Aragornský kalendář (5 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Aragornský kalendář

Správci:Saltzhornia, Joh-ny, Scout
Popis:Každý nick si zaslouží vlastní svátek. Pojďte a slavte.
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:
Zobrazit/Skrýt kalendář



Červen/ Jún:
apophisův měsíc bohů

1.- Den správců místnosti
3.- pook
5.- Ronald
6.- Anatole
10.- Liraine
11.- agarwaen
13.- Raistlin Majere
21.- Mystique
22.- Midonala
23.- Máhanaxar
24.- Logduš
25.- Miar
26.- Liwien
27.- Den pavouků
28.- Buri the Great
29.- 00100 a morgil
30.- Vildův den

Červenec/ Júl:
KaSP1ho měsíc hobitů

1.- Den Světla
2.- Den rodiny
4.- Den pekelného plamene
5.- Příchod dřevorubců
6.- Den pálení jilmů
7.- elister
9.- jilm - den povstání z popela
11.- Chlodva
12.- Aria
13.- Den rudých tváří
14.- samovrah
15.- Den Besipek
16.- Alfonzo
20.- Den RPG
25.- Ticho
26.- Walker
29.- Gwarg
31.- Den piva

Den hluku - pohyblivý vždy první středu v měsíci

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 419 příspěvků|⇐ 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 21 ⇒|

Taury - 8. prosince 2009 20:55
Taury

Konečně nějaká jiná rozprava než tak která sem nepatří.
Tyky .. blahoželám
Milovat znamená žít.

Alatrej - 8. prosince 2009 20:37
Alatrej

Proč Tykyslava šíleného a on má narozeniny dneska ten má ale štígro protože je má i ve skutečnosti a já mněl iu to štěstí mu potřást ploutví
Keci keci kecičky mám už stoho botičky :)

Scout - 8. prosince 2009 20:30
Scout

Žjůůů ... den Tykyslava Šíleného. ConGrat.
Člověk je bohatý pouze svými přáteli.

MARK - 8. prosince 2009 20:28
MARK

Vše nej Tyky
*Nejasné klikyháky.*

Alatrej - 8. prosince 2009 20:22
Alatrej

Scout 8. prosince 2009 20:18
Nevím jestli jsi Pedant ,ale vím že to po sobě nečtu.
Keci keci kecičky mám už stoho botičky :)

Scout - 8. prosince 2009 20:18
Scout

Možná jsem pedant ... ale není té Češťyni poněkud hrůzno, Alatreji ? Čteš to po sobě vůbec ?
Člověk je bohatý pouze svými přáteli.

Alatrej - 8. prosince 2009 20:15
Alatrej

Klaghler O´Pilley 8. prosince 2009 20:08
Stím souhlasím ale teď si řekl že Kosmas toho plno zamlčel a psal pro církev.Dalimil psal pro Češsttví proto si myslím že je mnohem lepší než Kosmas.Který to napsal z polityckých důvodů.
Keci keci kecičky mám už stoho botičky :)

Klaghler O´Pilley - 8. prosince 2009 20:08
Klaghler O´Pilley

Ono je to tak. My jim oběma víceméně věříme, přestože značná část jejich informací není ověřená. Navíc znovu opakuji, že pro středověkého člověka nemělo naše pojetí skutečnosti žádný význam, literatura umělecká nebyla oddělena od odborné a z žádných pramenů se moc nečerpalo - jeden kronikář čerpal od druhého (většina kronik začínala potopou světa), čerpali z legend a pověstí, což stačilo. Dalimil taky píše o tom, jak Praotec Čech a jeho družina nesli na ramenou své "dědky", jak Libuše posílala za Přemyslem svého koně atd. Kosmas tyto jednotlivé části alespoň oddělil.
Navíc člověk vnímal jako skutečné trošku jiné věci než my dnes - zázraky a pověsti byly pro něj skutečnost. Takže posuzovat historickou spolehlivost středověké kroniky je vždycky problém. Další věc, která hrála roli, bylo poslání kroniky: Kosmas psal, aby podpořil právo Přemyslovců vládnout Čechám a aby upevnil pozici církve (například úplně zamlčuje existenci Velké Moravy a staroslověnské liturgie, přestože člověk jeho vzdělání o ní musel vědět, když poslední slovanští mniši byli vyhnáni až na konci 11. stol.); Dalimil psal, aby upevnil pocit češství, především u šlechty (proto se v kronice objevují i erbovní pověsti).
Je potřeba pochopit, že oni nepsali ze svého pohledu "kecy", přestože se to z dnešního pohledu tak jeví. Oni zapisovali skutečnost své doby a tak je potřeba všechny staré kroniky vnímat. Byť jejich skutečnost je od té naší zcela odlišná.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Alatrej - 7. prosince 2009 20:19
Alatrej

elister 7. prosince 2009 18:25
Já četl ve škole jen ukázku takže nevím.Tak dalekop jsem se o to nezaimal.ale je pravda že u Kosmase sem částečně spal.Poslouchal jsem jedním uchem.Dalimil je příjemnější na poslech ale o podkladech nic nevím.o tom sme si nepovídali
Keci keci kecičky mám už stoho botičky :)

elister - 7. prosince 2009 18:25
elister

Alatrej 7. prosince 2009 17:11
To je celkem vzato ověřené. Teda aspoň myslím že na školách by se úplné kecy učit neměly a to, že Dalimil dodržoval historické reálie poněkud "relativně" nám třeba zmiňovali.

