Články (77 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Články

Správci:Systém, Amthauer, hater, Nefrete, Yakaman
Popis:Diskuze, kde se mohou řešit problémy článků, ať už obecné, nebo konkrétní. Nápady na to, jak přitáhnout do této sekce nové lidi, jak ji vylepšit, zviditelnit ...
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
toto je systémová (oficiální) diskuze
Nástěnka:

Své texty si zálohujte, pokud Váš článek nebude schválen, bude současně vymazán z naší databáze.


Co můžete posílat do Článků?

Toto je prostor pro prezentaci Vašich beletristických či úvahových prací, které se alespoň okrajově dotýkají fantasy, sci-fi, hororu, historie, tajemna, absurdna či detektivky. Není-li již téma fantastické, nechť je fantaskní alespoň kompozice. Přijímáme povídky, básně, úvahy a postavy. Plánujete-li zpracovávat seriál nebo román po částech, nejprve uvažte, jak dlouho to skutečně vydržíte psát, budou-li se jednotlivé díly někam ubírat a vyvíjet (přinášet něco nového) a teprve odpovíte-li si kladně, zřetelně označený první díl (např. "1/12" nebo "I. díl") zašlete.


Co bude přijato a co ne?

Prosíme Vás, abyste si po sobě své dílo nejprve přečetli a rozvážili, má-li smysl jej posílat. Při prvním přečtení rovněž sami odhalíte většinu chyb a podstatně tím ulehčíte nám práci a sobě čekání na vyjití. Ani nezkoušejte posílat dílo cizí (epigonské však můžete). Vaše práce bude dále posouzena dle kvantitativních a kvalitativních hodnot. Co se prvého týče, přijímáme jen práce určitého rozsahu, v případě prózy tedy stanovuji dolní hranici na 400 slov a horní na 4000 slov. V případě poezie je 6 veršů minimum a 60 maximum, výjimku může tvořit hajku, bude-li ovšem dostatečně kvalitní, aby obstálo samo o sobě jako jediný článek. Nadpis a anotaci začněte velkým písmem, dodržte interpunkci a diakritiku. Vyvarujte se příliš rychle sesmolených a odfláklých počinů, provokací a přílišného chybování.


Za jak dlouho to vyjde?

Obvykle bude dílo vydáno do čtrnácti dnů, pouze ve výjimečných případech se může vydání zpozdit - přišlo-li by jich moc, příliš dlouhých nebo měli-li by redaktoři osobní starosti, které by jim nedovolovaly dost rychle vydávat. Chcete-li proces vydání Vašeho díla urychlit, můžete pro to udělat několik věcí: Vyškrtat zbytečné pasáže, posílat jen to lepší z tvorby, psát bez zbytečného chybování či si koupit bonus. Máte-li dojem, že není třeba Vaše díla kontrolovat, protože pravopis dostatečně (pozor, nemyslím na čtyřku) ovládáte, stačí se ozvat, proklepneme si Vás na základě některého z Vašich textů a uznáme-li, že kontrolu nepotřebujete, budete vycházet automaticky, respektive po zběžném přečtení.


Jak to je spisovně?


Nejste si zcela jisti kodifikací češtiny? Prohlédněte si následující desatero, jež by mohlo najít užitku nejen v rámci článků, ale třeba také na Rozcestí.

