Články (60 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Články

Správci:Systém, Amthauer, hater, Nefrete, Yakaman
Popis:Diskuze, kde se mohou řešit problémy článků, ať už obecné, nebo konkrétní. Nápady na to, jak přitáhnout do této sekce nové lidi, jak ji vylepšit, zviditelnit ...
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
toto je systémová (oficiální) diskuze
Nástěnka:

Své texty si zálohujte, pokud Váš článek nebude schválen, bude současně vymazán z naší databáze.


Co můžete posílat do Článků?

Toto je prostor pro prezentaci Vašich beletristických či úvahových prací, které se alespoň okrajově dotýkají fantasy, sci-fi, hororu, historie, tajemna, absurdna či detektivky. Není-li již téma fantastické, nechť je fantaskní alespoň kompozice. Přijímáme povídky, básně, úvahy a postavy. Plánujete-li zpracovávat seriál nebo román po částech, nejprve uvažte, jak dlouho to skutečně vydržíte psát, budou-li se jednotlivé díly někam ubírat a vyvíjet (přinášet něco nového) a teprve odpovíte-li si kladně, zřetelně označený první díl (např. "1/12" nebo "I. díl") zašlete.


Co bude přijato a co ne?

Prosíme Vás, abyste si po sobě své dílo nejprve přečetli a rozvážili, má-li smysl jej posílat. Při prvním přečtení rovněž sami odhalíte většinu chyb a podstatně tím ulehčíte nám práci a sobě čekání na vyjití. Ani nezkoušejte posílat dílo cizí (epigonské však můžete). Vaše práce bude dále posouzena dle kvantitativních a kvalitativních hodnot. Co se prvého týče, přijímáme jen práce určitého rozsahu, v případě prózy tedy stanovuji dolní hranici na 400 slov a horní na 4000 slov. V případě poezie je 6 veršů minimum a 60 maximum, výjimku může tvořit hajku, bude-li ovšem dostatečně kvalitní, aby obstálo samo o sobě jako jediný článek. Nadpis a anotaci začněte velkým písmem, dodržte interpunkci a diakritiku. Vyvarujte se příliš rychle sesmolených a odfláklých počinů, provokací a přílišného chybování.


Za jak dlouho to vyjde?

Obvykle bude dílo vydáno do čtrnácti dnů, pouze ve výjimečných případech se může vydání zpozdit - přišlo-li by jich moc, příliš dlouhých nebo měli-li by redaktoři osobní starosti, které by jim nedovolovaly dost rychle vydávat. Chcete-li proces vydání Vašeho díla urychlit, můžete pro to udělat několik věcí: Vyškrtat zbytečné pasáže, posílat jen to lepší z tvorby, psát bez zbytečného chybování či si koupit bonus. Máte-li dojem, že není třeba Vaše díla kontrolovat, protože pravopis dostatečně (pozor, nemyslím na čtyřku) ovládáte, stačí se ozvat, proklepneme si Vás na základě některého z Vašich textů a uznáme-li, že kontrolu nepotřebujete, budete vycházet automaticky, respektive po zběžném přečtení.


Jak to je spisovně?


Nejste si zcela jisti kodifikací češtiny? Prohlédněte si následující desatero, jež by mohlo najít užitku nejen v rámci článků, ale třeba také na Rozcestí.

  1. Věta začíná velkým písmenem.
    Končí jedním z těchto způsobů: . ! ? …
    Král pozvedl svou válečnou sekeru.
  2. ! a ? užíváme vždy po jednom kousku.
    "Zhyň!" vykřikl král mocným hlasem.
  3. Za znaménky . , ! ? ; následuje vždy mezera. Nikdy není před nimi!
    Král, zvedaje svou sekeru, zařval. Nepřátelé poděšeně ustoupili.
  4. Ptáme-li se "koho", užíváme nebo mne.
    Ptáme-li se "komu", pak mně či mi.
    Ptáme-li se "o kom", užíváme mně.
    "Podej mně tu sekeru a následuj mne!" řekl mi král.
  5. Ptáme-li se "koho", píšeme ji (tu), ve všech ostatních případech (té).
    Sotva jsem ji spatřil, utíkal jsem naproti.
  6. Velké písmeno dáváme ustáleným názvům místním či osobním
    Také příslušníkům národnosti, ale ne ideologie.
    Ne přídavným jménům či příslovcím od toho odvozeným.
    Vysvětlil jsem tomu Rusovi česky, že nejsem muslim.
  7. Ypsilon píšeme po h ch k r d t n a ve vyjmenovaných slovech.
    Slova přejatá jsou výjimkou, předpona dys je ale někdy s tvrdým.
    Pilné víly vily plynule vínky a vlci zavile vyli.
  8. Měkké i přísluší v podstatných jménech mužským životným.
    Střední rod má v množném čísle koncovku -a.
    Koncovka podmětu a přísudku si většinou odpovídá (shoda).
    Děvčata sbírala chmel a otcové měli z toho radost.
  9. Podmět a přísudek jsou v každé větě; podmět smí být nevyjádřen.
    Věta bez přísudku je větným ekvivalentem.
    Přísudek může být i jmenný, se sponou být i bez ní.
    "Zhyňte!" křičí král a je [král] přitom hrozivý.
  10. V souvětí má každá věta jeden přísudek.
    Od druhé je oddělena čárkou či spojkou.
    Král statečně bojoval, aniž by se ohlížel na vlastní zranění.

