Fidláci (1 strana zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Fidláci

Správci:Zdech, Astfgl
Popis:Stejně jako na A2. Tedy návrhy, připomínky, chyby...a řvaní po autorech, jaktože to a to neudělali i když řekli, že udělají. Taky opravy, abych nezapomněl.
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:
Pravidla Fidláků si můžete stáhnout zde:
http://www.aragorn.cz/fidlaci.html (starší verze, nenjovější úpravy uvízly v testovací fázi)

Chcete-li přispět k vývoji Fidláků poněkud organizovanějším způsobem, nahlédněte prosím sem: http://fidlaci.nadrobeny.net (provoz znovuzahájen)

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 122 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 5 ... 7 ⇒|

Zdech - 12. listopadu 2008 00:32
Zdech

Drobek 11. listopadu 2008 10:30

Pokud se vám povede vytvořit systém s univerzálním jádrem, bude to něco zcela nového ať už chcete nebo ne (i když Reptilian při programování univerzálního deníku přišel nato, že celá pravidla jsou založena na jediném vzorci, není to vidět). Fidláci jsou od prvopočátku věc slepovaná, záplatovaná, komplikovaná a (po konfrontaci s Aragornem) zjednodušovaná, zjednodušovaná a zjednodušovaná...takže je docela zázrak, že jsou vůbec použitelní.

Obávám se, že jediné mé připomínky se budou týkat toho, proč bych tu nebo onu věc nechal tak jak je.

Např. Boj beze zbraně nezvyšuje obranu se zbraní nesmyslně. Když se někdo dokáže vyhnout zásahu s prázdnýma rukama, s jakoukoliv zbraní zvýhodňující v obraně (tedy ne s Ostnitým kyjem) bude ještě o něco nezasažitelnější, ne naopak.

Nebo Vícenásobné útoky/Sesílání: Jsou nastaveny tak jak jsou na základě čisté zkušenosti. Jak VÚ/S tak Iniciativy prošly několika drastickými snižovacími procesy. Pokud by mělo být použito Čím lépe tím hůře a navázání na Atributy, mělo by být na nynější stropovou hranici nahlíženo jako na téměř nedosažitelný ideál (11 šípů v 5 vteřinách je sice impozantní, ale...). Vzhledem k tomu, že VÚ/S jsou výlučně spjaty s iniciativami (které jsou plně spojeny s Atributy a ČLTH), přišlo nám další navazování jako zbytečná komplikace.

Ale zkusím vymyslet i něco konstruktivního.
Najdeš-li něco bez konce, přesekni to a můžeš říci: "Nyní to končí zde." Fremenské přísloví

Drobek - 11. listopadu 2008 10:30
Drobek

Zdech 27. října 2008 22:22
Díky, konečně se tady někdo objevil.
Času moc není, ale s Fafrinem se snažíme věci více vyvážit. Snad se nám to povede, možná ne, začíná to ale pomalu vypadat jako nový systém, což záměrem rozhodně nebylo.
každopádně rád uvítám tvé návrhy a připomínky
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

Zdech - 27. října 2008 22:22
Zdech

Drobek 23. října 2008 08:35

Takhle od boku se zvládnu vyjádřit jen k těm mečům (týká se to i tyčových jestli se nepletu) a kouzlům, tedy:

Zlepšování útoku a obrany s meči/tyčovými - Mohl bych zkusit obhajobu typu "nejedná se o chybu, ale předem promyšlený záměr", ale to bych lhal. Faktem je, že závislost zlepšování parametrů zbraní na Atributech postavy byla dodána dlouho po vzniku systému výcviku...a tohle je prostě nedomyšlenost. Jednoduchým řešením je dodatek ve smyslu "výcvik výpadů a krytů s meči a tyčovými zbraněmi je natolik přirozený, že postava požívá vždy svůj nejvhodnější atribut (tzn. větší ze Síla/Obratnost)".

Co se zvyšování rozsahu kouzel pomocí DB týče, u většiny kouzel je to spojeno s úbytkem Staminy. Rozšiřovat možnosti vylepšování zvýšením sesílaciho stupně a následné využití zlepšení jak za DB, tak za stupeň je už ale poctivý záměr.
Najdeš-li něco bez konce, přesekni to a můžeš říci: "Nyní to končí zde." Fremenské přísloví

Drobek - 23. října 2008 08:35
Drobek

Pokud ještě stále existuje zdejší Fidlácká základna, rád bych od nich zjistil připomínky k návrhu některých změn systému Fidláků.
jedná se o nesystémový boj beze zbraně, vícenásobné útoky, chybu ve zlepšování útoku a obrany zbraní pro meče a drobné chyby ve zvyšování účinku kouzel pomocí DB.

