Kam směřuje Aragorn? (2 strany zpět) | Články - Aragorn.cz



Články

Kam směřuje Aragorn?

Autor : Grom   17. dubna 2008   Úvahy
Text k zamyšlení

Rozhovory s několika lidmi na chatu, icq či naživo mě donutili zamyslet se nad tím, kam vlastně aragorn spěje. Jakou podobu bude mít v budoucnosti, co udělá vývoj se současnou komunitou a několik dalších otázek. Sám jsem na aragornu poměrně nový, registroval jsem se zhruba před rokem a půl a do dění pořádně vstoupil před dvěma měsíci, takže je možné, že mnozí si řeknou, co do toho vůbec kecám.
To že jsem se příliš neangažoval veřejně, však neznamená, že jsem se o dění nezajímal. Mnohé věci jsem za ten rok vypozoroval a v jiných jsem byl utvrzen ostatními. Nebudu zde jmenovat konkrétní jedince, jelikož by to nemělo smysl a nikomu to v ničem neprospělo.
Aragorn vznikl jako server pro hraní drd, za léta obětavé práce programátorů a mnoha dalších pomocníků se vypracoval na kvalitní komunitní server. Jenže tady narážíme na první kámen úrazu. Ambiciózní programátoři jsou sice právem hrdí na svojí práci a nikdo jim to nebere, na druhou stranu se snaží o co největší propagaci svého serveru a získání, co nejvíce uživatelů. Je to, ale opravdu to co chceme? Za dobu mého působení se průměrných počet přihlášených uživatelů v „aragonských“ špičkách minimálně zdvojnásobil. Kolik lidí bude na aragu za další rok a půl, dva nebo dokonce tři roky? Přibyla velká propagace aragu na Pragoconu, rozdávali se „reklamní“ taštičky, i to se okamžitě podepsalo na dalším nárůstu registrovaných uživatelů. V mnoha ohledech to nevadí, vlastně je to dobře. Větší počet lidí = větší prestiž, důvod k radosti tvůrců, zvýšení počtu bonusů atd. Na druhou stranu se ozývají lidé registrovaní na aragu již delší dobu. Říkejme jim starousedlíci. První místo, kde jsem se s jejich ani ne tak stížnostmi jako konstatováním, že už to není, co bývalo, setkal na chatu. Když jsem začínal, nepřekračoval počet lidí na chatu osm, ano v porovnání s takovým xchatem je to směšné číslo, ale v dnešní době je na chatu často patnáct a více lidí. Několik starousedlíků si stěžovalo, že je to již moc, objevují se mraky nových lidí, psaní probíhá v poměrně vysokém tempu a člověk přichází o možnost si v klidu popovídat s těmi, s kterými chce. Mnoho z nich volalo po umožnění vytvářet dočasné místnosti. Tato možnost se nabízí jako poměrně rozumná, jenže je tu háček se zátěží serveru. Přesto by se s tím dalo něco dělat. Umožnit naráz vytvořit pouze pět dočasných místností a pouze uživatelům s bonusy. Vím, že se to již probírá, ale pouze ve spojení s hracími místnostmi. Někteří by mohli oponovat s tím, že komunikovat se dá přes skype, icq a další komunikační programy, když už by se dal brát tento argument jako rozumný, pak by nebylo potřeba žádného aragu, jelikož i rpg hry se dají hrát přes skype.
Dalším problémem bych viděl i v nárůstu počtu dětí. Značně přibývá počet uživatelů ve věku 12-15 let. V několika, sice ojedinělých případech jsem se dokonce setkal s hláškami typu „Pojedu na LARP, na takových akcí mě nejvíce baví lidi mlátit mečem a chlastat.“ Jsou také daleko drzejší, neuznávají nikoho a v neposlední řadě i mnohdy otravní.
I ve spojení s LARPEM jsem se již setkal s názory, že padesát účastníků je moc. Opět se především starousedlíci bojí o ztrátu komorní atmosféry, rozškatulkování účastníků na několik skupinek. Ono k tomu rozškatulkování dochází při počtech větších než patnáct, ale takhle to bude jen o dost markantnější. Co se však bude dít, až bude počet aktivních uživatelů na aragu bude dvojnásobný nebo ještě větší? Stále bude moci platit pravidlo padesáti, ale v tom případě LARP dostane nálepku VIP akce pro vyvolené a o zbytek volných míst se lidé poperou jako supi.
Nejde mi o to nějak prudit, jen chci, aby se každý zamyslel a pokud možno se i vyjádřil k tomu, jak vidí budoucnost aragu, popřípadě jak by si ji představoval. Přeci jenom aragorn tak jak ho mnozí znali, končí. Posun v před, je již neodvratitelný, ale bude to posun v před, v tom správném slova smyslu? Nestane se z aragu masový povrchní server, kde si několik starousedlických fosílií bude stěžovat, jaké to dříve byli časy?

Další články v kategorii Úvahy:

Kdo hodnotil článek Kam směřuje Aragorn??
Anarion, Ania R., apophis, elister, Exorcist, filipv, jkaculik, Kaena, Merredith, Mett, Miar, Oktavius, Paeris, Rimmer, Systy

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 64 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 ⇒|

MegaEdwin - 18. dubna 2008 17:27
MegaEdwin

Ale co by se melo resit? Dokud jsem tady byl ja sam, tak byl klid a kazdej drzel hubu. Ted se lidi dohaduji o kazdy sebevic dementni veci, ja uz na to rezignoval.
Pomlouvate se jak pavlacovy baby a kdovi co jeste.

A ja proste ty sentimentalni zvasty nemam rad, je to jako kdyby to sepsal nejakej depresivni emo.

Amthauer - 18. dubna 2008 16:47
Amthauer

elister 18. dubna 2008 15:42
To záleží, jak se na to díváš, protože úvaha je dost subjektivní útvar a proto právě úvahu bych orientoval co nejužšším názorovým spektrem. Naopak třeba poučný materiál by měl obsahovat náhled z mnoha úhlů, aby si čtenář mohl udělat vlastní názor.
- What is a life devoid of strife?

Amthauer - 18. dubna 2008 16:45
Amthauer

MegaEdwin 18. dubna 2008 12:31
Přesně, Ede, z vlastní zkušenosti vím, že právě servery, kde se něco začíná mrvit mají potřebu co nejvíc šílet s administrativními kecy. Jsem zastáncem toho, ať to tady nějak vyřeší "neviditelná ruka mezilidských vztahů" ;)
- What is a life devoid of strife?

Grom - 18. dubna 2008 16:23
Grom

elister 18. dubna 2008 15:42
špatně jsem to řekl, ne že bych se úplně nesnažil jen jsem neměl přístup ke všem faktům..
Neodsuzujte masturbaci! Je to SEX s tím, koho máte nejraději.

elister - 18. dubna 2008 15:42
elister

Já snad jen poznamenám cosi k slohovému útvaru "úvaha", obsah nekomentuji.

Zmiňoval jsi že tvá úvaha je dosti jednostranná, a že jsi se ani o hluboký pohled z více stran nesnažil, sice chápu proč jses o to nesnažil, ale správná úvaha má mít pohled na věc z více stran.
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

MegaEdwin - 18. dubna 2008 12:31
MegaEdwin

Nevim, vo co vam de. Tyhle diskuze jsou hroznej fenomen to vypada. Vzdy se po jistem case objevi jedinec, co s timhle prijde, a vzdy to dopadne uplne stejne.

apophis - 18. dubna 2008 08:55
apophis

udělám já, jakožto programátor něco proti tomu, že je Aragorn populární? Proč. Nemám důvod... dokud se tu vykytují mezi nováčky i zajímaví a tvořiví lidé, je to ku prospěchu.

Ad má "kritika" - nebyla to kritika, jak sis jistě všiml. Celá kritika je až onen poslední odstavec. To, co je předtím, je shrnutí toho, co bych ti Grome odpověděl, kdyby ses mě třeba jen na okraj zeptal na nějaké takové téma... nevnucuju se.

A že jsem se ozval? No a kdo jiný by mohl mluvit dost zasvěceně o tom, kam náš Aragorn.cz směřuje, než tvůrci a ti, co jej tvoří tak, jak bude fungovat? Samozřejmě, že bez uživatelů to nejde. Bez aktivních, psavých a ani těch kritizujících a nespokojených to taky nejde.

Časy se mění a s nimi i lidé ... nesmíme se tomu bránit, můžeme na to nadávat, ale stejně proti tomu nic nezmůžeme. Jak píše Amthauer - je to i dostupností internetu. Ve školách, v práci a hlavně doma... lidí je víc, tím pádem se i Aragorn snaží obsáhnout co nejlépe takový počet lidí a nabídnout jim funkce a možnosti.

Že jsem neřešil otázku 50 lidí je nasnadě, protože kdybys trochu sledoval, věděl bys, že až letos máme přihlášek k počtu 50 a více, tudíž jsme v tom organizačně nově. Až letos to budeme muset nějak vyřešit. Výsledek je zatím poněkud ... nejistý.

Ad ostatní témata (dočasky, počty online uživatelů) - tohle jako admin s přístupem do diskuze Administrátorů a určitě pravidelný čtenář Aragorn.cz - Vývoj ... víš. Psal jsem to tam jasně a jednoznačně, že se časy odhlašování změnily a proč dočasky nejsou a v A3 nebudou, ale asi to vyznělo doztracena.

Jinak ... asi napíšu vlastní úvahu na téma, kam Aragorn.cz rozhodně nesměřuje, protože to se řeší jednodušeji :) xD

(keep it real)
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Amthauer - 17. dubna 2008 20:52
Amthauer

rozdávali se „reklamní“ taštičky; jaké to dříve byli časy - Ehm, ehm...

Co k tomu říct? Body jsou zde v podstatě řešeny dva (ani jedním není naštěstí další vlna nářků nad ztrátou starých časů z rozcestí). Vše se točí okolo nových uživatelů, jejich kvantity a kvality. Co se počtů týče, pochybuji, že by tady byl někdo nadšený z růstu dalších a dalších zbytečných účtů "s vlkem", na které zřejmě nebude provedeno ani přihlášení. A růst celkového počtu aktivních lidí? Proč ne, beru to jako čerstvou krev do stále stejných řad. Ono celé to fňukání nad starými časy je strašně elitářské a zavání úplně jinými servery, kde se mezi sebou redaktoři považují málem za nadlidi a mají za to, že pro všechny ostatní je obrovskou ctí se přidat do jejich řad. A že děti jsou, proč to neříct, blbé? Heh, a kdo v jejich věku nebyl blbý, nemyslel si, že sežral všechnu moudrost a svět mu leží u nohou? Všichni, akorát my jsme tenkrát neměli možná ty internetové možnosti (v mých dvanácti jsme doma měli modem, hodinu za 30,- a na internetu se bylo tak tu hodinu týdně). A že kazí hru? Potom jen mlátit a mlátit, až se z nich stanou zkušení hráči.
- What is a life devoid of strife?

Grom - 17. dubna 2008 18:54
Grom

hater 17. dubna 2008 18:53
XD
Neodsuzujte masturbaci! Je to SEX s tím, koho máte nejraději.

hater - 17. dubna 2008 18:53
hater

Grom 17. dubna 2008 18:48
;-) je fakt, ze ty to vidis jinak a stejne jako ja, zrejme nesledujes statistiky navstevnosti aragornu ;-)

Grom - 17. dubna 2008 18:48
Grom

hater 17. dubna 2008 18:45
rejpavá je, protože já jsem byl nařčen z říkání polopravd-nepravd a na druhou stranu jsem měl pocit, že toho dost překroutil k obrazu svému
Neodsuzujte masturbaci! Je to SEX s tím, koho máte nejraději.

hater - 17. dubna 2008 18:45
hater

Grom 17. dubna 2008 18:44
rict svuj nazor je jedna vec ;-) ale tadle posledni zprava je dost rypava a osobni ;-) pokdu se chcete jenom porafat a vynadat si, kdo je lepsi, ... tak to se mnohem snadneji resi v poste ;-)

Grom - 17. dubna 2008 18:44
Grom

hater 17. dubna 2008 18:42
Nechci se prát, klidně od těch dohadů odstoupím, poku by se to začalo přiostřovat..Znám sebe a vím, že apo je podobné nátury, nemám zájem rozdělit sporem arag na dvě půlky ;)
Neodsuzujte masturbaci! Je to SEX s tím, koho máte nejraději.

hater - 17. dubna 2008 18:42
hater

Grom 17. dubna 2008 18:37
a ted se poperou ;-)

Grom - 17. dubna 2008 18:37
Grom

Ech ano čekal jsem od tebe podobnou reakci, nehodlám ti brát většinu tvých názorů, v mnohém jsi informovanější. Ale hned první odstavec mi přijde spíše, jako bys chtěl říct: „Nezeptal ses mě, takže nemůžeš vůbec vědět, jak se věci mají“
Netvrdil jsem, že jsi to programoval za tím cílem získat, co nejvíce uživatelů, ale že to tak působí v posledních měsících. Na dočasné místnosti jsem nenarážel z herního pohledu, ale jako možnost soukromého komunikace, ano problematika dočasných se tu sice řešila, ale přesto mi uniklo, proč vlastně nemá admin možnost na požádání místnost dočasně vytvořit a poté smazat. Celé by se to dalo ošetřit jen pravidlem maximálního počtu dočasných místností a bylo by. Pochybuji, že 2-3 místnosti by, zatížili server o tolik víc.
Co se týče LARPU a „dětí“ reaguješ na něco jiného, než jsem myslel, nepochybuji, že by jedinec byl vyloučen. Šlo mi jen o přístup těchto dětí k věci jako takové. I když kdybych si chtěl rejpnout, jak bys ospravedlnil, to že některým nezletilým se alkohol na LARPU dostane do ruky a některé bys vyhodil, jakmile bys je spatřil s flaškou v ruce? Zákon totiž trestně nerozlišuje podávání alkoholu 13ti letým nebo 17ti letým
Ohledně 50 lidí a LARPU jsi taktéž reagoval na něco úplně jiného. Všem zainteresovaným je zákon o maximálním množství účastníků bez hygienického zázemí znám. Přesto jsi mi neodpověděl, jak by se v budoucnu řešil problém třeba s dvojnásobným počtem zájemců? 50 jich prostě poslal do háje? Ano je to nejjednodušší řešení a nedivil bych se, kdyby se tak stalo, ale ideální rozhodně není. Pevně věřím tomu, že těch zájemců bude více. Ten zájem stoupá rok od roku.
Co jsem vůbec nepochopil je to tvé „husté“ jádro a hecování? V tomto ohledu nemám tušení, na co narážíš. K čemu sledovat srazy, když těch tvých malých setkání probíhá několikanásobně víc, tudíž podle diskuze srazy člověk vysleduje jen polopravdivé údaje.
Mohl bych se tu taktéž rozepsat na několik stránek a mohl jsem to udělat i v původní úvaze leč nechtěl jsem. Nerad bych některé nudil mnohastránkovým textem. Navíc nikde jsem netvrdil, že je to dílo nezaujaté a sledující problém z mnoha stran. Opravdu směšné mi přijde dohadování se o tom, jestli se počet uživatelů zdvojnásobil nebo jen způlnásobil i tam šlo v podstatě o něco jiné. Takže jak jsem již řekl v něčem máš pravdu a já souhlasím, mohl jsem to udělat lépe, ale také je lehčí kritizovat než-li tvořit, pokud kritika nemá opravdu špičkovou úroveň a to bez urážky, opravdu nemá. Jsem rád, že jsi se vyjádřil a můžu říct, že jsi do puntíku splnil mé očekávání. Dávám ti 3,5* za reakci.
Neodsuzujte masturbaci! Je to SEX s tím, koho máte nejraději.

hater - 17. dubna 2008 18:36
hater

Anarion 17. dubna 2008 18:24
A co se tady z toho chce udelat?

