Náboženství (22 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Náboženství

Správci:Flipy, Eugenio, samovrah
Popis:Ateismus, Terorismus. prostě víra celku i jednotlivce
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Kdybyste byli stvořitelem, Spokojili by ste se s kulatým světem, nebo by jste zvolili něco originálnějšího?
Koule mi stačí.6
Kašlu na mainstream, Zvolím alternativní formu. (uveďte jakou)1
7 celkem
Nástěnka:
Víra. Věřit jde v kdeco, například v to že o vánocích můžete vidět zlaté prasátko nebo že santa létá na mnotociklu. ale vezměte si boha. Mnoho lidí věří že existuje, mnoho lidí věří v to že není. spojuje je jedno. krom společných zálib. Víra.

Proto je tady ta diskuze. Zastaňte se svého názoru, podělte se o své myšlenky.

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1886 příspěvků|⇐ 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 95 ⇒|

Python - 15. března 2009 17:24
Python

Nailin 15. března 2009 11:58
Podle mě, co nosí člověk na sobě je naprosto irelevantní. Satanista může naprosto v klidu chodit oblečený celý v bílem zatímco křestanský vůdce by si klidně mohl vzít....no, cokoli. S vírou to nemá nic společného, akorat, že nekdy dávno se lidi rozhodli, že to, jak vypadají je strašně moc důležité. A tak dnes nosí na krku křížky nebo pentagramy, chodí v černém nebo v batiku a a nosí dlouhe vlasy nebo kohouty.

Babin Úd 15. března 2009 15:03
Většinou můj názor nikoho nezajíma, což je mi uplně jedno. Ale myslím si, že tebou zmíněné individuum mělo se satanismem společného tak maximálně neskrotnou touhu po naplnění ega. Víc však nic, čímž se řadí spíš mezi totální dementy, tzn většinu tohohle podivného světa.
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. I´ll Chuck you!

Nailin - 15. března 2009 17:08
Nailin

Babin Úd 15. března 2009 15:03
Ne, to opravdu ne... ale ten kluk mi prostě nepřišel jako "věřící" satanista :P
Zapomenout co bude příště / a neváhat a znovu jít / ve stínu léta přes strniště / a bosé srdce nezradit

Babin Úd - 15. března 2009 15:03
Babin Úd

Nailin 15. března 2009 11:58
Takže věřící není člověk který něčemu věří, chápu-li tě dobře? Je to člověk který věří něčemu, čemu věří i někdo další?
Paranoia is a very comforting state of mind. If you think they're out to get you, it means you think you matter. - Ciaphas Cain: Hero of the Imperium

Nailin - 15. března 2009 11:58
Nailin

Babin Úd 14. března 2009 22:15
Věřící člověk hledá i přináležení k něčemu většímu, než je on sám.
To, co ty popisuješ, má s vírou společné tak maximálně nošení symbolu k tomu odkazujícího. Pochybuji, že ten člověk je "věřícím" v pravém slova smyslu (neomezeno na křesťanství). Jeho počínání je prostě jen výrazem toho, že chce být speciální a vydělit se z davu. Hodně lidí trpí tím, že je jen pouhou součástí masy, anonymní, bez vyššího smyslu. Lidé se snaží vymanit ze své malichernosti zase jen malicherností...
Zapomenout co bude příště / a neváhat a znovu jít / ve stínu léta přes strniště / a bosé srdce nezradit

Babin Úd - 14. března 2009 22:15
Babin Úd

Nailin 13. března 2009 13:06
Nu, třeba minulý táden ve čtvrtek jsem viděl ehm, člověka mužského pohlaví(říci muže, nebo chlapa by bylo potupné pro všechny muže a chlapy, ale na chlapce už byl moc starý) od jehož narození uplynulo zhruba 22 let, jež se velice pravděpodobně(dle bižuterie, ozdob na zápěstí a oblečení) považoval za satanistu a za zdatného pokuřování levných cigaret, pití coca-coly(je dobře satansky černá...:-)) a velmi vytříbených teatrálních grimas a posunků vykládal tarotové karty jež si v zásadě neprohlížel a spíš ho zajímalo, prohlíží-li si někdo jeho. O patnáct minut později jsem ho potkal cestou na autobusové nádraží jak "žongluje" a "útočí" berlou pro invalidy na neviditelné protívníky, či potažmo oběti, při průchjodu kolem městkého úřadu za hlasitého ticha ukazuje paroháče do oken, a ve chvíly kdy sejde z hlavní třídy do uličky kde je sám "žonglování" okamžitě nechá.
Výsledek studie?
-Věřil, že je zajímavý.
Tak asi toliko z mích zkušeností o víře, nezajímá-li opět někoho jaký mám vztah(před opravou této věty jsme napsal vstak, což mě docela pobavilo, vzhledem k tomu, že to mělo blízko ke slovu vztek. Podvědomí asi pracuje i při psaní.) ke katolické církvi...)
Paranoia is a very comforting state of mind. If you think they're out to get you, it means you think you matter. - Ciaphas Cain: Hero of the Imperium

