Články (66 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Články

Správci:Systém, Amthauer, hater, Nefrete, Yakaman
Popis:Diskuze, kde se mohou řešit problémy článků, ať už obecné, nebo konkrétní. Nápady na to, jak přitáhnout do této sekce nové lidi, jak ji vylepšit, zviditelnit ...
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
toto je systémová (oficiální) diskuze
Nástěnka:

Své texty si zálohujte, pokud Váš článek nebude schválen, bude současně vymazán z naší databáze.


Co můžete posílat do Článků?

Toto je prostor pro prezentaci Vašich beletristických či úvahových prací, které se alespoň okrajově dotýkají fantasy, sci-fi, hororu, historie, tajemna, absurdna či detektivky. Není-li již téma fantastické, nechť je fantaskní alespoň kompozice. Přijímáme povídky, básně, úvahy a postavy. Plánujete-li zpracovávat seriál nebo román po částech, nejprve uvažte, jak dlouho to skutečně vydržíte psát, budou-li se jednotlivé díly někam ubírat a vyvíjet (přinášet něco nového) a teprve odpovíte-li si kladně, zřetelně označený první díl (např. "1/12" nebo "I. díl") zašlete.


Co bude přijato a co ne?

Prosíme Vás, abyste si po sobě své dílo nejprve přečetli a rozvážili, má-li smysl jej posílat. Při prvním přečtení rovněž sami odhalíte většinu chyb a podstatně tím ulehčíte nám práci a sobě čekání na vyjití. Ani nezkoušejte posílat dílo cizí (epigonské však můžete). Vaše práce bude dále posouzena dle kvantitativních a kvalitativních hodnot. Co se prvého týče, přijímáme jen práce určitého rozsahu, v případě prózy tedy stanovuji dolní hranici na 400 slov a horní na 4000 slov. V případě poezie je 6 veršů minimum a 60 maximum, výjimku může tvořit hajku, bude-li ovšem dostatečně kvalitní, aby obstálo samo o sobě jako jediný článek. Nadpis a anotaci začněte velkým písmem, dodržte interpunkci a diakritiku. Vyvarujte se příliš rychle sesmolených a odfláklých počinů, provokací a přílišného chybování.


Za jak dlouho to vyjde?

Obvykle bude dílo vydáno do čtrnácti dnů, pouze ve výjimečných případech se může vydání zpozdit - přišlo-li by jich moc, příliš dlouhých nebo měli-li by redaktoři osobní starosti, které by jim nedovolovaly dost rychle vydávat. Chcete-li proces vydání Vašeho díla urychlit, můžete pro to udělat několik věcí: Vyškrtat zbytečné pasáže, posílat jen to lepší z tvorby, psát bez zbytečného chybování či si koupit bonus. Máte-li dojem, že není třeba Vaše díla kontrolovat, protože pravopis dostatečně (pozor, nemyslím na čtyřku) ovládáte, stačí se ozvat, proklepneme si Vás na základě některého z Vašich textů a uznáme-li, že kontrolu nepotřebujete, budete vycházet automaticky, respektive po zběžném přečtení.


Jak to je spisovně?


Nejste si zcela jisti kodifikací češtiny? Prohlédněte si následující desatero, jež by mohlo najít užitku nejen v rámci článků, ale třeba také na Rozcestí.

