Střípky snů (10 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Střípky snů

Správci:apophis, Saltzhornia, Scout
Popis:Naoko mírumilovný scénář jakéhokoliv LARPu. O tom, proč lidé jsou v pohádkovém světě. O tom, proč se jich některé pohádkové bytosti bojí. O tom, že udělat z pohádky realitu opravdu lze.
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:
Kdo je mimo tento svět, jakoby nežil. Kdo nežije, ožívá v našich snech. Kdo sní, nesní s námi.

Používané zkratky:
  • KVS / KS = Kámen všech snílků
  • MS = Mlžný Svět (pohádkový svět)
  • PB = Pohádková bytost
  • SEV = Sociálně-Emoční Vazba
  • AP = Apatie
  • PV = Pohádková Víra
  • RP = Role Play
  • CP = Cizí Postava, dost možná v přímějším kontaktu s tvůrci děje a hry, než klasická postava ordinérního hráče, sloužící k popohnání děje či koordinaci



Zamluvené role:
Pohádkové bytosti
Lidé


Pravidla a jiné související texty
Vyprávěný úvod do děje - Lidé
Vyprávěný úvod do děje - PB
Kompletní pravidla pro Střípky snů 2



Než si vyberete některou z pohádkových bytostí či lidí (příklady zde či v dokumentu "úvod - lidé"), promyslete si taky, co taková postava má za svou charakteristickou možnost JAK v ostatních vyvolávat EMOCE + jaké emoce CHCE vlastně vyvolávat a upřesněte je na konkrétní emoce. (Strach je kupříkladu složen z mnoha emocí, proto jej musíte specifikovat - třeba strach z přepadení, strach ze ztráty moci ...)



Do přihlášky uveďte následující:
Pohádková Bytost: jméno postavy, druh (název) postavy, z čeho čerpá SEV (specifikované emoce) a návrh kouzel, která nejsou společná pro všechna PB, pokud je chcete
Lidé: jméno postavy, o jaký charakter jde (stručný popis), tři charakteristické vlastnosti, plus návrh na tři dovednosti, pokud je chcete

Obecná kouzla PB: Automatický úspěch, Cesta tam a zpět, Empatická chvilka, Odolej všemu, Označení, Povídej, Přečti skryté, Vrať se, Zrcadlení pravosti, Zruš cokoliv
Volitelná kouzla PB: Dotek Matky, Gesto Ticha, Chůze po mostě, Jemná diplomacie, Odeber zapomenuté, Opravdový úprk, Otevři zavřené, Pohled Očí klidu, Pohled ochromení, Polibek Hněvu, Polibek Lásky, Posuň charakter, Přetáhni následky, Ruka majetku, Všeuměl, Vytvoř …, Zamkni na deset západů, Zablokuj

Volitelné dovednosti lidé: Astronomický teoretik, Brzda, Lichotky, Okoukej kouzlo, Pevně svaž, Pomocníček, Školáček, Ubliž bližnímu svému, Všeznalý praktik, Vynucený obdiv



Skřítek (asi 20 druhů), čarodějka (nespočet), víla (taky hodně variant), rusalka, dryáda, elf (temný, polo, hodný), ďáblík, rarášek, babizna, bludička, goblin (hob, lesní, podzemní), imp, trpaslík (vousatý, holohlavý, zarostlý, zelený,...), krňous, diblík, čertík, šotek, nymfa, permoník, dědeček hříbeček, touš, ježibaba, troll, hýkal, fióla, vodník, čert, plivník, smrťák (smtka, kosič, černá), noční můra, ghúl, vlk(odlak), polednice, satyr, lar, penat, faun, anděl, zlobr, fext, kobold, upír

Nějaké to stvoření v stručném popisu supernaturálií | Kategorie Pohádkové bytosti na Wikipedii | společenské chování pohádkových bytostí




Zobrazit/Skrýt text Jak pochopit postavu pro Střípky snů

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 357 příspěvků|⇐ 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 18 ⇒|

Saltzhornia - 10. dubna 2008 17:21
Saltzhornia

Laethe 10. dubna 2008 17:19
uíííí to mi neříkej ani ve srandě, já už se psychicky připravila na hejkala
I pád na hubu je pohybem vpřed...

