Kam směřuje Aragorn? (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

Kam směřuje Aragorn?

Autor : Grom   17. dubna 2008   Úvahy
Text k zamyšlení

Rozhovory s několika lidmi na chatu, icq či naživo mě donutili zamyslet se nad tím, kam vlastně aragorn spěje. Jakou podobu bude mít v budoucnosti, co udělá vývoj se současnou komunitou a několik dalších otázek. Sám jsem na aragornu poměrně nový, registroval jsem se zhruba před rokem a půl a do dění pořádně vstoupil před dvěma měsíci, takže je možné, že mnozí si řeknou, co do toho vůbec kecám.
To že jsem se příliš neangažoval veřejně, však neznamená, že jsem se o dění nezajímal. Mnohé věci jsem za ten rok vypozoroval a v jiných jsem byl utvrzen ostatními. Nebudu zde jmenovat konkrétní jedince, jelikož by to nemělo smysl a nikomu to v ničem neprospělo.
Aragorn vznikl jako server pro hraní drd, za léta obětavé práce programátorů a mnoha dalších pomocníků se vypracoval na kvalitní komunitní server. Jenže tady narážíme na první kámen úrazu. Ambiciózní programátoři jsou sice právem hrdí na svojí práci a nikdo jim to nebere, na druhou stranu se snaží o co největší propagaci svého serveru a získání, co nejvíce uživatelů. Je to, ale opravdu to co chceme? Za dobu mého působení se průměrných počet přihlášených uživatelů v „aragonských“ špičkách minimálně zdvojnásobil. Kolik lidí bude na aragu za další rok a půl, dva nebo dokonce tři roky? Přibyla velká propagace aragu na Pragoconu, rozdávali se „reklamní“ taštičky, i to se okamžitě podepsalo na dalším nárůstu registrovaných uživatelů. V mnoha ohledech to nevadí, vlastně je to dobře. Větší počet lidí = větší prestiž, důvod k radosti tvůrců, zvýšení počtu bonusů atd. Na druhou stranu se ozývají lidé registrovaní na aragu již delší dobu. Říkejme jim starousedlíci. První místo, kde jsem se s jejich ani ne tak stížnostmi jako konstatováním, že už to není, co bývalo, setkal na chatu. Když jsem začínal, nepřekračoval počet lidí na chatu osm, ano v porovnání s takovým xchatem je to směšné číslo, ale v dnešní době je na chatu často patnáct a více lidí. Několik starousedlíků si stěžovalo, že je to již moc, objevují se mraky nových lidí, psaní probíhá v poměrně vysokém tempu a člověk přichází o možnost si v klidu popovídat s těmi, s kterými chce. Mnoho z nich volalo po umožnění vytvářet dočasné místnosti. Tato možnost se nabízí jako poměrně rozumná, jenže je tu háček se zátěží serveru. Přesto by se s tím dalo něco dělat. Umožnit naráz vytvořit pouze pět dočasných místností a pouze uživatelům s bonusy. Vím, že se to již probírá, ale pouze ve spojení s hracími místnostmi. Někteří by mohli oponovat s tím, že komunikovat se dá přes skype, icq a další komunikační programy, když už by se dal brát tento argument jako rozumný, pak by nebylo potřeba žádného aragu, jelikož i rpg hry se dají hrát přes skype.
Dalším problémem bych viděl i v nárůstu počtu dětí. Značně přibývá počet uživatelů ve věku 12-15 let. V několika, sice ojedinělých případech jsem se dokonce setkal s hláškami typu „Pojedu na LARP, na takových akcí mě nejvíce baví lidi mlátit mečem a chlastat.“ Jsou také daleko drzejší, neuznávají nikoho a v neposlední řadě i mnohdy otravní.
I ve spojení s LARPEM jsem se již setkal s názory, že padesát účastníků je moc. Opět se především starousedlíci bojí o ztrátu komorní atmosféry, rozškatulkování účastníků na několik skupinek. Ono k tomu rozškatulkování dochází při počtech větších než patnáct, ale takhle to bude jen o dost markantnější. Co se však bude dít, až bude počet aktivních uživatelů na aragu bude dvojnásobný nebo ještě větší? Stále bude moci platit pravidlo padesáti, ale v tom případě LARP dostane nálepku VIP akce pro vyvolené a o zbytek volných míst se lidé poperou jako supi.
Nejde mi o to nějak prudit, jen chci, aby se každý zamyslel a pokud možno se i vyjádřil k tomu, jak vidí budoucnost aragu, popřípadě jak by si ji představoval. Přeci jenom aragorn tak jak ho mnozí znali, končí. Posun v před, je již neodvratitelný, ale bude to posun v před, v tom správném slova smyslu? Nestane se z aragu masový povrchní server, kde si několik starousedlických fosílií bude stěžovat, jaké to dříve byli časy?

