Ministerstvo zdravotnictví varuje (1. strana) | Články - Aragorn.cz



Články

Ministerstvo zdravotnictví varuje

Autor : Oktavius   21. května 2008   Úvahy
No školní práce, fejeton, na obranu kouření. Co dodávat. Snad se to bude líbit. Ačkoliv nekuřákům asi ne....

Mám nervy. Jako obvykle v podobné situaci sahám do své kapsy, kde nahmatávám známou hranatou krabičku plnou uspokojení. A již ze zvyku se dívám na „novinku“ ministerstva zdravotnictví, že „Kouření může zabíjet!“ No kouřím již nějaký ten rok a mrtvý si nepřipadám. I mistr doktor se někdy utne. Pravda, kuřáci umírají na choroby plic daleko častěji než nekuřáci, avšak takový alkoholik zemře na cirhózu jater daleko pravděpodobněji než kuřák na rozedmu plic, ale jim to nezdraží.
Ano, je to návyk, zlozvyk, někomu to smrdí a je to poměrně drahé. Ale nezasvěcení nemohou pochopit rozkoš, které se uživateli dostává. To uvolnění, klid a mír v srdci, ten pocit neviditelné krásy světa, všechny problémy zahalené těžkým namodralým dýmem překrývajícím špatnou náladu. Ta vůně tabáku, která nezasvěcenci smrdí, linouce se z oné bílé trubičky a prostupující každý pór těla. Pro kuřáka je jeho závislost vášní. Nějaký velký nápis upozorňující: „Kouření způsobuje rakovinu plic!“ neodradí. Vždyť uklidňuje. To je důležitější.
A co dělají naši velcí pánové?? Zdražují. Však oni na to mají. Sedí a přemýšlí, jak si asi vydělají na další krabičku: „Zvýšíme daň, nám se to vrátí na platech.“ Ano vrátí a normální člověk s rodinou, má zakázáno od manželky kouřit, aby měl na dovolenou u Jadranu. Tak co by je to štvalo, že poměrně velká část populace je nespokojena, v práci utlačována nekuřáky a v restauracích omezována zbytečnými pravidly. Oni mohou. Chtějí přemluvit velkými nápisy, skrytou antireklamou, podrýváním samostatnosti a dokazováním slabosti vášnivého kuřáka, aby se svou láskou pro jednou skončil. Ale čeho docilují? Nespokojenosti, nervozity, úpadku. Není to zrovna příjemné, připravit si 35 Kč a zjistit, že pánové se shodli na ideální ceně 53 Kč.
Vědci nám předkládají výzkumy objevující složení obláčku kouře, a lékaři sdělují co kde to škodí. Proč má stát větší pochopení kupříkladu pro alkoholiky? No jo alkohol jejich mysl zbavuje svéprávnosti. Oni za svou závislost v podstatě nemohou, za to může jejich špatný osud. Ale proč se uchýlili k takovémuto úniku z reality? Nebyla to jejich volba? Asi ne. Za to určitě může nějaká vyšší síla. Kuřáka to ale z míry nevyvede. Nápis, reklama ani přímý útok nezpůsobí konec. Proč si špatný svět trošku nezabarvit? Proč si neulevit?
Ale aby to nebylo jednostranné, pravdou je škodlivost dýmu i na okolí, zvlášť nekuřácké. I mně občas vadí moc zakouřená místnost, kde štiplavý kouř leze do očí, nedá se dýchat. Léčba také není zrovna levná a ročně zemře poměrně dost kuřáků. Pro ukázku smrt číšníka - nekuřáka, pracujícího v hospodě, jehož náhlý skon způsobila rozedma plic, je opravdu ukázkou výzkumů, totiž že pasivní kouření je smrtelné. No ale ten číšník věděl o práci v zakouřeném prostředí.
Jednoduše řečeno, kouření má své pro a proti. Nekuřáka nedonutíte pochopení a kuřákovi neznechutíte vášeň. Boj je to bez vítězů. Pouze poražených. Proč prostě nenechat kuřáky jejich osudu. Otevírám krabičku a dívám se na cigaretu. Přemýšlím za jak dlouho mně to asi položí. No co, umřu stejně, a nekouření by mi to akorát znepříjemnilo. Zapaluji si. A nastává pocit extáze, uklidnění a přichází lepší nálada. Nervy se stabilizují a nad problémem vzniká menší nadhled. Nádherné. Den pro mě nekončí, ale teprve začíná. S úsměvem se podívám na krabičku, konkrétně na velký černě olemovaný nápis: „Možná máte pravdu, ale za tenhle pocit mi to stojí.“

