Literatura, Filmy a Kultura vůbec (10 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Literatura, Filmy a Kultura vůbec

Správci:elister
Popis:Tak všeobecně, když to nesedí jinam hoďte to sem, např.: ňákou dobrou knížku nebo film
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Která kniha je podle vás nejlepší?
Malinkatý kretén.4
Harry Potter.2
Deset malých černoušků.1
Safírové oči.1
8 celkem
Nástěnka:
1.

Jestli máte zájem a umíte psát povídky tak mrkněte sem www.piste-povidky.cz

2.

Knihy:

Jméno knihy:
Malinkatý Kretén

autor:Zdena Frýbová

Popis
Humoristický román, v němž dva skotští teriéři Andrýsek a Ronánek přesvědčují dámu středního věku, že i po rozvodu může být život báječný a vzrušující. Vypravěčka románu Ela hned v úvodu knihy šokuje svého manžela, když jeho návrh na rozvod přijme s bohorovným klidem a okamžitě si začne plánovat život podle svého. Nečekané maléry, průšvihy a katastrofy, které život přináší, se líbí především Ronánkovi, který si díky své imunitě vůči jakékoliv výchově vysloužil přezdívku Malinkatý kretén. Jeho reakce na různé rodinné a společenské události jsou tak svérázné, že se často poštěká nejen se svým bráchou Andrýskem, ale i s Elou. Nejpůsobivější nadsázka celého románu tkví v tom, že se Ela umí se svými psy sice dohovořit, to však neznamená, že se s nimi shodne. Rozmanité příhody této trojice i dalších postav spojuje typický vypravěčský humor Zdeny Frýbové, který si již tolikrát získal srdce čtenářů.

Jméno knihy:
Deset malých černoušků

Autor:Agatha Chrystie

Popis:

Klasické dílo první dámy detektivního žánru. V neúprosném rytmu známého popěvku o deseti malých černoušcích ubývá hostů v luxusním sídle na ostrově, bouří odříznutém od světa. Jakási ďábelská síla žene podle předem připraveného plánu jednoho po druhém do záhuby, až nezbude žádný. Kam však zmizel vrah?

Jméno knihy:
Harry Potter

Autor:J.K. Rowlingová

(myslím tím Harryho jako celkově knihy ale napišu tu jen jednu)

Popis:
První knížka o brýlatém hrdinovi, ovládajícím kouzla, většinu z nás doslova ohromila. Celý svět začal bláznit, vyráběly se předměty s tématikou Harryho Pottera.... - vypukla nemoc, nazývající se potterománie. A Joanne Kathleen Rowlingová, do té doby chudá, rozvedená matka, začala bohatnout.

Harry, osiřelý chlapec, vyrůstající se svými nepříjemnými příbuznými, zažije největší šok svého života, když mu obr Hagrid oznámí, že je čaroděj. I přes odpor strýce Vernona, tety Petunie a bratránka Duddleyho, začíná studovat čáry a kouzla v nejlepší kouzelnické škole těch dob - Bradavicích. Získává dva nejlepší přátele na život a na smrt - Rona Weasleyho a Hermionu Grangerovou. Spolu s nimi se pak učí základy kouzel. Ti společně zjistí, že ve škole je ukryt Kámen mudrců, díky němuž se člověk stává nesmrtelným. Na konci knihy se utká s Voldemortem (nejhorším černokněžníkem všech dob, jenž zabil jeho rodiče a kterého Harry oslabil, když se pokoušel zabít i jeho), jehož duši má v sobě profesor Quirell, pomatený učitel obrany proti černé magii. Voldemort však Quirella nechá zemřít a sám se opět ztratí, bezmocný... Harry tedy úspěšně dokončuje první ročník Bradavické školy čar a kouzel.

Jméno knihy:
Safírové oči

Autor:Josef Němec

Popis:Amanda, Pipi a Jack Newmanovi jsou sourozenci, kteří žijí na statku po svých údajně zesnulých rodičích. Jednoho dne se však všechno změní, sestry i bratr začínají vídat podivné přízraky různobarevných očí. Od své babičky se dozvídají, že rodiče jsou naživu, ale že je vězní nejmocnější pán zla - lord Mackley. Babička jim vysvětlí, že mohou vládnout zapovězenou magickou mocí. Tu jim pak společně se zaklínačem navrátí obřadem, při kterém sourozenci získají kameny moci, jež chrání obdařené lidi proti přízrakům. Sourozenci se vydávají do zemí, v nichž mají naplnit dávno vyřčené proroctví… Podaří se jim to? Zachrání své rodiče a shledají se s nimi?