Další články v kategorii Úvahy:

Kdo hodnotil článek Kam směřuje Aragorn??
Anarion, Ania R., apophis, elister, Exorcist, filipv, jkaculik, Kaena, Merredith, Mett, Miar, Oktavius, Paeris, Rimmer, Systy

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 64 příspěvků1 2 3 4 ⇒|

Šimon.Brugezsi - 20. listopadu 2009 03:26
Šimon.Brugezsi

Saltzhornia 26. dubna 2008 12:30

Netušil jsem, že v tobě, takovém kusu ženské, dříme tak něžný poeta.... :D
*Hlavu o schody si rozbiji sám....*

Ale ano.... úvaha je k zamyšlení, stejně tak jednotlivé komentáře. Jsem tu dva roky. Dva roky = dlouhá doba na mě, který se nevydrží ani dívat na celý seriál (snad krom SG a BSG), a přeci zde pořád jsem. Právě proto, že Aragorn se nemění. Jen lidé. A i ti se v podstatě jen obměňují.

V reálu nejsem příliš společenský typ (i když asi jako u každého mě zespolečenští něco alkoholu). Nemám moc přátel, i když možnosti byly. Například 15 let hraní divadla coby adolescent s desítkami dalších dětiček. A kolik z nich mohu považovat za přátele se kterými se do dnes vídám? 2? 3?

Aragorn je pro mě osobně náhradou za uniklé ... ne mládí... uniklé kamarádství.
Zde se mohu spřátelit s neznámými lidmi, stále poznávat nové a nové lidičky a nikdo nebo jen málokdo si všimne mích chyb, které by fyzické přátelství překazili.

Že se objeví člověk, který po druhé už nepříjde? Že sem chodí kazisvěti? A co má být? Byly, jsou a budou, jak napsala Saltz. Existují zde páky, které kazisvětům mohou znepříjemnit pobyt zde a ti ostatní, když nepřijdou... holt jim to tady nezavonělo a šli jinam. Proto existuje mnoho různých variant jednoho a toho samého.

Jsem rád, kde jsem a hlavně, že tu jste se mnou i vy.
Díky za to, že jste.

PS: koukám, nemá to ani hlavu ani patu, ale to si snad přeberete... :D
Rozhodl jsem se žít věčně a zemřít, jen když to nevyjde.

Moon.rider - 3. října 2009 12:50
Moon.rider

Ikdyž se s aphopisem nemáme moc rádi, tak s ím vřele souhlasím.
Neni minimální věk na Larp 18 let? a od 15 s vyjímkou? nebo tak nějak?
navíc..ruku na srdce..kdo nepil alkohol aniž by mu bylo 18?

já se přiznám...a to je ze mě abstinent.

Musíte si uvědomit věc která se probírala tedka v celé republice:"ten kdo je ve většině, neznamená že má pravdu!" takové to většinové demokratické válcování nevim no..

Každopádně jsem se tu hodně věcem naučil..které jsem se chtěl naučit.
Všichni do mě hustili RP, RP sem nechtěl a dodnes to neumim..no a?

umim spousta věcí..

Přečtěte si to co napsal amthauer o ostatních serverech a o tom komplexu vůči dětem a nadčlověkem.
Spíš bych řekl že toto je konzervatismus.

