Fidláci | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Fidláci

Správci:Zdech, Astfgl
Popis:Stejně jako na A2. Tedy návrhy, připomínky, chyby...a řvaní po autorech, jaktože to a to neudělali i když řekli, že udělají. Taky opravy, abych nezapomněl.
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:
Pravidla Fidláků si můžete stáhnout zde:
http://www.aragorn.cz/fidlaci.html (starší verze, nenjovější úpravy uvízly v testovací fázi)

Chcete-li přispět k vývoji Fidláků poněkud organizovanějším způsobem, nahlédněte prosím sem: http://fidlaci.nadrobeny.net (provoz znovuzahájen)

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 122 příspěvků1 2 3 4 ... 7 ⇒|

Havranisko - 1. března 2017 18:42
Havranisko

Tak co, sehnal to někdo?

Čorka - 15. června 2016 13:57
Čorka

Zdech 15. června 2016 07:21
nemá to Maledikt? občas bývá na skypu
Skoč... Křídla roztáhneš cestou...

Zdech - 15. června 2016 07:21
Zdech

Havranisko 29. května 2016 11:25

Zkoušet něco nového je stejně nejlepší "naživo", pokud tedy máš tu možnost. V případě potřeby sem vyvěs dotaz...odpověď v řádech dnů se stala reálnou. Po letech.

P.S. "Lehce" nešťastné okolnosti mě zanechaly bez aktuálnější (zkušební) verze pravidel. Nemáte někdo někde uschovanou verzi s pravděpodobným označením 1.08 v níž je dle Drobkovy úpravy sloučena Pravděpodobnost sesílání s Manou v jedinou dovednost?
Najdeš-li něco bez konce, přesekni to a můžeš říci: "Nyní to končí zde." Fremenské přísloví

Havranisko - 29. května 2016 11:25
Havranisko

Čorka 29. května 2016 07:14
Tak to jsem lehce propásl.

Čorka - 29. května 2016 07:14
Čorka

Havranisko 28. května 2016 20:41
Myslím, že poslední fidlacka jeskyně padla letos na jare :
Skoč... Křídla roztáhneš cestou...

Havranisko - 28. května 2016 20:41
Havranisko

Mě a mé přátelé už nebaví klasické dračí doupě, a tak jsme se rozhodli, že si najdeme něco jiného. Padli mi do oka tady Fidláci. Chtěl bych se zeptat jestli tady je nějaká jeskyně, protože bych si to nejdříve chtěl zkusit, než jim to ukážu.

dangoball - 12. září 2014 11:52
dangoball

Kdyby tu byl někdo se zájmem o hru ve Fidlácích 1.7, vznikla jeskyně, kde se Fidláci odhlasovali, a má ještě dvě (možná 3, protože jeden hráč od založení postavy nebyl online) místa.
http://www.aragorn.cz/herna/stiny-casu/
PJ má ale nějaký dys, tak nelze bazírovat na jeho pravopisu. Když se snaží, tak to ale jde.
Carpe vita

LJ Ironfist - 28. září 2012 23:11
LJ Ironfist

Čorka 28. září 2012 20:03
Nemám tušení. Na aragu jsem nebyl několik let aktivní.
Care about self mortal, because i'm waiting for you...in evil shadows of death.

Čorka - 28. září 2012 20:03
Čorka

LJ Ironfist 24. září 2012 22:12
Juuu, tady ještě někdo žije? :)
Kolik jeskyní je fidláckých? Vím o jedné :)
Skoč... Křídla roztáhneš cestou...

LJ Ironfist - 24. září 2012 22:12
LJ Ironfist

Poslední post skoro před 2 lety. Škoda, Fidloši jsou stále můj nejoblíbenější hrací systém.
Care about self mortal, because i'm waiting for you...in evil shadows of death.

Nefrete - 18. prosince 2010 19:10
Nefrete

Čorka 24. listopadu 2010 09:29
Koukám na to.:)
Odpusť jim, neboť nevědí, co činí.

