Články (6 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Články

Správci:Systém, Amthauer, hater, Nefrete, Yakaman
Popis:Diskuze, kde se mohou řešit problémy článků, ať už obecné, nebo konkrétní. Nápady na to, jak přitáhnout do této sekce nové lidi, jak ji vylepšit, zviditelnit ...
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
toto je systémová (oficiální) diskuze
Nástěnka:

Své texty si zálohujte, pokud Váš článek nebude schválen, bude současně vymazán z naší databáze.


Co můžete posílat do Článků?

Toto je prostor pro prezentaci Vašich beletristických či úvahových prací, které se alespoň okrajově dotýkají fantasy, sci-fi, hororu, historie, tajemna, absurdna či detektivky. Není-li již téma fantastické, nechť je fantaskní alespoň kompozice. Přijímáme povídky, básně, úvahy a postavy. Plánujete-li zpracovávat seriál nebo román po částech, nejprve uvažte, jak dlouho to skutečně vydržíte psát, budou-li se jednotlivé díly někam ubírat a vyvíjet (přinášet něco nového) a teprve odpovíte-li si kladně, zřetelně označený první díl (např. "1/12" nebo "I. díl") zašlete.


Co bude přijato a co ne?

Prosíme Vás, abyste si po sobě své dílo nejprve přečetli a rozvážili, má-li smysl jej posílat. Při prvním přečtení rovněž sami odhalíte většinu chyb a podstatně tím ulehčíte nám práci a sobě čekání na vyjití. Ani nezkoušejte posílat dílo cizí (epigonské však můžete). Vaše práce bude dále posouzena dle kvantitativních a kvalitativních hodnot. Co se prvého týče, přijímáme jen práce určitého rozsahu, v případě prózy tedy stanovuji dolní hranici na 400 slov a horní na 4000 slov. V případě poezie je 6 veršů minimum a 60 maximum, výjimku může tvořit hajku, bude-li ovšem dostatečně kvalitní, aby obstálo samo o sobě jako jediný článek. Nadpis a anotaci začněte velkým písmem, dodržte interpunkci a diakritiku. Vyvarujte se příliš rychle sesmolených a odfláklých počinů, provokací a přílišného chybování.


Za jak dlouho to vyjde?

Obvykle bude dílo vydáno do čtrnácti dnů, pouze ve výjimečných případech se může vydání zpozdit - přišlo-li by jich moc, příliš dlouhých nebo měli-li by redaktoři osobní starosti, které by jim nedovolovaly dost rychle vydávat. Chcete-li proces vydání Vašeho díla urychlit, můžete pro to udělat několik věcí: Vyškrtat zbytečné pasáže, posílat jen to lepší z tvorby, psát bez zbytečného chybování či si koupit bonus. Máte-li dojem, že není třeba Vaše díla kontrolovat, protože pravopis dostatečně (pozor, nemyslím na čtyřku) ovládáte, stačí se ozvat, proklepneme si Vás na základě některého z Vašich textů a uznáme-li, že kontrolu nepotřebujete, budete vycházet automaticky, respektive po zběžném přečtení.


Jak to je spisovně?


Nejste si zcela jisti kodifikací češtiny? Prohlédněte si následující desatero, jež by mohlo najít užitku nejen v rámci článků, ale třeba také na Rozcestí.

  1. Věta začíná velkým písmenem.
    Končí jedním z těchto způsobů: . ! ? …
    Král pozvedl svou válečnou sekeru.
  2. ! a ? užíváme vždy po jednom kousku.
    "Zhyň!" vykřikl král mocným hlasem.
  3. Za znaménky . , ! ? ; následuje vždy mezera. Nikdy není před nimi!
    Král, zvedaje svou sekeru, zařval. Nepřátelé poděšeně ustoupili.
  4. Ptáme-li se "koho", užíváme nebo mne.
    Ptáme-li se "komu", pak mně či mi.
    Ptáme-li se "o kom", užíváme mně.
    "Podej mně tu sekeru a následuj mne!" řekl mi král.
  5. Ptáme-li se "koho", píšeme ji (tu), ve všech ostatních případech (té).
    Sotva jsem ji spatřil, utíkal jsem naproti.
  6. Velké písmeno dáváme ustáleným názvům místním či osobním
    Také příslušníkům národnosti, ale ne ideologie.
    Ne přídavným jménům či příslovcím od toho odvozeným.
    Vysvětlil jsem tomu Rusovi česky, že nejsem muslim.
  7. Ypsilon píšeme po h ch k r d t n a ve vyjmenovaných slovech.
    Slova přejatá jsou výjimkou, předpona dys je ale někdy s tvrdým.
    Pilné víly vily plynule vínky a vlci zavile vyli.
  8. Měkké i přísluší v podstatných jménech mužským životným.
    Střední rod má v množném čísle koncovku -a.
    Koncovka podmětu a přísudku si většinou odpovídá (shoda).
    Děvčata sbírala chmel a otcové měli z toho radost.
  9. Podmět a přísudek jsou v každé větě; podmět smí být nevyjádřen.
    Věta bez přísudku je větným ekvivalentem.
    Přísudek může být i jmenný, se sponou být i bez ní.
    "Zhyňte!" křičí král a je [král] přitom hrozivý.
  10. V souvětí má každá věta jeden přísudek.
    Od druhé je oddělena čárkou či spojkou.
    Král statečně bojoval, aniž by se ohlížel na vlastní zranění.