Co se týče článku nejsem schopen ho posoudit:)
Tak zatim

P.S: doufám že se tu zas nenajde někdo kdo mi sem bude zakazovat psát.
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

jkaculik - 4. září 2009 15:41
jkaculik

nevím co tu řešíš.......ti co mají aragorn rádi jej budou mít rádi i nadále a těm co se to nebude líbit tak se tu určitě najdou nějací programátoři,kteří budou schopni udělat jiný server.Problém více lidí-víš kolik lidí má problém se seznámit na blízko?hodně...a to že tu mají nějakou zálibu,ketrá je všechny spojuje je pro ně polechčující okolnost.Já prostě souhlasím La cairre a apem.(já jsem taky náctiletá a nad nikoho se nepovyšuju a troufám si vyslovit i to že nejsu nijak otravná)................................................Jinak,zajímavé je na tom to,že to má tu vlasnost vštípit ti to do paměti což je plus (nikdy jsem sice úvahu nepsala ale rozhodně to na mě má takový vliv) dávám *3,5
Říká se,že nejvíce pravdy mluví blázni,děti a filozofové.Proto se blázní zavírají,děti bijí a filozofové nechápou. (Fr. Palacký)

La Carrie - 5. listopadu 2008 15:19
La Carrie

Přečetla jsem článek a prolouskala se i všemi komentáři. Trochu mi vadí házení "nás náctiletých" do jednoho pytle. Troufám si říct, že nehraju špatně, a rozhodně mi nedělá problém čeština. Byly tu i názory, že do jednoho pytle nepatříme. Doufám, že tam nepatřím. :) Jelikož jsem vlastně ještě nováček (jsem tu od června), nemůžu říct, jestli "starý Aragorn" byl lepší. Mám to tu ráda, a mnoho lidí, zvláště ti, které jsem poznala osobně, mi neodpáratelně přirostlo k srdci. Takže za to děkuju. Protože přátelé se nejlíp hledají mezi lidmi, které zajímá to samé. :)

Co se týče nováčku, vždycky byli, jsou a budou. Ať už jich bude přibývat více, či méně. Je pravda, že často se objevují lidé, kteří se sotva jednou přihlásí. Ale s tím se nic udělat nedá. A z těch, kterým hraní zrovna dvakrát nejde - na češtinu jsem většinou hodně háklivá, ale strpím ledacos, sem-tam nějaká pravopisná chyba nevadí, a dá se pochopit i větší počet, pokud je ovšem dobrá kvalita příspěvku.

Rozcestí. Jak jsem pochopila, asi větší problém. Ale kde jinde hráče vychovávat, než tam, kde to jde prakticky hned ukončit? Na rozcestí hraju ráda, i když poslední dobou tam nestíhám být tolik. Pokud narazíte na dobrého hráče, je radost hrát.

Rozhodně si nemyslím, že větší počet lidí je problém. Lidé vždycky budou přibývat, ale také ubývají ti, které to přestane bavit. Možná, že jich je tu více. A to vadí? Je více lidí, ze kterých lze vychovat dobré hráče a skvělé lidi.

K AraLARPU se vyjádřit nemůžu, protože jsem nikdy na žádném nebyla. Ale rozhodně bych to chtěla někdy změnit. Každopádně počet lidí 50 se mi zdá až dost, i když věřím, že některým to může přijít jako problém.

Tak, snad jsem nějak shrnula všechno, co jsem chtěla vyjádřit... :)
Carpe jugulum...

Niam - 20. října 2008 21:45
Niam

Co bylo už nikdy nebude, snad jen slunce vychází k světlým zítřkům. Přeju ostatním fosíliím hodně pevných nervů :)
Upřímně, musím s článkem svým způsobem souhlasit...těch skoro 5 let je dlouhá doba na porovnávání a měla jsem raději starý aragorn.

Sirriel - 14. června 2008 19:32
Sirriel

Saltzhornia 26. dubna 2008 12:30
Něco na tom příspěvku bude.