Anarion - 17. dubna 2008 18:24
Anarion

Ben 17. dubna 2008 18:23

Jenže ono nejde jen o příliv nových a nových lidí. Jde o to co se tady z toho chce udělat.
http://anarion.rajce.idnes.cz/Svatba_A_T/ ; http://www.aragorn.cz/diskuze/sponzoring/#kom

Ben - 17. dubna 2008 18:23
Ben

Chtěl bych podotknout, že čím víc lidí tu bude, tím to tu možná bude i lepší. Sice možná budou zahlcovat chat a podobné věci, ale podívej se na to z druhé strany. Víc lidí znamená taky více článků nebo víc obrázků do galerie. Pravda všechny asi nebudou kvalitní a admin se bude pěkně ohánět až to bude zamítat, ale určitě přibude někdo další talentovaný. Také tu bude větší výběr jeskyní pro hráče a bude možnost vybírat opravdu jen to nejlepší co daného hráče opravdu baví a čeho se bude rád aktivně účastnit.
www.pistecesky.ic.cz |92% of teens have moved onto rap. If you are part of the 8% that still listen to real music, copy and paste this into your signature

Anarion - 17. dubna 2008 18:19
Anarion

Řeknu jedno, nechci globalizaci Aragornu, nechci aby z oblíbeného "obchůdku" kam velice ráda chodím vznikl "hypermarket".
http://anarion.rajce.idnes.cz/Svatba_A_T/ ; http://www.aragorn.cz/diskuze/sponzoring/#kom

hater - 17. dubna 2008 18:10
hater

Souxie 17. dubna 2008 17:31
stado je tak rychle jako jeho nejpomalejsi kus ;-)
uzivatele tu jsou novi a jsou tu i takovi, kteri pisi se spoustou gramatickych chyb, jsou tu i takovi, kteri maji potrebu se zviditelnovat, utocit na jine a delat rozruch. Byli, jsou a budou. To je v otevrene komunite nevyhnutne a myslim si, ze k tomu by dochazelo i v uzavrene komunite ;-)

Co se tyce tohoto clanecku ;-)
osobne si myslim, ze aragorn slouzi predevsim jako shromazdiste. Lidi, kteri sem chodi, spojuje spolecna zaliba a to jsou hry na hrdiny. Nezalezi na tom, jeslti budou hrat po icq, skype nebo pomoci jine technologie. dulezite je, ze zde najdou lidi, kteri s nimi budou ochotni hrat a zde se s nimi muzou domluvit.

V narustu poctu uzivatelu nevidim velky problem, protoze precejen jsou tu jeskyne a pokud lide potrebuji soukromi, mohou se uchylit do nich. Problemem samozrejme je, ze je tu proces schvalovani a tak nejde vytvorit jeskyni a hned zacit hrat.
(Reseni, ktere mne ted napadlo, je ze v jeskyni se muze zacit hrat hned, nicmene pokud jiadmin neschvali, do 3 dnu se smaze, ale otazka je, jak moc je to pruchozi ;-) )
Pocet uzivatelu ovlivnuje vykon serveru a spolecne s nim bude potreba stale vyssi castky na zaplaceni hostingu.

S LARPem az takovy problem nevidim, mozna protoze jsem zatim na zadnem nebyl, ale spise, protoze si myslim, ze pokud bude na jednu akci prilis mnoho lidi, je mozne usporadat akce dve (na jinych mistech v jinem case). Staci, aby se nasel nekdo ochotny akci usporadat.

Takze narust poctu uzivatelu nevidim nijak tragicky ;-)
myslim, ze vzdy budou lidi, kteri si budou stezovat na to jake to bylo kdysi lepsi a take budou vzdycky lidi, kteri sem prijdou a budou se tvarit, jako kdyby jim patril svet. Ale s tim se toho moc delat neda, protoze lidi uz jsou takovi ;-)

Presto se mi tahle iniciativa celkem libi ;-) je fajn, kdyz nekoho jineho zajima osud toho sameho co vas ;-)

Vypisuje se 20 z celkem 64 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)