zdroj:www.knizniweb.cz

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 315 příspěvků|⇐ 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 16 ⇒|

elister - 25. června 2007 14:39
elister

Grom 25. června 2007 14:05
promin ale myslim ze klaghler se umi rozhoden obhajit sam a rozhoden min sproste nez ty, Debil je ten kdo rika o jine "debil".. tak uz to byva.. je samozrejnme pravda ze se tu ma resit tak nejak vseobecne ale khlagler si z nas delal sranbdu, coz mu nijak nevycitam protoze srandu naurovni a je nesporne ze nas doopravdy oba dostal..

Mely se tu resit prevazne knizky filmy a pod, i kdyz nijak mi nevadi kdyz tu budete resit kulturu...
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Grom - 25. června 2007 14:05
Grom

Deirdre 25. června 2007 09:24
Ano popisek jsi špatně pochopila a proto ti odpouštíme, že jsi debil.

elister 25. června 2007 13:09
Jestliže jsi tady chtěl řešit jen knihy a urážet lidi, kteří to maj v hlavě srovnaný jako Klaghler tak jsi si do popisku neměl dávat Tak všeobecně, když to nesedi jinam hodte to sem, např.: ňákou dobrou knizku nebo film!!!
Neodsuzujte masturbaci! Je to SEX s tím, koho máte nejraději.

elister - 25. června 2007 13:09
elister

Deirdre 25. června 2007 09:24
Heh, to by se to resit melo samozrejme, ale klaghler se nudi a musi si dokazovat jak nas je schopen dostat tak kdyz ho poslem pryc tak se problemu nezbavime, jen zho hodime na nejakeho jineho chudaka a casem se nam vrati... knizky bychom resit meli
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Klaghler O´Pilley - 25. června 2007 09:52
Klaghler O´Pilley

elister 24. června 2007 22:28
Deirdre 25. června 2007 09:24
A stejně jsem vás dostal oba! CHA CHÁ!!!
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Deirdre - 25. června 2007 09:24
Deirdre

Njn zjevně jsem debil, protože já si naivně myslela že se tady bude bavit o literatuře, filmech a podobně a nebudou se tu řešit voloviny. Takže v tom případě se omlouvám za to, že jaksik jsem pochopila špatně popisek této diskuse
Ruka se nijak neliší od toho co vytváří. (James O´Baar - Vrána)

elister - 24. června 2007 22:28
elister

Klaghler O´Pilley 24. června 2007 21:48
Jezis ty me taky umis dostat, samozrejme mas z tohoto hlediska pravdu, myslell jsem samozrejme "POTENCIONALNE"
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Klaghler O´Pilley - 24. června 2007 21:48
Klaghler O´Pilley

elister 24. června 2007 21:17
Ne, ty jsi psal SKUTEČNĚ o POTENCIÁLNÍ situaci. Kdybys psal potenciálně, tak to tu není.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

elister - 24. června 2007 21:17
elister

Klaghler O´Pilley 24. června 2007 21:01
Ok, mas pravdu, muzem to tu klidne resit ale neni co resit protoze jsem psal POTENCIONALNE
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Klaghler O´Pilley - 24. června 2007 21:01
Klaghler O´Pilley

Deirdre 24. června 2007 20:58
Přečti si název diskuze - kultura obecně je jev společenský a projevy kultury jsou úzce svázány se stavem společnosti.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Deirdre - 24. června 2007 20:58
Deirdre

Tak si zařidte diskusi o SPOLECNOSTI a neplette to do knížek himl
Ruka se nijak neliší od toho co vytváří. (James O´Baar - Vrána)

elister - 24. června 2007 20:38
elister

Klaghler O´Pilley 24. června 2007 20:31
omlouvam se ale vsude jsem psal POTENCIONALNE!!!!
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Klaghler O´Pilley - 24. června 2007 20:32
Klaghler O´Pilley

A navíc je to Literatura, filmy a kultura vůbec - a kultura se společností úzce souvisí. A jsem nechutnej demagog a vím to o sobě.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Klaghler O´Pilley - 24. června 2007 20:31
Klaghler O´Pilley

elister 24. června 2007 20:29
Deirdre 24. června 2007 20:28
Vždyť se tu jen bavíme o tom, jakou strašlivou společnost elister musí vytrpět kvůli knížkám...
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

elister - 24. června 2007 20:30
elister

Klaghler O´Pilley 24. června 2007 20:28
Deirdre 24. června 2007 20:28

Deirdre ma pravdu ;) to maznu
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

anansi - 24. června 2007 15:16
anansi

já dělím věci na ty, co se mi líbí a ty co se mi nelíbí. jestli je to nový nebo starý, jestli se o tom učí ve škole nebo ne, neřeším.
zrozen ke snění..

