Články (51 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Články

Správci:Systém, Amthauer, hater, Nefrete, Yakaman
Popis:Diskuze, kde se mohou řešit problémy článků, ať už obecné, nebo konkrétní. Nápady na to, jak přitáhnout do této sekce nové lidi, jak ji vylepšit, zviditelnit ...
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
toto je systémová (oficiální) diskuze
Nástěnka:

Své texty si zálohujte, pokud Váš článek nebude schválen, bude současně vymazán z naší databáze.


Co můžete posílat do Článků?

Toto je prostor pro prezentaci Vašich beletristických či úvahových prací, které se alespoň okrajově dotýkají fantasy, sci-fi, hororu, historie, tajemna, absurdna či detektivky. Není-li již téma fantastické, nechť je fantaskní alespoň kompozice. Přijímáme povídky, básně, úvahy a postavy. Plánujete-li zpracovávat seriál nebo román po částech, nejprve uvažte, jak dlouho to skutečně vydržíte psát, budou-li se jednotlivé díly někam ubírat a vyvíjet (přinášet něco nového) a teprve odpovíte-li si kladně, zřetelně označený první díl (např. "1/12" nebo "I. díl") zašlete.


Co bude přijato a co ne?

Prosíme Vás, abyste si po sobě své dílo nejprve přečetli a rozvážili, má-li smysl jej posílat. Při prvním přečtení rovněž sami odhalíte většinu chyb a podstatně tím ulehčíte nám práci a sobě čekání na vyjití. Ani nezkoušejte posílat dílo cizí (epigonské však můžete). Vaše práce bude dále posouzena dle kvantitativních a kvalitativních hodnot. Co se prvého týče, přijímáme jen práce určitého rozsahu, v případě prózy tedy stanovuji dolní hranici na 400 slov a horní na 4000 slov. V případě poezie je 6 veršů minimum a 60 maximum, výjimku může tvořit hajku, bude-li ovšem dostatečně kvalitní, aby obstálo samo o sobě jako jediný článek. Nadpis a anotaci začněte velkým písmem, dodržte interpunkci a diakritiku. Vyvarujte se příliš rychle sesmolených a odfláklých počinů, provokací a přílišného chybování.


Za jak dlouho to vyjde?

Obvykle bude dílo vydáno do čtrnácti dnů, pouze ve výjimečných případech se může vydání zpozdit - přišlo-li by jich moc, příliš dlouhých nebo měli-li by redaktoři osobní starosti, které by jim nedovolovaly dost rychle vydávat. Chcete-li proces vydání Vašeho díla urychlit, můžete pro to udělat několik věcí: Vyškrtat zbytečné pasáže, posílat jen to lepší z tvorby, psát bez zbytečného chybování či si koupit bonus. Máte-li dojem, že není třeba Vaše díla kontrolovat, protože pravopis dostatečně (pozor, nemyslím na čtyřku) ovládáte, stačí se ozvat, proklepneme si Vás na základě některého z Vašich textů a uznáme-li, že kontrolu nepotřebujete, budete vycházet automaticky, respektive po zběžném přečtení.


Jak to je spisovně?


Nejste si zcela jisti kodifikací češtiny? Prohlédněte si následující desatero, jež by mohlo najít užitku nejen v rámci článků, ale třeba také na Rozcestí.

