Střípky snů (11 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Střípky snů

Správci:apophis, Saltzhornia, Scout
Popis:Naoko mírumilovný scénář jakéhokoliv LARPu. O tom, proč lidé jsou v pohádkovém světě. O tom, proč se jich některé pohádkové bytosti bojí. O tom, že udělat z pohádky realitu opravdu lze.
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:
Kdo je mimo tento svět, jakoby nežil. Kdo nežije, ožívá v našich snech. Kdo sní, nesní s námi.

Používané zkratky:
  • KVS / KS = Kámen všech snílků
  • MS = Mlžný Svět (pohádkový svět)
  • PB = Pohádková bytost
  • SEV = Sociálně-Emoční Vazba
  • AP = Apatie
  • PV = Pohádková Víra
  • RP = Role Play
  • CP = Cizí Postava, dost možná v přímějším kontaktu s tvůrci děje a hry, než klasická postava ordinérního hráče, sloužící k popohnání děje či koordinaci



Zamluvené role:
Pohádkové bytosti
Lidé


Pravidla a jiné související texty
Vyprávěný úvod do děje - Lidé
Vyprávěný úvod do děje - PB
Kompletní pravidla pro Střípky snů 2



Než si vyberete některou z pohádkových bytostí či lidí (příklady zde či v dokumentu "úvod - lidé"), promyslete si taky, co taková postava má za svou charakteristickou možnost JAK v ostatních vyvolávat EMOCE + jaké emoce CHCE vlastně vyvolávat a upřesněte je na konkrétní emoce. (Strach je kupříkladu složen z mnoha emocí, proto jej musíte specifikovat - třeba strach z přepadení, strach ze ztráty moci ...)



Do přihlášky uveďte následující:
Pohádková Bytost: jméno postavy, druh (název) postavy, z čeho čerpá SEV (specifikované emoce) a návrh kouzel, která nejsou společná pro všechna PB, pokud je chcete
Lidé: jméno postavy, o jaký charakter jde (stručný popis), tři charakteristické vlastnosti, plus návrh na tři dovednosti, pokud je chcete

Obecná kouzla PB: Automatický úspěch, Cesta tam a zpět, Empatická chvilka, Odolej všemu, Označení, Povídej, Přečti skryté, Vrať se, Zrcadlení pravosti, Zruš cokoliv
Volitelná kouzla PB: Dotek Matky, Gesto Ticha, Chůze po mostě, Jemná diplomacie, Odeber zapomenuté, Opravdový úprk, Otevři zavřené, Pohled Očí klidu, Pohled ochromení, Polibek Hněvu, Polibek Lásky, Posuň charakter, Přetáhni následky, Ruka majetku, Všeuměl, Vytvoř …, Zamkni na deset západů, Zablokuj

Volitelné dovednosti lidé: Astronomický teoretik, Brzda, Lichotky, Okoukej kouzlo, Pevně svaž, Pomocníček, Školáček, Ubliž bližnímu svému, Všeznalý praktik, Vynucený obdiv



Skřítek (asi 20 druhů), čarodějka (nespočet), víla (taky hodně variant), rusalka, dryáda, elf (temný, polo, hodný), ďáblík, rarášek, babizna, bludička, goblin (hob, lesní, podzemní), imp, trpaslík (vousatý, holohlavý, zarostlý, zelený,...), krňous, diblík, čertík, šotek, nymfa, permoník, dědeček hříbeček, touš, ježibaba, troll, hýkal, fióla, vodník, čert, plivník, smrťák (smtka, kosič, černá), noční můra, ghúl, vlk(odlak), polednice, satyr, lar, penat, faun, anděl, zlobr, fext, kobold, upír

Nějaké to stvoření v stručném popisu supernaturálií | Kategorie Pohádkové bytosti na Wikipedii | společenské chování pohádkových bytostí




Zobrazit/Skrýt text Jak pochopit postavu pro Střípky snů

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 357 příspěvků|⇐ 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 18 ⇒|

Nailin - 4. dubna 2008 19:31
Nailin

Všeobecná panika :D

Co kdyby se nechal větší prostor individuálnímu pojetí hráčů? Tedy, že by si emoce, jež mají vyvolávat zvolili sami a uvedli do přihlášek. Pak by jim bylo poměrně jasné, co mají dělat a bylo by jim to přirozenější.

