Vildovy cesty (10 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Vildovy cesty

Správci:Gran
Popis:Chcete se vyjádřit k povídkové sérii jako celku a zahlasovat si o pokračování? Tak směle vejděte a.... hlasujte! =)
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:
Zatím vyšlé kapitoly ZDE.

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 398 příspěvků|⇐ 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 20 ⇒|

Gran - 29. července 2008 17:47
Gran

elister 29. července 2008 16:25

Tak vzhledem k tomu, že úplně na konci je scéna, kdy Jerlin šlape a Ela leží na dvoukoláku, kterej táhne Ratzor, tak to asi nebylo smrtelné =P Ale jak tak na to koukám, nenapsal jsem to tam dost jasně... takže to ještě drobně poupravím, hned to bude.

Vilda byl dycky srábek =P A na družinu se zatím vysral "úplně" pouze v případě, že mu to bylo někým z družinky prakticky přikázáno - nebo pokud neměl jinou možnost. To samé dělal i předtím - právě že u Vildy mi nepřijde, že by se jakkoliv měnil...

Hlavní úkol je tam furt stejnej - dostat se přes Průsmyk na západ. A oni ťapou a ťapou, aby splnili tento cíl .) Tohle mají dojít proto, že tam chtěla princezna... a teď, když už by tam tolik nechtěla, nemají jinou možnost, protože utíkají coby psanci (jako únosci princezny by moc dobře nedopadli).

Co se týče království - nejprve byli v království Albrechta, knížectví Daurina. Daurin jim dal quest jít do království Irnicka, vévodství Heldegarda a sebrat princeznu. Oni tam šli a sebrali princeznu, takže se stali nepřáteli _celého_ království Irnicka, ale protože se zatím pohybovali po území Heldegarda, šel po nich jen Heldegard (měl to na starost). Teď jsou _teoreticky_ v bezpečí - Západní Provincie je sice také součástí Irnickova království, ale je občanská válka, chce se odtrhnout.
Co se týče Daurina a vlastně celého Albrechtova království, tak to mají sice znepřátelné, protože nedělají, co mají, ale ono je to jedno, protože v příběhu už dlouho tento správní celek vůbec nefiguruje...

Ale jak to tak sleduji, udělám to shrnutí. Dejte mi čas .)

Anarion - 29. července 2008 17:46
Anarion

elister 29. července 2008 16:38

Princezna je důležitý "předmět" který dává bojujícím zemím jistou výhodu.Jedni mají problém protože jim utekla a druzí ji chtěji aby měli převahu:)
http://anarion.rajce.idnes.cz/Svatba_A_T/ ; http://www.aragorn.cz/diskuze/sponzoring/#kom

Tyky - 29. července 2008 16:41
Tyky

elister 29. července 2008 16:38
No abych řekl tohle se vysvětlovalo v první kapitole příběhu. Nemůžu si vzpomenout proč obě, ale důvod tam by.

Pokud jde o Lunarův plán tak z toho asi opravdu nezbylo nic, protože zemřel :D
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

elister - 29. července 2008 16:38
elister

Což mi připomíná, že vlastně nevím proč po nich jsou obě ty království... Heldegardi jsou jasní, ale i u těch by král měl být spokojen jestli si myslím že vildova družinka má princeznu. Ale pravda asi by měl pocit že je něco špatně...

Ale proč po nich jde i jejich království? To by přece nemělo vědět že nejdou na svatbu ne? A nebo, jak se dozvěděli že vildova družinka nejde na svatbu. Taky by mě zajímalo co zbylo z původního Lunarova plánu jakože následovat princeznu a pak se uvidí :D (asi nic co :D)
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Tyky - 29. července 2008 16:31
Tyky

elister 29. července 2008 16:25
Jestli nevadí taky se rád připojím, ale skusím to říct jak to vidím já (Gran mě snad opraví v případě, že špatně chápu)

Pokud jde o Ratzora tak mám dojem, že ho někdo uzdravoval v příběhu (musel bych se podívat znovu ale ten pocit mám)

Dále charakterové změny. Mě třeba přišel vždy Vilda jako zbabělec jenž pořád utíká a toho se držel opravdu dobře podle mého. Jen dřív nemusel utíkat, protože za ním podle něj stála dobrá družina.

Pokud jde o příběh ano hlavní úkol se ztrácí, ale tohle najdeš i v jiných knížkách. Pod návalem situace byla družina nucena změnit svůj cíl...Což je podle mě v příběhu znatelné.
Kdyby neexistovalo zlo neznali bychom dobro. Kdyby neexistovala smrt, nepochopily by jsme život. Kdyby neexistovala nenávist nenašli bychom to nejdůležitější....lásku

elister - 29. července 2008 16:25
elister

Gran 29. července 2008 16:08
Od zadu - Já měl pocit že někde tam je že Ratzor má smrtelné zranění. Tzn. jsem ho taky považoval za tuhého.