Nailin - 13. března 2009 17:19
Nailin

kucik 13. března 2009 15:41
Neříkám, že přibývají drasticky :) Každopádně ale přibývají. A nějaká kapka je poslední. To je ale spíše sci-fi úvaha, pravda :D

Vývoj společnosti je mystérium samo o sobě. Moc proměnných, řekla bych.
V tomhle ohledu mě docela zaujal Bauman a jeho pojetí tekuté modernity.

Každopádně to už jsme trochu jinde než u náboženství :)
Zapomenout co bude příště / a neváhat a znovu jít / ve stínu léta přes strniště / a bosé srdce nezradit

kucik - 13. března 2009 15:41
kucik

Souhlasim, že složitost zákonů stoupá, což je asi normální jev u vyvíjející se společnosti. Nicméně si nemyslím, že by tyto zákony v dnešní době přibývaly nějak drasticky.

Kellera bych radši nerozebíral, podle mě je to extrémista a tenhle názor mi přijde silně ovlivněnej Francouzkou garniturou. Stojí to za zamyšlení, ale...

Na druhou stranu pokud porovnáš třeba Brity a Čechy, zjistíš docela velkej rozdíl právě v těch nepsanejch zákonech společnosti. Možná by bylo zajímavý, kam to může zajít, ale já docela věřim (:D) že i na tohle platí jakési samoregulační chování davu.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Nailin - 13. března 2009 14:28
Nailin

kucik 13. března 2009 14:02
Souhlasím ve všem :)
Možná v té větě o starobylém učení bylo něco, co tam nemělo být, protože samozřejmě netvrdím, že jsou tato učení špatná. Samotnou mě zajímají (i když trochu jiným způsobem), ale přisuzuji jim v mnoha případech moudrost.
Ovšem jsem skeptikem, co se astrálních záležitostí týče, což z toho možná bylo cítit.

Co se zákonů společnosti týče, přemýšlím o jejich komplexitě a složitosti, která, zdá se mi, stoupá. Např. Keller hovoří o další krizi společnosti (a spousta dalších o krizi organizované modernity) , co se hodnot týče, tak mě napadá, jeslti i ona komplexita nemá někde hranici, únosnou míru. Čím se potom budeme integrovat, "ví bůh" :D

Církvím se predikoval zánik a ejhle, jak si krásně našly uplatnění :) Každopádně široká základna věřících už je minulostí.

Koho by tohle téma zajímalo v situaci české republiky, tak doporučuji:
Nešpor, Z. R. (ed.) 2004. Jaká víra? Současná česká religiozita/spiritualita v pohledu kvalitativní sociologie náboženství Praha: Sociologický ústav Akademie věd České republiky

Také probíhá (či probíhal) dost zajímavý kvalitativní výzkum. Konečně to někdo zkoumá trochu chytřeji než "Chodíte do kostela?" :)
Nešpor, Z.R. 2007. Výzkum detradicionlaizace a individualizace současné české religiozity - Sociologický ústav AV ČR
Zapomenout co bude příště / a neváhat a znovu jít / ve stínu léta přes strniště / a bosé srdce nezradit

kucik - 13. března 2009 14:02
kucik

Nailin 13. března 2009 13:06
Myslím, že v závěru častečně spojuješ pojmy ,,věřit" a ,,poznávat". To k doplnění oněn ,,starovylým učením a magii". Možná to někomu zní směšně, ale absence důkazů o existenci není důkazem neexistence. (Což se dá samozřejmě aplikovat i na bohy a Bohy). Nakonec v některých podobách to není tak nepodobné prvním fyzikálním experimentům.
Mezi ,,starobylá učení" by byla kupříkladu donedávna zařazovánai čínská medicína. Ona ovšem na někom i funguje a tak nezbývá, než jí vzít na milost.

To jsem ale hodně odbočil. To, co popisuješ byl imho nejdůležitější záměr při vzniku víry, ale většina naboženství tuto funkci postupně plnit přestala. Dnes jsou to zákony společnosti, jež tuto funkčnost nahrazují, ovšem i ony se často odkazují na víru (přísaha na bibli atd).