Další články v kategorii Úvahy:

Kdo hodnotil článek Ministerstvo zdravotnictví varuje?
Bejdouzus, Bogina, Cicero, Eledar, eranior, Gabriell, hater, joudananek (4.00*), Kittiara, menzliczek (5.00*), Saltzhornia, Sidar

Komentáře ⇓

Pro přidání komentářů je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 61 příspěvků1 2 3 4 ⇒|

joudananek - 29. dubna 2011 15:37
joudananek

I přesto že sem nekuřak tak se mi tento nazor dost líbyl
I love girls, metal and good beer <3

anuvin - 7. listopadu 2009 12:06
anuvin

Oktavius 23. února 2009 15:11
"Na rozdíl od alkoholu, vyvolává schyzofrenní uvažování, což znamená, že člověk se nemůže kontrolovat... Pod vlivem alkoholu se člověk může kontrolovat, alespoň částečně."

Nevím co je to schyzofrení uvažování tak vtom máš možná pravdu.
Ale jinak jí nemáš.Po marihuaně se můžeš kontrolovat ještě lépe než po alkoholu.
A ještě ktomu na marihuaně se netvoří žádná fyzická závislost (narozdíl od alkoholu)
Takže když to vemeš kolem a kolem tak je marihuana ještě lehčí droga než alkohol ;)
Why does humanity deserve to survive? Maybe you don't. - Sharon "Athena" Agathon

Moon.rider - 29. října 2009 17:36
Moon.rider

tohle sem asi už jednou četl:D hmm..aha

autor je asi naruživej kuřák:D
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

Amthauer - 5. května 2009 21:51
Amthauer

hater 30. dubna 2009 10:06
Známe svoje typy. :D :D
- What is a life devoid of strife?

hater - 30. dubna 2009 10:06
hater

Oktavius 23. února 2009 15:11
Jsem včera šel krátce po poledni městem a přímo na chodníku se válel nějaký chlap. Natahoval se po klíčích a nemohl na ně dosáhnout. Přišel jsem blíž a ptal jsem se ho jestli je v pořádku. Co mu je. Odpověď z něho vypadla asi tak po deseti vteřinách zuřivého soustředení: "Ožral jsem se." Ten chlap nebyl schopný chodit, jen se tam tak válel. Tolik k tomu, že člověk pod vlivem alkoholu se může částečně kontrolovat :-)

vockoo - 23. února 2009 16:25
vockoo

tady jde o to, že tomu chlapovi to jen smrdělo... nevadilo mu, že bude zhulenej, ale smrdělo mu to, co z brka vychází za kouř, což je téměř totžné s cigaretama.
Tadá!

Oktavius - 23. února 2009 15:11
Oktavius

vockoo 22. února 2009 23:11
Počkej já marihuanu odsuzuji.. já mluvím o kouření jako takovém... ne o hulení marihuany...
Uvědom si, že tabák je nejnávykovější látka vůbec...
Je tolerováno a neovlivňuje shcopnost uvažovat či se rozhodovat... Avšak marihuana, to je něco úplně jiného. Na rozdíl od alkoholu, vyvolává schyzofrenní uvažování, což znamená, že člověk se nemůže kontrolovat... Pod vlivem alkoholu se člověk může kontrolovat, alespoň částečně. Navíc je předpokládatelný, ale zhulenýho neodhadneš. Tahle práce je o špatné protikuřácké reklamě...
<< I´m Cylon No. 1 >> Dum spiro, spero

vockoo - 22. února 2009 23:11
vockoo

Nemyslím si, že je ožrala a kuřák odsuzován jinak. Oba dva jsou považováni za zkrachovalce a k oboum se lidé chovají jinak, než k jiným. Pokud vás otravuje kuřák, seřvete ho, nebo s tím něco uděláte (co já vím). Stejně tak, jako kdyby k vám přišel ožrala a začal vás otravovat.

