Náboženství (26 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Náboženství

Správci:Flipy, Eugenio, samovrah
Popis:Ateismus, Terorismus. prostě víra celku i jednotlivce
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Kdybyste byli stvořitelem, Spokojili by ste se s kulatým světem, nebo by jste zvolili něco originálnějšího?
Koule mi stačí.6
Kašlu na mainstream, Zvolím alternativní formu. (uveďte jakou)1
7 celkem
Nástěnka:
Víra. Věřit jde v kdeco, například v to že o vánocích můžete vidět zlaté prasátko nebo že santa létá na mnotociklu. ale vezměte si boha. Mnoho lidí věří že existuje, mnoho lidí věří v to že není. spojuje je jedno. krom společných zálib. Víra.

Proto je tady ta diskuze. Zastaňte se svého názoru, podělte se o své myšlenky.

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1886 příspěvků|⇐ 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 95 ⇒|

kucik - 22. prosince 2008 13:05
kucik

kucik 22. prosince 2008 12:57

...Nicméně když se tímhle někdo bude zabývat do hloubky, dostane se ke kvantové fyzice a tam opět narážíme na nedostatek vědomostí problém toho, jaká je fyzika pochybná věda. Ve fyzice se totiž zjišťují zákonitosti na základě pozorování a odhadů, jak to asi funguje. Nemáme a nejspíš nikdy nebudem mít jistotu, že všechno, ci se doteď napsalo a co se učí, neni úplně špatně :)
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

samovrah - 22. prosince 2008 13:01
samovrah

kucik 22. prosince 2008 12:57

hovorím zdanlivo organizovaný..Môže sa ti zdať ale organizácia to nie je:)
Lenže ani náhody sa nedejú bez základu..On ten neduh(hlavne ak je to dutina či bublina) môže či nemusí povoliť..áno ide o výdrž materiálu..Ale mohol by povoliť hocikedy a to že to má dôvod,nevylučuje že to je náhoda...
A nenazýval by som to dôvodom ale príčinou..Či vinníkom:)
Súdne sa tomu nadáva aj páchateľ niekedy...Ale to čo sa stane je náhoda nielen kvôli neznámym príčinám..Ak sa stane porucha na stroji v továrni,všetky príčiny sú známe(mechanická vada,zlyhanie ľudského faktora-vyliali na pracovisku kávu) je dosť blbá náhoda ak sa to stane v dobe,keď je tam inšpekcia nie?:)
A to vieme všetky príčiny..Nazveš to osudom alebo náhodou?:D
Nič..

kucik - 22. prosince 2008 12:57
kucik

samovrah 22. prosince 2008 12:28

Tak souhlasim s tim, že osud neni asi ideální název. Organizovanej chaos možná, ale pořád je organizovanej. Já netvrdim, že je za tim nějakej úmysl. Někdo vědecky založenej bude tvrdit, že neni, věřící si zas bude myslet, že je.
Podle mě je to prostě jen důsledek předchozích dějů. Jedinej možnej a nevyhnutelnej.
Že je na stole pod Vĺčikem prach má prostě svuj důvod. Výrobní vada je způsobená nějakym neduhem stroje, kterej to vyráběl, dřevem, který na to bylo použitý, nebo tim, jestli se truhlář dobře nasvačil, ale vždycky je nějakej důvod, porč se stalo to, co se stalo. Jako obrovský domino.

Říkáme tomu náhoda prostě jen proto, protože ty důvody neznáme.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

samovrah - 22. prosince 2008 12:28
samovrah

kucik 22. prosince 2008 11:15

Tak ty si asi náhodu predstavuješ že sa niečo z ničoho nič zhmotní z ničoho a nebude pre to vysvetlenie..Žiadny mimozemšťania na druhom konci vesmíru experimentujúci s teleportom a tak..
Lenže aj k tej náhode niečo vedie..Roztoč vĺčika na rovnej ploche..Aj keď budeš môcť spočítať podľa jeho rotácie a sklonu podložky kam pôjde nemusí to výjsť..kvôli náhodne nafúkanému prachu..Áno..Dovial ho tam nejaký prievan ale aj nemusel.Nezáleží na tom rpečo sa to stalo.Stalo sa to a vo výsledku nie je vĺčik tam kde si ho čakal.Osud?Prečo by sa osud zaujímal o točiaci sa vĺčik?Prečo by kazil experimenty snažiace sa dokázať to,že všetko sa dá vypočítať?
A to som len spomenul prach..Stále je tu možno výrobného defektu podložky(preliačina,jamka,škrabanec) čo zase zmení jeho dráhu..Nedokonalosť vĺčika čo sa môže v rotácii stratiť ale nemusí.Chápem-ty toto vidíš ako potvrdenie osudu ale pre mňa je to len potvrdenie náhody..
A je predsa aj zábavnejšie sledovať a hádať kam pôjde a potom ho podľa toho aj chytať (a nechytiť:D) než len počítať..
Aj náhodu musí niečo vyvolať..Asi niečo na spôsob reťazovej reakcie..Náhoda za náhodou,akcia vyvolá reakciu..Ale osudom by som to nenazýval:)
Skôr len jedným veľkým preveľkým a zdanlivo organizovaným chaosom:)
Nič..

kucik - 22. prosince 2008 11:15
kucik

samovrah 22. prosince 2008 10:32

Jak někdo? :D No to je vlastně jedno, ať už někdo věří v boha, velkej třesk, nebo že vesmír vyfrkl z nosu velký zelený křečopažout, tak je to jedno.
Podstatný je, že náhoda neexistuje. O čemkoliv si myslíme, že je náhoda, můžeme začít zkoumat a ve výsledku zjistíme, proč se stalo to, co se stalo.
Neni důležitý proč to tak je. Prostě to tak je a imho je to celkem zřejmý.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

samovrah - 22. prosince 2008 10:32
samovrah

Antonius 22. prosince 2008 09:07
kucik 22. prosince 2008 09:44

Neberte ma doslova..Ak si všimnete toho smajla na konci vety (možno) pochopíte že išlo o vtip:)
Ako zdravoťák som sa učil čo to o vplyve chemikálii na nálady a všetko..Nedostatok jódu má napríklad na svedomí myslím podráždenosť...

Ale stále ste ma nepresvedčili.Neustále tvrdíte že osud je niečo ako veda..Podriadený tvrdej a neuveriteľne zložitej logike,pracujúci s neuveriteľne zložitými matematickými výpočtami a tak ďalej...A teraz mi vysvetlite prečo je to praktickejšie ako nechať to všetko len na obyčajných zákonitostiach náhody?Prečo sa prplať so všetkými tými pravidlami a zákonitosťami osudu keď ten čo by to celé plánoval by to malcelé jednoduchšie keby to celé nechal na náhodu?A keby len sem tam niečo poupravil aby mu to celé nespadlo?Aký zmysel by to malo celé pre neho?Bol by to jeho osud plánovať osudy ostatných?Skrátka neverím tomu,žeby sa niekto ondil s vymýšľaním a riadením osudu keď náhoda by to zvládla rovnako ak nie lepšie:)
Nič..

kucik - 22. prosince 2008 09:44
kucik

Antonius 22. prosince 2008 09:10
Přesně tak. Není to, že ať se rozhodnu, jak se rozhodnu, něco se stane, ale je jasné, jak se rozhodnu. Neni v tom nic jiného, než logika a ikdyž je neskutečně komplikovaná, pořád je to logika. Stejně jako elektronika počítače. Normální člověk si taky jen těžko představí, kolik všelijakejch signálů se tam v jednom okamžiku vyhodnocuje, ale přesto souhlasíme, že je každé z těch porovnání má svojí příčinu a důsledek - prostě protože to člověk vytvořil. Mimochodem proto je tak náročné vytvořit dobrý generátor náhodných čísel - protože je to prostě jen pseudonáhoda.
A že nemáš místo psychiatra chemika? Ono když máš v počítači problém se softwarem, tak taky nevoláš opraváře, kterej ti začne pájet něco do procesoru.
A že v lékařství nejsou specializovaný fyzici a chemici? Tak to sestup na zem. Inženýři jsou nutnou součástí většiny složitějších medicínskejch zákroků. Pojem biomedicínské inženýrství ti třeba nic neříká?
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Antonius - 22. prosince 2008 09:10
Antonius

kucik 21. prosince 2008 00:40
Jo ty myslíš jako nemůžeš změnit osud, protože to jsou i tvé volby- nechci věřit na osud, protože to je můj osud. Teď se rozhodnu jít ven, protože to je můj osud. To je nevyvratitelné, ale ani nedokazatelné.
The Game