Obecně dnes považuji církevní spolky za komunity jako každé jiné s účelem uspokojit lidský stádní pud, poskytují oporu těm, kteří ji hledají a naopak možnost realice těm, kdo chtějí pomáhat. Církve mají navíc dlouhou historii instituce a poskytují tudíž jakousi záruku spolehlivosti. Pro někoho to může být jen koníčkem a jde mu nejvíce o poznávání lidí/kultur/zvyků nebo čehokoliv.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Nailin - 13. března 2009 13:06
Nailin

Omlouvám se, nejsem v této diskusi zorientovaná, takže to prostě hodím v plén...

Náboženství je např. v sociologii chápáno již jejími klasiky jako instituce (ve smyslu ustáleného vzorce chování) s výraznou integrační funkcí. Sekularizace minulého století se ukázala být jen přeludem, náboženství se přesunulo z veřejné sféry do soukromé, tak jako většina aktivity lidí. Najednou vzniká osobní víra, alternativní či privatizovaná religiozita a jak jinak se tomu dá říkat.
Ale pořád platí jedno... každý v něco věří, byť je to často velmi pozemské a velmi materiální.
Lidi už to neintegruje. Ale nadále to plní další funkci - funkce nalezení sebeidentity.

Náboženství jako skupinová a veřejná záležitost je na ústupu. Privatizované religiozitě se nedá říkat náboženství. To začíná být marginální, přestože víra lidí na ústupu není.
Jací jsou ti lidé, kteří jsou stále členy církve, či se poavžují za součást nějakého náboženství? Liší se od těch, kteří věří v něco, co si sami "ukutili"?
A co ti, kteří "propadli" spiritualitě a křísí "starobylá" učení a magii?
Čeho je tohle všechno výrazem?
Zapomenout co bude příště / a neváhat a znovu jít / ve stínu léta přes strniště / a bosé srdce nezradit

samovrah - 20. února 2009 05:39
samovrah

kucik 20. února 2009 00:16

To už je tá ťahšia varianta..Ale ak by dostal pekný opis čo to vlastne imaginárny priateľ je...
Ľudia síce neradi premýšľajú ale niekedy sa tomu bráni blbo:)
Nič..

kucik - 20. února 2009 00:16
kucik

samovrah 19. února 2009 23:47

Presvedc vericiho, ze jeho kamarad je jen imaginarni :)
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Antonius - 5. února 2009 18:23
Antonius

Když se člověk zmaluje na růžovo, nechutně přibere(opravdu hodně a né ty blbý 3 kila),vezme si masku(prasečí samozřejmě), a začne chrochtat jako prase, tak ty prasata možná ošálí, ale pořád to bude člověk a bude se chovat lidsky. člověk se může chovat pouze jako prase, ale nemůže mít prasečí chování.
The Game

kucik - 30. ledna 2009 12:39
kucik

Ryon 27. ledna 2009 21:02

Ne, člověk nemůže být prase, ani smeták. Člověk je člověk, smeták je smeták a prase je prase. Zkus si to přečíst ještě jednou a pořádně se nad tim zamyslet.

žádnej jinej živočišnej druh nezničil planetu za tak krátkou dobu
To je strašně populární názor a nejhezčí na něm je, že člověk se tím automaticky staví do role bezmocného pozorovatele. Nemusí tudíž nic dělat, protože si myslí, že sám nic nezmůže a tak může v klidu nadávat, jak je to všechno špatně.
Je pravda, že žádný živočišný druh nezničil zemi tolik, jako lidé. Je třeba ale dodat, že je to jen a jen proto, že nemohl. Překvapivě hodně živočišných druhů žije právě tímto způsobem, kdy doslova vyplení nějakou oblast a přesune se jinam (jako první asi každého napadnou kobylky). Je to normální živočisný pud, který umožňuje všem přežít. Každý vždy myslí v první řadě na sebe a na to, jak si co nejdříve naplnit žaludek. Evoluce názorně předvedla, že zvíře, které tak nepřemýšlí, nepřežije.

A na závěr krátký citát:
,,Humanismus nebo také humanizmus (z latinského humanus, lidský) označuje různé myšlenkové směry a postoje, zaměřené na člověka, lidství a lidstvo."
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Ryon - 27. ledna 2009 21:02
Ryon

kucik 27. ledna 2009 11:43 já ti taky neříkám že mě sere slovenština.
To možná neříkáš, ale právě touhle větou to celkem okatě naznačuješ, čímž jí vlastně popíráš.
Až vyrosteš ty možná pochopíš ironii.

