PC games (1 strana zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

PC games

Správci:jozin, Fir
Popis:diskuze o hrách a užitečné věci do her
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Kolik Kč jste ochotni utratit za podle Vás kvalitní hru?
100 - 200 Kč1
300 - 400 Kč8
500 - 600 Kč10
700 - 800Kč6
900 - 1000Kč5
1000 - 1500 Kč11
Klidně i víc.2
43 celkem
Nástěnka:

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1445 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 5 ... 73 ⇒|

murthags - 12. prosince 2013 18:48
murthags

http://www.gog.com/

Na GOGu je zdarma ke stažení Fallout 1, 2 a Tactics, no neberte to :-) akorát to chce trpělivost, server padá každý chvíli.
http://4.bp.blogspot.com/-HrxSy0sjtFw/UYAKNLdvlwI/AAAAAAAAAeI/wIlghyI-IUs/s1600/double+fuck+off.gif

Ronkar - 24. listopadu 2013 22:51
Ronkar

Burial at Sea – Epozoda 1. (RECENZE)

Prvního příběhové DLC Bioshocku Infinite lákalo trailery k návratu do podmořského Rapture v čase, kdy ještě nedošlo k chaosu a totálnímu rozkladu místní smetánky. Asi málokomu uniklo, že se vrátí i oba hlavní protagonisté (pravda, v poněkud jiné podobě, než jak si je pamatujeme). Jaký tedy je tento přídavek?

Rozhodně potěší, že se tvůrci na DLC nevykašlali a Rapture vypadá v moderním kabátě naprosto skvěle. Už z počátku se projdete dosud neprozkoumanými lokalitami a vše zde žije obdobně, jako v Columbii. Tu a tam zaslechnete místní řeči o situaci a padnou i známá jména (Ryan, Fountain, Cohen). Poslední zmíněný má navíc pro děj důležitou roli. Naleštěné pozlátko podmořského města se však už v roce 1958 (tedy těsně před pádem) začíná pozvolna rozkládat. I když procházíte prostředím s krásnou architekturou a nablýskaným luxusem, v podpalubí to hnije. Na první pohled to není znát, ale než se nadějete, opět vás pohltí vodou prosáklá hrobka zamořená splicery.

Příběh je prostý. Musíte najít ztracenou holčičku jménem Sally. A právě s tímto úkolem vám noirová Elizabeth bude pomáhat. Eli nejen zestárla, ale proměnou prošel i její charakter. Ta naivní dívenka z Monument Islandu je definitivně pryč a pomrkávání k událostem v Infinite vám nejednou vykouzlí na tváři úsměv. Děj je jinak hodně jednoduchý, ale přesto dokáže v několika momentech překvapit a závěr je rozhodně poutavý a svým temným vyzněním mě docela zaskočil. Jenže jsem se k němu bohužel dostal za takové tři a půl hodinky a to jsem prozkoumával, co se dalo.

V čem tedy tkví novinky? Krom proměny Elizabeth a samotného Rapture toho není moc. Z arzenálu se vám do rukou dostane kolt, karabina i sky-hook (vše v nových texturách), pak tu máme můj oblíbený samopal Thompson. Novinkou je i zbraň – jakýsi grilovač, který nepřátele rozprskne v naprosté nic. Zpátky je i mrazící plasmid, po jehož seslání můžete nepřítele roztříštit na kusy. Mrazení vám také pomůže v překročení tekoucích překážek. Rozhodně potěší, že se tvůrci vrátili k nošení více zbraní. Klávesou „E“ tak vyvoláte kruh, kde si můžete zvolit dvě aktivní zbraně (tohle mělo být už v Infinite). Jinak vše funguje stejně. Elizabeth vám pomáhá doplňováním potřebné munice, života a EVE. Otevírá zámky a také trhliny. Samozřejmě se nejednou projedete na skylinech.

Co jsem měl rád na původním Bioshocku byly souboje. V Columbii se mi přece jen zdáli trochu překombinované a chaotické. V DLC se vracíme k příjemnému dávkování nepřátel, které můžete v některých momentech nepozorovaně překvapit. Strategie tu prostě hraje prim a to zvlášť v případě, pokud budete hrát na těžkou obtížnost jako já. Nábojů i EVE je tu totiž zatraceně málo a tak se hodí prošmejdit, co se dá. Přesto Hard doporučuji – pro mě osobně byl hodně zábavný a především byl výzvou.