dva příklady (skutečné):
1.
Pařba, všichni sedí na vedle hospody na zahrádce, popíjí pivo a baví se. Většina lidí u určitého stolu už jsou víc jak v náladě a tři z nich dostanou nápad, že si ubalí trávu. Jakmile tak udělají, tak si jí zapálí a začnou hulit. TO však vadí jednomu sedícímu u stolu a tak řekne, ať s tím jdou někam dál. Nešli. Týpan tedy vstal a chytil toho, co trávu přinesl, za triko a hodil s ním pod stůl... chvíli na to začala rvačka a hulič skončil po pěti minutách na druhém chodníku s rozbitým čelem...

2.
Otec vlastnící hospodu zrovna zaskakuje za svého čisníka. Jeden host je již na mol a začne svou opilostí obtěžovat své okolí. Na to ho otec požádal, aby odešel. Ožrala začal dělat problémy a tak mu otec ven trochu pomohl. Ožrala skončil na chodníku s rozbitým nosem...

rozdíl? Ani moc ne...
Tadá!

Oktavius - 16. prosince 2008 07:37
Oktavius

*červenajíce se* Děkuji :-D
<< I´m Cylon No. 1 >> Dum spiro, spero

eranior - 15. prosince 2008 22:33
eranior

Oktavius 28. května 2008 14:28
Si borec :-D
Říkalo se, že vystoupil přímo z vln Severního moře a že jej zplodila jeho ledová, zuřivá nezměrnost a povalila mořem oplodněná utonulá žena. Říkalo se, že prišel z Pustin strachu, kde se zjevil jako plod něčích nečistých myšlenek, jiný než ostatní Stíny.

TheDave - 29. května 2008 22:42
TheDave

Jak milé...
http://www.novinky.cz/clanek/141142-nintendo-uvede-prvni-videohru-ktera-pomuze-lidem-prestat-kourit.html
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

Oktavius - 28. května 2008 14:28
Oktavius

Mimochodem, na svoji obhajobu, kouřím sice několik let, ale spadám do kategorie <10 denně. Kouřím pouze když musím. :-D
<< I´m Cylon No. 1 >> Dum spiro, spero

TheDave - 26. května 2008 18:55
TheDave

Ne. Ale tenhle víkend jsem v Praze, to máš kousek. A od těhle věcí máme poštu.
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

Oktavius - 26. května 2008 18:49
Oktavius

Neberte mi to já to chcu......
The Davee ty bydlíš v Plzni, že?
<< I´m Cylon No. 1 >> Dum spiro, spero

TheDave - 26. května 2008 18:41
TheDave

Oktávie, prostě nekuř na veřejnosti a pokud možno nekuř vůbec. Mohlo by ti to ublížit.
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

Amthauer - 26. května 2008 18:32
Amthauer

Oktavius 26. května 2008 18:24
Demokracie obsahuje presumpci neviny není analytický soud, čili to není podmíněné.
- What is a life devoid of strife?

Oktavius - 26. května 2008 18:24
Oktavius

No ale je to součástí demokracie.
<< I´m Cylon No. 1 >> Dum spiro, spero

TheDave - 26. května 2008 18:05
TheDave

Ne, to je presumpce neviny.
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

Oktavius - 26. května 2008 17:58
Oktavius

Demokracie, je ovšem i to že pokud mi nikdo neprokáže, že mu jsem mu svým kouřením na své zahradě ublížil, jsem netknutelný!! :-D
<< I´m Cylon No. 1 >> Dum spiro, spero

Amthauer - 26. května 2008 17:08
Amthauer

Ale, Oktavie, ty snad nechápeš, co to je demokracie. Demokracie znamená, že se něčeho vzdám, abych jiné mohl získat. Mám rád muziku, dobře, ale nemůžu si ji pustit na z 2 MW zesilovače na zahrádce, protože bych asi zabil sousedovic psa. Rád vypiju, dobře, ale nebudu pak sedat za volant. Atd. atd. atd. Stejně tak s tím kouřením - nikomu není nic do toho, proč to děláš, protože po tobě nikdo nechce, abys skončil kvůli sobě, ale kvůli ostatním.
- What is a life devoid of strife?

Vypisuje se 20 z celkem 61 příspěvků1 2 3 4 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)