Kdo si je stále nejistý, na internetu existuje tato fajnová stránka.

Jak se zobrazuje text psaný v článcích?

Každý enter se přepíše na html značku <br>. Jinak fungují veškeré html značky, tedy pokud chci tučné písmo, uzavřu jej mezi značky <strong>tučně</strong>, pokud chci kurzívou, uzavřu text mezi značky <em>kurzívou</em>.

Ideálně by měly být odstavce (anglicky paragraph) uzavřené mezi značkami <p>odstavec</p> a pak lze manipulovat s odstavci globálně. Tedy když bych na začátek dokumentu přidal <style>p{text-indent:15px}</style> bude odsazení prvního řádku odstavce 15 pixelů. V případě použití odstavců je však vhodné smazat entery (ve vstupu na aragornu), aby nevznikaly moc velké mezery. Nadpisy kapitol by měly být značeny jako <h4>nadpis 4</h4> (anglicky heading).

Vše se dá vyzkoušet velice snadno - vytvořením textového dokumentu (txt), do kterého text vložíme a uložíme jej jako .html pak jej můžeme prohlížet v internetovém prohlížeči jako kterýkoli jiný html dokument na webu. Na Aragornu navíc funguje převedení Enterů (nových řádků) na značku <br>.
Více o html například na Yuhůových stránkách. (Vyvarujte se ale, prosím, HTML tagů, pokud to jen bude možné. Stejně vám většinu z nich vymažu a jenom mi tím přidáváte práci. pozn. redaktora povídek)



Zvláštní diskuze na téma Poezie zde »
Zvláštní diskuze na téma Předměty zde »

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 79 ⇒|

Nefrete - 23. prosince 2011 13:56
Nefrete

Ron­kar 23. pro­sin­ce 2011 13:18
Něco na způ­sob mi­nu­lé­ho roku?:) Po­sí­lej, uvi­dím, co se s tím dá spáchat.;)
Od­pusť jim, neboť ne­vě­dí, co činí.

Ronkar - 23. prosince 2011 13:18
Ronkar

Hele když pošlu k Vá­no­cům přání přes člán­ky, mrsk­ne to někdo na lištu během dneška, nebo zítř­ka?
Věř snům. Věř svému srdci a věř svému pří­bě­hu. (Neil Gai­man)

Amthauer - 6. prosince 2011 18:21
Amthauer

Nefre­te 4. pro­sin­ce 2011 20:10
Ně­kte­ří lidi jsou třeba se­čtě­lí a také chytří, ale pro pros­tou sty­lo­vost někdy straš­ně ome­ze­ní (nebo mám ale­spoň ten pocit). Tohle vidím jako typ holek, které v nác­ti­le­tém věku ujíž­dě­jí na go­thic módě, pak do­spě­jou a ply­nu­le pře­jdou k ja­ké­musi zbožňování po­han­ství atd., no a ve vý­sled­ku mají pocit, že musí všemi si­la­mi bo­jo­vat proti ka­to­li­cis­mu, který nej­spíš ve snaze za­ta­jit, že před Ada­mem byla v ráji ja­ká­si žen­ská, sma­zal Gil­ga­me­še z Wi­ki­pe­die. :D

(Ale ne­dis­ku­to­val bych o tom tady, je to tu off-to­pic.)
- What is a life de­vo­id of stri­fe?

Python - 4. prosince 2011 22:10
Python

aban­don­ware? :)
Člo­věk není nikdy dost chyt­rý, dost bo­ha­tý a dost oz­bro­je­ný. I´ll Chuck you!

Opičák - 4. prosince 2011 21:58
Opičák

Mys­lím, že na Gil­ga­me­še se už žádná au­tor­ská práva ne­vzta­hu­jí, vzhle­dem k tomu, že je to dílo staré ti­sí­ce let a tak autor prav­dě­po­dob­ně umřel dříve než v roce 1941 :)

Nefrete - 4. prosince 2011 20:10
Nefrete

Am­thauer 4. pro­sin­ce 2011 13:27
A měla v té te­o­rii i důvod, proč by tak cír­kev měla činit? Kvůli po­to­pě a po­dob­né­mu?
Od­pusť jim, neboť ne­vě­dí, co činí.