Fanoušci série (jako jsem například já) nemusí nad ničím přemýšlet. Burial at Sea si pořídí tak jako tak, už jen kvůli Rapture nebo oblíbeným charakterům. A já se nebudu divit. U ostatních si nejsem jist, zda se to za těch 15 dolarů vyplatí. Návrat je to totiž zdařilý a ukazuje vše, čím Irrational games drtí konkurenci, ale bohužel je také nepříjemně krátký.

8/10
Věř snům. Věř svému srdci a věř svému příběhu. (Neil Gaiman)

Ronkar - 17. července 2013 21:39
Ronkar

Bioshock Infinite
Pozdě ale přece :)

Důchovní tvůrci mých oblíbených System shocků přišli před několika lety s dechberoucím dobrodružstvím Bioshock a už tenkrát bylo jasné, že se v herním průmyslu zrodilo něco výjimečného. Něco, co doslova spláchlo do hlubin mořských veškerou konkurenci. Po dvou návštěvách podvodního města Rapture se vydáváme do universa Bioshocku potřetí, a nebo ne?

V Bioshocku Infinite se zhostíte role Bookera DeWitta, alkoholika, gamblera a veterána, který se účastnil masakru u Wouded Knne. Drsný chlapík, jehož duše je rozdrásána krátery hříchů, a který se topí v dluzích. Z prekérní situace ho může dostat neobvyklá zakázka, kterou máte ve hře tajemně podanou slovy: "Přiveď dívku a dluh je smazán." Booker si tak sebere svých pět švestek a vydává se hledat tajemnou Elizabeth do podivuhodného létajícího města Columbie. A že to bude cesta nesnadná, asi nemusím říkat. Ale kdo je Elizabeth? A proč ji tajemní zaměstnavatelé vůbec chtějí? To jsou otázky, na které najdete odpovědi v jedné z nejúžasněji zpracovných her dnešní doby.

Narozdíl od předešlých her se do Columbie dostáváte ještě v čase, kdy všude vládne pohoda a její pohroma vás teprve čeká. První kroky Columbií jsou obdobně facinujícím zážitkem jako tomu bylo v podvodním Rapture. Levitující město je prostě úžasné, prosluněné, barevné, úchvatné. Pečlivost, hravost, imaginace, cit pro detail, to vše vytváří z Columbie skvělé kulisy pro herní zážitek, které vás chytnou a co je důležitější, už nepustí. To co se zprvu zdá jako ráj na zemi, samozřejmě není tak čisté a vy dříve než byste chtěli, zjistíte, že na Columbii to zatraceně smrdí. Rasismus, náboženský fanatismus, patriotismus… to jsou jen jedny z mnoha témat, kterými se tvůrci v Infinite zabývají. A jak už u nich bývá vzykem, všechny složky se jim daří zařadit do vyprávění s citem a s překvapivě účinnou výmluvností.

Díky otevřenosti města je logicky i pryč potemnělá, depresivní atmosféra Rapture, ale řekněme si upřímně… chtěli bychom se potřetí vracet tam, kde jsme už byli? Columbie nabízí nové možnosti, a hlavně nové zážitky. Boje jsou zde rychlejší, zběsilejší, ale protože se na vás nepřátel občas vrhají kvanta, bohužel také dost chaotické. Skyline (nebeské dráhy) jsou pak jakousi třešničkou na chutném dortu a dávají další možnosti strategie. Nepovažoval bych je za převratné nebo výrzaně důležité pro hratelnost, ale dokážou být funkční a jejich využítí je lehce ovladatelné i intuitivní.

