Články (55 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Články

Správci:Systém, Amthauer, hater, Nefrete, Yakaman
Popis:Diskuze, kde se mohou řešit problémy článků, ať už obecné, nebo konkrétní. Nápady na to, jak přitáhnout do této sekce nové lidi, jak ji vylepšit, zviditelnit ...
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
toto je systémová (oficiální) diskuze
Nástěnka:

Své texty si zálohujte, pokud Váš článek nebude schválen, bude současně vymazán z naší databáze.


Co můžete posílat do Článků?

Toto je prostor pro prezentaci Vašich beletristických či úvahových prací, které se alespoň okrajově dotýkají fantasy, sci-fi, hororu, historie, tajemna, absurdna či detektivky. Není-li již téma fantastické, nechť je fantaskní alespoň kompozice. Přijímáme povídky, básně, úvahy a postavy. Plánujete-li zpracovávat seriál nebo román po částech, nejprve uvažte, jak dlouho to skutečně vydržíte psát, budou-li se jednotlivé díly někam ubírat a vyvíjet (přinášet něco nového) a teprve odpovíte-li si kladně, zřetelně označený první díl (např. "1/12" nebo "I. díl") zašlete.


Co bude přijato a co ne?

Prosíme Vás, abyste si po sobě své dílo nejprve přečetli a rozvážili, má-li smysl jej posílat. Při prvním přečtení rovněž sami odhalíte většinu chyb a podstatně tím ulehčíte nám práci a sobě čekání na vyjití. Ani nezkoušejte posílat dílo cizí (epigonské však můžete). Vaše práce bude dále posouzena dle kvantitativních a kvalitativních hodnot. Co se prvého týče, přijímáme jen práce určitého rozsahu, v případě prózy tedy stanovuji dolní hranici na 400 slov a horní na 4000 slov. V případě poezie je 6 veršů minimum a 60 maximum, výjimku může tvořit hajku, bude-li ovšem dostatečně kvalitní, aby obstálo samo o sobě jako jediný článek. Nadpis a anotaci začněte velkým písmem, dodržte interpunkci a diakritiku. Vyvarujte se příliš rychle sesmolených a odfláklých počinů, provokací a přílišného chybování.


Za jak dlouho to vyjde?

Obvykle bude dílo vydáno do čtrnácti dnů, pouze ve výjimečných případech se může vydání zpozdit - přišlo-li by jich moc, příliš dlouhých nebo měli-li by redaktoři osobní starosti, které by jim nedovolovaly dost rychle vydávat. Chcete-li proces vydání Vašeho díla urychlit, můžete pro to udělat několik věcí: Vyškrtat zbytečné pasáže, posílat jen to lepší z tvorby, psát bez zbytečného chybování či si koupit bonus. Máte-li dojem, že není třeba Vaše díla kontrolovat, protože pravopis dostatečně (pozor, nemyslím na čtyřku) ovládáte, stačí se ozvat, proklepneme si Vás na základě některého z Vašich textů a uznáme-li, že kontrolu nepotřebujete, budete vycházet automaticky, respektive po zběžném přečtení.


Jak to je spisovně?


Nejste si zcela jisti kodifikací češtiny? Prohlédněte si následující desatero, jež by mohlo najít užitku nejen v rámci článků, ale třeba také na Rozcestí.

  1. Věta začíná velkým písmenem.
    Končí jedním z těchto způsobů: . ! ? …
    Král pozvedl svou válečnou sekeru.
  2. ! a ? užíváme vždy po jednom kousku.
    "Zhyň!" vykřikl král mocným hlasem.
  3. Za znaménky . , ! ? ; následuje vždy mezera. Nikdy není před nimi!
    Král, zvedaje svou sekeru, zařval. Nepřátelé poděšeně ustoupili.
  4. Ptáme-li se "koho", užíváme nebo mne.
    Ptáme-li se "komu", pak mně či mi.
    Ptáme-li se "o kom", užíváme mně.
    "Podej mně tu sekeru a následuj mne!" řekl mi král.
  5. Ptáme-li se "koho", píšeme ji (tu), ve všech ostatních případech (té).
    Sotva jsem ji spatřil, utíkal jsem naproti.
  6. Velké písmeno dáváme ustáleným názvům místním či osobním
    Také příslušníkům národnosti, ale ne ideologie.
    Ne přídavným jménům či příslovcím od toho odvozeným.
    Vysvětlil jsem tomu Rusovi česky, že nejsem muslim.
  7. Ypsilon píšeme po h ch k r d t n a ve vyjmenovaných slovech.
    Slova přejatá jsou výjimkou, předpona dys je ale někdy s tvrdým.
    Pilné víly vily plynule vínky a vlci zavile vyli.
  8. Měkké i přísluší v podstatných jménech mužským životným.
    Střední rod má v množném čísle koncovku -a.
    Koncovka podmětu a přísudku si většinou odpovídá (shoda).
    Děvčata sbírala chmel a otcové měli z toho radost.
  9. Podmět a přísudek jsou v každé větě; podmět smí být nevyjádřen.
    Věta bez přísudku je větným ekvivalentem.
    Přísudek může být i jmenný, se sponou být i bez ní.
    "Zhyňte!" křičí král a je [král] přitom hrozivý.
  10. V souvětí má každá věta jeden přísudek.
    Od druhé je oddělena čárkou či spojkou.
    Král statečně bojoval, aniž by se ohlížel na vlastní zranění.

