HUDBA (18 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

HUDBA

Správci:LinAris
Popis:co posloucháte vy ??? Světem potřelí dobrodruzi?? Dáváte přednost veselé dechovce nebo depresivnímu gothic metalu??POKECEJTE
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Nejdražší koncert na kterém jste byli ? (Částka v KČ)
800 - 12004
400 - 8001
100 - 4001
50 - 1000
< 500
1200 - 20007
2000 - 30002
3000 - 50001
5000 a víš (gratuluju ... jste magoří ;))1
17 celkem
Nástěnka:
Zde budou různé akce Aragornských Muzikantů =) ... aby jste věděli kde, kdo a kdy hraje, zatím co vy jsi ste na Aragu =)

_____________________________

Syntakse-X (LinAris) -Klub Kain - Praha -17.8 2011

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 924 příspěvků|⇐ 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 47 ⇒|

Lambert - 15. října 2009 21:15
Lambert

Klaghler O´Pilley 15. října 2009 19:44
To bude nejspíš věc vkusu. Jeho názory jdou mimo mě, přece jen, názory a kázání si na cd nepouštím. A některý písničky jsou hezký. A Kryla jsem vlastně nikdy neměl rád. Svojí kytarou mě neoslnil a pointy textů mi nic neříkaj. Ale možná, kdybych žil v jiný době, možná bych to chápal. Jsem prostě jiná generace.
Schválně, jestli víš, co musí lidé dělat proto, aby se po smrti nedostali do pekla? .... Snažit se neumřít.

Klaghler O´Pilley - 15. října 2009 19:48
Klaghler O´Pilley

agarwaen 15. října 2009 18:34
Hm... Zaměnitelné ve všech směrech...
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Klaghler O´Pilley - 15. října 2009 19:44
Klaghler O´Pilley

Lambert 15. října 2009 18:20
Tak to mně se Landa znechutil sám o sobě, hudebku jsem k tomu nepotřeboval - svým velikášstvím, pocitem vlastní neomylnosti a neustálým nutkáním poučovat. Národ, hrdost, blabla - kecy, prdy, beďary. A v neposlední řadě tím, co udělal z dobrých Krylových písniček. Ne, že bych Kryla nějak extrémně poslouchal, ale to co z něj udělal Pan Důležitý je fakt prasárna - z pacifistických protiválečných písniček paramilitantní marše...
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

agarwaen - 15. října 2009 18:34
agarwaen

http://www.youtube.com/watch?v=ALTlXeBcgeA

Co říkáte tomuhle?
http://bandzone.cz/zixi

Lambert - 15. října 2009 18:20
Lambert

Klaghler O´Pilley 15. října 2009 17:57
No, na 60 nevypadá, ale stejně je vidět, že to už není žádnej mladík.

A co se týče hudebky na základce, mně znechutila hlavně několik písniček od Landy, který od tý doby vážně nemůžu ani slyšet, a to mám Landu docela rád. Ale lidovky mě úspěšně míjely.
Schválně, jestli víš, co musí lidé dělat proto, aby se po smrti nedostali do pekla? .... Snažit se neumřít.

Klaghler O´Pilley - 15. října 2009 17:57
Klaghler O´Pilley

Lambert 15. října 2009 17:23
A hlavně: člověk ja tak starý, jak se cítí. Já bych tady Iggymu taky netipoval šedesátku...
http://www.youtube.com/watch?v=LDTTB2p-OoI&feature=fvst
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Klaghler O´Pilley - 15. října 2009 17:53
Klaghler O´Pilley

Lambert 15. října 2009 17:23
No jo, to je síla lidovek a lidovkami inspirovaných písní. Hudebka na ZŠ je většinou bezkonkurenčně úspěšná v tom, že každému lidovou hudbu znechutí a člověk pak k lidové hudbě musí složitě hledat vlastní cestu. nebo tak to aspoň bylo umě.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Lambert - 15. října 2009 17:23
Lambert

No jo, Jarmila Šuláková a Fleret. Nevím proč, ale jejich písničky mě vždycky dostanou. Na Šulákový obdivuju to, jaká je to stará bába, v jejim věku důchodci poslouchaj akorát dechovky a ona se svym výbornym hlasem válí s partou rockerů.

http://www.youtube.com/watch?v=6PuPf37XPe8
Schválně, jestli víš, co musí lidé dělat proto, aby se po smrti nedostali do pekla? .... Snažit se neumřít.

Lambert - 15. října 2009 17:20
Lambert

vockoo 15. října 2009 17:08
Času máme dost a břehy hudebních vod jsou v nedohlednu. Něco se určitě najde.
Schválně, jestli víš, co musí lidé dělat proto, aby se po smrti nedostali do pekla? .... Snažit se neumřít.

vockoo - 15. října 2009 17:08
vockoo

Lambert 15. října 2009 17:02
hm... uzavřít... a o čem teď budeme diskutovat? :)
Tadá!