Torreador - 4. prosince 2011 17:49
Torreador

Am­thauer 4. pro­sin­ce 2011 13:27

Wiki jsem ne­zkou­šel, páč z mejch zku­še­nos­tí, tam vět­ši­nou celej text ne­bej­vá :o)
Id agas, ut sis felix, non ut vi­dea­ris.

Python - 4. prosince 2011 16:58
Python

Text se po pří­cho­du ad­mi­nis­trá­to­ra evi­dent­ně za­po­mněl sám zni­čit :D
Člo­věk není nikdy dost chyt­rý, dost bo­ha­tý a dost oz­bro­je­ný. I´ll Chuck you!

Amthauer - 4. prosince 2011 13:27
Amthauer

Torrea­dor 4. pro­sin­ce 2011 12:25
Mám pocit, že Gil­ga­meš je k na­le­ze­ní i na netu. Při­po­mí­ná mi to his­tor­ku, jak jedna moje známá roz­ví­je­la kon­spi­rač­ní te­o­rii, že cír­kev za­ta­ju­je znění Eposu o Gil­ga­meš, při­tom z něj ale nejen jsou úryv­ky v kdeja­ké učeb­ni­ci pro zá­klad­ky, ale do­kon­ce je jeho text snad i na Wi­ki­pe­dii. :D
- What is a life de­vo­id of stri­fe?

Torreador - 4. prosince 2011 12:25
Torreador

http://​www.​uloz.​to/​5933567/​epos-o-gilgamesovi-pdf

-> Tato zprá­va bude zni­če­na po pří­cho­du ad­mi­nis­trá­to­ra <-
Id agas, ut sis felix, non ut vi­dea­ris.

Python - 4. prosince 2011 11:31
Python

Epos sem, musím se do­znat, ještě ne­če­tl. Znám jen při­bliž­ně pří­běh...
Člo­věk není nikdy dost chyt­rý, dost bo­ha­tý a dost oz­bro­je­ný. I´ll Chuck you!

Snaga - 3. prosince 2011 22:13
Snaga

Zob 3. pro­sin­ce 2011 17:21
Ne. Měl na mysli epos o Gil­ga­me­šo­vi a Ho­mé­ra.
Živý nebo jako umělá in­te­li­gen­ce do­ká­žu nebo vy­vrá­tím Tho­mas­se­no­vu hy­po­té­zu.

Zob - 3. prosince 2011 17:21
Zob

kucik 2. pro­sin­ce 2011 10:51
Mys­líš po­sled­ních 2 000 let, co se tato té­ma­ta v li­te­ra­tu­ře vy­sky­tu­jí?
---

Amthauer - 2. prosince 2011 15:11
Amthauer

kucik 2. pro­sin­ce 2011 10:51
To jsme dva.
- What is a life de­vo­id of stri­fe?

kucik - 2. prosince 2011 10:51
kucik

Po­sled­ní dobou nemám vůbec sílu číst ty per­mu­ta­ce na (láska, bo­lest, utr­pe­ní, stesk).
Bás­ní­ci krve / bás­ní­ci ší­len­ství / bás­ní­ci vý­smě­chu / bás­ní­ci beze slov.

Torreador - 1. prosince 2011 16:37
Torreador

Torrea­dor 13. října 2011 17:11

Ale ne tolik, jako mít je­di­né tři básně na po­sled­ní strán­ce vy­da­ných, které nejsou hod­no­ce­né.

... vážně s něčím ta­ko­vým člo­věk ne­po­čí­tá x)
Id agas, ut sis felix, non ut vi­dea­ris.

Torreador - 13. října 2011 17:11
Torreador

Nefre­te 12. října 2011 22:00

:-/

To je Te­ment­ní....
Id agas, ut sis felix, non ut vi­dea­ris.

Amthauer - 13. října 2011 05:00
Amthauer

Nebo Žyvod. ;)
- What is a life de­vo­id of stri­fe?

Python - 13. října 2011 02:07
Python

Nefre­te 13. října 2011 00:20
Ale no tak nebuď iro­nic­ká. Jen se mu sna­žím po­mo­ci v jeho ne­štěs­tí.

Navíc, aby měl jis­to­tu, že píše život ori­gi­nál­ně, musel by po­u­žít nejmé­ně sva­hil­šti­nu (maisha) nebo hebrej­šti­nu (חיים) :D
Člo­věk není nikdy dost chyt­rý, dost bo­ha­tý a dost oz­bro­je­ný. I´ll Chuck you!

Nefrete - 13. října 2011 00:20
Nefrete

Py­thon 13. října 2011 00:03
Jo, a taky by mohl ně­mec­ky, fran­couz­sky, špa­něl­sky...
Od­pusť jim, neboť ne­vě­dí, co činí.

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 79 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)
taBackup debug: