil se akce AraSponzoring Zoo, těším se na NAL :). Jo - Žiju Aragornem, no a?

Zarahel - 9. dubna 2011 21:47
Zarahel

hater 9. dubna 2011 21:40
Svět je zlý nebo dobrý jen tak jak si ho vytvoří lidé. Ale v podstatě máš pravdu. Jenom, to bodování nemá moc s kritikou jako takovou nic moc společného. Nic nesděluje... ale to je zase asi o nečem jiném.
Kryton: „Ježíši, unesli pana Rimmera!” Kocour: „Tak rychle pryč, nebo nám ho vrátí!”

Assassins - 9. dubna 2011 21:45
Assassins

hater 9. dubna 2011 21:21
Pochopiteľne, že je to ťažké. Chcelo by to z adminstva vyhradiť nejakú súdnu radu:)
Inak, ešte vždy je tu po ruke ten banán:)
I´ll Chuck you!

hater - 9. dubna 2011 21:40
hater

Zarahel 9. dubna 2011 21:31
Když autor zveřejňuje své dílo, musí být připraven na kritiku - i takovouto. Svět je zlý a myslím si, že toto zlo je takové to, se kterým se prostě musíš smířit. Nemá smysl říkat, že není a nemá smysl ho mazat ani pachatele trestat. Myslím si, že pachatel na to musí přijít, že takovýto způsob jednání není správný. A myslím si, že autor se musí smířit s tím, že jsou i takoví, kteří hodnotí takto.

Je to můj osobní názor a pochopitelně je možné, že je nesprávný.

Zarahel - 9. dubna 2011 21:31
Zarahel

hater 9. dubna 2011 21:21
Tak rozsoudit dohady typu: Vrať mi lopatičku, vezmu ti kyblíček půjde horko těžko. Ale musíš uznat že její chování asi není zrovna nejnormálnější. Bohužel si počáteční příčiny strany budou muset urovnat samy, ale co s konečným důsledkem její slabé pomstychtivé chvilky? Myslím že žádný autor nechce být hodnocen jinak než si doopravdy zaslouží. Každý autor je více méně ješita.
Jasně, můžu říct že jsou to jen body ( já považuju za důležitější spíš komenty ), ale někdo jiný to můžu vnímat i jako hodnocení, které si prostě nezasloužil a ví o tom.
Kryton: „Ježíši, unesli pana Rimmera!” Kocour: „Tak rychle pryč, nebo nám ho vrátí!”

hater - 9. dubna 2011 21:21
hater

Assassins 9. dubna 2011 21:13
Tak za tohle máš jasný banán tak aspoň na půl roku. :-)

Tak mi poraď jak mám vyřešit tohle:
1: On mně urazil první, zabanuj ho!
2: Ne! On si začal!

Mi tohle přijde nesmyslné, správné řešení je, že někdo ze zůčastněných ustoupí a ne že přijde někdo třetí a z pozice síly řekne: Ty vyhraješ.

Podívej se, co se teď děje v Libiji. Silnější zasáhl a rozsoudil dva kohouty. Určil, který by měl vyhrát. Problém je v tom, že ten vyvolený kohout nemá jednu hlavu a tak předpokládám, že v Libii teď bude nějakou dobu bezvládí - pochopitelně je možné, že se pletu a také je možné, že je to pro tu zem to nejlepší.

V každém případě abych se vrátil zpět na Arag. Můžu těm znesvářeným stranám říct, že by měli přestat bojovat, ale rozhodnout se musí oni sami.

Assassins - 9. dubna 2011 21:13
Assassins

hater 9. dubna 2011 20:28
Prepáč, ale nemôžem súhlasiť. Je jasné, že je to vrcholne otravné, ale ak si to prosto nevedia riešiť, ty ako autorita, alebo človek s mocou by si to spraviť mal:) Čím teda nechcem nabádať k tomu, aby všetci dostali banány;).
I´ll Chuck you!

hater - 9. dubna 2011 20:34
hater

Torreador 9. dubna 2011 20:31
omlouvám se, začínám v tom kdo, komu co mít zmatek :-)

ixiik 9. dubna 2011 20:24
ok, ale když to hodnocení smažeš, tak si ho potom nebudou moct prohlédnout ti, kteří v profilu "pachatelky" najdou tvůj komentář a ověřit si tak, že nekecáš

Torreador - 9. dubna 2011 20:31
Torreador

hater 9. dubna 2011 20:28

Je to kucikovo šéfe, ne moje :o)

Já jenom uvádím příklady z toho, jak se to řeší jinde.