  1. Věta začíná velkým písmenem.
    Končí jedním z těchto způsobů: . ! ? …
    Král pozvedl svou válečnou sekeru.
  2. ! a ? užíváme vždy po jednom kousku.
    "Zhyň!" vykřikl král mocným hlasem.
  3. Za znaménky . , ! ? ; následuje vždy mezera. Nikdy není před nimi!
    Král, zvedaje svou sekeru, zařval. Nepřátelé poděšeně ustoupili.
  4. Ptáme-li se "koho", užíváme nebo mne.
    Ptáme-li se "komu", pak mně či mi.
    Ptáme-li se "o kom", užíváme mně.
    "Podej mně tu sekeru a následuj mne!" řekl mi král.
  5. Ptáme-li se "koho", píšeme ji (tu), ve všech ostatních případech (té).
    Sotva jsem ji spatřil, utíkal jsem naproti.
  6. Velké písmeno dáváme ustáleným názvům místním či osobním
    Také příslušníkům národnosti, ale ne ideologie.
    Ne přídavným jménům či příslovcím od toho odvozeným.
    Vysvětlil jsem tomu Rusovi česky, že nejsem muslim.
  7. Ypsilon píšeme po h ch k r d t n a ve vyjmenovaných slovech.
    Slova přejatá jsou výjimkou, předpona dys je ale někdy s tvrdým.
    Pilné víly vily plynule vínky a vlci zavile vyli.
  8. Měkké i přísluší v podstatných jménech mužským životným.
    Střední rod má v množném čísle koncovku -a.
    Koncovka podmětu a přísudku si většinou odpovídá (shoda).
    Děvčata sbírala chmel a otcové měli z toho radost.
  9. Podmět a přísudek jsou v každé větě; podmět smí být nevyjádřen.
    Věta bez přísudku je větným ekvivalentem.
    Přísudek může být i jmenný, se sponou být i bez ní.
    "Zhyňte!" křičí král a je [král] přitom hrozivý.
  10. V souvětí má každá věta jeden přísudek.
    Od druhé je oddělena čárkou či spojkou.
    Král statečně bojoval, aniž by se ohlížel na vlastní zranění.

Kdo si je stále nejistý, na internetu existuje tato fajnová stránka.

Jak se zobrazuje text psaný v článcích?

Každý enter se přepíše na html značku <br>. Jinak fungují veškeré html značky, tedy pokud chci tučné písmo, uzavřu jej mezi značky <strong>tučně</strong>, pokud chci kurzívou, uzavřu text mezi značky <em>kurzívou</em>.

Ideálně by měly být odstavce (anglicky paragraph) uzavřené mezi značkami <p>odstavec</p> a pak lze manipulovat s odstavci globálně. Tedy když bych na začátek dokumentu přidal <style>p{text-indent:15px}</style> bude odsazení prvního řádku odstavce 15 pixelů. V případě použití odstavců je však vhodné smazat entery (ve vstupu na aragornu), aby nevznikaly moc velké mezery. Nadpisy kapitol by měly být značeny jako <h4>nadpis 4</h4> (anglicky heading).

Vše se dá vyzkoušet velice snadno - vytvořením textového dokumentu (txt), do kterého text vložíme a uložíme jej jako .html pak jej můžeme prohlížet v internetovém prohlížeči jako kterýkoli jiný html dokument na webu. Na Aragornu navíc funguje převedení Enterů (nových řádků) na značku <br>.
Více o html například na Yuhůových stránkách. (Vyvarujte se ale, prosím, HTML tagů, pokud to jen bude možné. Stejně vám většinu z nich vymažu a jenom mi tím přidáváte práci. pozn. redaktora povídek)



Zvláštní diskuze na téma Poezie zde »
Zvláštní diskuze na téma Předměty zde »

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 75 76 77 78 79 ⇒|

Khanemis - 27. února 2009 10:54
Khanemis

Amthauer 27. února 2009 10:39
Ono to bude proto, že ten text v "Jak se zobrazuje text psaný v článcích" vyznívá tak, že když to tak autor naformátuje, tak to bude nejlepší, alespoň ten řádek o odstavcích:-)

Mortred44 27. února 2009 00:56
Myslím, že není třeba zabíhat až tak moc do konkrétních věcí, jde jen o obecnou formu, ty konkrétní příklady už posoudí stejně každý zodpovědný admin dle vlastního posouzení:-) Tohle je jen určení, jak by to mělo zhruba vypadat, aby se neposílaly úplné ptákoviny;-)
Now you will experience the full pawá of the Dark Side...

hater - 27. února 2009 10:54
hater

Amthauer 27. února 2009 10:39
mno tak zase spravny html dokument by mel mit odstavce v <p> a nadpisy v <hx> ;-) nicmene to by mohl zvladat zaridit aragorn