Nevíme, zda to tak původní autoři činili, ale já spolu s Fafrinem a několika přáteli se snažíme vytvořit pod systémem Fidláků funkční algebru (nebojte se toho slova, vc podstatě tím chci říct, že matematický základ by měl být jednotný, jednoduchý a platný vždy a za každých okolností na celé množině pravidel Fidláků)

K těmto, některým vážným, jiným méně vážným změnám se můžete vyjádřit na adrese http://drobek.nadrobeny.net/Upravy-k-obecne-diskuzi
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

Drobek - 26. června 2008 16:02
Drobek

Nějakou dobu tady zdá se diskuze uvázla, tak bych chtěl informovat o několika domovských úpravách pravidel, které spolu s mými kamarády a hráči Fidláků z Olomouce chystáme.
Budou jimi
Úprava magie na dovednost (částečně již zavedeno v nové verzi Fidláků, v něčem se naše verze liší, což je dáno hlavně světem)
Přerozdělení magie - stávající rozdělení jsme shledali v mnohém nedostatečným, tudíž kromě vypracování řady nových kouzel proběhne přerozdělení na magie Země, Vody, Vzduchu, Ohně přičemž v magii země budou kouzla související se zemí jako živlem, nikoliv vyvolávací a léčivá. Ta se částečně přenesou spolu s novými kouzli do magií Přírody (vycházející ze zemní) a Života (či světla pokud chcete) vycházející hlavně z léčivých kouzel zemní magie a energetické magie.
Energetická magie již nebude tak všemocná, neboť z ní budou odstraněna léčivá kouzla (a přidána jiná čistě energetická)
Temná magie pak bude většinou vyplívat z nekromancie a tato bude vyrobena jako unikátní dovednost.
Psychická magie zůstane téměř nedotčena a krom toho uvažujeme o zavedení takzvané obecné magie ve které by byla některá slabší či příliš obecná kouzla a která by hlavně sloužila jako zdroj many pro postavy využívající tuto manu jinak (souboje vůlí, voodoo, theurgie, možná i alchymie)

Rád bych opět rozeběhl diskuzi k jednotlivým návrhům, které po jejich úplném a konečném zpracování v průběhu prázdnin budu vyvěšovat jak na svůj web http://drobek.nadrobeny.net, tak sem.
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

Drobek - 6. ledna 2008 12:32
Drobek

Hmm hmm hmm neví nevím, jestli letos schrastím peníze abych jel na Pragocon ale dkybych jel, tak jsem většinou schopnej dělat PJ z fleku. Akorát by naživo všichni viděli, že si ani neházím kostkou a všechno jen tak odhaduju, takže pravidla vlastně nepoužívám :D
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

Astfgl - 3. ledna 2008 01:33
Astfgl

No přístup na stránky už nevím ...,musel by se obnovit u adminu aragornu.

Teyras - 2. ledna 2008 21:51
Teyras

No... K těm nedokončeným stránkám... Možná bych se na to zkusil podívat... Asi by stačilo dát mi přístup na FTP :) A O Pragoconu celkem nic nevím, možná si přečtu ten hromadnej mail :D

Astfgl - 2. ledna 2008 17:16
Astfgl

Ahojky

Nástěnky? My máme nějakou nástěnku, jestli jo tak o ní nevím, pokud to není na nedokončených stránkách Fidláků. Btw. plánujete někdo něco na Pragokon? Budem dělat něco společně nebo se tam zjevím za Fidláky jen já?.

Zatím čauky Ast.

Drobek - 31. prosince 2007 13:52
Drobek

Prosím o úprav nástěnky než znova rozjedem fidlácké fórum, nějak jsem se zasekal v radovánkách a povinnostech.
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

Fafrin Vok - 18. prosince 2007 17:41
Fafrin Vok

Teyras - fajn, tam mi nekdo poslete ty ilustrace..., mista dost

Drobek - 12. prosince 2007 09:42
Drobek

Teyras 11. prosince 2007 22:09
heh, nemáš někde přáístupová hesla? Nějak jsem je zatratil.
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

Drobek - 12. prosince 2007 09:41
Drobek

Teyras 11. prosince 2007 22:09
hehe, já ěml z ato, že jsem to hodil na tebe.
No tak já an to teda kouknu. Bude to asi nějaká blbost.
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

Teyras - 11. prosince 2007 22:09
Teyras

PDF by mělo smysl jen s ilustracemi... A Fórum je na Drobkovi...