Kdo si je stále nejistý, na internetu existuje tato fajnová stránka.

Jak se zobrazuje text psaný v článcích?

Každý enter se přepíše na html značku <br>. Jinak fungují veškeré html značky, tedy pokud chci tučné písmo, uzavřu jej mezi značky <strong>tučně</strong>, pokud chci kurzívou, uzavřu text mezi značky <em>kurzívou</em>.

Ideálně by měly být odstavce (anglicky paragraph) uzavřené mezi značkami <p>odstavec</p> a pak lze manipulovat s odstavci globálně. Tedy když bych na začátek dokumentu přidal <style>p{text-indent:15px}</style> bude odsazení prvního řádku odstavce 15 pixelů. V případě použití odstavců je však vhodné smazat entery (ve vstupu na aragornu), aby nevznikaly moc velké mezery. Nadpisy kapitol by měly být značeny jako <h4>nadpis 4</h4> (anglicky heading).

Vše se dá vyzkoušet velice snadno - vytvořením textového dokumentu (txt), do kterého text vložíme a uložíme jej jako .html pak jej můžeme prohlížet v internetovém prohlížeči jako kterýkoli jiný html dokument na webu. Na Aragornu navíc funguje převedení Enterů (nových řádků) na značku <br>.
Více o html například na Yuhůových stránkách. (Vyvarujte se ale, prosím, HTML tagů, pokud to jen bude možné. Stejně vám většinu z nich vymažu a jenom mi tím přidáváte práci. pozn. redaktora povídek)



Zvláštní diskuze na téma Poezie zde »
Zvláštní diskuze na téma Předměty zde »

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 ... 79 ⇒|

Astinas - 22. dubna 2010 10:31
Astinas

úplatky:)
c'est la vie...

Assassins - 22. dubna 2010 10:30
Assassins

Ale som druhý!
I´ll Chuck you!

Šimon.Brugezsi - 22. dubna 2010 00:06
Šimon.Brugezsi

apophis 21. dubna 2010 23:21

Já chci vockaa a ne hatera. :D
Rozhodl jsem se žít věčně a zemřít, jen když to nevyjde.

Moon.rider - 22. dubna 2010 00:05
Moon.rider

apophis 21. dubna 2010 23:46
tak 90:(
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

apophis - 21. dubna 2010 23:46
apophis

Eiris 21. dubna 2010 23:37

čti: ... "Kdo má být novým redaktorem?" -- tak zní anketa.
... "Proto v současné době probíhá hlasování o novém redaktorovi článků a zároveň novém adminovi :)" ... úryvek z hromadné Poštolky

... KDE je to podané napoprvé a samostatně jako text o tom, kdo jde na admina povídek? Prezentováno je to především jako redaktořina... i proto hater zveřejnil veškerou komunikaci, která s tím souvisela.

Takže ano, určitě by se to dalo udělat tím tvým způsobem, ale to by pak hlasovalo ještě méně lidí, protože lidé jsou líní číst. Má to svá pro i proti, ta pro jsi vyjmenovala, já zas řekl významné proti. A pokud očekáváš, že tu bude 100 hlasů? Jsi optimistka :D

A ehm -- stále zapomínáš, že admini mají přecijen výrazné slovo. A kdo pak říká, že ten dotyčný neprojde zkušební lhůtou? Mnooo? Je to práce jako každá jiná. Nevděčná, mizerně placená (v tomhle případě neodvádíme daně, protože není z čeho :D), nadávat šéfovi můžeš, ale nic moc nezměníš atd. atd.
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Eiris - 21. dubna 2010 23:37
Eiris