Čorka - 24. listopadu 2010 09:29
Čorka

Proč nejdou stáhnout pravidla? Může na to někdo kouknout? Dík
Skoč... Křídla roztáhneš cestou...

dangoball - 2. března 2009 21:28
dangoball

Chtěl bych upozornit na jednu vpodstatě neduležitou chybičku, ale když už jsem si jí všiml, tak se ozvu :-)

V příkladě pod tabulkou rasových atributů je následující chyba:
Bla bla bla Inteligence=(2+12)/7+12+2=21; bla bla.
Pokud se nepletu, tak tam mělo být /2
Carpe vita

Drobek - 25. února 2009 22:53
Drobek

Už je to nějhakou dobu co u mě jelo fórum kde byly věci k fidlákům (hlavně neoficiální úpravy které vyrábíme s kamarádem, ale ta magie nakonec myslím prosákla i do oficiální verze)
nevím proč ale fórum přestalo fungovat. tehdy nebyl čas, pak už se na to zapomnělo, no ale dnes jsem si řekl, že by nebylo na škodu založit fórum nové (hlavně kvůli lepší koordinaci práce a nápadů)

Takže fidlácké fórum je zpět. Jakmile tam uvidím známé tváře, přidělím vám privilegované posty ;)
http://fidlaci.nadrobeny.net
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

Drobek - 19. ledna 2009 10:05
Drobek

Zdech 15. ledna 2009 18:00
Nojo. Už jsme se do toho docela zamotali. Narážíme na čím dál víc problémů ale postupně je řešíme. Pokud se mi v úterý povede udělat poslední zkoušku tak na tom budeme tak týden s Fafrinem sedět a pak bychom mohli vyplivnout systém, který by mohl stát za to.

Taky uvažujeme o jednoduché a složité verzi, přičemž jednoduchá bude rychlejší (na řešení bojů typu pět hrdinů se vrhnlo na pět skřetů, kde není co řešit a mělo by to být rychlé aby to nebrzdilo děj) a realističtější (na souboj dva hrdinové krouží kolem sebe), kdy by se řešilo právě poškozování zbrojí a dokonce by v tom systému šlo řešit věci jako začínám provádět akci, provádím ji takhle dlouho, dokončím ji tehdy, tedy kdy se kdo může a nemůže bránit a podobně.

Problém zbrojí a zbraní jsme řešili a bude to chtít vyvážit, možná zvednout rozdíl potřebný pro kritický zásah, či případně určit jak moc těžkou zbroj může gnorovat (případně to vyřešit pouze tím, že se od KZ pro tento útok odečte X ovšem ouze pro zjištění průrazu zbroje)

Holt moji pokusní králíci co s nima hraju v pátek naživo si to užijou.

Prozatím máme tyto testovací skupiny postav, na kterých testujeme, zda jsou čísla použitelná:

1)Silný mrštný odolný barbar Hrun (středně zkušený) proti třem nezkušeným skřetům (střelec, s mrštnou zbraní a s těžkou zbraní), všichni beze zbroje. Souboj by měl ukázat výhodu počtu na straně skřetů ale výhodu zkušenosti a lepších statistik na straně barbara - tedy by měl být vyrovnaný.

2)Temný paladin (zkušený zakovaný v brnění s mečem a štítem) drancující vesnici (šest vesničanů, nezkušených s alternativními či levnými zbraněmi) vesničani by měli mít velmi malou šanci rytíře porazit, nicméně měla by tam být

3)Dva zkušení hrdinové - zakovaný trpaslík versus mrštný elf. Souboj by měl být vyrovnaný, většinou to ale znamená, že pokud trpaslíkovi podaří zásah, elf je mrtvý, pokud se elfovi podaří párkrát zranit trpaslíka, ten pak už nemá šanci a je "otesáván" až k smrti.

Ještě by možnás tálo za to přidat srovnání s magií, ale zatím tyhle tři případy nejspíš stačí.
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

Zdech - 15. ledna 2009 18:00
Zdech

Drobek 9. ledna 2009 12:55

Dokud se nedopracujete ke konkrétním číslům, můžeme pouze teoretizovat.

Zrušení násobných útoků a obran zanechává Iniciativu jako jediný faktor určující rychlost postavy v boji (nemyslím v běhu). To zní jako lákavé zjednodušení, ale pozor na jedno. Postavy teď budou mnohem víc vedeny k navyšování iniciativy (a vzhledem k odstranění hned dvou "základních" dovedností na to budou mít i DB). To samo o sobě není problém. Zdvojnásobení Iniciativ taky není problém (i když roky na Aragornu mi jasně vysvětlily, že menší cifry = lepší cifry). Ale skloubení těchto dvou věcí by mohlo vést k iniciativám v řádech mnoha desítek a situacím typu "než vidlák mrkne, dostane pětkrát obouručákem". Mohlo, nemuselo.