Kdo si je stále nejistý, na internetu existuje tato fajnová stránka.

Jak se zobrazuje text psaný v článcích?

Každý enter se přepíše na html značku <br>. Jinak fungují veškeré html značky, tedy pokud chci tučné písmo, uzavřu jej mezi značky <strong>tučně</strong>, pokud chci kurzívou, uzavřu text mezi značky <em>kurzívou</em>.

Ideálně by měly být odstavce (anglicky paragraph) uzavřené mezi značkami <p>odstavec</p> a pak lze manipulovat s odstavci globálně. Tedy když bych na začátek dokumentu přidal <style>p{text-indent:15px}</style> bude odsazení prvního řádku odstavce 15 pixelů. V případě použití odstavců je však vhodné smazat entery (ve vstupu na aragornu), aby nevznikaly moc velké mezery. Nadpisy kapitol by měly být značeny jako <h4>nadpis 4</h4> (anglicky heading).

Vše se dá vyzkoušet velice snadno - vytvořením textového dokumentu (txt), do kterého text vložíme a uložíme jej jako .html pak jej můžeme prohlížet v internetovém prohlížeči jako kterýkoli jiný html dokument na webu. Na Aragornu navíc funguje převedení Enterů (nových řádků) na značku <br>.
Více o html například na Yuhůových stránkách. (Vyvarujte se ale, prosím, HTML tagů, pokud to jen bude možné. Stejně vám většinu z nich vymažu a jenom mi tím přidáváte práci. pozn. redaktora povídek)



Zvláštní diskuze na téma Poezie zde »
Zvláštní diskuze na téma Předměty zde »

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 ... 79 ⇒|

Nefrete - 16. dubna 2010 21:34
Nefrete

hater 16. dubna 2010 21:01
Přiznám se, že tomu bodování příliš nerozumím. Vím, že jsou to jen čísla, ale pokud by se mých výjimečně získaných mínus sedm (což je další otazník) počítalo do celkového součtu, neznamená to, že jsem zcela mimo hru?

Neměl bys tolik znevažovat svá slova, buď je vážně myslíš anebo ne a v tom případě by možná ani neměla být řečena.
Bavila jsem se snad ještě v tom smyslu, že to byla zajímavá a ne zrovna všední činnost, určitě jsem se ale ve skrytu mysli autorovi zle nepochechtávala, jaký je to břídil. Na to jsem stále ještě příliš malý člověk.

Jinak já osobně jsem připravena na hlasování.
Odpusť jim, neboť nevědí, co činí.

hater - 16. dubna 2010 21:08
hater

Yakaman 16. dubna 2010 10:18
anketa ještě nezačala, klidně napiš svůj komentář k dané povídce také :-) zajímalo by mně co tam napíšeš.

hater - 16. dubna 2010 21:01
hater

Voju 16. dubna 2010 15:51
Podle mého názoru jsi se příliš snažil. Myslím si, že by ti to třeba šlo v pohodě, ale tvým cílem bylo poslat kritiku, která bude co nejlepší. Stačilo poslat kritiku, která by měla za cíl pomoci autorovi s článkem :-)

Assassins 16. dubna 2010 16:53
Hlasování bude tady, začne jakmile skončí diskuze, respektive všichni řeknou to co mají na srdci. Samozřejmě nebudu čekat věčně.