Antonius - 22. prosince 2008 09:07
Antonius

samovrah 21. prosince 2008 00:53
Kucik má pravdu, emoce jsou soubor hormonů, a psychiatři se jimi více zabývají, to je taky rozdíl mezi psychiatrem a psychologem. Například teď mám dobrou náladu, může za to (myslím že to není vše) dopamin nebo endorfin.Jen jak si teda myslíš že funguje konopí?
The Game

samovrah - 21. prosince 2008 00:53
samovrah

kucik 21. prosince 2008 00:40

Jasné.Emócie sú súbor chemických reakcii..Preto namiesto psychiatra zamestnajme chemikárov že?:D
Namiesto lekárov používajme špecializovancýh fyzikov či chemikov..
Kurňa človeče to čo hovoríš je smiešne:D
A to že zmysel nevidím v osude nie je dôvod prečo v osud neverím..Ja v osud odmietať odmietať..preto verím v náhodu..Poskytuje viac slobody voľby:)
Skrátka som si vybral v čo chcem veriť..Vypočítaj to:D
Nič..

kucik - 21. prosince 2008 00:40
kucik

samovrah 21. prosince 2008 00:28

Mno, ale samozrejme :) Co to je chovani cloveka? To je urcita skladba neuronovejch siti, ktera urcuje, jak se osoba zachova na podnety okoli. To, ze mi nevime, jak presne mozek funguje neznamena, ze to teoreticky neni mozny popsat. Samozrejme ze to jsou nejmensi nuance vseho mozneho, kterejch si nedokazem vsimnout.

Stejne jako nejaky zvire nemusi chapat svet kolem sebe, tak clovek ma zase svoje omezeni, jaky zakonitosti muze dohlednout. To ale neznamena, ze nema smysl to, v cem smysl nevidime.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

samovrah - 21. prosince 2008 00:28
samovrah

kucik 20. prosince 2008 23:23

Aha..Takže zákony fyziky určujú aj to,že fúknem do tej mince..alebo že do nej udriem rukou čím zase zmením výsledok toho čo padne že?
Náhoda existuje pretože žiaden zákon fyziky nedokáže zakomponovať do seba citové konanie živých bytostí..môžeš s tým rátať ako osoba keď poznáš všetky možnosti (a aj tak to môže vyrušiť zazvonenie na dvere od zvedavej susedky či telefonát od hocikoho)..A to som zvedavý aké zákony fyziky platia na toto:)
Nič..

kucik - 20. prosince 2008 23:23
kucik

Babin Úd 20. prosince 2008 23:19
Ne, proc bych to mel nejak dokazovat pomoci tvyho prispevku?
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

kucik - 20. prosince 2008 23:23
kucik

samovrah 20. prosince 2008 21:31

V podstate jde o to, uvedomit si, ze neexistuje nahoda. Vsechno ma proste svoji pricinu a dusledek. Kdyz vyhodis do vzduchu minci, tak nevis, na kterou stranu spadne, nebo jestli skonci na hrbete a prakticky to ani neni mozny v rozumnym case zjistit. Zalezi jak rychle se toci, jakou silou jsi ji vyhodil, jak silna je v tom miste zemska pritazlivost atp... Proste nedokazes zaznamenat vsechny vlivy, ktery na ni pusobej. To, ze to nedokazes zjistit, ale nic nemeni na tom, ze ve chvili, kdy je ve vzduchu, uz je rozhodnuto, co padne.

Nema to nic spolecnyho s nejakym predurcenim, nebo podobnyma blbostma. Proste jen zakony fyziky.
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Babin Úd - 20. prosince 2008 23:19
Babin Úd

kucik 19. prosince 2008 18:11
Takže je to nesmyslné ale pomocí nesmyslu matematicky dokážeš osud? To mi taky příjde nesmyslné...
Paranoia is a very comforting state of mind. If you think they're out to get you, it means you think you matter. - Ciaphas Cain: Hero of the Imperium

samovrah - 20. prosince 2008 21:31
samovrah

kucik 20. prosince 2008 02:32

Neviem..Ja žiadneho ilumináta nepoznám:)

Ale stále si myslím že dokazovať osud pomocou matematického vzorca je vhodné akurát tak pre chovancov istých podnikov kde ti zdarma poskytnú úžasný a módny typ kazajky so zapínaním vzadu a s véééľmi dlhými rukávmi:)
Nič..

kucik - 20. prosince 2008 17:35
kucik

Antonius 20. prosince 2008 13:41

Ne
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Antonius - 20. prosince 2008 13:41
Antonius

vážně?
The Game

kucik - 20. prosince 2008 11:53
kucik

Antonius 20. prosince 2008 10:33

Ono je to asi na dlouhy psani...
Básníci krve / básníci šílenství / básníci výsměchu / básníci beze slov.

Antonius - 20. prosince 2008 10:33
Antonius

jak? To by mě zajímalo
The Game

Vypisuje se 20 z celkem 1886 příspěvků|⇐ 1 ... 24 25 26 27 28 29 30 ... 95 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)