Myslím si, že napsat/Podat to jako anketu, koho chcete za Admina nebylo to nejlepší řešení, protože takle půlka lidí nakliká sví kamarády jen podle nicku, aniž by cokoliv četlo, nebo řešilu kvalitu budoucího admina. Myslím si, že mnohem lepší by bylo, kdyby se uvedla jejich práce anonimně, stylem. A. Posudek, B. Posudek, C. Posudek na daný úkol, anonymně a ostatní vybírali podle kvality toho co uvidí, než podle toho, že vidím nick svého kámoše, hele tak na něj kliknu a dám mu hlas. Protože takle bych řekla, že půlka zde naných hlasů je jen tím, že někdo napsal známím "Hele klikni mi" Jo, je jasný, že svým známím by asi dotyčný stejně napsal, že mají hlasovat na C nebo F. Ale široká veřejnost, by skutečně hlasovala podle předvedeného výkonu a toho co o admina/Daného uživatele očekává podle vkusu a přístupu k článkům a ne podle zvučnosti jeho nicku. Takže si myslím, že anonymní by to bylo mnohem lepší...

PS: Doufám, že rozhodnutí u hlasování bude platné až třeba od nějakého počtu - Třeba 100 hlasujících, protože jen z 10-15 hlasů, to spíš je o tom, kdo si sežene víc kamarádů online, nežli o tom, že to je o výkonu budoucího admina...

Toliko můj postřeh o tom, jak to tu může někomu nahrát a naopak jinému pokazit situaci, bez ohledu na kvalitu odvedenou v přijímácím úkolu nebo možné kvalitě co může nabídnout...
***___Vymýšlím něco vtipného a inteligentního, co sem napíšu___***

apophis - 21. dubna 2010 23:21
apophis

vockoo 21. dubna 2010 22:46

hezky jsi sepsal a seškrtal to, co tu psal hater několikrát -- a mimojiné to pak sepsal i v tom indexu v souboru ke stažení (lidi, přečtěte si to, než budete říkat, že chcete vocka na redaktora) ...

protože hater psal jasně, že skoro ani jeden z uchazečů nepochopil, že má jít o pohádku a ... jak to říct? pohádka je HODNĚ specifický prozaický žánr, který se těžko kritizuje, opravuje a nedejbože na něm ještě provádět takové zhovadilosti jako korektura.

takže vocko -- napsals to hezky, ale nic novýho.
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

ixiik - 21. dubna 2010 23:08
ixiik

vockoo 21. dubna 2010 23:01
Proto tak rychla reakce :D
Byl jsem na AraLARPu I, II, ... IX, AraPaintBallu I a II, , Castle LARPu II, III, PragoConu 2007, 2008, 2009, CONVENTIcONu 2009, účastnil se akce AraSponzoring Zoo, těším se na NAL :). Jo - Žiju Aragornem, no a?

Astinas - 21. dubna 2010 23:02
Astinas

vockoo 21. dubna 2010 23:01

Chráním jednoho z mála normálních lidí zde;)
c'est la vie...

vockoo - 21. dubna 2010 23:01
vockoo

Šimon.Brugezsi 21. dubna 2010 22:53
Ne, to vážně nechce :).

Astinas 21. dubna 2010 22:56
Jo, já taky ne. Dík za podporu.

ixiik 21. dubna 2010 22:52
Tak to je super. Příspěvek splnil svůj účel celkem rychle (a přitom jsem čekal hádku... škoda :)).
Tadá!

Astinas - 21. dubna 2010 22:58
Astinas

Moon.rider 21. dubna 2010 22:56

já vím že máš patent na tečku ve jméně, ale SPAM je důležitá věc:)
c'est la vie...

Moon.rider - 21. dubna 2010 22:56
Moon.rider

Astinas 21. dubna 2010 22:56
já bych toho chtěl...
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

Astinas - 21. dubna 2010 22:56
Astinas

Já tam vocka nechci...
c'est la vie...

Šimon.Brugezsi - 21. dubna 2010 22:53
Šimon.Brugezsi

vockoo 21. dubna 2010 22:46

vockoo na redaktora!!! Juchů!!!