Nehledě na to, Kosmas měl svou kroniku rozdělenou podle toho jak moc věrohodné byly informace které použil jako podklad pro tu či onu kapitolu (nepletu se, že ne, už je to dost dávno co jsem se mu věnoval). Dalimil "obšlehl" (to je trochu nadsazené, kosmase a přidal tam ještě více svých fantazií.
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Alatrej - 7. prosince 2009 17:11
Alatrej

Klaghler O´Pilley 7. prosince 2009 16:44
Jak můžeš říct že to co psal dalimil nebyla pravda.To je ověřený a nebo je to tvoje hipotéza????
Keci keci kecičky mám už stoho botičky :)

Klaghler O´Pilley - 7. prosince 2009 16:44
Klaghler O´Pilley

Alatrej 7. prosince 2009 10:01
Právě naopak, Dalimil si vymýšlel pravděpodobně ještě mnohem víc než Kosmas, předvším upravoval skutečnost proti Němcům a Polákům, ale to je fuk. Ono je z dnešního pohledu strašně těžké pochopit způsob středověkého myšlení, které neoddělovalo náboženství - všechno to byl jeden život a jeden fakt. Kosmas přesně psal věci, které se skutečně staly z pohledu člověka 12. století - včetně zázraků, proroctví a bájného vprávění starců. Protože pro něj to byla všechno čirá pravda.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Máhanaxar - 7. prosince 2009 15:44
Máhanaxar

Ehmm...
Čtvrtina měsíce bude úspěšně za námi.

Mohl by někdo s oprávněním k úpravám nastavit kalendář na prosinec ?
;-)

Díky za ostatní uživatele a přeji hezké dny.

Alatrej - 7. prosince 2009 10:01
Alatrej

Klaghler O´Pilley 6. prosince 2009 19:50
Ne myslím styl psaní.Já se neumím latinsky ani podívat.Kosmas to píše to zajmavě ale kromně staročeštiny která mně zas tak nevadí.Tak do toho moc dává náboženství což mně dost vadí.Já vim že Kosmas byl kněz a chápu proč to tak psal ale, zase Dalimil to mněl celí zveršovaný.A zdálo se mi že to píše doopravdy jak to bylo že spíš to píše náhledem na společnost.Takže to zní líp pro mně.A tím že kosas to píše nábožensky a já bjsem Ateista.Proto pro mně je bližší Dalimil.Ale jestli je někdo věřící tak nic proti němu!
Keci keci kecičky mám už stoho botičky :)

elister - 6. prosince 2009 20:04
elister

Klaghler O´Pilley 6. prosince 2009 19:50
Ale no tak ty pedante :P, Alatrej měl určitě na mysli styl psaní.

Jinak se ale kloník k tvému názoru, že Dalamil se čte hůř než Kosmas.
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Klaghler O´Pilley - 6. prosince 2009 19:50
Klaghler O´Pilley

Alatrej 4. prosince 2009 14:20
Písma? V knihovně se dá půjčit normální přepracované vydání tištěné běžnou latinkou a dokonce i moderní češtinou. Ty ses to pokoušel číst v nějakém starším písmu? Mně se zase nelíbí Dalimil.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Alatrej - 4. prosince 2009 14:20
Alatrej

Klaghler O´Pilley 3. prosince 2009 06:15
kosmase jsme mněli jen úrivek a jeho styl písma mi nevyhovopval ale zato styl Dalimilovy kroniky mi byl příjemnější
Keci keci kecičky mám už stoho botičky :)

Klaghler O´Pilley - 3. prosince 2009 06:15
Klaghler O´Pilley

elister 2. prosince 2009 15:05
Souhlas. Mně se dobře četl i Kosmas.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

MARK - 2. prosince 2009 15:15
MARK

vše nej
*Nejasné klikyháky.*

elister - 2. prosince 2009 15:05
elister

Klaghler O´Pilley 2. prosince 2009 07:34
Tak zrovna tu jsem četl. uznávám né celou ale bylo to v pohodě.

S ní srovnáváno jsou renesanční autoři hotové peklo. Božskou komedii jsem dočetl silou vůle (a to mluvím jen o peklu, představa, že bych měl pokračovat očistcem nebo dokonce nebem, které jsou údajně ještě nudnější mě dosti děsí :D )
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Vypisuje se 20 z celkem 419 příspěvků|⇐ 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 ... 21 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)