Nejsem tu od začátku, jsem takovej ten nalezenec, kterej se skoro rok babral jen na rozcestí, z kterýho jsem nechtěla vystrčit paty. Hrála jsem jak šílená. Podle mého hráči na Rozku nejsou to, co jsem zažila já. A že jsem toho nezažila moc.) Pak jsem z jakéhosi nevysvětlitelného důvodu objevila na Larpu 4 a teď? No teď nevímco bych dělala bez těch lidí tady. Je fakt a plně souhlasím se Saltz, že Arag dělají lidé na něm, ti kteří tu jsou nebo ti kteří přijdou.
Stěžuju si na nováčky, proč říct, že ne. Ale stěžuju si, jen když je to nezbytně nutné, což v některých případech je:)
A Larpy? Dokážete si představit, kdyby na Larpu bylo víc lidí? Asi by to nejspíš ztratilo to typický Arakouzlo:))
Nikdo se mě neptal, jestli se chci narodit. Tak mi teď neříkejte, jak mám žít.

Anach - 26. května 2008 12:07
Anach

Anarion 17. dubna 2008 18:24
Řeknu to stručně. Mě se tady líbí. Jsem taková aragornská závislačka a překousnu jako závislák všechny nedostatky!=) Mám to tu ráda od základů. A souhlasím s výrokem,které řekla Anarion.:Nechci aby z oblíbeného "obchůdku" kam velice ráda chodím vznikl "hypermarket".
Jsem sice ráda když tu potkám nové a nové dobré hráče,ale příliš škodí. Prostě já nevím, mám to tady ráda a nechtěla bych tady nic měnit. Znám tuhle stránku už 4 roky a pokaždé co můžu tady jsem. S adminama, správcema i s hráči jsem maximálně spokojena! Myslím že by sme si neměli stěžovat,ale spíš jim poděkovat co pro nás dělají.A to nejen LARPY! Protože to všechno je stojí hodně nervů a možná jim dřív vyraší i nějaký ten stříbrný vlas...=) Prostě za Mě DĚKUJI! =)
Dum spiro, spero

větvička - 1. května 2008 14:43
větvička

Jediná nenahraditelná ztráta je ztáta úžasných a dokonalých smajlíků z A1 :)

"Aragorn jak ho mnozí znali končí"
tak to je nesmysl, Aragorn se pouze mění a v tom je rozdíl...
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

apophis - 29. dubna 2008 17:07
apophis

http://www.aragorn.cz/diskuze/aragorn-cz-poctvrte/

tak si zahlasujte :P
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Chlodva - 28. dubna 2008 21:35
Chlodva

No, já sleduju vývoj Aragornu už od jedničky, a upřímně řečeno jsem rád, že můžu dnes přispět do diskuze, do které se zapojilo tolik sofistikovaných lidí... Osobně si myslím, že by se měl Grom naučit používat čárky :)
Dvě věci mi porád nejdou z hlavy --- Tak především ty její oči, krásný dravý... --- A pak taky ten hřebík.

Liwien - 28. dubna 2008 20:36
Liwien

Saltzhornia 26. dubna 2008 12:30
sice se moc nepocítam mezi ty starousedlíky i když sem tu už poměrtně dlouho...ted to vlastně budou skoro dva roky.......a musim řict že tohle si napsala fakt pěkně a plně s tim souhlasim...a to sem to ho tady rozhodně zažila min nez ty.......normalne si me skoro dojala :-)
Žvojt je boj.........tak se pozabíjejte a já bych s dovolením prošla :-P

elister - 27. dubna 2008 21:58
elister

Saltzhornia 26. dubna 2008 12:30
Naprostý bezvýhradní souhlas a úcta za nervy napsat tak dlouhý obsažný a krajně výstižný příspěvek.
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Gran - 27. dubna 2008 13:01
Gran

Amen.

Saltzhornia - 26. dubna 2008 12:30
Saltzhornia

Tak já se hrdě hlásím k místní fosiliím, už budu mít na zadku inventární číslo. A ano, čestně přiznávám, že i já si občas nostalgicky povzdechnu že "To na starém Aragu nebývalo"...ale, bývalo. A byli problémy jako jsou dnes, a někdy i horší, když se komunita rozdělila na dva tábory a vypadalo to že se roztrhneme, a byli problémy s hosty, co chodili dělat bordel, spamovali a nadávali na chatu, a lidi se milovali, nenáviděli a pomlouvali, a spikávali do družinek, a křičeli že 30 lidí na LARP je moc...pamatujete?