Ale když jsme u toho, tak si to jdu radši čeknout x)
Id agas, ut sis felix, non ut videaris.

hater - 9. dubna 2011 20:28
hater

Mack 9. dubna 2011 19:01
Každou chvilku přijde někdo, kdo tvrdí, že mu někdo jiný něco. Furt a stále dokolečka je tu nějaký (a pokaždé jiný) stěžovatel a strašně mu někdo ublížil nějakou prkotinou. Brečí mi tu a požaduje okamžitý lynč ubližovatele. Jednou je to Edwin a stěžuje si, že místo opravy příspěvku máme náhled (přitom si nezapomene vrtnout do Nefrete). Podruhé je to Erinye (nebo Eiris už nevím, která to tehdy byla) a stěžuje si, že jí někdo obtěžuje a uráží - že s tím mám hned něco udělat. Potřetí přijde Mack, že Erinye dala Torrovi moc 0.5 hodnocení a že by měla být podle platného Aragorn(.cz)ského práva utracena jako vzteklý pes.

Hej lidi, že vás to pořád baví.

Nechápu proč bych to měl řešit. Proč si ti dva lidi nesednou a nevyřeší si to mezi sebou? Co s tím mám společného, kromě toho, že mně to otravuje a zdržuje od příjemných nebo užitečných věcí?

Jsme tady snad nějací soudci sporů ostatních lidí?

ixiik - 9. dubna 2011 20:24
ixiik

Osobně bych promazal veškeré hodnocení Ečka. Protože kdo má hledat kde co hodnotila špatně.

Nu a do podpisu bych jí dal nějakou trefnou větičku, jako třeba "Jsem natolik ubohá, že podhodnocuji díla, jen z důvodu osobní msty. A nemám koule ani na to si své hodnocení obhájit."
Byl jsem na AraLARPu I, II, ... IX, AraPaintBallu I a II, , Castle LARPu II, III, PragoConu 2007, 2008, 2009, CONVENTIcONu 2009, účastnil se akce AraSponzoring Zoo, těším se na NAL :). Jo - Žiju Aragornem, no a?

Torreador - 9. dubna 2011 20:01
Torreador

Mack 9. dubna 2011 19:01

Tohle se taky na dradou nedávno řešilo. Dřív člověk udělal sebemenší botu a prostě letěl... mohl se vrátit s jiným nickem, ale na druhej měl prostě permabanán... pokud se nepoučí, tak letí znova s ípéčkem.

Teď to tam bohužel taky drobet vyměklo.
Id agas, ut sis felix, non ut videaris.

Zarahel - 9. dubna 2011 19:02
Zarahel

Mack 9. dubna 2011 19:01
YEAH!!! :D
Kryton: „Ježíši, unesli pana Rimmera!” Kocour: „Tak rychle pryč, nebo nám ho vrátí!”

Mack - 9. dubna 2011 19:01
Mack

Tady se spousta věcí přechází s tím, že není dost důkazů a podobně, místo aby se někdo chopil akce a udělal rázný proces, bral to prostě hlava nehlava (což se nedávno kupodivu v jednom případě stalo. Aspoň někdo se nebojí).

Každopádně jestli to nechce řešit, tak v poho, každej si to stejnak přebere po svém.
Would it help?

Zarahel - 9. dubna 2011 17:54
Zarahel

Nefrete 9. dubna 2011 17:52
S tím souhlas Nef. Záleží na charakteru trestaného člověka. Občas ale ani to nepomáhá...
Kryton: „Ježíši, unesli pana Rimmera!” Kocour: „Tak rychle pryč, nebo nám ho vrátí!”

Amthauer - 9. dubna 2011 17:54
Amthauer

Ban čistě subjektivně z hlediska PJ prosím ne... :)
- What is a life devoid of strife?

Nefrete - 9. dubna 2011 17:52
Nefrete

Zarahel 9. dubna 2011 17:46
Osobně si myslím, že veřejná potupa je někdy mnohem víc než tiše udělený ban (po kterém se uživatel vrátí zpět a v klidu a nerušeně působí dál).
Odpusť jim, neboť nevědí, co činí.

Zarahel - 9. dubna 2011 17:46
Zarahel

Nefrete 9. dubna 2011 17:17
Dejme tomu že nechce. Ale mně osobně by zajímalo jak by se to řešilo. Dát známku, ať už přehnaně dobrou nebo nízkou, bez toho aby svůj názor navíc daný člověk obhájil je trošku na hlavu. Sám to nemám rád a myslím že spousta lidí asi taky. ( Jen těžko přece může někdo nečí práci vyzdvihovat nebo potopit bez toho aby znal důvod proč tak učinil. Udělat něco takového beze slov a nebo s tím, že to prostě není šálek kávy na jaký je člověk zvyklý je nesmysl. Ne? )
Kryton: „Ježíši, unesli pana Rimmera!” Kocour: „Tak rychle pryč, nebo nám ho vrátí!”

Nefrete - 9. dubna 2011 17:17
Nefrete

Torreador 9. dubna 2011 17:00
Řešila jsem to s autorem a ten se vyjádřil v tom smyslu, že se tím nechce dál zabývat.
Odpusť jim, neboť nevědí, co činí.

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 18 19 20 21 22 23 24 ... 79 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)