Fafrin Vok - 11. prosince 2007 19:32
Fafrin Vok

Zprovozněte forum na nadrobenym, tady se neda nad ničim pracovat...
Hele, mam prevest pravidla do .pdf? je to otazka asi 5ti kliknuti myši...
Ale k čemu by to bylo, když je třeba toho tolik předělat...

Drobek - 7. prosince 2007 19:59
Drobek

No, určitě je to zajímavé, ale muselo by se to HODNĚ vyvažovat aby to kouzelníkům nedalo příliš velkou výhodu.
Já osobně mám magii rád velice obtížnou a mocnou.
Tak jako třeba v Tolkienovi. Tam bylo magie v podstatě velice málo (Pokud si vzpomenu, tak až na "neškodná kouzla" jednou za rok seslal Gandalf (a to byl nějakej frajer) všehovšudy světlo když procházeli morií a pak kouzlil vždy jen když šlo opravdu do tuhého (Balrog), na druhou stranu temná strana)

S kubovým nápadem by to šlo skloubit pokud by prošel můj systém (tzn. procenta = mana) přičemž by pak stačilo

a) rapidně snížit počáteční procentuální hodnotu. (int+Mou+Char)/2? tzn. cca 30
b) na manovou náročnost kouzel ponechat tabulku, či ji vynásobit dvěma

(tyto dva body by ze začátku v podstatě znemožnily kouzlení obtížných kouzel a krásně by podtrhly nutnost fáze "nešikovný učeň")

c) vytvořit něco jako tabulku fatálního neúspěchu, který by nastal když přehodíš a na konci je 0, nebo přehodíš víc než třikrát.

Mohla by být reprezentována hodem k10 v případě fatálu, přičemž by vypadala třeba takto:
1 - běžný neúspěch (štěstí)
2 - obrácená polarita: kouzlo bude mít přesně opačný účinek (místo zranění vyléčí, místo zrychlení spomalí, ...)
3 - změna cíle (místo nepřítele spojenec/sesilatel, případně někdo nezúčastněný. Pokud je hodný PJ, tak třeba jiný nepřítel ...)
4 - magicá trhlina: kouzelník přijde o veškerou manu, kouzlo je sesláno s běžným účinkem.
5 - malý magický šok: kouzelník utrpí magický šok a po dobu 1k6 hodin mu bude hučet v hlavě a nebude schopen se soustředit (meditovat, spát, kouzlit, bojovat vůlí ...)
6 - malý fiziologický šok: zpětný ráz magie zraní kouzelníka za Stupeň životů
7 - velký magický šok: kouzelník nebude schopen provozovat magická umění 1k6 dní (těžké dunění v hlavě, magie jej odmítá "poslouchat")
8 - velký fyzický šok: kromě zranění Stupeň*2 životů kouzelník ztratí jeden smysl (náhodně zrak, sluch, čich, hmat, chuť) na 4k10 hodin.
9 - veškerá kouzelníkova mana se vyzáří do okolí, doprovázena neodhadnutelnými efekty ... buď se použije na libovolná zaklínadla seslaná na náhodné cíle, nebo kohokoliv nebo cokoliv v okolí v naprosto cokoliv (fíkus, strom, opi*buch* tedy knihovníka, nebo třeba sedmiokou třínohou stvůru z jiného rozměru), zkrátka stát se může naprosto všechno (v rámci množství uvolněné magie samozřejmě. Kvůli deseti manám sloni z nebe padat nebudou)
10 - Opakovat hod dvakrát (a po další desítce ještě a ještě, ať si to ti kouzelníci užijou, když zkouší něco, na co nemají)
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

Astfgl - 7. prosince 2007 19:22
Astfgl

Ahojky,
mile mě překvapilo, že fidláky ještě někdo hraje. Můj názor a nemusíte s ním v žádném případě souhlasit, je ten že definovat přes současné roztřídění magie, na "školy" nové katogorie útočných a obraných kouzel a jiných kouzel je tak trochu jak pasovat dvě sedla na jednoho koně. Myslím si,že by to hodně zesložitilo systém, který je už tak dost složitý.

Libí se mi nápad Kubiqa, se školami magie a kupováním školy jako celku. Takto po dvou minutách přemýšlení si myslím, že by takto magie modifikovat šla, i když by to byla modifikace dost podstatná, a snad i magie2 v podstatě. Protože systémová myšlenka magie ve Fidlácích je teď ta, že bojovníci na začátku umí slabá kouzla nízké stupně a s DB pomalu dosahují vyšších stupňů a bojovníci zase se zlepšují se zbraněmi.