Laethé - 10. dubna 2008 17:19
Laethé

apophis 10. dubna 2008 08:29

momentálně to vypadá, že možná vůbec nepojedu... v pátek máme povinné představení. snad se to ještě nějak zvrtne.
Jsem anděl / co Tě dostal na povel / ale mám-li Tě vzít do nebe / chci z toho něco pro sebe / mám rád řeč těl / a v kapse lubrikační gel / tak mi namaž perutě / a já do nebe vemu Tě. (Xindl X - Anděl)

apophis - 10. dubna 2008 08:29
apophis

Laethe 9. dubna 2008 22:09

byl to psaný rozhovor ... tudíž jsou tam místy použité zkratky. Ale jinak i v slovním rozhovoru používám slova jako "kupodivu" a "pospolitý" :P

už víš, co bude mít tvůj "jakoby emo" hejkal/kvíkal ???
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Saltzhornia - 9. dubna 2008 22:10
Saltzhornia

Laethe 9. dubna 2008 22:09
Nikdo kromě apa :) No ale doufám že to dovysvětlilo otázky ke střípkům

mimochodem, co budeš ty, nudle nebo neidentifikovatelný kousek?
I pád na hubu je pohybem vpřed...

Laethé - 9. dubna 2008 22:09
Laethé

Saltzhornia 9. dubna 2008 10:31

to nemohl být rozovor... žádný člověk nepoužívá v rozhovoru zkratky (a to ani nemluvým o slovech jako "kupodivu" a "pospolitý")...

ale, abych jen nekritizovala, líbilo se mi to přirovnání o "polévce lidí a možností"... automaticky jsem si představila takovou tu čínskou s nudlemi a neidentifikovatelnými kousky. XD
Jsem anděl / co Tě dostal na povel / ale mám-li Tě vzít do nebe / chci z toho něco pro sebe / mám rád řeč těl / a v kapse lubrikační gel / tak mi namaž perutě / a já do nebe vemu Tě. (Xindl X - Anděl)

Saltzhornia - 9. dubna 2008 10:31
Saltzhornia

Tak pro ty, kterým ještě není jasný záměr střípků:
http://arag.webnode.com/clanky/april-duben/larp-co-nas-ceka-a-nekoho-i-mine/

maličký rozhovor s autorem :)
I pád na hubu je pohybem vpřed...

apophis - 7. dubna 2008 17:39
apophis

Stylistické úpravy v pravidlech, co se kapitoly Koloběh týká ... plus nějaké ty slovosledové a větné významy dořešeny v pravidlech, takže - stahujte :)
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

apophis - 7. dubna 2008 14:11
apophis

na nástěnce přibyl (skrývatelný) text:

"Jak pochopit postavu pro Střípky snů"
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

apophis - 7. dubna 2008 10:17
apophis

mno ... po utahaném víkendu, kdy jsem večery trávil i nad pravidly Střípků a nejen u šálku mátového čaje ...

vhodím sem nějaký ten postup, jak vytvořit postavu na Střípky snů, včetně toho, že "mažu" emoční základy pro postavy, které jsou "zamluvené", neboť emoční základy si určí hráč a po konzultaci se mnou/Saltz se to schválí/neschválí.

0) Celá hra, děj a vše probíhá v jednom reálném dni, časově nijak neposunutém a nijak urychlovaném = 24 hodin v reálu = 24 hodin v Mlžném světě.

1) určit si, co chci hrát = člověka nebo pohádkovou bytost

2.A) pro Pohádkovou bytost si o takovém tvoru něco dál zjistit, přečíst, počíst a naštudovat, jak byla či je ona pohádková bytost vnímána, jak působí na lidi či blízké okolí a hlavně - jaké emoce vyvolává. Pokud žádné, není až tak vhodnou pohádkovou bytostí pro Střřípky snů a hrozí návrat k prvnímu bodu.

2.A.1) když už mám emoce, které daná Pohádková bytost vyvolává, mám i jasno, jaké příběhy / činnosti a jiné věci budu dělat a díky jakým projevům lidí budu vědět, že jsem dané emoce vyvolal.
To se rovná: Vyprávím nějaký příběh/konám činnost, člověk na to reaguje nějakým projevem emoce či sociální vazby a pokud taková reakce u člověka odpovídá mému seznamu emocí, mohu si připsat jednu SEV. Pokud tuto činnost budu opakovat a opět se tentýž člověk projeví stejnou reakcí, již SEV nedostanu, protože tento opakovaný PŘÍBĚH/ČIN již SEV pro dnešek vydal.
Nikde není napsáno, že člověk nemůže projevit zároveň vícero různých emocí a tak díky tomu nechytím třeba 2 či dokonce rovnou 3 SEV. V pravidlech je naopak příklad, kdy se získají dva body SEV.

--------------

2.B) Vybral jsem si člověka, tudíž mám o několik věcí ulehčené "povinnosti" při vytváření psotavy, protože nemusím myslet na nějaké to chytání SEV, nývrž převážně sám na svůj charakter a tak si k výběru postavy domyslím řádné počty charakteristických vlastností, u nich se vyplatí více specifikovat, než zůstávat u obecností, detaily tvoří odlišnosti a zábavu. Hodná/milá/zlá - to je každý, když má náladu... však víte, jak to myslím.