  1. Věta začíná velkým písmenem.
    Končí jedním z těchto způsobů: . ! ? …
    Král pozvedl svou válečnou sekeru.
  2. ! a ? užíváme vždy po jednom kousku.
    "Zhyň!" vykřikl král mocným hlasem.
  3. Za znaménky . , ! ? ; následuje vždy mezera. Nikdy není před nimi!
    Král, zvedaje svou sekeru, zařval. Nepřátelé poděšeně ustoupili.
  4. Ptáme-li se "koho", užíváme nebo mne.
    Ptáme-li se "komu", pak mně či mi.
    Ptáme-li se "o kom", užíváme mně.
    "Podej mně tu sekeru a následuj mne!" řekl mi král.
  5. Ptáme-li se "koho", píšeme ji (tu), ve všech ostatních případech (té).
    Sotva jsem ji spatřil, utíkal jsem naproti.
  6. Velké písmeno dáváme ustáleným názvům místním či osobním
    Také příslušníkům národnosti, ale ne ideologie.
    Ne přídavným jménům či příslovcím od toho odvozeným.
    Vysvětlil jsem tomu Rusovi česky, že nejsem muslim.
  7. Ypsilon píšeme po h ch k r d t n a ve vyjmenovaných slovech.
    Slova přejatá jsou výjimkou, předpona dys je ale někdy s tvrdým.
    Pilné víly vily plynule vínky a vlci zavile vyli.
  8. Měkké i přísluší v podstatných jménech mužským životným.
    Střední rod má v množném čísle koncovku -a.
    Koncovka podmětu a přísudku si většinou odpovídá (shoda).
    Děvčata sbírala chmel a otcové měli z toho radost.
  9. Podmět a přísudek jsou v každé větě; podmět smí být nevyjádřen.
    Věta bez přísudku je větným ekvivalentem.
    Přísudek může být i jmenný, se sponou být i bez ní.
    "Zhyňte!" křičí král a je [král] přitom hrozivý.
  10. V souvětí má každá věta jeden přísudek.
    Od druhé je oddělena čárkou či spojkou.
    Král statečně bojoval, aniž by se ohlížel na vlastní zranění.

Kdo si je stále nejistý, na internetu existuje tato fajnová stránka.

Jak se zobrazuje text psaný v článcích?

Každý enter se přepíše na html značku <br>. Jinak fungují veškeré html značky, tedy pokud chci tučné písmo, uzavřu jej mezi značky <strong>tučně</strong>, pokud chci kurzívou, uzavřu text mezi značky <em>kurzívou</em>.

Ideálně by měly být odstavce (anglicky paragraph) uzavřené mezi značkami <p>odstavec</p> a pak lze manipulovat s odstavci globálně. Tedy když bych na začátek dokumentu přidal <style>p{text-indent:15px}</style> bude odsazení prvního řádku odstavce 15 pixelů. V případě použití odstavců je však vhodné smazat entery (ve vstupu na aragornu), aby nevznikaly moc velké mezery. Nadpisy kapitol by měly být značeny jako <h4>nadpis 4</h4> (anglicky heading).

Vše se dá vyzkoušet velice snadno - vytvořením textového dokumentu (txt), do kterého text vložíme a uložíme jej jako .html pak jej můžeme prohlížet v internetovém prohlížeči jako kterýkoli jiný html dokument na webu. Na Aragornu navíc funguje převedení Enterů (nových řádků) na značku <br>.
Více o html například na Yuhůových stránkách. (Vyvarujte se ale, prosím, HTML tagů, pokud to jen bude možné. Stejně vám většinu z nich vymažu a jenom mi tím přidáváte práci. pozn. redaktora povídek)



Zvláštní diskuze na téma Poezie zde »
Zvláštní diskuze na téma Předměty zde »

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 64 65 66 67 68 69 70 ... 79 ⇒|

Amthauer - 16. srpna 2009 10:48
Amthauer

Klaghler O´Pilley 16. srpna 2009 09:38
Hlavně ty anotace připojuješ od doby, co jsem absolutně nepochopil úplně normální rozmístění teček ve tvé básni. :D
- What is a life devoid of strife?

Klaghler O´Pilley - 16. srpna 2009 10:04
Klaghler O´Pilley

Což mi připomnělo, že jsem měl doma už delší dobu báseň na odeslání, tak jsem ji odeslal. Interpunkce je v ní čistě podle intonačního a rytmického hlediska: na čárce pauza, na tečce klesnout hlasem.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Klaghler O´Pilley - 16. srpna 2009 09:38
Klaghler O´Pilley

