FML a konec (1 strana zpět) | Články - Aragorn.cz



Články

FML a konec

Autor : agarwaen   12. prosince 2008   Povídky
Všecho je podle skutečný události. Neni vymyšlený ani trochu. Píšu zde co si myslím a jak to vidím zpětně.

Začíná to někdy šest měsíců po startu školního roku. Život je stereotypní
a vůbec nás nebaví. Škola, spánek, škola, spánek. V tomhle tempu to běží. Potřebujem něco, co dá životu šťávu. Co do něj přimíchá adrenalin, vzrušení a pocit undergroundu. Výslednej koktejl měl bejt to nelepší co jsme mohli udělat. Teď to vidim jinak, ale k tomu se dostáváme. Začínáme s lihovkama. Taková černá fixa smrdící po acetonu. Heh. Je to něco jako první cigareta. Začnete s malym množstvím, ale rozjíždí se to. Takže pár pomalovanejch lamp, vrat a nějakejch dalších železnejch blbostí. Všechny nesou naše nápisy. Je to skvělej pocit když jdete kolem
něčeho, co nese vaše jméno. A můžete se s tim chlubit. Teď vim že je to na nic, ale tenkrát jsem to viděl jinak.

Po čase lihovky nestačí. Vždycky potřebujete víc. Časem se to, co děláte ohraje a potřebujete něco většího. Velkolepějšího. Gigantičnějšího. Šaháme po sprejích. Ze začátku jich je málo, ale přibývaj. Myslíme si, že jsme v tom zběhlí. Zakládáme crew. Crew je banda sprejerů. Parta. Říkáme si FML. Families. Občas to někdo napíše špatně jako FLM což je pak Five lames. Je to jedno. Každopádně si připadáme hrozně drsný.

Po dalším měsící máme celkem 16 sprejů každý barvy. Chodíme na akce a myslíme si, že jsme drsnější než kdykoli předtim. Další útržek
textu co přečtu bude ze mýho deníku co jsem našel. Nevim proč jsem si tenkrát psal deník. Možná jsem to potřeboval.

---

3. Dubna 2008

Byli jsme s klukama na akci. Fakt skvělá. Byla to sranda, ale nejlepší bylo, že to bylo tam kde nás nemohl nikdo vidět. Šli jsme ke Speedymu za barák. A pak dál. Bylo tam hodně plotů, zídek a schodišť. Všechny jsme nějak přelezli. Speedy říkal, že to za to stojí. A pak jsme tam dorazili. Byl to prostor zhruba 7X7 metrů ohraničenej čtyřma vysokýma zdma. Byli celkem zašlý, ale bez jakechkoli nápisů. Byly tam stromy takže jsme se tam mohli dostat - i odtamtud. Bylo to skvělý místo. Nikdo tam nechodil. Byl to nejodlehlejší kus země ve městě uprostřed sídliště. Dokonalý. Tak jsme malovali.

Když jsem pak přišel domů, měl jsem ruce od barvy. Zapomněl jsem na takovou banálnost jako si vyčistit ruce. Musím je skrýt před rodičema. Nepovedlo se mi to. Pokračovalo to hrozně. Naštvali se a...

---

Tahle událost mnou otřese. Proč? Dyť je to moje věc. Rodiče to vidí jinak. Já to teď taky vidím jinak. Každopádně se sprejováním končím. Aspoň si to myslim.

Zhruba v půlce května jedu s kámošem k němu na chatu. Myslíme, že bude sranda. Taky že je. První den jdeme do jedný díry po granátě - ta vesnice se jmenuje Medvědice. Potkáváme bandu kluků. Hrajou football. Přidáváme se. Pak jdem z hřiště zpět do vesnice. Začnou kecat něco o sprejích. Říkaj, jak jsou dobrý a tak. Naše ego neni klidný. Nechápu proč si tak zakládáme na vlastnim egu. Je to jenom stín. Myšlenka. Blbost. Jenže tenkrát to bylo jinak. Říkám ať nám nějaký spreje přinesou. Že jim ukážem jak to má být. A o chvíli později jim to ukazuju, ale netušim, že kluci se kterejma hraju footbal si mě o chvíli později nahrávaj na mobil.

Přesouváme se o další měsíc dopředu. Je červen. Večer. Sedim u počítače a zhypnotizovaně koukám do monitoru. Dalo by se dělat tolik jinejch věcí. Stejně tam sedim. Nechápu proč, ale rád tam sedim vždycky. Na ploše mi běží mozilla s načtenym webem aragorn.cz a v pravý straně monitoru icq. Ten kámoš co sem s nim byl na chatě mi právě posílá zprávu. Náš rozhovor vypadal asi takhle.