Chci tím říct, že si nejvíc pamatujeme to dobré, a podvědomě se brání změnám u něčeho co podle nás funguje. Těch stesků po spuštění trojky, že chceme zpět staříka, a že tady je to jinak a nám se to nelíbí. A počkejte jak budeme řvát až se spustí 4,5, 125 /no to já už asi ne, neb v té době neuvidím na klávesnici, ale rozhodně budu rozhořčeně tlouct hůlkou do země, až mi vnoučata budou slabikovat, co že mi to vzkazuje plešatý apophis a bezzubý ixiik/

A nováčci, věčné téma. A přitom kolik z těch nováčků, co mi lezli na nervy dnes považuji za přátele. A kolik lidiček se na Arag dostalo přeze mě, a vy se teď ptáte jestli pojedou na larp, kdy se ukážou a berete je jako své. Snad každý z nás přivedl další lidi, už jen proto, že o Aragu mluvíme s nadšením a láskou. Že popisujeme tu haldu skopičin, co provádíme.Ano dostávají se sem typani, kterým bych nejraději tloukla hlavičkou o schody, ale to bylo vždycky, jen dnes mají jména a dřív byli host a číslo.Spousta nováčků se postupně stala starými, a někteří až zázračně rychle. Ostatně kdo má pořád koukat na ty samé xichty /dobře mám starý kvicht, jdu se oběsit do rybníka/. Noví lidé přinesou nová témata, nové nápady, někdy dobré, někdy špatné. A ti co za nic nestojí odpadnou sami, nenajdou s námi společnou řeč a přestane je to bavit.

A zbožňované i proklínané rozcestí. Víte kolik vychovalo dobrých hráčů? Někomu to trvalo pár dní, někomu pár měsíců. Ale dnes vidím, že z nich vyrostli hráči s velkým H, nebo PJové s kterými je radost hrát. A z některých jsem na začátku omdlívala, plakala jsem u klávesnice a ježili se mi vlasy hrůzou už při zahlédnutí jejich nicku. A mockrát jsem řekla „Bože to je lama, z něj nikdy nic nebude…“ Tímto se jim dodatečně omlouvám 

Narvaný chat? I ten má své výkyvy. Byli období, kdy se sešlo několik stejných barev a člověk v nich pracně lovil, a pak byly doby, kdy byl chat celkem mrtvý. A tohle se prostě bude stále opakovat. Vždy se najde téma, o kterém se bude bavit nějaká skupina a ostatní budou jen koukat, nebo se budou probírat tři témata najednou, tomu nezabráníme, a je to dobře. Ano je věc která mi vadí, probírání sebevražd a sebeubližování. Ale vadí mi to kvůli těm dětem co se tím ničí, vadí mi bezmoc kterou cítím, protože jim můžu pomoct jen popovídáním. A kupodivu i to popovídání je někdy hodně. A věřte mi, že pár lidiček už jsme svým humorem, radami, domluvami vytáhli z průšvihu. Fantazáci jsou obvykle lidé se slušnou schopností se vcítit do jiného, a proto přitahují různé nešťastníčky. A kupodivu ti, ve chvíli kdy se proberou, se stávají platnými členy a vytahují z průšvihu ostatní. Víte kolikrát jste mi ulevili a zvedli náladu, když sem měla pocit, že mi starosti zahltí? Jenom tím, že tu byl někdo, kdo si se mnou pokecal, kdo se se mnou zasmál? A dokud bude Aragorn fungovat v tomto směru, je to dobře, nikdo tu nechce neustálé fňukali, ale všichni čekáme, že nám Arag zvedne náladu, poskytne uvolnění, únik ze všedního dne, proto si přeci hrajeme na rytíře, princezny, obludy…