Já osobně jsem pro to, zveřejnit cokoli, co respektuje určitá pravidla češtiny, především pravopis. Já osobně to dělám tak, že když napíšu něco, kde interpunkci nebo velká písmena používám jinak, než přikazují pravidla, napíšu to sem.
Co se týče nekomunikujících autorů, nebavit se s nima. Pokud autor není schopný nebo ochotný přečíst si dílo ještě jednou a porovnat to s poznámkami editora, tak mu na díle nejspíš nezáleží a není tudíž nikterak nutné ho publikovat.
Definovat co je a co není poezie je dnes dost těžké, proto bych za poezii klidně považoval cokoli, co splňuje předepsanou délku.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Annox - 14. srpna 2009 15:02
Annox

Zrušil jsem Moonovy Ban... ale ať si vidí do huby...
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

hater - 14. srpna 2009 09:03
hater

hater 14. srpna 2009 08:05
lidi na reagovali různě:
1. Někdo prostě neodpověděl ani po té co jsem mu napsal poštolkou, jak to teda bude
2. Někdo to zkusil vrátit v původním stavu
3. Někdo to zkusil vrátit v původním stavu, ale ještě navíc fikaně smazal komentář, co jsem mu tam napsal
4. Mno a s někým se i dalo diskutovat :-)
5. Pak byli články, které se daly přímo zveřejnit

Většinou když jsem napsal, že si myslím, že by článek zasloužil kompletní přepracování, tak to skončilo možností číslo jedna :-)
Když jsem navrhl, aby autor zkusil ještě jednou zvážit formulaci některých částí, tak to také skončilo možností číslo jedna

hater - 14. srpna 2009 08:05
hater

Amthauer 13. srpna 2009 22:54
V podstatě jediné měřítko, které jsem poslední dobou aplikoval bylo, jestli je autor ochoten komunikovat a opravovat chyby. Tj. když mu napíšu, že se mi nelíbí, že má ve slově pelyněk měkké i a že je to vyjmenované slovo, tak že navrhuji to opravit, tak když mi odpoví, že to je v pořádku, že to chtěl napsat s měkkým i, tak ok, klidně to pošlu dál s měkkým i.

Valná většina autorů však nebyla ochotná vůbec odpovědět, takže potom byl problém vůbec něco publikovat. Ale na druhou stranu se sem tam něco našlo a většinou jsem byl s publikovaným dílem spokojen.

Annox - 13. srpna 2009 23:21
Annox

kucik 13. srpna 2009 23:12
Ode dneška jsi můj mluvčí v oblasti Poezie :-D

*Jinou oblast stejně neovládám :-D
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

Amthauer - 13. srpna 2009 23:17
Amthauer

kucik 13. srpna 2009 23:12
Dnes na chatu jsem to dával a hned rušil. ;)
- What is a life devoid of strife?

kucik - 13. srpna 2009 23:12
kucik

Amthauer 13. srpna 2009 22:54

Ban podle me nebyl na miste. Divim se ale, ze zrovna Ty neco takovyho napises se svejma banama za kazdou malichernost (viz dnesek na chatu). Nicmene asi mam naprosto jina meritka a zpusoby, kdy a jak davam uzivateli ban, nez panuji na aragornu, takze na me neberte takovy ohled.

Ano, beletrie je kratoucka, ale porad by to melo byt dilo a vizitka autorova, nikoliv redaktora a autor, ne radaktor by ho mel psat a opravovat.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Annox - 13. srpna 2009 23:01
Annox

hater 13. srpna 2009 22:48
Ano, až vychladnu měl jsem to v plánu...
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

Annox - 13. srpna 2009 23:00
Annox

Amthauer 13. srpna 2009 22:12
Nasral mě... a naváží se do mě v každé druhé diskuzi. Takže proto Ban... až vychladnu, tak mu ho zruším...

A ano, soudnost mám :)
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

Amthauer - 13. srpna 2009 22:54
Amthauer

No, jinak, možná by mohl každý napsat, co je pro něj *hvězdičkové dílo, tj. takové, které je na spodní hranici stavu "ještě pustit k vydání"... Můžete třeba opříkladovat nebo říct, co by mělo splňovat...
- What is a life devoid of strife?

hater - 13. srpna 2009 22:48
hater

Amthauer 13. srpna 2009 14:16
Ano, máš pravdu, nebaví mně pořád řešit to samé pořád dokola a proto je někdy lepší mlčet. Přestože můj názor jistě znáš, tak ho zopakuji :-)

Jsem pro schválení téměř čehokoli, pokud bude autor ochoten spolupracovat na redakci článku. Tj. redaktor řekne co je špatně, ale na článek nesahá. Autor rozhoduje o tom, jestli svůj článek upraví podle návrhu redaktora a nebo ne. A redaktor zase rozhoduje, jestli článek plný chyb přijme a nebo odmítne.