Prasata nemohou být technicky lidštější, než lidé, podobně jako nemůže být lopatka smetákovitější, než smeták. Lidé jsou lidé a pokud vidíš nějakou vlastnost výraznější u prasat, než u lidí, je to tedy vlastnost spíše prasečí.člověk může bejt prase,smeták.Ale prase nemůže být lidský?Co si doprdele všichni myslíte že člověk je výjmečnej jo to je vtom že žádnej jinej živočišnej druh nezničil planetu za tak krátkou dobu.Jo jsme vrcholem potravního řetězce ale jak dlouho až evoluce najde většího predátora než jsme mi lidi jsou ubohý alespoň ty současný.

No a vrholem je Humanismus zdá se že asi nechápeš co to humanismus je.Není to lidská cesta můžeš se chovat jako prase a bejt humanista.Ale vysvětluj mravenci jk funguje principy světa.

samovrah - 27. ledna 2009 16:52
samovrah

Ryon 27. ledna 2009 00:37

Ja ti nevytýkam tiež češtinu:)
Ale tie chyby robíš aj tak....
A tie prasatá spolu NEdržali ak si čítal pozorne...Kto vyštval Snehuliaka?(aspoň myslím že sa tak volal:))
A máš pravdu..Prasatá sa chovajú ľudsky..Žijú v odpadkoch,žerú všetko,vždy vyžerú toľko vo válove čo tam je a čo sa zmestísú schopné dokonca požierať aj samé seba navzájom...Áno..Konečne máš v niečom pravdu..Prasatá sú skrz naskrz ľudské:)

Plus už slovo humanizmus znamená ľudskosť ako ti naznačoval kucik:)
A to ti poviem že na jeho slová by som na tvojom mieste dal..Má síce trocha zvláštne názory na osud ale dokázal si ich obhájiť oveľa oveľa lepšie ako ty a stále v ňom nepenila ani kvapka žlče:)
Nič..

Eugenio - 27. ledna 2009 14:29
Eugenio

Ryon 27. ledna 2009 00:37
Řekni mi, jekej debil by si vymyslel boha, ke ketrému by vzhlíže a tan bůh by byl diktátor :-D

Pořád nechápeš dvě věci...

Církec nebo ať se tomu spolku knězů říká jak chce (křesťanská, židovská, muslimská, budhistická) je něco jiného, než Víra v toho daného boha, či jinou víru...

A pak také je ještě jedna věc... To kdo byl nejvýznamnější řlověk bych se přel... Křesťan by řekl že Adam, nebo Ježíš apod. :-) Dnešní lidé by vyjmenovali hned několik a zítřejší lidé zase někoho jiného...

A nenech se zmást:-) Je mnoho způsobů, co dělat proti tvému názoru :-D Pokud chceš vidět, ak vypadá diktatura, stačí říct :-D
Život by se dal charakterizovat jedním slovem - hustý. Je totiž hustý jako řeka sraček, po které plujeme kánoí. Někdy ztratíme pádla, někdy i kanoi.

kucik - 27. ledna 2009 11:43
kucik

Ryon 27. ledna 2009 00:37

Prasata nemohou být technicky lidštější, než lidé, podobně jako nemůže být lopatka smetákovitější, než smeták. Lidé jsou lidé a pokud vidíš nějakou vlastnost výraznější u prasat, než u lidí, je to tedy vlastnost spíše prasečí.

já ti taky neříkám že mě sere slovenština.
To možná neříkáš, ale právě touhle větou to celkem okatě naznačuješ, čímž jí vlastně popíráš. Až vyrosteš, možná pochopíš, že slovenština neni ,,chyba". Je to jazyk.

A prasata v knize od Orwela drželi spolu narozdíl od lidí ti spolu drží jen když je to pro ně výhodné když nabýdnu víc tak tě tvůj nejlepší přítel bodne do zad.
To není pravda. Doporučuji víc se na čtení soustředit.

Prostě je každý náboženství je omezování lidský svobody.A bůh je diktátor.
Ano, to je. Stejně jako například zákony státu, ve kterém žiješ a stejně jako morálka. Všechno tě omezuje, ale zároveň to zajišťuje, že nebudeš omezovat někoho jiného.

Jedinou možnou cestou lidstva je Humanismus.
To je jistě pravdivý výrok. Když se zamyslíš nad smyslem těch slov, tak je pravdivý za všech okolností. Proč by měla být lidská cesta například animalismem, že?
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Antonius - 27. ledna 2009 09:14
Antonius

Ryon 27. ledna 2009 00:37
Zajímavé, lidské vlastnosti nejsou lidské, kdežto nelidské vlastnosti sou lidské.
The Game

Vypisuje se 20 z celkem 1886 příspěvků|⇐ 1 ... 20 21 22 23 24 25 26 ... 95 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)