-----------------

3) Schopnosti lidí / kouzla pohádkových bytostí - jsou vlastně jen jakousi berličkou, pokud někoho chcete silně ovlivnit natolik a nedaří se to pomocí RP. Zároveň je to menší větší záruka toho, že budete moci uskutečnit zamýšlený čin, aniž by to hraničilo s nejistotou, že se kdosi bude stále vzpírat.

----------------------

Tímto vyzývám všechny žadatele o post Pohádkové bytosti, aby do přihlášky sepsali to, co je na nástěnce k danému typu (!!! ne konkrétnímu druhu) postavy psáno (kouzla, emoce, název). Jak si ji představují, jaké emoce/soc.vazby chce pomocí svého hraní (či s nápomocí kouzel) v ostatních (lidech) vyvolávat (vzbuzovat) a k tomu příslučný počet kouzel.

U lidí je to jednodušší, stačí sepsat stručný popis s projevy hlavních (specifických) charakterových vlastností, k tomu přidat nějaké ty vlastnosti postavy, jak řeší situace a je hotovo :)
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Saltzhornia - 5. dubna 2008 10:35
Saltzhornia

Laethe 4. dubna 2008 20:27
A proč bys lezla z křoví, schovávej se a děs ve vhodný okamžik...snad poznáš jestli ostatní hrajou leknutí, nebo dokonce strach...a pokud na tebe někdo vletí, použiješ kouzlo a zmizíš, to by bylo aby si člověk při dalším hejknutí neoznačkoval prádlo. /mezi námi děvčaty po minulém larpu nás zachvátí hrůza už při tvém spatení.. ne pokud chceš jinej odstín hejkala, domluv se s apem, určitě to půjde/ Podle mě se dá fůra věcí uhrát i bez kouzel, stačí jen přemýšlet.

Elohir 4. dubna 2008 21:42
a co třeba nakecat holčičce, že se už z lesa nedostane že les je živej a nepustí jí? Máš strach z lesa, a když jí pak přesvědčíš, že se s tím nic dělat nedá, ale není to až tak zlé...máš smíření s osudem...
K emocím, je-li jasně dáno, že emoce potřebuješ k opatření obživy, tak je potřebuješ. Už jsem ti to vysvětlovala, tak tu přestaň kalit vodu. Ve všech pravidlech jsou věci které jsou jasně dané a hráči je respektují, holt budeš muset respektovat potřebu emocí. Vem to tak že máš spešl dietu a tu si můžeš opatřit jen za emoce. Celé roky se bytosti sháněli po emocích a těžko si po příchodu lidí dají k večeři šišky.
I pád na hubu je pohybem vpřed...

Elohir - 4. dubna 2008 21:42
Elohir

Laethe 4. dubna 2008 21:42
:D jo to jo.. ale co sakra to smíření s osudem? To abych sháněla věřící :D

Laethé - 4. dubna 2008 21:42
Laethé

Elohir 4. dubna 2008 21:32

no ona taková obecná ochrana přírody... já si to překládám tak, že když Ti padne do ruky militantní ekolig, máš vystaráno.
Jsem anděl / co Tě dostal na povel / ale mám-li Tě vzít do nebe / chci z toho něco pro sebe / mám rád řeč těl / a v kapse lubrikační gel / tak mi namaž perutě / a já do nebe vemu Tě. (Xindl X - Anděl)

Elohir - 4. dubna 2008 21:32
Elohir

Laethe 4. dubna 2008 20:27
Nejsi jediná, já zase nevím jak mám pojmout smíření se s osudem a jak z toho čerpat.. Protože povětšinou nikdo z osudem smířenej neni.. Leda by se babka smířila, že jí brzo klepne pepka.. Mno a jaksi nevím co je ještě strach z lesa.. páč se to lehce přebíjí s těmi ostatními vlastnostmi.. :(

Laethé - 4. dubna 2008 20:27
Laethé

Tak jsem se přinutila a přečetla si pravidla, kompletní a celá. Tak jsem zjistila, že se pro postavu, jakou chci hrát steně žádná z uvedených schopností nehodí, takže si je ani nemusím pamatovat. Dobře. Chtěla bych se ale vrátit k tomu, co je k mé postav napsáno na nástěnce: opravdu netuším, co se skrývá pod pojmem "stupňovaný strach". To jako vylezu zpoza křoví, všem v dosahu řeknu, že až uslyší hýkání, pocítí příšerný strach, který se bude stále stupňovat, zalezu zpátky za křoví, vydám daný zvuk, dané osoby zahrají, jak se strašně bojí a já se najím jejich strachu? Přijde mi to trochu moc (půjčím si Nailinin termín) racionální. Prostě na houby.