-----------------
Kámoš: Sme v průseru! V hroznym!
Já: Klid co se děje?
Kámoš: Víš jak jsme sprejovali v medvědicích?!
Já: Co s tim?!
Kámoš: Mámě volali před chvilkou policajti!
Já: Cože děláš si prdel?! ______!
Kámoš: Ty šmejdi si nás natáčeli!
Já: Ty _____,______,_____ !!!
Kámoš: Jo přesně! Úplný ______!!!
Já: Jak to vyřešíme?!
Kámoš: Nevim domluvíme se ve škole, zatim
Já: zatim
-------------------

O třináct hodin později jsem se dozvídám všechno. Hrozí pokuta patnáct litrů každej, brigáda nebo záznam. Oba jsme zoufalí. Kámoše čeká výslech. Je to hroznej stres. Rodiče nic nevědí. Zatím. Ještě ani nevím, jak jím to říct. Počkám, třeba se situace zlepší. Ano ona se lepší. Po výslechu se dozvídám, že to máma toho kámoše dokázala zamést pod stůl. Prý jí to stojí pět kil , ale stojí to za to. Nakonec jen přetíráme. Když se to dozvídají rodiče nejednají tak horce jako minule. Zakazují mi školní výlet. No nějak se s tím smířím. Každopádně budu muset.

O týden dál už přetíráme. Zažíváme spoustu příhod jako chlápka co mluvil s kozou nebo totální pomstu těch, co si nás nahráli. Je to vyřešený a já už na sprej nešáhnu.

Další články v kategorii Povídky:

Kdo hodnotil článek FML a konec?
Amthauer, Eiris, Erinye, janosjanos, Kaena, kucik, Laethé, mariusius, Morigan, Mr.Frost, Systy, TheDave

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 65 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 ⇒|

kucik - 14. prosince 2008 18:10
kucik

Erinye 14. prosince 2008 17:48
Tak jsi mu to tedy vytýkala? Možná je to jen hraní se slovy a možná jsem Tě jen špatně pochopil, ale ten komentář na mě působil dost zvláštně. Především jsem měl pocit, že hodnotíš činy a né článek.
Ale dobrá. Ten styl psaní (ano, není pravopisně správný a obsahuje mnoho slangu) mi právě navozuje jakousi autenticitu. Nejedná se o vypilovaný pravopis, ale zároveň ty chyby tam nejsou takové, abych nepřehlédl. Čili to považuju v tomto případě spíš za klad. (Slang, ne chybějící čárky)

Pořád tedy nerozumím, co jsi odůvodňovala. To, že jsi nehodnotila?

A kdyžuž poukazuješ na cizí chyby, je dobré zjistit si, jestli dělá chybu ten druhý a nebo Ty. ;)
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Erinye - 14. prosince 2008 17:48
Erinye

A na druhou stranu, vytknout mu 7X7 oproti 7 x 7, či jiné podobné nedokonalosti textu, si myslím, že zcela zodpovědně mohu, neb toto si myslím je mnou zhodnoceno relativně zodpovědně a moje gramatické vlastní chyby nemají s tímto moc společného...
„Počítám do pěti. Čtyři…“

Amthauer - 14. prosince 2008 17:44
Amthauer

Erinye 14. prosince 2008 17:43
Tak piš pomaleji, no.
- What is a life devoid of strife?

Erinye - 14. prosince 2008 17:44
Erinye

kucik

Myslím, že si zase pleteš pojmy s dojmy, je rozdíl někoho pokárat, ve stylu: Ty, ty ty, máš to blbě, naprav to... a někomu napsat odůvodnění, které vedlo k tomu, že mnou dostal hodnocení (nebo ho nedostal) z důvodu toho a toho a poku sis to čirou NÁHODOU nepčetel, tak v prvním odstavci mého hodnocení je výslovně napsáno, že na to pouze upozorňuji, ale nevytýkám, neb to dělám sama a také mám s gramatikou problémi... (Nic ve zlém, ale myslím, že jsi si tí dosti naběhl, neb já se hned na začátku přiznala, že to dělám též a píši špatně taky a tudíž to nebudu pisateli otloukat o hlavu, jen to uvedu jako vadu, kterou jistě jiní zhodnotí)
„Počítám do pěti. Čtyři…“

Amthauer - 14. prosince 2008 17:44
Amthauer

kucik 14. prosince 2008 17:39
Ne, když místo vět odděluje větné členy, což nebyl tento případ.

Erinye 14. prosince 2008 17:33
Ono "y" ve spisovné výslovnosti ani neexistuje, takže bys jej teoreticky slyšet ani neměla. ;)
- What is a life devoid of strife?

kucik - 14. prosince 2008 17:39
kucik

Amthauer 14. prosince 2008 17:31
Ano, většinou, ale ne vždy ;)

Erinye 14. prosince 2008 17:33

Myslim, že jsme už hodně mimo téma a že by to bylo na dlouhou diskuzi, která sem napatří a na kterou mi zrovna nezbývá čas. Co jsem chtěl říct je, že se mi nelíbí, pokud někdou kárá druhého za chyby, jichž se sám dopouští.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Erinye - 14. prosince 2008 17:38
Erinye

Nikoliv, já tedy necítím potřebu machrovat ohledně postižení kterým sama ve sloučení celkem tří druhů trpím, jen se pokouším osvětlit/či spíše poukázat na to, že tato vada dosti silně ovlivňuje i text, který vlastní rukou psát nemusíš...