Amthauer - 27. února 2009 10:39
Amthauer

Mortred44 27. února 2009 00:56
http://www.altar.cz/drdplus/charakternik.pdf

pavel 27. února 2009 10:13
Kurzívu ať si nechají, ale občas má někdo mylný dojem, že to musí celé udělat v HTML, tj. i odstavce a valí tam <p>, <br>, odsazení řádků a já nevím, co ještě.
- What is a life devoid of strife?

hater - 27. února 2009 10:21
hater

pavel 27. února 2009 10:13
jo, kurziva a nadpisy se obcas objevuji :-) i zarovnani na stred.

pavel - 27. února 2009 10:13
pavel

hater 27. února 2009 10:02

V knihách ale můžeš setkat s kurzívou a nadpisy větčinou bývají tučně nebo alespoň větčím písmem(či jiným fontem). A eště mě napadlo že lze potkat i zarovnání na střed - u básní.

Takže spíš než uplné zrušení by bylo lepší omezení na několik základních jak navrhoval Amthauer.
Slova jsou jen prázdné skořápky.

hater - 27. února 2009 10:02
hater

myslim, ze kategorie postavy nepotrebuje nijake dalsi upravy toho co ma byt, je to zrejme a lide co tam pisou to vetsinou chapou, ... pokud ne, je tu redaktor aby je opravil.

Co se tyce HTML tagu, myslim si, ze v zadne knizce tagy nejsou a pokud bych chtel odlisit rozhovor jedincu bez jejich identifikace, muzu vzdycky pouzit oznaceni prvni, druhy, treti.

apophis - 27. února 2009 09:56
apophis

it´s time for another (r)evolution :)
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

kucik - 27. února 2009 09:50
kucik

apophis 27. února 2009 09:43

Ano, v te podstatne upravene verzi. S tim nemohu nez souhlasit.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

apophis - 27. února 2009 09:43
apophis

kucik 27. února 2009 01:17

pravidlo je stále v Nápovědě a stále "platí".

sice v částečně mírnější podobě, kterou se snaží udržovat administrátoři článků, protože se nad tím adminská rada usnesla, ale pořád tam něco o té originalitě platit bude a platí i teď.

Kdo by chtěl Články plné kopírovaných dílek z jiných serverů, ať jde jinam, tady na to já nemám nervy to číst, raději si články přečtu na literu, pokud odtamtud pocházejí. Jsme server pro tvorbu lidí, kteří chtějí tu tvorbu prezentovat zde. A jako takový server chceme mít i originální obsah.

Navíc zdvojování a podobnina obsahu snižuje pagerank :D
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

kucik - 27. února 2009 01:17
kucik

Html tagy povazuji vyjimecne za vhodne. Resil jsem napriklad neci clanek, ve kterem bylo treba odlisit monology tri az ctyr entit, aniz by bylo prozrazeno, co jsou zac (ano, byla to basen).

Postavy povazuji za tak trochu ochuzene povidky. Po precteni clanku z kategorie ,,Postavy" bych ocekaval, ze vim 90% odpovedi, na ktere bych se jako DM zeptal, pripadne si je dokazu domyslet. V zadnem pripade bych netvrdil, ze takovy clanek musi byt dvou, tri, nebo Nstrankovy, protoze velke mnozstvi slov nemusi nutne znamenat velke mnozstvi myslenek ;)
Mimochodem sam jsem take nikdy uspesne nepouzil jednu postavu nadvakrate.

A abych si prisadil na oblibene tema. Uz nikde nevidim pravidlo o originalite clanku. Uz se tedy podarilo prosadit jeho zruseni?
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Mortred44 - 27. února 2009 00:56
Mortred44

Amthauer 26. února 2009 23:33
Díky, to jsem nevěděl. Poslední pravidla DrD, co se mi válí ve skříni, jsou z roku 1992 a hobiti podle nich mohou mít obratnost až 22/+6:-).