Uznávám, že je to ptákovina, kterou řeším jen já, ale hýkal je (narozdíl třeba od víly z příkladu v pravidlech) do značné míry bezkontaktní... lidé ho nevidí, když jsou pod jeho vlivem. Proto je situace, kterou jsem popsala výše tak absurdní... Nevím, jak jinak to řešit, leda dohodou před hraním: když uslyšíte divné zvuky, nepůjdete pátrat po jejich původci, ale začnete se bát, etc.
Jsem anděl / co Tě dostal na povel / ale mám-li Tě vzít do nebe / chci z toho něco pro sebe / mám rád řeč těl / a v kapse lubrikační gel / tak mi namaž perutě / a já do nebe vemu Tě. (Xindl X - Anděl)

Scout - 4. dubna 2008 20:12
Scout

Nailin 4. dubna 2008 20:04
Ale to by se mělo dít až během hry, pravidla mají pouze vymezit mantinely a scénář načrtnout základní směr děje. Proto se to jmenuje LARP, ne ? Jsem ryzí teoretik ...
Jaké emoce mají postavy vzbuzovat - to je jistě i na hráčích a když Apovi písnete připomínky, budou zapracovány, tím jsem si jist. A bonita emocí ... to už musí někdo (velký guru) koordinovat. Aby HejHejHejkalice na rockovém koncertu nepřišla moc snadno k emocím jak poslanec k jízdnému ...
Člověk je bohatý pouze svými přáteli.

Nailin - 4. dubna 2008 20:04
Nailin

Scout 4. dubna 2008 19:56
To, co jsi tu napsal chápu a líbí se mi to... až doteď to chápu plně, protože je to ta intuitivní část.
Ale co mi nedochází jsou už ty věci osatní, které jsi jmenoval jako atd., detaily v pravidlech a to "to a to a tak a tak".

Jinak scénář dává skutečně neuvěřitelné a skvělé možnosti... právě proto by je hlavně měli zpracovávat hráči - tedy oni by si měli zvolit emoce, co chtějí vyvolávat a chápou přesně, jaké to jsou a mají plán jak uhrát jejich vyvolávání :)
Zapomenout co bude příště / a neváhat a znovu jít / ve stínu léta přes strniště / a bosé srdce nezradit

Scout - 4. dubna 2008 19:56
Scout

Já mám trochu dojem, že se v tom ztrácíte protože čtete ta pravidla jako návod na perník. Vezmi tohle a tohle, smíchej to, vylej do záchoda ...
Zkuste se nejdříve vžít do toho světa a to z té strany, za kterou chcete hrát.
1) Pohádková bytost
Žiju ve vesnici na pláni Preludium, chodím si mezi lidi pro emoce abych se měl dobře nebo alespoň slušně a k tomu využívám své schopnosti (teď je čas na detaily kterými Apo zavalil pravidla). Dělám to a to a dělám to tak a tak. A najednou tu jsou lidi, hrozí nebezpečí že najdou Kámen, musíme je vyexpedovat a k tomu je potřeba ... Atd. atd.
2) Lidi
Lidi zase se objeví z dnešního světa někde v lese, uprostřed zvláštních událostí, neví kde jsou, co mají dělat ... A navíc se s nimi děje občas něco divného. Kouzla ? Kdo ví ... A teď teprve bych začal dumat o tom, jaké má postava schopnosti atd.

Nezkoumejte detailně jednotlivé vlastnosti, stejně je pro utváření vaší postavy nepotřebujete všechny a ztratíte se v tom.
Ten scénář dává neuvěřitelné možnosti ke spoustě legrace, ta konfrontace pohádkových bytostí a jejich světa s dnešními civilizací zhýčkanými lidmi je geniální. Blondýna bez mobilu a bez fénu ... Nákupní babka která neví kde je nejbližší TESCO ... Vlkodlak dumá co je to ZOO a očkování proti vzteklině ...
Člověk je bohatý pouze svými přáteli.

Laethé - 4. dubna 2008 19:40
Laethé

Scout 4. dubna 2008 19:39

když už, tak kníkal. !) hele, já na tom trvám. hejkal je looser pohádkového světa. XD
Jsem anděl / co Tě dostal na povel / ale mám-li Tě vzít do nebe / chci z toho něco pro sebe / mám rád řeč těl / a v kapse lubrikační gel / tak mi namaž perutě / a já do nebe vemu Tě. (Xindl X - Anděl)

Scout - 4. dubna 2008 19:39
Scout

Laethe 4. dubna 2008 18:59
To není Hejkal, to je Fňukal ... Hlasitý Fňukal
Člověk je bohatý pouze svými přáteli.

Scout - 4. dubna 2008 19:38
Scout

ixiik 4. dubna 2008 18:18
Chval Apa, nápad je jeho. Chval Saltz, dává tomu směr a řád. Já jen trošku přicmdrnul ...
Člověk je bohatý pouze svými přáteli.

Vypisuje se 20 z celkem 357 příspěvků|⇐ 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 18 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)