Dovedu si představit, že by uměly na začátku seslat mocné kouzlo za hodně dlouhou časovou jednotku (nedovedu si představit hodnoty rozsah,dosah,vyvolání,trvání) jako proměnné na počtu opakování. Tedy dokážu v PC hře, evidenci těchto hodnot a jejich přepočet po nějakém počtu seslání by byla poměrně náročná práce,ale souhlasím s tím, že by to kouzlům přidalo dynamiku.

A tu dostávám k problému evidence počtu seslaných kouzel, papírovým systém je to obtížné každý obor má tuším cca (je tam asi 300 kouzel/7) 45 kouzel v průměru a pokud si základní počet opakování zvolíme 35 třeba a pak zlepšení dostáváme pro evidenci tabulku 45řádků*(35sloupců*počet možných stupňů zlepšení).Tato evidence je poměrně snadná v PC, upapírové formy hry jsme s tím bojovaly na každém krok, no třeba vymyslíte něco co to zjednodušší. Každopádně když vymyslíte pravidla na modifikaci kouzel (musí být obecné jinak by to při vyrábění pro každé kouzlo byl 30 stránkový elaborát) a nějakou jednoduchou evidenci počtu seslání, asi to nějak jde, jen mě nenapadá jak.

Posledním úskalím co na tom vidím je mocnost kouzelníků v počátečních stadiich hry. Ono přece jen seslat ohnivou apokalypsu, byť za 12 hodin, když si člověk stoupne k hradu není tak špatný. A být někde zalezlej 12 hodin, pokud nepřátelé útok nečekají není zas takový problém.

Nápad je to zajímavý a dobrý, myšlenka se mi líbí,ale sám nemám mometálně absolutně čas ji rozvinout. Takže pokud se někdo z Vás pustí do úpravy magie touto cestou, budu mu držet palce. Počítejte s tím, že se dostanete asi k překopání magie jako celku (nic proti tomu nemám) a asi i překopání některých věcí s magii souvisejících. Systém Fidláků je někdy až nechutně propojený a propletený.

Ale nedejte se odradit, my se taky nedaly :-))

Ahojky Ast :-)

kubiq - 5. prosince 2007 13:58
kubiq

Drobek 5. prosince 2007 11:05
A co taklhle magii zavést jako opravdovou dovednost? při tvorbě postavy by si hráč mohla za DB koupit Umění magie (podobně jako třeba stopování, nebo alchimii).
Možná by bylo dobré aby se zvlášť kupovaly jednotlivé magické školy.
Fungovalo by to asi tak, že si koupíš Školu přírodní magie, tak prostě můžeš používat kouzla, která patří do této kategorie. (nemusíš se jednotlivá kouzla učit, ale ta která používáš častěji ti třeba půjdou vyvolat snáz a ta která nepoužíváš hůř. Taky záleží na množství tvé many, která můžeš použít.)

Co vy na to?? podle mě je to jednoduché a účinné..
92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature.

Drobek - 5. prosince 2007 11:05
Drobek

Hmm nevím, spíš bych se zaměřil na systém magie jako takový, případně na nevyváženost použitelnosti škol magie. To jsou dle mého momentálně vděčná témata.
Ta magie pak vede k přepracování systému souboje vůlí a ten pak k upřesnění toho, jak je vlastně zamýšlen dovednostní systém, protože magie není nic jiného než PODROBNĚ ROZEPSANÁ dovednost.
například Detekce magie by se měla mnohem více rozepsat. Určit co je "běžná hladina magie" a přidat bonusy/postihy za vzdálenost a koncentraci magie. Případně rozvézt jak přesné jsou informace při podhození o cca jednotky, desítky, více než 50, stovky ...
pak bychom se ale dostali k tomu, že takto dopodrobna by šla rozvézt téměř kterákoliv dovednost a vyvstala by otázka, zda se chceme tímto směrem ubírat.
Nejvíc mám rád když se to sere, "plynutí" je tak podezřelé.

Teyras - 3. prosince 2007 16:01
Teyras

kubiq 3. prosince 2007 14:34
No, útočný kouzlo by bylo každý co zraňuje soupeře... Každá magie má nějaké útočné kouzlo, některá víc, některá míň. Nevím jestli by mělo smysl takhle vylepšovat obranná kouzla, v klidové situaci by na sebe postava mohl seslat dost pořádnou ochranu... A ve stresové situaci zase potřebuje ochranu hned, a pokud možno spolehlivou... O povolávacích nebo podpůrných ani nemluvím :-)

Vypisuje se 20 z celkem 122 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 5 ... 7 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)