Khanemis 27. února 2009 00:01
Chápu a asi souhlasím, i když si tím nejsem úplně jistý, protože takhle teoreticky můžeme každý myslet něco trochu jiného... Chtělo by to probrat na konkrétních případech.
"See Dick's game. See Dick's use of rules. See how Dick made Jane & Spot cry. See the game end. Don't be a Dick." (Phil Brucato: Deliria RPG)

Khanemis - 27. února 2009 00:01
Khanemis

Mortred44 26. února 2009 23:30
Ať už tu postavu zkusí někdo hrát nebo ne, tak by měla být popsána tak trochu, jako by se tak mělo stát. Jednak je třeba vycházet z toho, že čtenář neví o postavě tolik, co její tvůrce a tak se takový "herní návod" celkem hodí svou formou pro pochopení postavy. No a za druhé, i kdyby jí nehrál, tak může alespoň vycházet z některých jejích částí jako z inspiračního zdroje pro svůj vlastní charakter. A to se mu hodit bude:-)

A já jinak ani na postavu zas až tak velké nároky nemám. To, co jsem tu popsal, byla moje představa ideálně popsané postavy. A je pochopitelné, že v reálu by to ve většině případů nikdy takové nebylo. Ideál je ovšem dobrým měřítkem pro posuzování kvality všech ostatních:-)
Now you will experience the full pawá of the Dark Side...

Amthauer - 26. února 2009 23:33
Amthauer

Mortred44 26. února 2009 23:30
Obdobný dotazník je pod názvem "charakterník" i v DrD+.
- What is a life devoid of strife?

Mortred44 - 26. února 2009 23:30
Mortred44

Za svých deset let GMkovské praxe jsem nezažil, že by se někdy někdo vrátil k odložené postavě, natož aby si zahrál postavu od někoho jiného (ačkoliv to zní jako zajímavý nápad). Proto bych žánr "Postava" viděl spíš jako takovou galerii "podívejte, co jsem kdy hrál a jak jsem to měl propracované!". Takže bych neměl na články takové nároky jako Laethe nebo Khanemis
Khanemis 26. února 2009 14:26
Laethé 26. února 2009 11:31

Viděl bych to takhle:
IDEÁLNĚ je to mnohastránkový elaborát, který rozsáhle odpovídá na všechny otázky dotazníku, publikovaného v každých WoD pravidlech (pro neznalé: má vždy minimálně tři stránky popsané otázkami typu: Jaký vztah měla postava k rodičům, co byla její oblíbená hračka, jakou má ráda hudbu, čeho se bojí, čeho chce v životě dosáhnout, jak si vybírá své přátele atd. atp.).
PRAKTICKY by to ale měl být souvislý a smysluplný celek, který neprozrazuje o postavě VŠECKO, ale všecko, co je důležité. Myslím, že je dost dobře možné napsat zajímavou a dobrou postavu (ať už pro jakýkoliv svět), aniž bych si rozmyslel, např. čeho se postava bojí nebo v co věří. Např. v mém oblíbeném zombie rpg All Flesh Must Be Eaten je sice kladen důraz na postavy, ale protože postavy jsou pokud možno co nejpodobnější hrdinům béčkových amerických filmů, každá hluboká psychologie je tu vyloženě na škodu!
MINIMÁLNĚ by však každý článek v téhle rubrice měl obsahovat:
1) Popis postavy (vzhledu, oblečení, obvyklé výbavy, chování na veřejnosti atd.)
2) Historii (ať už pojatou široce nebo velmi osobně)
3) "Role playing hints" - tedy to, co je na postavě zajímavé, charakteristické a proč ji hráč vytvořil (tedy na co při jejím hraní klade důraz).
Takže vlastně nakonec s Laethe v podstatě souhlasím a tenhle elaborát je k ničemu...:-)
"See Dick's game. See Dick's use of rules. See how Dick made Jane & Spot cry. See the game end. Don't be a Dick." (Phil Brucato: Deliria RPG)

Khanemis - 26. února 2009 14:26
Khanemis

Podle mě by měla být postava dobře vyvážená na hranici čtivosti a účelnosti. Na jednu stranu by měla obsahovat nějaký příběh, který se kolem postavy více či méně vine, ať už z její minulosti či přítomnosti, aby v čtenáři vyvolal určitý dojem, navodil atmosféru, kterou má vyjadřovat postava. Na stranu druhou by měl takový příspěvek obsahovat také pečlivý rozbor vzhledu postavy, její povahy, niterný rozbor toho, jak myslí, jak reaguje na nejrůznější podněty a jak se staví k alespoň nejzákladnějším životním otázkám (život, smrt, víra, city apod.). Prostě tedy tak, aby čtenář věděl, s kým má tu čest a měl vodítko k tomu, kdyby se za ní rozhodl hrát, jak by se ta daná postava asi zachovala ve všemožných situacích, které jí mohou potkat.

