Články (41 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Články

Správci:Systém, Amthauer, hater, Nefrete, Yakaman
Popis:Diskuze, kde se mohou řešit problémy článků, ať už obecné, nebo konkrétní. Nápady na to, jak přitáhnout do této sekce nové lidi, jak ji vylepšit, zviditelnit ...
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
toto je systémová (oficiální) diskuze
Nástěnka:

Své texty si zálohujte, pokud Váš článek nebude schválen, bude současně vymazán z naší databáze.


Co můžete posílat do Článků?

Toto je prostor pro prezentaci Vašich beletristických či úvahových prací, které se alespoň okrajově dotýkají fantasy, sci-fi, hororu, historie, tajemna, absurdna či detektivky. Není-li již téma fantastické, nechť je fantaskní alespoň kompozice. Přijímáme povídky, básně, úvahy a postavy. Plánujete-li zpracovávat seriál nebo román po částech, nejprve uvažte, jak dlouho to skutečně vydržíte psát, budou-li se jednotlivé díly někam ubírat a vyvíjet (přinášet něco nového) a teprve odpovíte-li si kladně, zřetelně označený první díl (např. "1/12" nebo "I. díl") zašlete.


Co bude přijato a co ne?

Prosíme Vás, abyste si po sobě své dílo nejprve přečetli a rozvážili, má-li smysl jej posílat. Při prvním přečtení rovněž sami odhalíte většinu chyb a podstatně tím ulehčíte nám práci a sobě čekání na vyjití. Ani nezkoušejte posílat dílo cizí (epigonské však můžete). Vaše práce bude dále posouzena dle kvantitativních a kvalitativních hodnot. Co se prvého týče, přijímáme jen práce určitého rozsahu, v případě prózy tedy stanovuji dolní hranici na 400 slov a horní na 4000 slov. V případě poezie je 6 veršů minimum a 60 maximum, výjimku může tvořit hajku, bude-li ovšem dostatečně kvalitní, aby obstálo samo o sobě jako jediný článek. Nadpis a anotaci začněte velkým písmem, dodržte interpunkci a diakritiku. Vyvarujte se příliš rychle sesmolených a odfláklých počinů, provokací a přílišného chybování.


Za jak dlouho to vyjde?

Obvykle bude dílo vydáno do čtrnácti dnů, pouze ve výjimečných případech se může vydání zpozdit - přišlo-li by jich moc, příliš dlouhých nebo měli-li by redaktoři osobní starosti, které by jim nedovolovaly dost rychle vydávat. Chcete-li proces vydání Vašeho díla urychlit, můžete pro to udělat několik věcí: Vyškrtat zbytečné pasáže, posílat jen to lepší z tvorby, psát bez zbytečného chybování či si koupit bonus. Máte-li dojem, že není třeba Vaše díla kontrolovat, protože pravopis dostatečně (pozor, nemyslím na čtyřku) ovládáte, stačí se ozvat, proklepneme si Vás na základě některého z Vašich textů a uznáme-li, že kontrolu nepotřebujete, budete vycházet automaticky, respektive po zběžném přečtení.


Jak to je spisovně?


Nejste si zcela jisti kodifikací češtiny? Prohlédněte si následující desatero, jež by mohlo najít užitku nejen v rámci článků, ale třeba také na Rozcestí.

  1. Věta začíná velkým písmenem.
    Končí jedním z těchto způsobů: . ! ? …
    Král pozvedl svou válečnou sekeru.
  2. ! a ? užíváme vždy po jednom kousku.
    "Zhyň!" vykřikl král mocným hlasem.
  3. Za znaménky . , ! ? ; následuje vždy mezera. Nikdy není před nimi!
    Král, zvedaje svou sekeru, zařval. Nepřátelé poděšeně ustoupili.
  4. Ptáme-li se "koho", užíváme nebo mne.
    Ptáme-li se "komu", pak mně či mi.
    Ptáme-li se "o kom", užíváme mně.
    "Podej mně tu sekeru a následuj mne!" řekl mi král.
  5. Ptáme-li se "koho", píšeme ji (tu), ve všech ostatních případech (té).
    Sotva jsem ji spatřil, utíkal jsem naproti.
  6. Velké písmeno dáváme ustáleným názvům místním či osobním
    Také příslušníkům národnosti, ale ne ideologie.
    Ne přídavným jménům či příslovcím od toho odvozeným.
    Vysvětlil jsem tomu Rusovi česky, že nejsem muslim.
  7. Ypsilon píšeme po h ch k r d t n a ve vyjmenovaných slovech.
    Slova přejatá jsou výjimkou, předpona dys je ale někdy s tvrdým.
    Pilné víly vily plynule vínky a vlci zavile vyli.
  8. Měkké i přísluší v podstatných jménech mužským životným.
    Střední rod má v množném čísle koncovku -a.
    Koncovka podmětu a přísudku si většinou odpovídá (shoda).
    Děvčata sbírala chmel a otcové měli z toho radost.
  9. Podmět a přísudek jsou v každé větě; podmět smí být nevyjádřen.
    Věta bez přísudku je větným ekvivalentem.
    Přísudek může být i jmenný, se sponou být i bez ní.
    "Zhyňte!" křičí král a je [král] přitom hrozivý.
  10. V souvětí má každá věta jeden přísudek.
    Od druhé je oddělena čárkou či spojkou.
    Král statečně bojoval, aniž by se ohlížel na vlastní zranění.