V tom také stojím za Annoxem, který odmítá opravovat text plný chyb :-) chyby by si měl opravit autor.

Ano, taky mně to nebaví pořád dokolečka vracet autorům text se stejnou hláškou: "Pusť si automatickou korekturu ve wordu a až to opravíš, pošli to zpět." Ale přesně o tom práce redaktora je. Ano, tady na Aragornu ji děláme zadarmo a dočkáme se pouze kritiky, ale také je možné se na to vykašlat a prostě to nedělat :-)

Takže můj názor na věc je, že články by měly procházet procesem redakce. A neznamená to, že se nemůže objevit článek, který dostane jednu hvězdičku.

Annox 13. srpna 2009 16:47
Můžu se zeptat za co ten ban je? Za to, že tě naštval? Nemyslíš, že to je trochu malicherný důvod? Mno tak až vychladneš, tak mu ho prosímtě zruš.

Amthauer - 13. srpna 2009 22:12
Amthauer

Děláte si prdel? Za co dostal ban? Vždyť slušně vyjádřil názor a vy ho umíte akorát poslat do prdele, protože nemá styl vaší úrovně? To jsme se tedy ukázali.
- What is a life devoid of strife?

Amthauer - 13. srpna 2009 22:10
Amthauer

Setřete jej, ale neodpoví nikdo. Moone, beletrie je označí pro jakoukoliv uměleckou (tj. "krásnou") literaturu vůbec. S dělením nesouhlasím, to je zbytečné a tuto úlohu by měla zastat anotace. Máchu jedni odsuzovali, druzí zase zbožňovali, to ano, ale nenašel se nikdo takový, kdo by řekl, že to není poezie. Tady by nemělo jít o to, aby Annox vybral podle vkusu, co mu nesedne a to smazal, ale aby rozpoznal, co se dá ještě považovat za smysluplnou poezii, která by se mohla alespoň pár lidem - k tomu člověk potřebuje krom vkusu také trochu soudnosti a myslím, že tu on má (doufám :D).

Co se týče toho, že Annox odmítá "opravovat 50 % textu", tak to promiň, poezie je tak kraťučká, že to máš, ani kafe nestihneš vypít a to ještě řada hrubek uteče. Rytmus od tebe opravovat samozřejmě nikdo neočekává.
- What is a life devoid of strife?

Annox - 13. srpna 2009 18:58
Annox

Todrias Falco 13. srpna 2009 17:53
:-D
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

Todrias Falco - 13. srpna 2009 17:53
Todrias Falco

:D Parádně vymyšlený. Namísto toho aby jste se s ním hádali o ničem, vyřešilo se to vskutku grandiózně. :D
What is better - to be born good, or to overcome your evil nature through great effort?

Annox - 13. srpna 2009 16:48
Annox

apophis 13. srpna 2009 16:47
Ich Liebe Apo :-* :-D
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

Annox - 13. srpna 2009 16:47
Annox

Moon.rider 13. srpna 2009 16:44

Ban.
Konec... teď jsi mě nasral... užij si ho... měsíc.
Moderní realista uznává pouze pesimistický optimismus.

apophis - 13. srpna 2009 16:47
apophis

Moon.rider 13. srpna 2009 16:44
už jen proto, že admini NEJSOU vizitkou serveru. uživatelé a jejich díla ano a admini se snaží to všechno držet u kvalitních kousků.

Annox dělá svou práci dobře. Zadarmo!
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Vypisuje se 20 z celkem 1569 příspěvků|⇐ 1 ... 64 65 66 67 68 69 70 ... 79 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)