A LARPy. Ano je nutné udržet strop účastníků, jak z hlediska zákona, tak z hlediska hratelnosti. Ale proč jich neudělat víc? Máme první vlaštovku FighterLarp. V jiné lokalitě, s jinými organizátory. Pořádá ho jeden z nás, človíček, který začal jezdit na AraLarpy, dospěl mezi námi z ouška, které jsem se bála plácnout mečem, do skoro chlapa, kterého se pomalu bojím já, naučil se spoustu věcí a chce to zkusit sám. Už pro ty, kteří se nedostanou na oficiální, aragonský larp, ne pro nedostatek místa, ale proto, že nemají čas v termínu, že je to pro ně z ruky…nebo z jakéhokoliv jiného důvodu. A věřím, že když ho podpoříme, když přijedeme, budou přibývat, a dočkáme se larpu brněnského, ostravského, západočeského. Za chvíli nebudeme vědět kam dřív a omezení počtu nám vadit nebude.

Pragocon. Akce dle mého vydařená a na místě. Jsme opravdu otevřená komunita s obrovským objemem zájmů a zaměření. Ano RPG je hlavní tažná nit a na PGC jsem potkávali lidi, které zajímá to co nás. Proboha nedávali jsme reklamu na Novu, ale ozvali jsme se mezi lidičkami, kteří jsou stejní jako my.

Lidi zamyslete se, zavzpomínejte jak to opravdu bylo, poctivě a v klidu, a uvidíte, že se vlastně až tolik nezměnilo a nezmění. Dokud budeme na Arag chodit za lidmi, za zábavou, dokud budeme o Aragu mluvit s rozzářenýma očima, a třást se na každé setkání s lidičkami co máme rádi. Ať už virtuální, nebo skutečné. A bude úplně jedno, jestli mi na pozadí chatu bude vyskakovat zelený mužíček, a nebo ke mně systém bude promlouvat hlasem mudrce, nebo jestli se na ploše ukáže Holy z Červeného Trpaslíka a přetlumočí mi co kdo říká. Je jedno jestli mi jeskyni schválí admin, nebo to udělá automat, a jestli bude jeden skin nebo dvacet. Ano funkce Aragu jsou důležité, chceme aby to klapalo, aby hraní bylo příjemné a jednoduché, obrázky krásné a články měli hluboký smysl…ale Arag nejsou funkce, Arag jsou lidi a zážitky. Vzpomínky na odehrané hry, na setkání, povídání, lumpárny a dokud bude na co vzpomínat, bude Aragorn Aragornem, bude náš, ať bude mít jak chce šatičky. I kdyby v něm byla přihlášená půlka světa. My děláme Aragorn, to jak se bavíme, jak si hrajeme, jak se spolu dokážeme smát i smutnit….
I pád na hubu je pohybem vpřed...

Rimmer - 24. dubna 2008 01:43
Rimmer

mno.... řekl bych že můžeme být rádi že se arag tým orgošů vůbec kdy rozhodl nějaký ten araLARP uspořádat.... přece jenom... nejsou povini něco takového dělat... který jiný server zaměřený na DrD pořádá tak úspěšné LARPy?! řádově už pátý?!? já bych si rozhodně nikdy nedovolil stěžovat na počet lidí který je určen organizátory... naopak... byl bych rád že alespoň "něco" se koná..... a pokad jde o to zázračné číslo "50" (na araLARPu 5 snad už těch 65)... podle mě by to bylo tak akorát.... LARP totiž není o nějakém vééélkem počtu... to si rovnou zajdi na nějakou megabitvu typu BPA nebo MPP... LARP je od toho aby si lidi zahrály DrD na živo... pobavili se se svími přátely... a pochybuju... že by si byŤ za těch pět dní... se stihl pobavit se všemi účastníky... leda tak bys řekl "nazdar!" a šel zas dál.....
Prostě co se týče LARPu neměl by si nikdo krom orgošů vyskakovat... a když už... tak až si nejdřív uspořádá vlastní LARP... až ví jaké to je... jaké s tím jsou starosti a problémy....
tak.... uff... mno... rozhod sem se reagovat "raději" jen na ten LARP.... ostatní (vlastně i otázka LARPu:D) tu už byla rozebrána jinými....
jinak úvahu jako celek hodnotím za 3*.... musím totiž v některých případech dát za pravdu autorovi.... s tím chatem je to děs a hrůůůza!:D
jo a ještě k tomu výroku: „Pojedu na LARP, na takových akcí mě nejvíce baví lidi mlátit mečem a chlastat.“ já to psal do diskuze warLARP- imperial guard taky.... ale myslel sem to jako žert a osvícení lidi z diskuze to taky tak pochopili.... za prvé.... na LARP by měly jet lidičky od 15 let (bez dozoru) a co organizátoři zmůžou když nějaký patnáctiletý chcípák někde za stromem vychlemptá půl litr vodky na ex a vyhulí čtyři krabky cigaret?!? můžou za to že si stěmahle "parchantama" neumí rodiče udělat pořádek a dovolí jim v klídečku chlastat?! promiň... ale tohle není otázka kterou by se měl zabívat aragorn... ale rodiče dotyčných....
2+2=1