Kdo si je stále nejistý, na internetu existuje tato fajnová stránka.

Jak se zobrazuje text psaný v článcích?

Každý enter se přepíše na html značku <br>. Jinak fungují veškeré html značky, tedy pokud chci tučné písmo, uzavřu jej mezi značky <strong>tučně</strong>, pokud chci kurzívou, uzavřu text mezi značky <em>kurzívou</em>.

Ideálně by měly být odstavce (anglicky paragraph) uzavřené mezi značkami <p>odstavec</p> a pak lze manipulovat s odstavci globálně. Tedy když bych na začátek dokumentu přidal <style>p{text-indent:15px}</style> bude odsazení prvního řádku odstavce 15 pixelů. V případě použití odstavců je však vhodné smazat entery (ve vstupu na aragornu), aby nevznikaly moc velké mezery. Nadpisy kapitol by měly být značeny jako <h4>nadpis 4</h4> (anglicky heading).

Vše se dá vyzkoušet velice snadno - vytvořením textového dokumentu (txt), do kterého text vložíme a uložíme jej jako .html pak jej můžeme prohlížet v internetovém prohlížeči jako kterýkoli jiný html dokument na webu. Na Aragornu navíc funguje převedení Enterů (nových řádků) na značku <br>.
Více o html například na Yuhůových stránkách. (Vyvarujte se ale, prosím, HTML tagů, pokud to jen bude možné. Stejně vám většinu z nich vymažu a jenom mi tím přidáváte práci. pozn. redaktora povídek)



Zvláštní diskuze na téma Poezie zde »
Zvláštní diskuze na téma Předměty zde »

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 ... 79 ⇒|

hater - 28. června 2010 22:13
hater

kucik 28. června 2010 12:32
jo, jak říká Yakaman, chtěli bychom to řešit, ale potřebujeme si ujasnit jak. A omlouvám se také, má reakce byla trošku přehnaná v důsledku jiné zprávy od někoho jiného :-)

uvidíme jestli se nějak dohodneme a něco se skutečně změní, zatím to vypadá tak, že většinou souhlasíme s tím, že by to chtělo nějak vymyslet, aby se lidé v článcích lépe orientovali, ale neshodneme se v tom, jak toho dosáhnout.

Yakaman - 28. června 2010 19:12
Yakaman

kucik 28. června 2010 12:32
Neboj, my o tom sáhodlouze rokujeme. Zatím jsme se ničeho nedobrali, takže budeme rokovat dál.

kucik - 28. června 2010 12:32
kucik

hater 25. června 2010 21:33
Uznávám, že jsem to s tím rejpáním asi přehnal. Za to se omlouvám. Nebylo cílem obviňovat adminy, že toho dělají málo. To si rozhodně nemyslím. Jen mi přišlo líto, že tu padlo pár docela zajímavých nápadů bez jakékoliv odezvy. Asi jsem čekal něco jako ,,budeme se tím zabývat/předáme dál/zamítá se z důvodu". OK, vybral jsem je tedy z diskuze, sepsal a poslal dál. To je asi tak vše, co mám čas a chuť řešit. Víc do toho tedy vrtat nebudu.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

hater - 26. června 2010 16:24
hater

Moon.rider 26. června 2010 00:38
Napiš, budu rád :-)

Moon.rider - 26. června 2010 00:38
Moon.rider

hater 25. června 2010 21:33
tak, a teď to napíšeme pod všechny tvé články, řekl bych články všech redaktorů, ale ostatní jich tam moc nemaji:D
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

hater - 25. června 2010 21:33
hater

kucik 25. června 2010 14:19
Nejen admini tvoří tento web. Myslím si, že by bylo mnohem konstruktivnější věnovat tolik úsilí hodnocení článků jako věnuješ této diskuzi :-)

Diskuze je fajn, pokud někam vede. To, že obviňuješ nás adminy, že se o to tady dost nestaráme - máš pravdu :-) každý to děláme ve volném čase a ze své vlastní vůle. Děláme to protože nás to baví a chceme to dělat. Musím však říct, že mně nebaví bavit se s někým, kdo pořád mrčí, že nic nedělám nebo že mám ještě udělat to a nebo ono. Pokud nám toužíš předvést, jak se to má správně dělat, tak klidně do toho, rádi si to poslechneme (přečteme). Klidně články komentuj podle svých časových a jiných možností. Klidně napiš, že ten a ten článek by jsi neschválil, proto a proto. Máš volnou ruku :)

Nefrete - 25. června 2010 14:44
Nefrete

Opičák 25. června 2010 14:43
Tohle sis možná mohl nechat pro sebe.
Odpusť jim, neboť nevědí, co činí.

Opičák - 25. června 2010 14:43
Opičák

*Směje se pod vousy*
Další úpěšný pokus o flame!