Nerealističnost fantazy, neříkám že to není pravda, ale rozhodně jsou ty nereálné Fantasy čtivější :D

Já teda registruju celkem významné charakterové změny, a to hlavně u vildy. Ze začátku mi přišel jako takový čórkař a tak, žádný andílek, ale ne člověk který by se vysral na přátele. Aspoň ne úplně. V posledních kapitolách to udělal několikrát.

No a jinak je taky zajímavé pozorovat skok mezi původními kapitolami a kapitolami z Larpů. V těch původních je to klasické fantasy, pak je to to o čem jsem mluvil v předchozím příspěvku.

V čem se strácím? Tak třeba v tom o co vlastně družince jde. V tom šíleném chaosu postav a jejich cílů už vlastně skoro nevím o co se snaží. Jo zdrhnout kamsi na západ přez soutězku, to si teda myslím ale moc jistý si tím nejsem.

A i pokud mám pravdu, tak to v tom příběhu dost zaniká, a tím že v příběhu zaniká hlavní zápletka a cíl tak to taky ztrácí na kvalitě. (kniha by myslím měla být zaměřená na příběh hlavní družinky, což vilda není)

Ale to je taky důsledek psaní podle LARPů. Podle LARPu to ani nic moc jinak napsat nejde. A jelikož psaní podle LARPů považuju za klad tak tohle nelze brát za nějaké stěžování či co. Spíš takové zauvažování nad tím jak se vilda vyvíjí :)
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Gran - 29. července 2008 16:08
Gran

elister 29. července 2008 15:44

V čem se konkr. ztrácíš? Nějak si to neumím představit. Mimochodem, v jednom z dokumentů k LARPu je shrnutí... asi jedno komplexnější vytvořím a hodím ho i sem.

Charakterové změny by neměly být tak radikální. Ratzor se chová furt stejně, Dash tam byl 2x a pokaždé jsem ho hrál já, princeznu ve Vildovi hraje pořád ta samá postava (tam u ní je _proměna_ charakteru, to je něco jiného - z rozmazlené holčičky se stává o něco zodpovědnější dědička trůnu), Vilda je také furt ten samej...

Úmrtím se nesmíš divit. Ono to alespoň ukazuje nerealističnost některých fantasy - vezmi si, jak těžké úkoly před družinami často stojí. A oni to všichni zvládnou levou zadní. Jenže pozabíjet 5 lidí a sám nezemřít, proplížit se nespatřen či ukrást něco nepovšimnut, nebo prostě jen úspěšně utéct a schovat se - to je ve skutečnosti mnohem těžší, než jak se zdá v románech. Vilda to krásně ukazuje - a to mají postavy většinou obrovské "pravidlové výhody" (víc životů, zvláštní schopnosti)...
A hlavně, teď mi to skutečně nevadilo. K těm charakterům totiž: Tam podle mě je problém spíš v tom, že jsou příliš mělké. A já nemám možnost je příliš prohloubit, když je jich tolik - teď se to trochu vyčistilo.

Před: Vilda, Lucilla, Hraničář, Lunar, Ratzor, Derek, Dash, Ela, Nilvius
Nyní: Vilda, Lucilla, Ratzor a Ela + jeden nováček (Jerlin)

Tedy z 9 to spadlo na 5 - s tím se mi bude snadněji pracovat, alespoń v prostoru mně daném.

A jinak to, že pro účastníka LARPů je to 1000x lepší, si myslím taky, o tom se hádat nebudu .)

elister - 29. července 2008 15:44
elister

Jestli mi něco na vildovi leze na nervy tak je to fakt, že musím číst všechny kapitoly při vyjití nějaké nové, jinak mi to z důvodu neúčasti na LARPech nedává smysl.

A upřímně i když je přečtu všechyn znova a některé dvakrát (to jsem dělal třeba dnes, víte kolik je to času!) tak se dost stracím....

Dalším záporným důsledkem tvorby vildy podle LARPů je brutální přemrštěnost úmrtí hlavních postav. A charakterové změny postav. Což dohromady dosti zabraňuje sžití (a oblíbení si) nějaké postavy. V jaké si moudré knížce jsem se dočetl že čtenář by se měl aspoň částečně sžít (či aspoň mít větší sympatie) k nějaké postavě příběhu. To mi tady chybí a myslím že je to špatně.