Lambert - 15. října 2009 17:02
Lambert

Klaghler O´Pilley 15. října 2009 15:14
Samozřejmě, že přirovnání punku k hip hopu bylo čistě obrazný, ale nakonec jsme se dohnali k smysluplnýmu závěru, se kterym souhlasim. Takže mám pocit, že tohle téma můžeme vlastně uzavřít.
Schválně, jestli víš, co musí lidé dělat proto, aby se po smrti nedostali do pekla? .... Snažit se neumřít.

vockoo - 15. října 2009 15:54
vockoo

Klaghler O´Pilley 15. října 2009 15:14
Tak teď už vím, co nedělat, když budu zakládat punkovou skupinu :D.

Pěkně jsi to vystihl a až do toho posledního příspěvku jsem s tebou nesouhlasil. Spíše jsem přesně nechápal co tím stále myslíš, a teď jsi mě přivedl na naprosto jinou cestu chápání punku :).
Tadá!

Klaghler O´Pilley - 15. října 2009 15:14
Klaghler O´Pilley

Lambert 15. října 2009 14:38
Tak daleko bych asi nešel přece jenom hip-hop vyrůstá z hodně odlišných kořenů - ten jde přímo od černošských spirituálů a blues, zatímco rocková hudba (do čehž klidně zahrnu i punk) odbočila pod vlivem bělošské country and western hudby na jinou kolej. Takže hudební zřetel je dost odlišný. Taky je třeba hledat myšlenky, obecný postoj k životu a hodnoty. Ale v zásadě jsi to pochopil správně. Proto říkám, že tradiční punk je skutečně vyprázdněný. Navíc je mis trašně proti srsti jakékoli moralizování, což je věc, kterou dneska strašně moc punkáčů dělá - snaží se "tepat nešvary doby" a říkat, jak se co má dělat. Kde se to vzalo? Sex Pistols zpívaly o tom, jak jsou totální sračky a jak se jim to líbí a jak jim můžou všichni políbit prdel. Clash zpívali o tom, jak půjdou proti něčemu bojovat. Dead Kennedys se nevybíravě vyjadřovali k politice, Joy Division obrátili bezdůvodnou agresi sami proti sobě, Pogues prostě zpívali o tom, jak je baví chlastat a rvát se atd. Všichni výše zmínění prezentovali pouze svůj vlastní názor, nikomu netvrdili "musíte to dělat jako já". A to je možná to podstatné. Dnešní pukové texty jsou samá "dělej to, nedělej to, dělat to je špatné a tamto je zas dobré..." Koneckonců text, který se tu objevil není nic jiného než bohapusté moralizování: "Pokud si chceš říkat pankáč, nechovej se takhle." To už je jak pošahaný texaský zákon, který zakazuje nosit kovbojské boty lidem, kteří nemají dostatečný počet kusů dobytka.
Co z toho vyvodím? Punkový postoj je podle mě takový, který aspon částečně čerpá z punkové potažmo tradiční rockové (50. léta + začátek 60.) hudby, ale nekopíruje vzory. Navazuje na určité postoje dané podstatou rocku (hněv, svobodomyslnost,...), ale nevykrádá své vlastní mašlenky, obhacuje je vlastním osobním pohledem. A nakonec, dělá hudbu přesně podle svého, pokud možno bez svazujících smluv, megakoncertů a nebetyčných honorářů.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Lambert - 15. října 2009 14:38
Lambert

Klaghler O´Pilley 15. října 2009 12:25
Teď mi přijde, že už se nebavíme o punkový muzice jako takový ale o celkovym postoji k danýmu stylu. Znám kluky hip hopery, který si svojí muziku, kterou poslouchaj, taky dělaj sami, doma "na koleně". Takže jestli jde o tohle, pak jsou to vlastně větší punkeři než ti týpci ověšení řetězy a s čírama. Myslel jsi to takhle nějak nebo jsem si to špatně vyložil?
Schválně, jestli víš, co musí lidé dělat proto, aby se po smrti nedostali do pekla? .... Snažit se neumřít.

Klaghler O´Pilley - 15. října 2009 12:53
Klaghler O´Pilley

Zajímalo by mě, co řekne punkový arbitr na tohle:
http://www.youtube.com/watch?v=JjtsRARv7Y8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=8K8S-1BwoJ0 (živák z r. 1970 - blbá kvalita, sorry)
http://www.youtube.com/watch?v=QVc29bYIvCM
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Klaghler O´Pilley - 15. října 2009 12:25
Klaghler O´Pilley