Nefrete - 25. června 2010 14:38
Nefrete

kucik 25. června 2010 14:19
Nesouhlasím s tebou a jelikož bych se jen opakovala, nebudu se k tomu znovu vyjadřovat.
Odpusť jim, neboť nevědí, co činí.

Astinas - 25. června 2010 14:35
Astinas

kucik 25. června 2010 14:19

Ještě že jde jenom o tvůj dojem.

Já se stavím k Torrovu názoru.
c'est la vie...

kucik - 25. června 2010 14:19
kucik

Torreador 25. června 2010 13:28

Pokud administruji třeba nějaký server, tak je mým zájmem a mou starostí, aby si získal své uživatele (v tomto případě čtenáře). Ikdyž samotní autoři samozřejmě budou mít zájem, aby byly jejich články čtené, je to především problém administrátora, který musí mít prostředky na to, aby přilákal uživatele.

Pokud nejsem schopný pro svůj projekt přilákat uživatele, tak to není chyba ani uživatelů, ani přispěvatelů (protože je právě mým úkolem sehnat kvalitní přispěvatele). Mohu se ptát jen sám sebe, kde jsem udělal chybu, protože já jsem rozhodoval o strategii, jak získám uživatele.

Tedy IMO není problémem autora, že článek není zajímavý pro čtenáře. Jestli bude, nebo nebude čtenáře zajímat musí posoudit admin.

Ale stručněji to vlastně už napsal Amthauer. Opět se vracíme k tomu, co už se jednou probíralo. Bez vyjádření autority, která řekne, kterým směrem chce, aby se tato část serveru ubírala to nemá příliš smysl řešit.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Nefrete - 25. června 2010 13:57
Nefrete

Nazir 25. června 2010 13:42
Netuším, jak se to dělá, ale předpokládám, že ty to hravě zvládneš.:)
Odpusť jim, neboť nevědí, co činí.

Nazir - 25. června 2010 13:42
Nazir

Nefrete 25. června 2010 13:39
Děkuji. To je inspirativní :)
Oko za oko... a svět bude slepý.

Amthauer - 25. června 2010 13:39
Amthauer

Většinou jsou dvě možnosti:

1) Jedná se o literární web, ten má většinou stálou základnu čtenářů, kterou mnohdy z větší části tvoří autoři sami. A ano, tam je záležitostí adminů a správců dělat web atraktivní, shánět dobré autory, pouštět jen zajímavé povídky, propagovat apod.

2) Jedná se o tzv. "úschovnu", tj. někdo něco napíše a byl by rád, aby si to jeho (nejen, ale zejména virtuální) kamarádi mohli přečíst - proto to tam pošle a redaktor si dá akorát pozor na chyby, popř. vyfiltruje ty nejhorší odpady, aby to krom těch kamarádů bylo i popř. čitelné ostatními. Pak je spíš autorovou záležitostí, kolika lidem dá odkaz apod.

Tady by asi stálo za to se rozhodnout, k jakému konceptu směřovat, zatím mám pocit, že to je spíš 2), s tím, že v povídkách je situace asi nejlepší, co na Aragu pamatuji a poezie, no, to je prostě Annoxovo dílo... :)
- What is a life devoid of strife?

Nefrete - 25. června 2010 13:39
Nefrete

Nazir 25. června 2010 13:29
Ano, možné to asi je.
Viz: http://www.aragorn.cz/clanky/rrang-hor-ostra-tlapa/
Odpusť jim, neboť nevědí, co činí.

Nazir - 25. června 2010 13:29
Nazir

Dotaz mimo.
Rozhraní pro přidávání článků umožňuje html. Pokud jsem to správně pochopil. Je tedy možné přidávat do povídek obrázky?
Oko za oko... a svět bude slepý.

Astinas - 25. června 2010 13:29
Astinas

Torreador 25. června 2010 13:28

Bože jak nerad to říkám, ale máš pravdu.
c'est la vie...

Torreador - 25. června 2010 13:28
Torreador

kucik 25. června 2010 13:23
No pardon, tohle se mi zdá trochu jako pitomost...

To už rovnou po nich můžete chtít předčítání pohádek na dobrou noc, ne?

A propo... není problémem admina, že článek není zajimavý pro čtenáře... to je problémem autora.
Id agas, ut sis felix, non ut videaris.

kucik - 25. června 2010 13:23
kucik

Torreador 25. června 2010 13:02
... ale je snad jejich starostí i nahánět lidi do rubriky, aby četli a hodnotili?

Myslím si, že v konečném důsledku je. Protože je i starostí adminů, aby byly články pro čtenáře zajímavé. To už se ovšem točíme v kruzích. Toto se probíralo sotva pár stran zpět.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Torreador - 25. června 2010 13:02
Torreador

Opičák 25. června 2010 12:07

Erhm... tak s tím něco udělej... admini přes články se starají o to, aby prošli "přijimacím řízením" a následně, aby spatřili světlo světa...

... ale je snad jejich starostí i nahánět lidi do rubriky, aby četli a hodnotili?

Možná se pláče na špatném hrobě.
Id agas, ut sis felix, non ut videaris.

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 39 40 41 42 43 44 45 ... 79 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)