větvička - 23. června 2007 18:17
větvička

Klaghler O´Pilley 23. června 2007 09:22
proc si kazdy vybavi babicku ? a proc vetsina lidi sahne v obchode do regalu pro jogobelu ? je to v podvedomi... babicka se proste nejvic omlyva...
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

TheDave - 23. června 2007 13:24
TheDave

A v tom se shodneme, tak se nehádej :-)
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

Klaghler O´Pilley - 23. června 2007 13:12
Klaghler O´Pilley

TheDave 23. června 2007 12:38
Hele syndrom vyhoření je prostě riziko povolání a může se to stát každýmu. Jak učiteli tak skladníkovi ve šroubárně, tak řidiči autobusu. Akorát u učitele je to víc vidět a hrozí to u něj mnohem víc kvůli tlaku na psychiku. Další věc je fakt, že každý člověk stárne a ztrácí schopnost přijímat nové věci - knížky, muziku, filmy, způsob oblékání...
Jak říkám z každého člověka se postupem času může stát zpruzený nadávač na současný stav světa, jen když se to stane učiteli, má to mnohem horší následky než když se to stane někomu jinému.
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

TheDave - 23. června 2007 12:38
TheDave

Klaghler O´Pilley 23. června 2007 09:22
Nemyslím, že bych byť jen naznačil, že učitel(ka) češtiny = odmítač čehokoliv odlehčenějšího, zase si nedomýšlej. Třeba kámoška, která učí dějepis a občanku Vládce strachu zhltala, naopak třeba na Den Trifidů se nechytla...je to individuální, samozřejmě. Ale věc je v tom, že po určité době většinu lidí tohle povolání sežere, začnou sami věřit věcem, které učí, a když se budou několik let koukat na to, jak mladí blbečci zívají nad klasikou, začnou si říkat, že to, co čtou oni, bude asi o dost jednodušší...primitivnější...a nakonec do toho zabředne tak, že z něj bude prastarý učitel prosazující Babičku, kterou sám nedočetl, ale ví, že obecně se považuje za velmi podstatné dílo, tak co, sakra.
"Každej si holt dělá tu anarchii po svým." - Charlie

Klaghler O´Pilley - 23. června 2007 09:22
Klaghler O´Pilley

TheDave 20. června 2007 19:41
Myslím, že to nemusí být pravidlem. Nejsou všichni češtináři prdlí. Myslím tím, že to, že je někdo češtinář, ještě neznamená, že už z té pozice nemá rád "neškolní" literaturu.

Grom 20. června 2007 20:42
Ano, v práci k ničemu. A v životě?

větvička 20. června 2007 20:33
Budu s tebou nesouhlasit (příští rok končím studium učitelství angličtiny a čaštiny pro střední školy). Literatura má smysl. Má podobný smysl jako tys přisoudil dějepisu. Ovšem to člověk skutečně musí číst a nepřistupovat k tomu jako k pitomé povinnosti. Další smysl to může mít pro lidi, kteří chcou sami psát - můžou se inspirovat popř. zjistit, co už tu bylo, aby se nestali epigony.
Jako paradox vnímám, že když se řekne čeština, každý si vybaví Babičku. Proč, proboha? Já osobně ji považuju za sračku, která ovšem ve své době sehrála svou významnou roli, a proto by měla být aspoň zmíněna. Ale já sám jsem jí nedočetl, proto to nehodlám a priori vyžadovat ani od svých studentů.
V literatuře jde hodně o přístup. Já vím, že komu se ve škole něco líbí, je v kolektivu brán za blba, ale co třeba někdy zkusit překonat pózu a třeba tajně si něco, o čem se učíte, přečíst. Z devatenáctého století toho českého moc vyloženě dobrýho není snad kromě Erbena, ale už na přelomu století je toho spousta.

Ale to je fuk od příštího roku budu v kategorii "pablb odmítající fantasy jako brak" a už s tím nic nenadělám. Asi bych se měl i odhlásit z Aragu, ne?
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Vypisuje se 20 z celkem 315 příspěvků|⇐ 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 16 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)