A jak je to s Elizabeth? Jednoduše. Elizabeth je skvělá parťačka. A to jak charakterově, tak i v hratelné části. Není to jen tupé NPC, které vás bude následovat krok za krokem. Tvůrci jí vdechli život a podstatnou užitečnost během soubojů. Elizabeth vás v krtitických situacích zásobuje střelivem, lékarničkami, solí (obdoda EVE z Bioshocku 1 a 2), dokáže vám otevřít nepřístupné dveře, kam byste si jinak nedostali, upozorňovat na důležité věci. A především… (tomuto spoileru se nelze vyhnout)… dokáže měnit strategii v bojových arénách ve váš prospěch a to tak, že přivede do vašeho světa věci, které tam za jiných okolností nejsou (spolubojovníky, kryty, létající střílny, závěsné háky…)

Vše doprovází profesionálně zvládnutý soundtrack, podobný a přitom odlišný od předešlých Bioshocků. Upozorní na sebe již v úvodu při prvním zabítí, kdy se ozve ostré písknutí jako vystřižené z nějakého hororu, které jasně poukazuje na to, že nesledujeme jen další vyvražďovačku, ale dospělý příběh. Skřípavé, disharmonické smičce, temné i kovové dunění bubnů. Postavy jsou namluvené profesionálně a poprvé v historii Bioshocků nemáme pod palcem němého hrdinu. Booker v průběhu hry s Elizabeth rozmlouvá a i tímto způsobem si tato dvojka vytváří vztah.

Přestože je Infinite zábavnou střílečkou, od které se nebudete chtít odtrhnout, to proč se o něm bude ještě dlouho mluvit není hratelnost, ale příběh. Irrational games už dříve předvedli, že jejich nápady a představivost staví úžasné, živé světy. Světy, kterými se rádi necháme okouzlit a pohltit. Bioshock Infinite však staví příběh mnohem výš než předchozí díly (a o mílové kroky dál než konkurence) a přichází s něčím tak chytře napsaným a podaným, že jsem po dohrání jen vykuleně civěl a musel hledat svoji čelist pod sebou na zemi. Klukům a holkám z Irration games se to prostě podařilo. Přivedli do herního průmyslu něco, co by dokázalo rozdrtit a zblajznout i příběhové konkuretny z filmového průmyslu. Nedokážu si vybavit hru, kde by směsice emocí, chytré zápletky a interpretace byla předvedena takhle skvěle. Tvůrcům za to patří zasloužilý potlesk.

Suma sumárum:

Bioshock Infinite je vizuálním uměleckým dílem, zábavnou střílečkou i poutavým, dospělým příběhem, který se může s hravostí postavit na výsluní vedle svých mladších bratříčků. Zahrát si tuhle hru je prostě povinnost! Takže neváhejte :)

9/10

Věř snům. Věř svému srdci a věř svému příběhu. (Neil Gaiman)

Zob - 29. listopadu 2012 23:38
Zob

No, tahle hra dala frázi "naporcovat brokovnicí" zcela nový rozměr. Cvak. Prásk. Střík.
---

Fenda - 28. listopadu 2012 17:04
Fenda

Zob 26. listopadu 2012 23:55
murthags 27. listopadu 2012 13:18
Ještě stále ho mám doma na kompu ...

murthags - 27. listopadu 2012 13:18
murthags

Zob 26. listopadu 2012 23:55
tyjo pamatuji ještě ty časy, co ho prodávali v krámě.
http://4.bp.blogspot.com/-HrxSy0sjtFw/UYAKNLdvlwI/AAAAAAAAAeI/wIlghyI-IUs/s1600/double+fuck+off.gif

Zob - 26. listopadu 2012 23:55
Zob

Jestli máte rádi diablovky, hordy potvor a hvězdou pěchotu, potom tohle je freeware pro vás:
http://plnehry.idnes.cz/alien-shooter-2-rezba-na-vesmirne-lodi-dw5-/Clanek.aspx?c=A121119_232404_bw-plnehry-akcni_hau
---

Zob - 15. listopadu 2012 15:55
Zob

K tomu spellcrossu, na youtube se objevil sestřih předělových scén. Přestože je to starožitnost, má to atmosféru:
http://youtu.be/l4C2R0IsI7Q
---

Zob - 14. října 2012 14:01
Zob

Vzpomínáte na Spellcross? Legendární 90's tahovku tuzemské výroby? Nějaký fanoušek dokázal udělat utilitku, která z herních dat nalepila sprity jako obrázky.

