3D Grafika (55 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

3D Grafika

Správci:Python, Zlatovous
Popis:Máte rádi 3D grafiku? Máte nějakou tvorbu? Tak neváhejte a vstupte! Společnými silami k lepším digitálním zítřkům.
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Máte čas i náladu pro projekt? Info na nastěnce.
Ano, mám čas i zájem.8
Ne, nemám čas a/nebo zájem.1
9 celkem
Nástěnka:
Zde je odkaz ne jednu z nejlepších stránek o "tři dé" grafice:Grafika.cz

Bude fajn začít něco nového. Uvidíme co řekne anketa. Zlatovous jistě rád dodá nějaké tutoriály, já sám dodám ty, o ktrých si myslím, že jsou zajimavé.


Jeden velmi dobrý modelovací. C4D.


Odkaz na článek o velmi zajímavém projektu několika studentů. Jakých se dočtete, já už si pamatuju jen jihlavu.

http://www.3dscena.cz/art/3dscena/blender-giants.html

Na téhle stránce se sice mnohem víc věnují specialitám (programy, pluginy, dynamika atp.) ale je na ni solidní množství užitečných poznatků.

3dsoftware

K anketě.
V minulé se o první místo podělil projekt a tutoriály. Takže se ptám, zda máte čas a zájem se do něčeho pustit. S velkou pravděpodobností tady nebude dost lidí, oplývajících obojím. Nicméně, kdo ví. V případě, že se nenajde dost dobrovolníků, nahraju sem tutoshe, co najdu. V opačném případě dojde k témuž, jen budou tematicky zaměřené na to, co bude třeba.

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1793 příspěvků|⇐ 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 ... 90 ⇒|

Sir.Gabriel - 2. prosince 2008 22:29
Sir.Gabriel

Ještě oheň a nějaký to kuřátko a je to idilka:-)
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

anuvin - 2. prosince 2008 21:11
anuvin

Hehe
http://147852.wz.cz/KRB.jpg
Why does humanity deserve to survive? Maybe you don't. - Sharon "Athena" Agathon

Buri the Great - 2. prosince 2008 18:19
Buri the Great

Sir.Gabriel 2. prosince 2008 18:15
Já bych ji možná udělal širší a nižší, něco ala Pátý element. Jinak výborná práce :)
http://napady.aragorn.cz

Sir.Gabriel - 2. prosince 2008 18:15
Sir.Gabriel

anuvin 2. prosince 2008 15:53
Mě se líbí tenhle styl lodí. Přeci jen ve vesmíru není tvar důležitý. A mě se líbí jednoduchost. Když vidíš velikou kupu věžiček a různejch výstupů budí to sice dojem obrovské lodi ale taky neohrabanosti. Narozdíl od dlouhého štíhlého trupu. Mě prostě tohle sedí, tohle jsem já:-)
A taky kdyby každej dělal lodě jako je na tom obrázku, nebyla by to nuda?:-)
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

anuvin - 2. prosince 2008 17:21
anuvin

hmm?
Why does humanity deserve to survive? Maybe you don't. - Sharon "Athena" Agathon

Urilis - 2. prosince 2008 17:17
Urilis

juu to je vostrost :)
Chytří lidé používají Google a nevolí komunisty

Urilis - 2. prosince 2008 16:56
Urilis

anuvin - 2. prosince 2008 16:55
OK....
Chytří lidé používají Google a nevolí komunisty

anuvin - 2. prosince 2008 16:55
anuvin

Urilis 2. prosince 2008 16:50
Dotoho tě nikdo nezasvětí...musíš sám.Stáhni si nějakej prográmek..freeware je blender..a nebo si nějakej ukradni..
www.freespy.estranky.cz
Na našich stránkách s kámošem někde v sekci programi grafika určitě najdeš odkaz na cinema 4D

No a pak už jenom zkoušej skoušej..mě nejvíc naučili tutoriály..

www.3dscena.cz
Why does humanity deserve to survive? Maybe you don't. - Sharon "Athena" Agathon

Urilis - 2. prosince 2008 16:50
Urilis

Hezkýý lidi mužu mít dotaz ?? ja kse tak na vás koukám je tu někod trpěliví kdo by mě mohl do tajemství 3D zasvětit :)
Chytří lidé používají Google a nevolí komunisty

anuvin - 2. prosince 2008 15:53
anuvin

Sir.Gabriel 2. prosince 2008 15:49
No tak kdybych se dotoho pustil já tak by mě to trvalo asi tak dva roky :D

Takovej divnej..taková kostka...zbytečně dlouhá...nevim prostě mi to tak přijde

něco jako
http://www.thescifiworld.net/img/wallpapers/stargate/mirko_stoedter/mirko10_1024x768.jpg

nebo popřípadě jako BSG
http://www.thescifiworld.net/img/wallpapers/stargate/mirko_stoedter/mirko10_1024x768.jpg

No nadruhou stranu asi jo :D
Why does humanity deserve to survive? Maybe you don't. - Sharon "Athena" Agathon

Sir.Gabriel - 2. prosince 2008 15:49
Sir.Gabriel

anuvin 2. prosince 2008 15:44
Tywoe žádný SG nebo SGA..tohle je 100% G-Design:-) A proč myslíš že by ze mě nemohl být konstruktér?? Co je na špatnýho na tvaru???