  1. Věta začíná velkým písmenem.
    Končí jedním z těchto způsobů: . ! ? …
    Král pozvedl svou válečnou sekeru.
  2. ! a ? užíváme vždy po jednom kousku.
    "Zhyň!" vykřikl král mocným hlasem.
  3. Za znaménky . , ! ? ; následuje vždy mezera. Nikdy není před nimi!
    Král, zvedaje svou sekeru, zařval. Nepřátelé poděšeně ustoupili.
  4. Ptáme-li se "koho", užíváme nebo mne.
    Ptáme-li se "komu", pak mně či mi.
    Ptáme-li se "o kom", užíváme mně.
    "Podej mně tu sekeru a následuj mne!" řekl mi král.
  5. Ptáme-li se "koho", píšeme ji (tu), ve všech ostatních případech (té).
    Sotva jsem ji spatřil, utíkal jsem naproti.
  6. Velké písmeno dáváme ustáleným názvům místním či osobním
    Také příslušníkům národnosti, ale ne ideologie.
    Ne přídavným jménům či příslovcím od toho odvozeným.
    Vysvětlil jsem tomu Rusovi česky, že nejsem muslim.
  7. Ypsilon píšeme po h ch k r d t n a ve vyjmenovaných slovech.
    Slova přejatá jsou výjimkou, předpona dys je ale někdy s tvrdým.
    Pilné víly vily plynule vínky a vlci zavile vyli.
  8. Měkké i přísluší v podstatných jménech mužským životným.
    Střední rod má v množném čísle koncovku -a.
    Koncovka podmětu a přísudku si většinou odpovídá (shoda).
    Děvčata sbírala chmel a otcové měli z toho radost.
  9. Podmět a přísudek jsou v každé větě; podmět smí být nevyjádřen.
    Věta bez přísudku je větným ekvivalentem.
    Přísudek může být i jmenný, se sponou být i bez ní.
    "Zhyňte!" křičí král a je [král] přitom hrozivý.
  10. V souvětí má každá věta jeden přísudek.
    Od druhé je oddělena čárkou či spojkou.
    Král statečně bojoval, aniž by se ohlížel na vlastní zranění.

Kdo si je stále nejistý, na internetu existuje tato fajnová stránka.

Jak se zobrazuje text psaný v článcích?

Každý enter se přepíše na html značku <br>. Jinak fungují veškeré html značky, tedy pokud chci tučné písmo, uzavřu jej mezi značky <strong>tučně</strong>, pokud chci kurzívou, uzavřu text mezi značky <em>kurzívou</em>.

Ideálně by měly být odstavce (anglicky paragraph) uzavřené mezi značkami <p>odstavec</p> a pak lze manipulovat s odstavci globálně. Tedy když bych na začátek dokumentu přidal <style>p{text-indent:15px}</style> bude odsazení prvního řádku odstavce 15 pixelů. V případě použití odstavců je však vhodné smazat entery (ve vstupu na aragornu), aby nevznikaly moc velké mezery. Nadpisy kapitol by měly být značeny jako <h4>nadpis 4</h4> (anglicky heading).

Vše se dá vyzkoušet velice snadno - vytvořením textového dokumentu (txt), do kterého text vložíme a uložíme jej jako .html pak jej můžeme prohlížet v internetovém prohlížeči jako kterýkoli jiný html dokument na webu. Na Aragornu navíc funguje převedení Enterů (nových řádků) na značku <br>.
Více o html například na Yuhůových stránkách. (Vyvarujte se ale, prosím, HTML tagů, pokud to jen bude možné. Stejně vám většinu z nich vymažu a jenom mi tím přidáváte práci. pozn. redaktora povídek)



Zvláštní diskuze na téma Poezie zde »
Zvláštní diskuze na téma Předměty zde »

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 ... 79 ⇒|

Moon.rider - 28. dubna 2010 13:17
Moon.rider

MegaEdwin 28. dubna 2010 12:44
to tě nejprve musíme vyzkoušet zda umíš nebo ne.

Dobrý redaktor musí umět stylistiku atak:P
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

kucik - 28. dubna 2010 13:16
kucik

MegaEdwin 28. dubna 2010 12:44
Bude ovšem třeba ryze soukromý konkurz, kde předvedeš, jak dobře jazyk ovládáš.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

MegaEdwin - 28. dubna 2010 12:44
MegaEdwin

Mohla bych se jeste prihlasit? Jazyk ovladam dobre.

Nefrete - 28. dubna 2010 01:11
Nefrete

Gran 27. dubna 2010 23:27
Ano, souhlasím s tebou, máš pravdu.:)
Psaní přímé řeči jsem se učila souběžně s opravováním textu, takže jisté neznalosti se na první korektuře ještě projevily.
U opravy druhé by to mělo být už v pořádku.
Děkuji ti.:)

Osobně jsem se řídila tímto: http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=162
Odpusť jim, neboť nevědí, co činí.