Škoda, že se ti do toho nechce.
Rozhodl jsem se žít věčně a zemřít, jen když to nevyjde.

ixiik - 21. dubna 2010 22:52
ixiik

vockoo 21. dubna 2010 22:46
Velmi dobrá poznámka a klidně se pod ní podepíšu.
Přesto tě mohu uklidnit, že toto není kritérium pro schválení povídky. Tedy v současné době. A ani tomu tak snad nebude v budoucnu. To jak se zde kandidáti vyjádřili je jejich forma reakce. To ještě neznamená, že takto bude probíhat schválení článků.
Byl jsem na AraLARPu I, II, ... IX, AraPaintBallu I a II, , Castle LARPu II, III, PragoConu 2007, 2008, 2009, CONVENTIcONu 2009, účastnil se akce AraSponzoring Zoo, těším se na NAL :). Jo - Žiju Aragornem, no a?

vockoo - 21. dubna 2010 22:46
vockoo

četl jsem od většiny ta hodnocení.

No. Každopádně se mi u nikoho z vás nelíbí kritika stylu, kterým autor píše. Při schvalování by se mělo přihlížet na počet chyb, nebo na to jestli je obsah vyloženě nežádoucí, ale ne na styl, kterým je článek napsán. To, aby jste nepřijali článek a mezi důvody měli i něco jako že byl čtenář moc rychle vtažen do děje, nebo že to má příliš otevřený konec, ačkoliv se tam nehodí atd atd... To je přeci autorova věc, kterou takto zamýšlel a kterou třeba nehodlá předělávat, protože si tu povídku přesně takto představoval. Tyto vlastnosti článku mu potom mají zkritizovat čtenáři do komentářů, ale rozhodně by se nemělo na styl, kterým autor píše, přihlížet při schvalování.

Přijde mi, že kdyby vám sem napsal kupříkladu Hrabal, tak jeho povídka neprojde, protože (pokud by jste ho neznali) ho všichni odkopnete na základě jeho velice zvláštního a osobitého stylu.

"...Celé to pripomína akúsi správičku v literárnom denníku..." (mohlo to tak být autorem zamýšleno...)
"...(co mě ubíjí, že je nedokončená:o)). Hlad je sice mizérie, nicméně na pořádnou zápletku to nevydá..." (kolik existuje krásných nedokončených děl, nebo děl, která nemají příliš velký důraz na zápletku- kupříkladu knížky od Douglese)
"...Čtenář má také pocit, že neví tak úplně o co jde, je příliš surově vtažen do děje tehdy, když si Maleček řekne, že má hlad.." (Kolik existuje knížek, kdy je čtenář vtažen děsně rychle do děje? A proč by to nemohlo být naschvál? Proč myslíte, že to autor nezamýšlel a že je to špatně?)

Tohle je prostě hrozně subjektivní. Nemůžete říct, že je to vyloženě špatně, protože se to naopak může někomu líbit. jistě, hrubky a chyby jsou jasné, těm je jasně dáno pravidlo, ale jaká máte pravidla na autorův osobní styl?

Taková kritika zkrátka patří do komentářů pod článek ale ne do důvodů neschválení článku...
Tadá!

Assassins - 21. dubna 2010 19:21
Assassins

apophis 21. dubna 2010 18:47
Ja som tie čísla snažil len nahrabať preto, aby som ukázal, že tak veľa ľudí ani hlasovať nebude :).
I´ll Chuck you!

apophis - 21. dubna 2010 18:57
apophis

Symor 21. dubna 2010 18:52

na druhou stranu, už vidím ty palcové titulky některých příspěvků zde v diskuzi o tom, jak uživatelé nemají šanci ovlivnit dění zde na Aragornu :-)

Si člověk nevybere. Nakonec se jeví takovéto napůl rozdělené hlasování podobné tomu, jak (ne)funguje Parlament. Tedy beru v potaz obě komory. Admins jako Senátoři, uživatelé, kteří se o to zajímají a řeší to, jakožto Poslanci. A ti ostatní, kterých je většina, kteří do této diskuze ani nepáchnou? Ti jsou daňoví poplatníci se svými rodinami.
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Symor - 21. dubna 2010 18:52
Symor

apophis 21. dubna 2010 18:45
Ano četl jsem, že hlasování se skládá z 50% hlasování uživatelů a 50% tvoří hlasy vedení. Jen si myslím, že vybrat redaktora je odborná záležitost a vyžaduje trochu profesionální orientaci v problematice a tu většina uživatelů jistě nemá...

Proto ta myšlenka, zda by toto hlasování nemělo býti záležitostí pouze v řadách rady.

Moon.rider - 21. dubna 2010 18:47
Moon.rider

apophis 21. dubna 2010 18:45
Assassins 21. dubna 2010 18:46
ajo, já jsem to přečetl jako Apis

Hluboce se omlouvám velectění:(

jdu si přejet všechny 3 ruce žehličkou
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 ... 79 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)