Assassins 16. dubna 2010 13:28
To bereš jakože jsem to definitivně rozhodl. Nic takové, moje názory jsou velmi subjektivní a nemusí znamenat, že bude zvolen kandidát, kterého jsem označil. Kritéria pro hodnocení kandidátů, které jsem zvolil v elaborátoru mi přijdou dost hloupé :-) ale něco jsem vybral.

kucik 16. dubna 2010 10:47
samozřejmě máš pravdu, vyšší skóre má sherridon. Omlouvám se. Kromě toho ještě druhá početní chyba - špatně jsem sečetl body Nefrete (ten pozorný byl Yakaman, díky). Omlouvám se ještě jednou.

Nefrete 16. dubna 2010 08:27
Jo, pošlu ti ten dokument, co jsem začal sepisovat jako odpověď na tvou kritiku. Má slova samozřejmě neber nijak vážně. Jako redaktor na aragornu by jsi jistě byla velmi dobrá, všimneš si mnohem více detailů než já :-) a většinu Tvé kritiky jsem si zcela zasloužil.
Nemyslím si, že jsi se bavila na účet admina, ale dost to tak vypadá. Je to názor a nemyslím to ve zlém :-) vím, že jsi se tou kritikou bavila a já jsem se také bavil tím, že jsem jí pak mohl přečíst. Jsem hrdý, že se mi nakonec podařilo "přežít" a můj článek by prošel :-)

Assassins - 16. dubna 2010 16:53
Assassins

Zjaví sa tu hlasovanie?
I´ll Chuck you!

apophis - 16. dubna 2010 16:52
apophis

no, já začínám mít docela jasno :-)

Hatere, díky za vyčerpávající zdroj informací, celkovou práci a komunikaci. Kolik dní až týdnů jsi strávil jen čtením poštolky a e-mailů... raději ani nechci vědět :-)
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Voju - 16. dubna 2010 15:51
Voju

Ikdyž.. mám jednu prosbu hatere...
mohl by jsi mi prosím nějak konkrétněji vytknout co jsem radil chaoticky ? .. sám to v tom nevidím a přečtení kritik od jiných kandidátů mi nepomohlo ...
díky ;)

// případná reakce až v neděli, jedu babče zrejt fotbalový pole aby mohla sázet brambory ;)

Moon.rider - 16. dubna 2010 14:02
Moon.rider

Voju 16. dubna 2010 14:00
jestli chceš, každý týden ti pošlu takovýto článek taky:P
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

Voju - 16. dubna 2010 14:00
Voju

Tak... já děkuji za možnost zahrát si na redaktora, děkuji za kritiku.. a ať zvítězí ten nejlepší ;)

Moon.rider - 16. dubna 2010 13:29
Moon.rider

Assassins 16. dubna 2010 13:28
hehehe
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

Assassins - 16. dubna 2010 13:28
Assassins

V pravopise som bol najhorší... Čakal som to:).
I´ll Chuck you!

Moon.rider - 16. dubna 2010 13:18
Moon.rider

nefunguje mi písmeno A tak mě kdyžtak omluvte
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

Moon.rider - 16. dubna 2010 13:18
Moon.rider

Já vam do toho s dovolením trošku vstoupím.

Podivejte, nemůžete hodnotit redktora, pouze (ikdyž je to důležité kritérium)podle toho jakou má slovní zásobu a jak je zdatnej v korektuře článků

Nefrete..je vidět že jsi NIKDY žádný článek nikdy neposlala.
Protože kdyby ke mě někdo přistupoval, jko robot, jako mechanismus. Nebo naopak mi psl výmluvy jk nemá čas, nebo by mi dílo neuznal s komentářem "mnoho pravopisných chyb" (jak už se stalo).

Tak to je k zbláznění.

Podle mého skromného názoru, by se měl hodnotit přístup, čas (aby to prostě redaktor po mesici nezabalil) a apetit k liteltuře.

Nechápu, že celej ten rok, co tady píšeme na fóru se tu neobjevili někteří současní kandidáti nebo se tu objevují neznámé tváře které nepíšou ani recenze na aktuální články.