Gran - 23. dubna 2008 23:53
Gran

Harald 22. dubna 2008 07:58

To se musíš zeptat sám sebe .)

Harald - 22. dubna 2008 07:58
Harald

Gran 21. dubna 2008 10:39
"Počítam se tam i já?" *smutně kouká*
No to sem z toho magor

Gran - 21. dubna 2008 10:39
Gran

Není dítě jako dítě .) Vy, kteří se stářím ještě mezi "děti" počítáte, ale máte projev a uvažování rozumné (nechci psát "dospělé", protože by to vypadalo divně =P), tak o vás se v případě, že se na Aragu zmíní "děti", nemluví.

hater - 21. dubna 2008 09:06
hater

Harald 21. dubna 2008 06:12
a vo tom to je ;-) ta tolik sklonovana kvalita je sice pekne vec, ale neda se aplikovat na vse. Kazdy povazuje za kvalitni trochu neco jine. Stejne jako ma kazdy jine oblibene jidlo. Dulezite je, jestli se dotycny snazi a ma zajem.

Ve zminovanem prikladu tento novacek nerad cte napovedy, ale radeji se zepta nekoho jineho ;-) problem je v tom, ze ten jiny nemusi mit tu trpelivost stale neco dokolecka vysvetlovat, prestoze treba pokazde nekomu dalsimu ;-)

Harald - 21. dubna 2008 06:12
Harald

elister 20. dubna 2008 22:11
No, jak jsem psal, je mi 14 a na to, že tu sem necelej rok si myslim, že tu sem celkem zažijet :D... Mrkvifer buď s tebou, bratře...

rafaela 20. dubna 2008 21:57
Tady je odkaz na nápovědu o ničem, když se tu objevjej z prominutim Lemplové, kteří se sem dostali pŕes kamaráda a sou na něj vázaný... znám jednoho, a ten se vyjadřuje jak rusák (pobavilo mě:"už sem na agáči") a váže se jen na mýho bratra a na ICQ se ho ptal, co má kam vyplnit, bratr ho vždy odkázal na nápovědu, ale on na to bodal. Přesněji to bylo asi takhle.

On
Tak už to mám, už sem na agáči, du se přihlásit do jeskyně...
...Hele, co mám dát do kolonky jméno? To jako moje vlastní?
Bratr
Ne, jméno s jakym budeš ve hře
On
Aha, tak to jo
A popis mám nechat prázdnej?*
Bratr
Raději se koukni do nápovědy, nevim, jak to vysvětlit
On
Aha...
...už to mám... A co mám dát do životopisu?
Bratr
Koukl ses do nápovědy?
On
jo
Bratr
A na co?
On
na popis, ne?

...
*Pj vysloveně psal, že nechce, aby mu hráči nechali popis prázdnej nebo aby mu tam nenapsali kecy typu "dodělám"
...

Tak takhle nějak uvažuje většina nynějších hráču, a pak je to na zabití...
No to sem z toho magor

Vypisuje se 20 z celkem 64 příspěvků1 2 3 4 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)