Pokud pomatujete, připravte si kapesníky, ať máte čím otírat nostalgické slzy.
http://spellcross.kvalitne.cz/spell_maps/spell_maps.html
---

větvička - 20. září 2012 01:08
větvička

Hezky se tu oháníte velkými tituly, nicméně vás musím upozornit na zajímavou nezávislou hru Terasology. O inspiraci v minecraftu netřeba mluvit, ale tato hra by měla obsahovat i herní principy z Dwarf Fortress, či Dungeon Keeper.

Jedná se o open-source v rané fázi vývoje, ale i tak stojí za povšimnutí.

http://blog.movingblocks.net/blockmania/
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

Šimon.Brugezsi - 12. září 2012 21:44
Šimon.Brugezsi

co jsem viděl Gameplay z hraní, tak se mi nelíbí... když už komixové pojetí, tak XIII :)
Rozhodl jsem se žít věčně a zemřít, jen když to nevyjde.

Joh-ny - 12. září 2012 21:43
Joh-ny

Všichni jste úplně mimo! Teď je hlavně důležitá nejlepší hra roku! (ano samozřejmě, že to NENÍ Diablo 3): BORDERLANDS 2!!!
We're all pathetic and creepy and can't get girls-- that's why we fight robots

Šimon.Brugezsi - 12. září 2012 18:15
Šimon.Brugezsi

Zob 12. září 2012 18:00

No.... *obdivně protáhne*

Tak jsem právě zkouknul to Gameplay Demo z E3 a jsem docela dost navnaděn.
Po zklamání z I AM ALIVE by mi nějaká vzpruha od Ubisoftu bodla. AC je sázka na jistotu, ale to ostatní od nich...
Jsem velmi zvědavý, jak WD dopadne. :)
Rozhodl jsem se žít věčně a zemřít, jen když to nevyjde.

Zob - 12. září 2012 18:00
Zob

Šimon.Brugezsi 4. září 2012 23:53
Spíš jsem zvědavý na Watch Dog, podobný název, ale prý to bude kyberpunk.
---

Šimon.Brugezsi - 4. září 2012 23:53
Šimon.Brugezsi

Tak.

Po velmi dlouhé době jsem si s chutí zahrál (a hlavně jsem dohrál) hru, která mě bavila od začátku do samotného konce.

Onou hrou, která mě velmi mile překvapila a zdaleka předčila má očekávání, je Sleeping Dogs.
V konečném součtu je to mix GTA, NfS a některých bojovek stylu Mortal Kombat či podobných kung fu bojůvek. Tento mix je ale dotažen takřka k dokonalosti a vybroušen jako velmi drahý diamant. Zejména v oblasti bojů. Neuvěřitelná plynulost komb, které ovládáte všehovšudy třema až čtyřma klávesama a myší. Přirozenost soubojů v této hře je skoro až neuvěřitelná. Navíc se můžete učit nová komba, která jsou ještě účinnější, než ta základní. Je zde znát spolupráce se skutečnými bojovníky, kteří autory naučili, jak má boj vypadat. A to i ten velmi drsný.
Jediné, co bych možná trošilinku upravil je jízdní model, který je možná až přespříliš arkádový, ale snad proto je tak zábavný.

Velmi doufám a modlím se, aby tvůrci vytvořili pokračování, které bude přinejlepším stejně dobré, neřkuli lepší. A ve větším městě.
Hong Kong je zde sice vyveden velmi líbivě a detailně, ale pro účely hry značně zmenšen. V konečném důsledku tak brzy zjistíte, že můžete jezdit takřka po paměti, což mě trochu mrzí. Rád objevuji a na větším prostoru bych si to nejspíš užil lépe.

Pro mě je SD objevem roku a předčasným vánočním dárkem, který neomrzí ani po několikerém hraní. (Hraji již podruhé a stále si připadám, jako bych tu hru viděl poprvé. Natolik je fascinující.)

Miluju Spící pejsky. :D
Rozhodl jsem se žít věčně a zemřít, jen když to nevyjde.

Zob - 12. května 2012 15:52
Zob

Nedávno jsem nahrál modifikaci Cold War Rearmed, která přidává do válečného simulátoru ArmA obsah z minulého dílu. I po letech je to skvělá zábava a má nejoblíbenější non-RPG PC hra.