Přebíjí se nám tu racionální - počty SEV, mimoherní komunikace, s intuitivním - RP. Dala ybch přednost intuitivnímu. Tedy udržovat si přehled o svých SEV a ceně svých dovedností, ale některé zjednodušit, aby nebyla nutná komunikace se hráči a vysvětlování jim, jak na ně kouzlo působí, popřípadě to uhrát na "našeptávání" - zahráním něčeho, co postava jakoby neříká, ale ozývá se to v hlavách ostatních. Možná to tak i myšleno bylo.
Jiná mimoherní komunikace asi půjde odstranit jen těžko, každopádně určitě by neuškodilo dát hráčům větší prostor ve ztvárnění rolí.

Apo ten svět stvořil, chápe jeho principy, funkce, vytvořil ho tak složitý, jako svět skutečně je. Potíž je, že on v něm žije od začátku. My ho teprva objevujeme a koukám, že je to docela sranda :D
Zapomenout co bude příště / a neváhat a znovu jít / ve stínu léta přes strniště / a bosé srdce nezradit

Elohir - 4. dubna 2008 19:13
Elohir

A já u sebe docela nechápu to smíření se s osudem a strach z lesa.. Vždyť mám být přece hrozně milá a jemná dryáda, která má všechny tak moc ráda.. tak co tam dělá strach z lesa?? A smíření se s osudem? Ježiši jak se to hraje?? Kdybych se s ním já jako postava smířila, tak budu vědět že stejně všechny pohádkové bytosti umřou.. Já už to fakt nechápu.. apo já v tom mám bordel.. Ať se snažím sebe víc v tom najít smysl tak mi to nějak uniká.. :(

Laethé - 4. dubna 2008 19:11
Laethé

právě jsem otevřela pravidla - schopnosti pro PB a okamžitě jsem se ztratila. Apo, chápu, že se Ti nechtělo stokrát psát jedno a to samé slovní spojení, ale co je moc, to je příliš... vždyť to je jako ta písnička od Mládka, co je ze samých zkratek... opravdu se to nedá číst, antož aby tomu člověk rozuměl.
Jsem anděl / co Tě dostal na povel / ale mám-li Tě vzít do nebe / chci z toho něco pro sebe / mám rád řeč těl / a v kapse lubrikační gel / tak mi namaž perutě / a já do nebe vemu Tě. (Xindl X - Anděl)

Laethé - 4. dubna 2008 18:59
Laethé


* hejkal - Laethe (stupňovaný strach, okamžité vylekání, ztráta směru, díky za pomoc v nouzi)


uáááá... já jsem asi jiný typ hýkala... já jsem ten ublížený typ, který pořád naříká... nevím, jestli budu schopný/á někoho vylekat... spíš okrást o soucit.
Jsem anděl / co Tě dostal na povel / ale mám-li Tě vzít do nebe / chci z toho něco pro sebe / mám rád řeč těl / a v kapse lubrikační gel / tak mi namaž perutě / a já do nebe vemu Tě. (Xindl X - Anděl)

ixiik - 4. dubna 2008 18:34
ixiik

Nailin 4. dubna 2008 18:29
Ne není to bezpředmětné...

On apo moc dobře ví, že OT kecy a mimoherní domlouvání kazí hru a je v našem i jeho zájmu pokusit se najít řešení jak to omezit. Zatím je na to čas.
Je vidět že si s tím hodně vyhrál a je taky vidět, že jemu jako tvůrci to příjde snažší, než lidem co to čtou prvně. Ale pokud si tzo s někým bude chtít zahrát tak názory lidí bude poslouchat a snažit se jimi inspirovat... věř mi znám ho :)
Byl jsem na AraLARPu I, II, ... IX, AraPaintBallu I a II, , Castle LARPu II, III, PragoConu 2007, 2008, 2009, CONVENTIcONu 2009, účastnil se akce AraSponzoring Zoo, těším se na NAL :). Jo - Žiju Aragornem, no a?