Jako nic ve zlém...svět neni jenom o aragornských článcích..a já věřím že někteří když toto přečtou to napraví.

ale myslim si že TOHLE co jsem napsal je taky důležité! Pro autor je DULEZITE se někde realizovat, publikovat a popovídat si o svém dílu....
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

Yakaman - 16. dubna 2010 12:15
Yakaman

kucik 16. dubna 2010 10:47

To není stížnost, to je fakt. Nejde mi o nějaké body, stejně si to musí každý přečíst, pokud se má zodpovědně rozhodnout. Jde o to, že bych (a nejen já! - takže to berte tak, že mluvím i za ostatní, kteří to nepochopili) možná i něco napsal.

A co se týče té dost slabé poznámky, zda si neuškodím - nepovažuji se za génia, bez nějž by se Aragornské články neobešly, prostě jsem nabídl své služby a schopnosti, aby byly ku pomoci zdedjším autorům. Pokud si jich nebudou žádat a přát, tak je prostě bude hodnotit někdo jiný, kdo jim bude vyhovovat, což bude v nejlepším pořádku.

kucik - 16. dubna 2010 10:47
kucik

hater 15. dubna 2010 22:37
Příliš jsem nepochopil, proč je mezi prvními třemi Gekomak se 17ti body namísto sherridon s 19ti. Jde o záměnu, nebo je výběr prvních tří na základě subjektivních pocitů?

Yakaman 16. dubna 2010 10:18
Byla prezentována prakticky stejně, jako samotný konkurz. Tak jako tak jsi byl hodnocený nejlépe, takže podobnými stížnostmi si můžeš spíš uškodit v druhé části - v hodnocení sprostým lidem.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Yakaman - 16. dubna 2010 10:18
Yakaman

Rád bych zde řekl, že nepovažuji za šťastné, jakým způsobem byla prezentována *bonusová soutěž o nejhezčí komentář*. Z Haterova příspěvku, pokud si ho přečtete níže, rozhodně nevyplývá, že by souvisela s konkurzem na redaktora. Taková věc by si zasloužila oficiální oznámení.

Nefrete - 16. dubna 2010 08:27
Nefrete

hater 15. dubna 2010 22:37
Ano, práce korektora dokáže být pěkně nevděčná; někdy už je to skutečně jen o určitém citu a preferencích, co ještě za důležité považovat a co už ne. Zdůraznila bych snad jen to, že se jednalo pouze o vzorovou práci, ve výsledném textu by nikdy k tak radikálnímu zásahu nedošlo (už proto, že by sám autor s tím nechtěl strávit tolik času). Rozhodně bych si ráda o případných malichernostech popovídala.:)
Text byl zaslán jako odosobněný a tak jsem tedy k němu i přistupovala: bez významnějších eufemismů, zaobalování a takových těch dalších hezkých slovíček, které se běžně přidávají, aby se (snad) autor neurazil.
Nicméně nic zásadně "lepšího" nabídnout nemohu a mám pro to své důvody. A rozhodně jsem proti spekulacím ohledně bavení se na účet admina. Toť můj pokus o stručné vyjádření.
Ne, asi to neumím.:)
Odpusť jim, neboť nevědí, co činí.

Assassins - 16. dubna 2010 07:47
Assassins

Koľko ľudí bede prijaných? Len malá neosobná otázka...
I´ll Chuck you!

Python - 16. dubna 2010 03:34
Python

Pohořet na pravopisu.....jdu si hodit mašli :D
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. I´ll Chuck you!

Moon.rider - 15. dubna 2010 23:11
Moon.rider

Prosimvás, tak sem postuju link na jistej komiks Maxe Cannona
jistě znáte jednu z hlvních postv Earla, spousta lidí si ho dává do avatarů a část komiksu pod post na foru

Tady sem našel pěknou sbírku
http://pardubice.bloguje.cz/tema-5-komiks.php

Zajímvé je, že komiks má výpovědní hodnotu ikdyž se obrázky téměř vůůbec nemění, mimika, gesta, prostě nic a přesto je to zábava.

Glosa připomínají J. Krause..

a je to dobré na takové to pobvení, odreagování...teda pro mě...posudte sami..

enjoy!
Ministerstvo zdravotnictví vrauje: Moon škodí vám, i lidem ve vašem okolí.

sherridon - 15. dubna 2010 22:43
sherridon

=D tak to je docela dobré
jen ještě jedna věc... vím, že "virazil" není vyjmenovaný slovo, ale my jsme se ještě učili ve vyjmenovanejch slovech vy- vý- jako předpony, tak tak jsem to myslela =)
*cink*

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 58 59 60 61 62 63 64 ... 79 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)