Na druhou stranu jsi to typickej ty:-) Rejpavej až do morku kostí co?:-))))
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

anuvin - 2. prosince 2008 15:44
anuvin

Sir.Gabriel 2. prosince 2008 08:25
Máš to dobrý, jediný co bych vytknul je ten tvar.Konstruktér by z tebe nebyl. Jestli je to z SG x SGA mohl ses víc držet předlohy..

Ale jinak...klobouk dolů...detaily perfektní..
Teď by ses mohl vrhnout na interiér ne ?

A udělat nějakej průlet lodí...
Why does humanity deserve to survive? Maybe you don't. - Sharon "Athena" Agathon

Sir.Gabriel - 2. prosince 2008 14:10
Sir.Gabriel

Zlatovous 2. prosince 2008 13:38
Po mámě mám arachnofobii:-) Ale jen když se mě dotkne:-) Jinak mi pavouci nevadí. Ale tenhle je hůůstej. Bude docela fuška to naanimovat ale bude to určitě vypadat skvěle:-)
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

Zlatovous - 2. prosince 2008 13:38
Zlatovous

Tak jo, když se dneska vyvádějí modely na promenádu... :-)

http://www.gside.ic.cz/Star%20Wars/scorpider_render_ps.jpg

Projížděl jsem pár animátorských portfólií a řekl jsem si, že když začít s animacemi, tak jedině něco pavoukovitého. Nakonec jsem si načrtl a vymodeloval tohle. Vše je narigováno, včetně chapadel (ty mi daly pořádně zabrat), šlo to docela pomásle. Animaci začnu dělat co nevidět, teď jsem to jen napozicoval aby to nebyl jen suchej model. Teď to není vidět, ale robot bude velkej asi jako hrníček na kafe :-)

Práce cca deset hodin (hlavě kvůli toho, že jsem nevěděl jak udělat tělo aby nějak vypadalo. Nakonec jsem se nechal inspirovat dinosaury), pozicování asi třičtvrtě hodiny. Prozatím žádné textury, jen dvě světla.

Doufám, že nikdo nemá strach z pavouků :-)

Sir.Gabriel - 2. prosince 2008 12:10
Sir.Gabriel

Zlatovous 2. prosince 2008 11:39
Tak jo:-) Až bude dotexturovaná, udělám nějakou testovací animaci a pošlu ti to:-)

Jinak Johanka je z 90 procent nariggovaná. Stáhnul jsem si šikovnej skript kterej pomáhá při rigování rukou a nohou. A v podstatě všech obtížných partií těla. Počítám tak dva bezesné večery a bude kompletní. A můžeme se hnout s filmem. Sice se původní termín nedodrží ale aspon něco.
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

Zlatovous - 2. prosince 2008 11:39
Zlatovous

Díky za ty plameny, dost mi to pomohlo :-) Experimentoval jsem tam s jinýma efektama, ale tohle jsem musel nějak přehlídnout...

Vidíš, tak mě napadá, že jak by ten Prometheus sestupoval do atmosféry, mohla by kolem něj proletět nějaká meteorologická družice nebo satelit nebo tak něco. Nebo to do něj rovnou napálit. Na štítu by se akorát objevil maličky plamínek :-) Ještě mě napadá, že bys ten přílet toho Promethea mohl udělat z pohledu té družice - kamera sleduje družici, oblítává kolem ní a najednou, šup, objeví se tahle flotila a kamera se začne oddalovat. V podhledu, to vždycky zabere.

Ale to je jen můj takový návrh, samozřejmě, nechci ti do toho nijak kecat :-)

Jo a poslední věc, kdyby si potřeboval nějaký extra renderovací výkon, klidně dej vědět, alespoň otestuju co ten novej komp dovede.

Sir.Gabriel - 2. prosince 2008 10:23
Sir.Gabriel

Zlatovous 2. prosince 2008 09:29
Textura tam přijde. To plánuju později.