Nailin - 4. dubna 2008 18:29
Nailin

ixiik 4. dubna 2008 18:18
Ha! KDyž jsi to řekl i ty, tak už by to nemuselo být bezpředmětné, ne? :D
Zapomenout co bude příště / a neváhat a znovu jít / ve stínu léta přes strniště / a bosé srdce nezradit

ixiik - 4. dubna 2008 18:18
ixiik

Bude bitka? :D

Zrovna louskám pravidla. Dejme tomu že jako hráč zkušenější hráč se naučím a zapamatuji cenu všech obecných a cenu mnou zvolených. Dejme tomu, že pochopím kompletní princip. To už skoro mám. Dejme tomu že se mi objasní i všechny ostatní pravidla hry.

To vše se dá dohnat do LARPu, ale jedna věc mi vadí. A to je neherní komunikace. Pokud tohle na něčem shoří tak to bude na té neherní komunikaci s kombinací Extreme RP.

Ale jinak chválím saltz, scouta i apa. Nápad to má skvělý. Hraný na papíře by to mohlo být také dobré. A pevně doufám že i live to bude dobry uz jen proto ze se účastním :D
Byl jsem na AraLARPu I, II, ... IX, AraPaintBallu I a II, , Castle LARPu II, III, PragoConu 2007, 2008, 2009, CONVENTIcONu 2009, účastnil se akce AraSponzoring Zoo, těším se na NAL :). Jo - Žiju Aragornem, no a?

Nailin - 4. dubna 2008 18:14
Nailin

Jen, možná to tu vyznívá, že se do toho hrozně pouštím, ale ráda bych, aby bylo jasné, že ten nápad sám je přímo báječný a je to nádherná přítelžitost si vyhrát.
Snažím se tu jen o reflexi někoho, kdo to vidí poprvé a ta komplikovanost ho trošku odrazuje od hraní.
Zapomenout co bude příště / a neváhat a znovu jít / ve stínu léta přes strniště / a bosé srdce nezradit

Nailin - 4. dubna 2008 18:06
Nailin

apophis 4. dubna 2008 18:02
Osobně si v RozLARPu nepamatuji skoro nic :D Hrozně mě to totiž otravuje ve hře. Hodinky nemívám, odhaduji.

Mno a dozvím se tedy alespoň, kolik SEV si pohádkové bytosti za projev emocí připočítávají? :) Jednu za jeden projev? Nebo to záleží na jeho intenzitě?

A ta připomínka o extrem RP a mimoherním sdělování mi bezpředmětná nepřijde, ale asi s tím nic nenadělám, co? :)
Zapomenout co bude příště / a neváhat a znovu jít / ve stínu léta přes strniště / a bosé srdce nezradit

Elohir - 4. dubna 2008 18:05
Elohir

apophis 4. dubna 2008 18:02
v RozLARPu jsem hodinky neměla, vždy jsme se kolem dohodli.. pokud vím hodinky měli snad dva za celou dobu co jsem si všimla.. a co se týče schopností tak ty tři si šli zapamatovat.. to zase tak těžký nebylo, ale ty PB mají jaksi nějak moc obecných a učit se je je docela kravina.. :(

Elohir - 4. dubna 2008 18:03
Elohir

apophis 4. dubna 2008 17:59
Jo tohle by jasné bylo apo.. A i neni problém se obléct jako lidi, jen to jaksi nebylo předem řešený..
Ale jaksi třeba bych chtěla vědět a nejsem jediná co s těma emocema, jak máme vědět kolik emocí za co a jak se vůbec mám ptát, zdali jsem tu emoci vyvolala, to vážně kazí RP.. :( a ještě mi nejde do hlavy jestli teda mám mít třeba luk, nebo ho někde nechat a řešit vše jen magií, tedy emocemi.. nějak v tom mám guláš..