Přes tento přehršel kritiky musím dodat jednu velice důležitou věc. Prakticky všechny chyby Vildových cest vznikají psaním podle LARPů - v důsledku čehož je nelze brát jako regulerní chyby, protože ač tím možná trpí kvalita příběhu, tak se příběh pro libovolného účastníka LARPu stává mnohonásobně zajímavějším a zábavnějším. Dále pro každého účastníka LARPu má zpětně jisté kouzlo nostalgie (aspoň si myslím že má) a vynikající iformační hodnotu.

Ač tedy pro mě jako vnějšího čtenáře se příběh z vyníkajícího stáva pouze kvalitním, tak hodnotím styl psaní podle LARPu přez všechny nevýhody veskrze kladně.
Už proto že Vilda jako hlavní aragornská povídka by neměl být obyčejnou povídkou na pokračování, ale měl by být nějak pevněji spjat s komunitou. Což se skrze LARPy vhodným způsobem (dle mého) daři.

Tj. asi tak vše :P
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Magnumik - 29. července 2008 03:04
Magnumik

Teda, tak přece byl na konci ten masakr :) aspoň mě to ušetří přemýšlení, jestli zase hrát Nilvia :)

Joh-ny - 28. července 2008 13:49
Joh-ny

hmm kdybych byl vilda tak bych....hmm to si necham pro sebe abych neovlivnoval:-)
We're all pathetic and creepy and can't get girls-- that's why we fight robots

Gran - 26. července 2008 22:02
Gran

Vyšla další kapitola Vildových cest - Kapitola Šestnáctá: Ztráty a nálezy =)

(ale spíš ztráty teda =P ;))

Od této chvíle můžete hlasovat v anketě o pokračování. Pokud by se někomu zdál rozdíl mezi možnostmi malý, tak věřte mi - není tomu tak .)

pavel - 24. července 2008 13:24
pavel

Saltzhornia 24. července 2008 12:34

Nevím na jak dlouho odjíždíš, ale já odjíždím nejpozději v sobotu ráno na týden. :)
Slova jsou jen prázdné skořápky.

Saltzhornia - 24. července 2008 12:34
Saltzhornia

Gran 24. července 2008 12:23
já tě zabiju, v pondělí odjíždím, tak ne že jí sem vrzneš minutu před půlnocí :-D
I pád na hubu je pohybem vpřed...

Gran - 24. července 2008 12:23
Gran

Tak, nahrubo je 16. kapitola napsaná. Nechám jí teď pár dní klid, pak ji trochu poupravím - a protože není času nazbyt, nejpozději v neděli vyjde. .)

pavel - 18. července 2008 12:23
pavel

Gran 18. července 2008 12:16

Aha to mně nenapadlo.
Slova jsou jen prázdné skořápky.

Gran - 18. července 2008 12:16
Gran

pavel 18. července 2008 10:30

Čas na příspěvku je takový jaký je, páč jsem mezi první a druhou hodinou ranní přistál na Ruzyni ;)

pavel - 18. července 2008 10:30
pavel

Gran 18. července 2008 03:52

To je dobře že už něco máš. Tak hlavně nezapoměň pokračovat. :)
A jak tak koukám na šas odeslání tvého přízpěvku, tak by jsi si nějaký čas mohl vyšetřit hluboko v noci - neřikej že to děláš něco důležitého :)
Slova jsou jen prázdné skořápky.

Gran - 18. července 2008 03:52
Gran

I na dovolené jsem se občas dostal k Wordu, takže už mám asi 3 stránky hotové.

Tentokrát to bude skutečně spíš týmová práce než moje dílo - reportů je hodně a skoro všechny příběhové. Aby měli dotyční radost, snažím se je využívat na maximum - snad zas tak neutrpí kvalita ;)) Ale jako není to zlé, jen občas mám nutkání to celé smazat =P Ale rozhodl jsem se do stylistiky nezasahovat, takže na reportech provádím jen korekturu.
Samozřejmě nepoužívám úplně všechny, některé nejsou vhodně napsané. Některé situace tak popisuji sám... ale jsem docela zvědavý na poměr "vlastní práce : reporty" ;)) Zatím vedou, řekl bych, reporty =P ;)

elister - 22. června 2008 19:33
elister

Gran 22. června 2008 11:02
Ghondar 22. června 2008 19:26
Ale to já bych mu věřil, v srpnu určitě 17 kapitola bude, jde o to kterého roku :D
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Ghondar - 22. června 2008 19:26
Ghondar

Gran 22. června 2008 11:02
Známe své lidi :D
"A person always takes his home with him, wherever he goes. Worlds are so vast—yet they fit easily into one's heart."

Vypisuje se 20 z celkem 398 příspěvků|⇐ 1 ... 8 9 10 11 12 13 14 ... 20 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)