Co se týče tagů, tak to asi nemá cenu, aby se s nima nějak zbytečně zdržovalo. na druhou stranu by možná nebylo od věci, kdyby se mohl autor případně dohodnout soukromě s adminem na nějaké speciálnější úpravě. Přeci jen umění se může ukrývat i v samotné formě a byla by škoda tyhle možnsoti zcela potlačit. Obecně bych se ale s tagama mco nezdržoval;-)
Now you will experience the full pawá of the Dark Side...

Amthauer - 26. února 2009 13:52
Amthauer

Laethé 26. února 2009 13:36
Tak, u povídek máme také obsahové požadavky - musí to být v žánru a alespoň na určité úrovni. Jestli ti jde o definici žánru, tak těžko říct - prostě nesyžetový žánr zvaný popis jehož objektem by měla být fantasy postava.
- What is a life devoid of strife?

Laethé - 26. února 2009 13:36
Laethé

Amthauer 26. února 2009 13:33

Nevim, klidne mu to necham.
Ale znovu opakuji - jde mi o obsahove pozadavky, ne kvantitativni...
Jsem anděl / co Tě dostal na povel / ale mám-li Tě vzít do nebe / chci z toho něco pro sebe / mám rád řeč těl / a v kapse lubrikační gel / tak mi namaž perutě / a já do nebe vemu Tě. (Xindl X - Anděl)

Amthauer - 26. února 2009 13:33
Amthauer

Laethé 26. února 2009 13:26
Nemá tohle náhodou na starosti hlavně hater? Minimální požadavky bych nicméně stanovil víceménně stejné, jako u povídek.
- What is a life devoid of strife?

Laethé - 26. února 2009 13:26
Laethé

Amthauer 26. února 2009 12:57

Dobra, uznavam... ale me spis slo o minimalni pozadavky, protoze se znovu a znovu setavam s tim, ze je ke schvaleni poslanno podivne cosi, co mi o dane postave nerekne temer nic.

V HTML se nevyznam.
Jsem anděl / co Tě dostal na povel / ale mám-li Tě vzít do nebe / chci z toho něco pro sebe / mám rád řeč těl / a v kapse lubrikační gel / tak mi namaž perutě / a já do nebe vemu Tě. (Xindl X - Anděl)

Amthauer - 26. února 2009 12:57
Amthauer

Laethé 26. února 2009 11:31
Spíš bych řekl, že by mělo jít o postavu, která mě zaujme, to jak to říkáš ty by víc napomáhalo postavám jednodušším a tvárnějším.

Přidám ještě jedno téma - kdo je pro zrušení HTML tagů v článcích, třeba automatickým převodem < a > na &lt; a &gt;. Ponechal bych jen klasickou výbavu diskuzí, tj. B, I, U, možná odkaz, ale ten bych spíš vyřešil automatickou úpravou reg. výrazu jako na Rozcestí.

Nevidím totiž důvod, proč by měli autoři používat HTML, na stylizování to je blbost, protože tu přeci jen máme jednotný styl (resp. styly) a když si tam hodí třeba font-family=times, tak mu to stejně vyhodím. Jediné, co opravdu možná potřebuje je kurzíva, tučné písmo a snad někdy seznam, ale to fakt jen v krajních případech.

To, že se někdo snaží nasáčkovat do díla všelijaká &nbsp; <br> a já nevím, co ještě, je akorát víc starostí pro nás a je to zbytečné, protože jim to stejně povyhazujeme.
- What is a life devoid of strife?

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 75 76 77 78 79 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)