Já bych takovéto přízpěvky v ruce ani nenapsala a i na klávesnici mám dosti problémi, jak gramatické, tak ohledně vyznění myšlenek...

Poukazuji však na to, že ač můžeš odevzdat text s chybami, tak rozhodně by byl lépe čtitelný s chybami v krátkých větách, jenž by jsi použil, nežli ve složitých souvětích které jsou pověčinou zde...
„Počítám do pěti. Čtyři…“

agarwaen - 14. prosince 2008 17:34
agarwaen

// oukej a teď na sebe machrujete kdo ví víc ? :)
http://bandzone.cz/zixi

Erinye - 14. prosince 2008 17:33
Erinye

kucik

Celkem zvláštní, bych řekla, že možná tím, že máš obecné problémi s gramatikou tak při poruchách psaní, možná nezaměníš I Y protože si nejsou podobné, ale možná jen proto, že nedáváš takový důsledný (Nebo řeknu spíše opodstatněný) pozor na to, které I či Y tam má být, neb právě díky dysgrafi I a Y nerozlišíš, protože mnohem více dáváš důraz na zvukové vyznění textu než graxické a tudíž slyšíš I či Y, ale graficky už nepoznáš, které tam má být a jedno tam švihneš. Stejně asi jako S a Z které gragicky nemají moc společného, ale u jistých druhů (pokud sám tvrdíš, že rozlišuješ věci i na jiné než černé a bílé tak nejspíš Ti je i známo, že jsou různé druhy a stádia) se prostě rozlišuje/nerozlišuje nejen gragicky dodobná písmena (M a N v psané formě), ale i například právě S a Z ve zvučné formě a´t to u dysgrafie zní divně. Nebo právě znakově převrácené d a b nebo forma dysgrafie kdy čtenáři splývá několik písmen dohromady s tím, že čte například prvé a poslední písmena slova a vnitřek svévolně zaměnuje, neb je dokázáno, že mozek normálního čtenáře se zaměří právě na písmena na začítku a konci textu/slova a dle jejich kombinace a délky z nich utvoří slovo, což právě u jistého druhu tohoto postižení je problém, neb čtenář z jednoho slova může udělat svévolně jiné, které začíná a končí stejně, ale střed mají rozlišný, ale se stejným počtem písmen...
„Počítám do pěti. Čtyři…“

agarwaen - 14. prosince 2008 17:32
agarwaen

Lidi neřešte čárky sim vás.
http://bandzone.cz/zixi

Amthauer - 14. prosince 2008 17:31
Amthauer

Erinye 14. prosince 2008 17:15
kucik 14. prosince 2008 16:35
Snad se mi tu nebudete hádat. ;)

Existují různé typy dysgrafie, nicméně na rychle psaní za použití klávesnice se může vztahovat také, neboť jde o zrovna tak instinktivní pohyb prstů, jako při psaní, akorát samozřejmě jiným způsobem.

Před "ale" se vskutku většinou čárky užívá, protože věty v souřadném poměru (tj. hlavní), nejsou-li v poměru slučovacím, se oddělují čárkou a "ale" je spojkou odporovací. Nicméně v textu jsou i horší chyby, například entery tam, kde nepatří, chybně rozlišené samohlásky "i/í", chybějící čárky před "že", "jako" apod.
- What is a life devoid of strife?

kucik - 14. prosince 2008 17:22
kucik

Erinye 14. prosince 2008 17:09
Čárka před ale se nepíše vždy a všude.
Pokud jsi měla na mysli ,,Na druhou stranu ale existujou tací,..", tak tam se čárka opravdu nepíše, ,,ale" tam totiž nerozděluje dvě věty.

Dysgrafii mi před nedávnem někdo vysvětloval, a to dost důkladně, a neslyšel jsem, že by se projevovala například notorickým zaměňováním I a Y, jelikož ty hlásky si graficky nejsou příliš podobné.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Erinye - 14. prosince 2008 17:15
Erinye

kucik 14. prosince 2008 16:35

Například několik čárek před ALE, ale Tobě to asi nic neříká, neb ji tam nemáš taky :D I když to je spojka a píše se před ní čárka. To zaprvé...