K té velikosti. V reálném měřítku by ta loď měla asi 800m na délku. Uvažoval jsem o nějaké stíhačce, ale vznikne tam stejný problém jako u té lodi. Nikdo si nepředstaví její velikost. Proto jsem použil starý dobrý trik mistra Verneho. Na jeho ritinách byly vždycky lodě a podobné kolosy v perpektivě tak, že většinu obrázku zabírala příď, a dozadu se táhnul zbytek lodi. Dalo to Pocit majestátnosti a dramatičnosti obrázku.

K technice: komplet v 3d maxu. Modelování probíhalo základníma metodama BOX+Extrude=výsledek. Je to poslepované z různých součástí.
Ty motory tak opravdu měly být, ale dám na tvoji radu a pohraju si s něma.
Ty plameny jsou klasický Sphere gizmo a přiřazen efekt fire:-) Je to ten nejjednodušší způsob jak udělat plameny:-) Je to základní efekt maxka. Ve starších verzích se to jmenovalo Combusion efect a v novějších Fire Efect.

Final render: Do scény je přidané pozadí, je to jen enviromental map, textura z internetu. Hyperprostorová brána je jen kulatá placka s přidanou poloprůhlednou texturou GlowBug(tak se jmenuje) a ve videopostu Glow.

Všechny rendery jsou s Dreamscape osvětlením a rozpýleným světlem(ve vesmíru neexistuje ale vypadá to efektně:-))

Výsledek má asi 500 000 polygonů a jelikož jsem to dělal na notebooku je to konečná. Jeden render a hned max zabírá 88procent paměti. Musím to dostat do velkýho kompu ale na to teď nemám čas. Pak plánuju animaci. Bude to do toho filmečku. Amící se s rusama budou mydlit, pak pohled na vesmír a raketoplán. Z červí díry vyskočí tohle obklopené letkou smrtících stíhaček. Následuje typické "Hustone máme tu problém" Prometheus spustí palbu a smete všechno živé z povrchu země:-) Takovej happyend:-)

A na závěr děkuji za kritiku a pochvalu. Tyhle věci mi jdou. Když je to v mé hlavě, je to super. Když je to na papíře, čumím na to a ve výsledku stejně vyjde paskvil z mé hlavy:-)
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

Zlatovous - 2. prosince 2008 09:29
Zlatovous

Do háje, to je něco... Fakt dobrý, líbí se mi jak sis vyhrál s detaily (třeba ten radar je úplně vymazlený). Ale řesto, pár věcí:

1. ty motory jsou poněkud hranaté. Chápu, že to měl být nejspíše záměr, ale nepůsobí to zrovna dvakrát nejlíp. Doporučoval bych pár drobných extrude dovnitř (mezery mezi jednotlivými pláty) nebo třeba nějaké šrouby, panely... Možná by stačila i nějaká textura.

2. počítám, že ta loď by měla působit co nejmajestnátěji, co největším dojmem, že? Zrovna nedávno jsem prolízal jednu diskuzi o tom, co dělá obrovské lodě obrovskýma - tím, že dáš do scény nebo přímo na objekt věci, o jejichž velikostech má zhruba představu (třeba jak je v encyklopediích o dinosaurech vždy vedle siluety dinosaura i silueta člověka). Člověk se koukne na loď, řekne si ta je velká, pak tam někde spatří něco, co dobře zná a co je oproti lodi takhle prťavé a řekne si "To je ale obrovská mrcha." Zrovna v tvém případě by ti pomohlo dát tam nějaká okna, můstky, hangáry nebo to celé doplnit letkou stíhaček

3. tady je kritiky konec, teď budu mít jen všetečné otázky :-) Co jsi k tomu použil? Jen 3Ds Max nebo i něco jiného? Mám na mysli třeba ZBrush

4. jak jsi udělal ty plameny za lodí? Zrovna to taky řeším, ale vůbec nevím, jak na to. Trochu podrobněji, prosím :-)

5. K jakému účelu ta loď je? Animace nebo scéna?

To bude tak vše... Ještě jednou, je to fakt dobré, jde vidět, že sis s tím vyhrál. Keep it comin' :-)

Sir.Gabriel - 2. prosince 2008 08:25
Sir.Gabriel

Dámy a Pánové, představuji Prometheus 1, křižník Jeho Veličenstva. Můj nejnovější výtvor. Tajně jsem na něm pracoval skoro měsíc:-)http://gside.rajce.idnes.cz/Prometheus_1/
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

Sir.Gabriel - 29. listopadu 2008 06:21
Sir.Gabriel

Zlatovous 26. listopadu 2008 19:17
Na cokoliv jiného než člověk používám zásadně bones. má mnohem větší možnosti co se týče stavby těla. U Bipedu, i když můžeš nastavovat počty kostí, jsi pořád omezen tím základním tvarem.
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

Vypisuje se 20 z celkem 1793 příspěvků|⇐ 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 ... 90 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)