Lambert 14. října 2009 06:48
Jak říkám, "čerpají z punkové poetiky" - tzn. hudba často agresívní, neučesaná, bez nějakých extra technických vyhrávek. V tom právě vidím omezenost většina posluchačů punku - pokud kapela nemá klasickou sestavu, čtyři akordy na čtyři doby, minimálně jeden text proti armádě, jeden proti náckům a jeden proti supermarketům, už to není punk. Není to možná punk, ale spousta kapel z DIY scény (vydává u nás především Silver Rocket) má mnohem punkovější postoj k hudbě než většina klasických punkerů, kteří nahrávají klasickým stylem pro různé společnosti. Vždyť co jinýho je DIY (pro neznalé - z anglického "do it yourself" - hudba dělaná bez asistence nahrávací společnosti, vlastním nákladem, případně pod malým nezávislým vydavtelstvím) než praktická realizace punkového postoje: "Nasrat na prachatý společnosti, udělám si, co budu chtít, jak to budu chtít, a nikdo mi do toho nebude kecat." Ano OTK možná nehrají na čtyři doby čtyři akordy, používají syntezátor, vibrafon a jiné "nepunkové" nástroje, a mají (proboha chytá se za hlavu ořetězovaný týpek) i pomalé písničky.
A koneckonců, co jiného je punk, než druhá vlna rockové revolty, než touha po rockové přímosti a písňovosti v době, kdy Pink Floyd byli čím dál tím monumentálnější a rocku vzdálení, o vznikajícím heavymetalu s nekonečnými technicky onanistními sóly ani nemluvě. Ne, rock je stále rockem, ale už ho nehrajou lidé, kteří jdou slyšet, hraje se v malých klubech a na netu. Tam je mladý rock'n'roll. A dívat se dnes na zestárlé rockery, kteří kdysi psali historii a dnes už spíš jen vykrádají sami sebe, je spíš žalostný.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

LinAris - 14. října 2009 21:46
LinAris

vockoo 14. října 2009 18:52
To s tím mobilem a MP3 sem to možná krapítek přefouknul... ale rozhodně bych tě za pózéra neoznačoval :)

Já jem se před jistou dobou naučil toleranci.. ale když do mě tu hudbu co nemám rád někdo cpe trychtýřem nabo když nikdo pózuje jen proto aby se vetřel metalákovy tak mám chuť zabíjet x)
Lasombra nám opět fachčí !!! Yes !!! http://www.lasombra.cz/

vockoo - 14. října 2009 19:22
vockoo

Lambert 14. října 2009 19:18
to jsem rád :)
Tadá!

Lambert - 14. října 2009 19:18
Lambert

vockoo 14. října 2009 18:52
Naopak, mám pocit, že s tebou souhlasim. A k tématu to sedí, lidově řečeno, jako prdel na hrnec.
Schválně, jestli víš, co musí lidé dělat proto, aby se po smrti nedostali do pekla? .... Snažit se neumřít.

vockoo - 14. října 2009 18:52
vockoo

LinAris 14. října 2009 16:33
Já osobně poslouchám pravý starý punk, jako the clash, dead kennedys, sex pistols a podobně. Nikdy jsem se ale neoznačil za punkera. A nikdy jsem nenosil punkerské věci, kromě účesu, který na mé hlavě vydržel jen do doby, kdy zarostla.

Dále poslouchám rock. Ne ten nový pop rock, ale staré hvězdy, jako AC/DC, led zeppelin, Kiss, Aerosmith, Deep purple, pink floyd atp. Nikdy bych se ale neoznačil za rockera. Nikdy jsem ani nenosil oblečení, jako rockeři, kromě několika triček a AC/DC baťohu.

Také poslouchám metal - Iron maiden, metallica, arakain, exodus atp. Nikdy bych se ale neoznačil za metalistu. Opět kromě několika triček jsem se nikdy neoblékal, jako metalista a ani jsem se tak nechoval.

Disco ne, hip hop ne, a pop taky ne. Zkrátka se orientuju v těchto třech žánrech a to ze mě dělá takového neutrála. Proto, kdyby jste mi ukradli mou MP3 (kterou nemám), našli by jste tam od toho všeho něco.

Teď ale otázka: Kdybych tam měl tyto písničky od punku, metalu a rocku, přičemž by žádná z písniček nebyla pop, považoval by jsi mě za rockera, kdybych to o sobě tvrdil?

Jde o to, že lidé nepovažují za rockera člověka, který poslouchá pop, ale rocker, který zároveň poslouchá metal a punk již podle mnoha lidí rocker je...

Je to tím, že punk i metal jsou si s rockem velmi blízcí, ale to snad pop rock není?

Prostě se mi zdá, že rocker nemůže poslouchat nové a mladé skupiny, protože pravej rocker má poslouchat cokoliv, jen od "pravých" skupin, které vznikali v dobách, kdy byl rock ještě rockem.

Rockeři zkrátka nepatří do dnešní doby a jakmile by se zařadili (hudebně), hned by je člověk, jako ty z rockerů vystrnadil :).

Trochu jsem se rozkecal a jak si to tak čtu, vyšlo z toho něco, co vlastně vůbec nic neřeklo a co vůbec nepatří k tématu, které jsi zde otevřel, tak se mi kvůli tomu nesmějte :).
Tadá!

Vypisuje se 20 z celkem 924 příspěvků|⇐ 1 ... 16 17 18 19 20 21 22 ... 47 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)