Gran - 27. dubna 2010 23:39
Gran

Moon.rider 27. dubna 2010 23:36

Podívej se na ten odkaz, co je na nástěnce tady pod "Jak to je spisovně", popř. si vygoogli Hříchy pro šíleného korektora... a nebo si fakt jen přečti prvních pár stran z Pravidel českého pravopisu. ;)

Gran - 27. dubna 2010 23:37
Gran

Jinak držím palce a přeji hodně pevnejch nervů, ať už to vyhraje kdokoliv. ;) A myslím si, že ani redaktor nemusí umět korektorovat perfektně, hlavně že ty články bude aspoň někdo zpracovávat... ale když už ta Nefrete působí tak profi, říkal jsem si, že třeba bude ráda, když dostane možnost se ještě víc zlepšit. =))

Moon.rider - 27. dubna 2010 23:36
Moon.rider

Gran 27. dubna 2010 23:35
tyjo..ale tohle já přesně shánim, nemáš toho víc?
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

Gran - 27. dubna 2010 23:35
Gran

No nevím, tohle je něco, co si pamatuju ještě z doby, kdy jsem tu já dělal redaktora... a podívejte se do Pravidel českého pravopisu nebo třeba na netu do Poznámek šíleného korektora... nebo aspoň na Andor (http://www.andor.cz/clanky/index.php?action=view&idClanku=766)... a nebo aspoň do téhle diskuse na nástěnku do "Jak to je spisovně?". xD

Python - 27. dubna 2010 23:30
Python

Za pravdu se bije....
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. I´ll Chuck you!

Moon.rider - 27. dubna 2010 23:30
Moon.rider

Gran 27. dubna 2010 23:27
za tohle tě umlátěji..
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

Gran - 27. dubna 2010 23:27
Gran

Nemám čas číst všechno o všech, ale ze zvědavosti jsem si otevřel odpoved1.doc u vítězící Nefrete a zjistil, že opravuje věci, které nejsou špatně. =)

"Tak co budeme dělat?" neudržel se.

Tohle je totiž správně - to "neudržel" nemusí být s velkým písmenem. Za přímou řečí (v úvozovkách) se musí psát velké písmeno pouze v případě, že přímá řeč končí konkrétně tečkou. Jakmile končí jiným známénkem (vykřičník, otazník, tři tečky...), je možné si vybrat mezi malým i velkým písmenem (tj. když napíšete malé, neděláte chybu). =)

pavel - 27. dubna 2010 22:16
pavel

Astinas 27. dubna 2010 16:45

To asi nemyslíš úplně obecně co ? :)
Slova jsou jen prázdné skořápky.

Astinas - 27. dubna 2010 16:47
Astinas

Assassins 27. dubna 2010 16:47

To se týkalo jeho...
c'est la vie...

Assassins - 27. dubna 2010 16:47
Assassins

Astinas 27. dubna 2010 16:45
2 + 2 = 42?
I´ll Chuck you!

Astinas - 27. dubna 2010 16:45
Astinas

apophis 27. dubna 2010 16:09

řekni mi něco co nevím...
c'est la vie...

apophis - 27. dubna 2010 16:09
apophis

Assassins 27. dubna 2010 16:04
Astinas 27. dubna 2010 16:07

půlku rozhodují admini, půlku uživatelé - o konečném rozhodnutí bych to viděl až po ukončení obou anket.
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Assassins - 27. dubna 2010 16:09
Assassins

Astinas 27. dubna 2010 16:07
Ou, sakra....

Kto nehlasoval, tak podporte Vojuho!
I´ll Chuck you!

Astinas - 27. dubna 2010 16:07
Astinas

Assassins 27. dubna 2010 16:04

Když se toho ona vzdá tak jsi hned druhý, být tebou bych se moc nesmál:D
c'est la vie...

Assassins - 27. dubna 2010 16:04
Assassins

Checheche a máš to Nefrete!
I´ll Chuck you!

apophis - 27. dubna 2010 15:52
apophis

LinAris 27. dubna 2010 15:50

ne, to tedy není. hlavně je to zodpovědnost a práce. a neplacená práce, kdy na tebe občas i oprávněně mohou řvát uživatelé, administrátoři a další...

takže fakt to není moc, spíše nemoc.
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 ... 79 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)