Soubojový systém je nejvíc věcí stylu a vkusu. Podařilo se vám odstranit ověřování průrazu, na druhou stranu přidáváte poškození zbroje (krok k realističnu, ale moc hodů a počítání to neušetří). Jistojistě bude třeba překopat kompletně zbraně a systém jejich výuky, protože těžké zbroje takto nejvíc pozbývají na účinnosti proti slabým, obratným (snadný výcvik útoku) protivníkům s lehkými zbraněmi (vysoký útok -> kritický zásah ignorující zbroj)...zkráceně nejvíc ztrácejí na ty, proti kterým mají nejlépe chránit. A zbroje samotné podrývají vlastní účinnost, protože snižují obranu svého nositele.

Nejlíp zapomenout, že nějaký systém boje existuje a vybudovat kompletně nový než se snažit modifikovat a děsit se, aby to celé nezkolabovalo.
Najdeš-li něco bez konce, přesekni to a můžeš říci: "Nyní to končí zde." Fremenské přísloví

LJ Ironfist - 10. ledna 2009 16:09
LJ Ironfist

Drobek 9. ledna 2009 12:55
Musím uznat, že to zní velmi dobře - Sám jsem se pustil do úpravy pravidel (Pravda, pravděpodobné uplatnění bude nejspíš pouze v mém světě, který vyrábím souběžně).

Začátek se týká menší úpravy magie:
Úpravy kouzel, které již existují.
7. škola magie (volně přeloženo Stínová magie - magie Warlocků)
Úprava ras (pravděpodobně pouze do mého světa)

Lehce obměněný systém boje.
Care about self mortal, because i'm waiting for you...in evil shadows of death.

Drobek - 9. ledna 2009 12:55
Drobek

Zdech 22. listopadu 2008 15:49
No momentálně naše úsilí stojí, takže nemáme věci sepsané a zkouškové na krku naznačuje, že se to moc brzo nepovede, nicméně prošli jsme zjednodušující a zesložitťující fází a nakonec jsme vymysleli zhruba toto:

- Vícenásobné útoky a obrany se ruší, jsou řešeny přes iniciativu
- Počáeční iniciativa je zdvojnásobena
- Každý útok zbraní nebo obrana s ní stojí určitý počet Akčních bodů (každý jich má na dané kolo tolik, kolik je jeho iniciativa). útok stojí 5+postih zbraně, obrana 3+postih zbraně (je třeba přepsat tabulku zbraní, což bylo třeba i dříve)

- mínusovou iniiativu jsme řešili ale už nevím jak.
- útok probíhá následovně:
-- útočník hodí na útok (předem řekne zda se chce vyhýbat zbroji za což mu bude dán postih)
-- obránce hodí na obranu, pokud útočník zasáhl, porovná se průraz se zbrojí. V případě průrazu se háže na zranění, v případě vykrytí zbrojí se háže na poškození zbroje (snížení průrazu) což je ovlivněno stejnojmennou dovedností
-- možnosti prorazit "plechovkáře" jsou následující: a)kritický zásah (při hodu na útok o 20 vyšším než obrana jedna z možností ignorace zbroje)
b)vyhnutí se zbroje (odečtením její Xnásobek/podíl od útoku, ztíženo pokud se zbrojíumí plechovkář zacházet)
c)postupným zničením zbroje.

výsledek:
1)ubyly dva (nebo jeden?) hody
2)zbroj poskytuje větší obranu proti nezkušeným, nicméně proti opravdu dobrým bojovníkům neochrání s takovou jistotou
3) ještě to zdaleka není, tohle je kostra. Pracujeme na tom (ehm) poměrně pracovitě ...
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

Zdech - 22. listopadu 2008 15:49
Zdech

LJ Ironfist 16. listopadu 2008 20:46

Zjednodušování není vždycky na škodu. Například ona "příšerná změna magie" elegantně slučuje úspěšnost sesílání se samotným kouzlením a zjednodušuje magii začátečníkům, zatímco ve stejnou chvíli šlape na krk arcimágům (jak něco takového provést nás stálo hodně marného přemýšlení).

Jsem docela zvědavý na váš upravený soubojový systém Drobku.
Najdeš-li něco bez konce, přesekni to a můžeš říci: "Nyní to končí zde." Fremenské přísloví

LJ Ironfist - 16. listopadu 2008 20:46
LJ Ironfist

V podstatě ve všem souhlasím se Zdechem co se týče Drobkových úprav - tohle zjednodušování je sice fajn v tom smyslu, že hra bude jednodušší, ale myslím si, že fidláci nikdy nebyli míněni pro normalní "konzumní" hráče systémů jako je DrD.

Dle mého nejlepší byli pravidla 1.07. (před tou příšernou změnou magie)....
Care about self mortal, because i'm waiting for you...in evil shadows of death.

Vypisuje se 20 z celkem 122 příspěvků1 2 3 4 ... 7 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)