Nailin - 4. dubna 2008 18:02
Nailin

apophis 4. dubna 2008 17:59
Mno tak tyhle věci jsem zrovna pochopila z pravidel :D
Zapomenout co bude příště / a neváhat a znovu jít / ve stínu léta přes strniště / a bosé srdce nezradit

apophis - 4. dubna 2008 18:02
apophis

Elohir 4. dubna 2008 17:58
Nailin 4. dubna 2008 17:54

v RozLAPRu si musíte pamatovat také skilly, které máte, plus magy plus mít hodinky a vědět, jak dlouho který Stín se regeneruje jeho účinnost?

...bezpředmětné připomínky...

A pročtěte si kompletně všechny texty. Pomůže to.
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

apophis - 4. dubna 2008 17:59
apophis

Podoba, kterou na sebe vzalo obyvatelstvo Mlžného světa je čistě a jen v jejich režii. To, že je v pravidlech ponškud "nejasně" napsaná věta v sekci Abstraktu / Dějin ... je opravdu asi hodně zavádějící.

Má to být asi tak, že PB na sebe vzaly podobu lidí, tedy že i satyr, faun nebo dryáda či lesní víla vypadají jako lidé. Jak se ale obléknou je čistě na hráčích.

Stejně tak je tam napsáno, že se od běžných lidí liší jen ve velmi, velmi ... viz text.

Ostatní informace typu proč se lidé nemají dostat ke Kameni všech snílků jsou snad jasné z vyprávěného úvodu pro PB, ne? Je to prvotní zdroj SEV pro každou bytost, tudíž zničení kamene nebo jeho znehodnocení či snad cokoliv takového by se rovnalo konci všech PB.
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Elohir - 4. dubna 2008 17:59
Elohir

Scout 4. dubna 2008 17:54
:D taky budeš žít poklidně, já v tom žádnej problém nevidím..

Elohir - 4. dubna 2008 17:58
Elohir

Nailin 4. dubna 2008 17:54
Taky jsem se ptala na to jak si to mám zapamatovat.. Vyřeším to asi tabulkou, tužkou a gumou :)
Já chci taky vědět odpověď.. jak koukám je nás pár co se v tom lehce motáme.. nechcete nám vysvětlil na co vše potřebujeme ty emoce? co když nebudu chtít kouzlit? potřebuju je? Vždyť ten kámen mi přece dává.. a co se týče jídla.. hm mno může mi ho někdo dát ne? nebo si najdu něco v lese? nějak mi tohle neleze do hlavy..

Scout - 4. dubna 2008 17:54
Scout

Elohir 4. dubna 2008 17:52
Žil jsem dosti poklidně a nesnáším vzruchu ...
Člověk je bohatý pouze svými přáteli.

Nailin - 4. dubna 2008 17:54
Nailin

Jsem asi trochu natvrdlá, ale nějak mi nedochází pár principů... například jak poznám, kolik SEV si mám zapsat (zapamtovat)? Možná jsem to jen minula v textu :)
A za další: Jak si mám zapamatovat všechny ty údaje o svých dovednostech? Cenu, účinky a podobné? Jestliže se tak moc hraje na RP, tak potom mi přijde poněkud škoda, že např. u dovednosti Všeznalý praktitk musím všechny okolo upozornit na to, aby hráli, že mi věří...

Nějak se v tom motám.

Nápad hry je opravdu skvělý, ale je to možná trochu moc komplikované. Tvůrcům to možná nepřijde, vymysleli to, ale já - a zřejmě nejen já - s tím mám docela potíže :(
Zapomenout co bude příště / a neváhat a znovu jít / ve stínu léta přes strniště / a bosé srdce nezradit

Elohir - 4. dubna 2008 17:52
Elohir

Scout 4. dubna 2008 17:50
jo to jo, kór když je lehce průsvitný i za normálního stavu.. :D

Scout - 4. dubna 2008 17:50
Scout

Elohir 4. dubna 2008 17:48
Dobře provlhlé tílko dělá divy ...
Člověk je bohatý pouze svými přáteli.

Vypisuje se 20 z celkem 357 příspěvků|⇐ 1 ... 9 10 11 12 13 14 15 ... 18 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)