Dva screeny do vojenské příručky:
http://postimage.org/image/3n9n7vsgb/
http://postimage.org/image/l1tvg5pl7/
(kdo najde schované vojáky?)
---

murthags - 23. dubna 2012 21:27
murthags

Má někdo zájem o koupě encyklopedie Assassins Creeda? je to limitovaná edice a dá se to shánět jenom v kanadě a v anglie. Vyhrál jsem to v soutěži a k ničemu mi není :D
http://4.bp.blogspot.com/-HrxSy0sjtFw/UYAKNLdvlwI/AAAAAAAAAeI/wIlghyI-IUs/s1600/double+fuck+off.gif

Buri the Great - 16. března 2012 18:48
Buri the Great

Dvě takové menší hry, které můžu s čistým svědomím doporučit: WARP a Stacking. Obě nezávislé, se zajímavým nápadem a velice, velice chytlavé. Rozhodně stojí za to je zkusit.
http://napady.aragorn.cz

Ronkar - 16. března 2012 17:50
Ronkar

Mass Effect 3 (bez DLC)

Završení epické ságy BioWarů se nese v duchu toho nejlepšího, co jsme měli rádi na dvou předešlých dílech. Sága, která se ještě před svým zakončením stala mezi hráči legendou. Jak to tedy všechno dopadlo?

Bez debat – na výbornou! Trojka nám dává vše, co chceme a to vrchovatou měrou. Rozmanité lokace, velké množství rozhodnutí, bohatě konverzací a jak jsme již zvyklí: vedení hry tak, jak sami chceme (po dobrém/po zlém), přidejte k tomu soundtrack a dobrý příběh, který nemá svým filmovým podáním a emotivním rozměrem konkurenci. Nelze opomenout výbornou hratelnost akčních pasáží v duchu povedené dvojky.
Potkáme staré známé z 1. i 2. ME a všichni dostanou v příběhu svou malou, či větší roličku. Rozuzlení jejich osudů se v případě několika postav povedlo na jedničku s hvězdičkou. Jednou vás události nadchnou, jindy pobouří (nemyslím ve špatném smyslu slova), nebo naopak dojmou k slzám – v tomhle směru s námi Bioweři hrají to nejlepší, co umí. (Vrchovatě klišé a militantní kecy opomíjím /nejedná se o film, ale hru, takže co bysme nechtěli, že? ;)

Pokud bych byl optimistou, neměl bych žádný problém. Moc jsem se bavil a těch přes třicet hodin hraní mi uteklo jako voda. Ano, mohl bych si stěžovat, že je tu takřka nulová inovace hratelnosti (ačkoli se Shaperd konečně naučil kotouly a má (jako správný borec) drsný UNI masakrátor na čtvrcení nepřátel z blízka), grafika výrazně nepokročila a oproti předchozím dílům je tu méně volnosti (projdete se akorát v jedné lokaci). Opět toulání se po galaxii, hledání surovin a vojenských jednotek mě po čase nebavilo, byť se rapidně zjednodušilo.

Hra je také poněkud dějově nevyvážená. Dobrou půlku máte pocit, že se vlastně v tom světě nějak moc nic neděje, sice se touláte, sbíráte spojence, ale… něco tomu chybí. Nebojte, nakonec se to všechno rapidně zvedne a vyústí v grandiózním finále, které je hodné značky Mass Effect.

Nu a nakonec… ten konec :) Ano, na internetu se o něm pějí celé ódy, fanoušci se bouří, tvoří petice za nový závěr. Mě osobně se konec na jednu stranu nesmírně líbil, protože svým způsobem přesahuje v mnoha směrech to, co by člověk čekal. Na tu druhou se poněkud nešťastně staví proti fanouškům. Ale dost už spoilerů. Však poznáte sami ;)

9/10
Věř snům. Věř svému srdci a věř svému příběhu. (Neil Gaiman)

Ronkar - 10. března 2012 16:12
Ronkar

Já jsem dneska rozpařil Mass Effect 3 - zatím to vypadá dobře ;)
Věř snům. Věř svému srdci a věř svému příběhu. (Neil Gaiman)

Vypisuje se 20 z celkem 1445 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 5 ... 73 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)