Za druhé, dysgrafie se projevuje i při psaní na klávesnici, což je asi pro někoho nepochopitelné, ale je to tak, neb ona se projevuje nejen tím, že si pleteš třeba gragický způsob napsání onoho písmena, ale i například jeho zařazením do textu, či jejich přesmýkání, případně tím, že máš problém odlišovat d a b právě u klávesnice (Tedy u textu z klávesnice, jenž je napsán malíma písmenama, neb mi jistě budeš oponovat, že na klávesnici je D a B) takže si myslím, že pokud by se tu vyskytoval nějaký doktor, vysvětlil by Ti to jistě důsledně, že dyskragie s tím má DOSTI společného...

No a za třetí, já poukázala na to, co má zlepšit a odůvodnila stav/příčiny, vedoucí k tomu, že mu to snižuje hodnocení, nevím co na tom vadí Tobě...
„Počítám do pěti. Čtyři…“

kucik - 14. prosince 2008 16:35
kucik

K článku: Celkem povedená a čtivě napsaná zpověď. Slang tomu sluší a dělá vyprávění osobnější. Pro mě pěkných 3.5. Jenom prosimtě lihová fixa je cejtit po lihu a ne po acetonu. Proto se taky jmenuje lihová.

Erinye 14. prosince 2008 14:27
Tak za prvé. Nevím co s tím má společného dysgrafie. Při psaní na klávesnici ty písmena malovat nemusíš a silně pochybuju, že píšeš na tabletu ;)
Trochu mě překvapuje, že poukazuješ na chyby v článku, když si neohlídáš ani svůj vlastní psaný projev. Já jsem si například žádných chybějících čárek nevšiml. Klidnně vypiš konkrétně o které jde.

Myslím že je chyba, že tu jistí jedinci nedokážou oddělit hodnocení článku a hodnocení činů autora.

Je zábavné sledovat, jak černobíle vidí někteří lidé svět. Myslím že tak jako mnoho lidí, zažil jsem tohle z obou stran. A ano: taky se mi nelíbí, když nějaký hovádka potagujou hezkej barák. Na druhou stranu ale existujou tací, co fakt něco uměj a se spreji umí vytvořit něco, na co je radost se koukat. Je jich sice jenom pár, ale holt nerad házim všechny do jednoho pytle. Stejnětak jsou volný placy, kde se může kdekdo vyřádit a nikomu to nevadí.

Amthauer 14. prosince 2008 15:08
Ano, máme tu redaktory, kteři nadělají víc škody, než užitku, ale to už je jiná pohádka a sem nepatří.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

agarwaen - 14. prosince 2008 15:37
agarwaen

No v sekundě (sedmičce) bych čárky mezi souvětím měl asi umět,ale boužel nějak nevim :)
http://bandzone.cz/zixi

Erinye - 14. prosince 2008 15:17
Erinye

Amthauer
Systy

Já tedy nevím, jak u tohoto článku, ale můj text, jterý vyšel časově souběžně s tímto článkem, čekal na schválení asi deset dní a myslím, že korektura textu u něho proběhla...

(Možná díky bonusu :D , ale to nemění fakt na tom, že byla provedena, neb jsem ji ještě s Laethé vedla, asi na šesti vzájemných zprávách přes poštolku, než byl text dodělán k všeobecné spokojenosti)
„Počítám do pěti. Čtyři…“

Amthauer - 14. prosince 2008 15:12
Amthauer

Systy 14. prosince 2008 15:09
Tady jsou vždy éry pilných redaktorů a éry redaktorů klikajících na schválit, víš? :D

Ách, ách, mé égo, jó, jó, úž budu! Ách! :D
- What is a life devoid of strife?

Erinye - 14. prosince 2008 15:11
Erinye

Však nemám v úmyslu mu na textu cokoli měnit, spíše se mu snažím poradit tím, že to, jak napsal onu povídku/zpověď, bylo v některých ohledech proveditelné jednodušeji, navíce s věčím efektem, tudíž by měl zauvažovat, zda to příště nevytvořit podle rad ostatních(Obecně, nejen těch mích daných v oné kritice),nežli se znovu trápit se složitýma souvětíma, neumí li je použít...
„Počítám do pěti. Čtyři…“

Systy - 14. prosince 2008 15:09
Systy

Amthauer 14. prosince 2008 15:08
No, právě se mi to zdá dost divný. Vždyť ti, co to vydávají, to vždycky opravovali, tak nechápu, proč najednou nic :)
"Peníze jsou sekera, která rozetne i dobrá přátelství." Malajské přísloví

Systy - 14. prosince 2008 15:08
Systy

Mr.Frost 14. prosince 2008 15:07
Nevím, zda by se to četlo dobře, kdyby to bylo psané pouze v jednoduchých větách. Znělo by to pak spíše jako slabikář pro první třídu.
"Peníze jsou sekera, která rozetne i dobrá přátelství." Malajské přísloví

Vypisuje se 20 z celkem 65 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)