3D Grafika (65 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

3D Grafika

Správci:Python, Zlatovous
Popis:Máte rádi 3D grafiku? Máte nějakou tvorbu? Tak neváhejte a vstupte! Společnými silami k lepším digitálním zítřkům.
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Máte čas i náladu pro projekt? Info na nastěnce.
Ano, mám čas i zájem.8
Ne, nemám čas a/nebo zájem.1
9 celkem
Nástěnka:
Zde je odkaz ne jednu z nejlepších stránek o "tři dé" grafice:Grafika.cz

Bude fajn začít něco nového. Uvidíme co řekne anketa. Zlatovous jistě rád dodá nějaké tutoriály, já sám dodám ty, o ktrých si myslím, že jsou zajimavé.


Jeden velmi dobrý modelovací. C4D.


Odkaz na článek o velmi zajímavém projektu několika studentů. Jakých se dočtete, já už si pamatuju jen jihlavu.

http://www.3dscena.cz/art/3dscena/blender-giants.html

Na téhle stránce se sice mnohem víc věnují specialitám (programy, pluginy, dynamika atp.) ale je na ni solidní množství užitečných poznatků.

3dsoftware

K anketě.
V minulé se o první místo podělil projekt a tutoriály. Takže se ptám, zda máte čas a zájem se do něčeho pustit. S velkou pravděpodobností tady nebude dost lidí, oplývajících obojím. Nicméně, kdo ví. V případě, že se nenajde dost dobrovolníků, nahraju sem tutoshe, co najdu. V opačném případě dojde k témuž, jen budou tematicky zaměřené na to, co bude třeba.

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1793 příspěvků|⇐ 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 ... 90 ⇒|

Sir.Gabriel - 20. září 2008 06:09
Sir.Gabriel

Zlatovous 19. září 2008 10:30
Jinak k ký tvojí scéně. Ano byl by to zkutečně mistrovský kousek, ale kdo to má kruci animovat?:-) Tím ale neříkám, že to nezkusím:-) Jelikož máme k dispozici jen mocapy z internetu, mám trošku omezený arzenál. Johanka pojede celá přez mocap, yoda pojede přez IK. Bude to sice trochu sekanější ale na druhou stranu to bude vypadat líp než kdybych ho klíčoval. Aragorna taky uděláme přez mocap ale jelikož se moc hýbat nebude, tak to mi starosti nedělá. Jenže ta tvoje scéna, to mi nahání hrůzu.
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

Sir.Gabriel - 20. září 2008 06:01
Sir.Gabriel

Zlatovous 19. září 2008 20:41
Kurva to je mi líto. Ale vím jak se cítíš, když zjistíš že měsíce usilovné práce jsou v tahu. Díky bohu té zálohy. A taky je dobrá věc koukat se do autobacku:-) Pravidelně se tam ukládají zálohy. Autoback mi už hodněkrát zachránil kůži.
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

Zlatovous - 19. září 2008 20:41
Zlatovous

Report o situaci:

Povedlo se mi obstarat zálohu z Flash disku, Johanka je teď ve stavu, který můžete vidět na nástěnce jako "Obrněná Johanka" jen s tím rozdílem, že má rukavice a vlasy. Sakumprásk, dodělám ji jen oblečení, poupravím vlasy a udělám textury. Když si máknu, do konce víkendu to budu mít ve stavu, v jakém jsem to tady postoval naposled.

Btw, jsem rád, že tohle píšu ve střízlivém stavu, nebýt jednoho telefonátu, asi bych se teď válel pod stolem.

Mějte se hezky a užíjte si víkend :-)

Alfonzo - 19. září 2008 18:55
Alfonzo

no ty vole... tak to normálně i dokáže nasrat... To je mi líto, vážně.
Magma is a funny word... Magma...

Zlatovous - 19. září 2008 18:54
Zlatovous

Dobrá zpráva. Celý zdrojový soubour s Johankou byl před deseti minutama nenávratně poškozen. Patnáct dní téměř nepřetržité práce pryč. Jede se odznova, děkuji Bille.

Kdyby se náhodou někdo ptal jaktože jsem tak klidný, můžu vám vyfotit otisky mojí pěsti ve zdi.

elister - 19. září 2008 14:09
elister

Zlatovous 19. září 2008 10:30
Technicky pohoda, ale nebohý animátor :D
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Zlatovous - 19. září 2008 10:30
Zlatovous

Takový záběr, co mě napadl před tím, než jsem usnul:

V kostele, kde se budou řezat bude místo s řadou svíček. Johanka tam bude stát a když po ní Yoda sekne, uskočí. Tím jak promáchne zasáhne knoty všech svíček a ty vzplanou.

Takový detail, ale právě detaily dělají masterpiece :-)

Sir.Gabriel - 19. září 2008 10:21
Sir.Gabriel

Zlatovous 18. září 2008 20:13
To zní fakt skvěle. Přev víkend se vrhnu na ten scénář a hodím ho na net. Zatím se to rýsuje skvěle:-) Teď ještě aby bůrin nahodil svéhou youdu a je to.
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

anuvin - 18. září 2008 21:12
anuvin

Nezná někdo zvás nějakej fungující IP changer ?
Why does humanity deserve to survive? Maybe you don't. - Sharon "Athena" Agathon

Zlatovous - 18. září 2008 20:13
Zlatovous

Díky, dělám co můžu :-) Já jsem rád, že jsem se do téhle věci připletl, moc mě neuspokojuje dělat věci jen tak nazdařbůh, vždy je rád vidím, jak fungují a chovají se v nějakém prostředí, jak ta zapadnou a co se pomocí nich dá stvořit... A tenhle film je pro mě obrovská motivace, můžu se prostě vyřádit :-)

Teď přichází fáze nanesení kostry a skinování, s čímž tě, Sire jakožto odborníka na animaci, asi budu chvíli prudit otázkami "co a jak" :-) Jestli bys měl v záloze nějaký fajn tutorial, dost by mi to pomohlo. U Johanky ten tutoriál je, ale základy se prolítnou docela zběžně a pak už je tam jen vlastně nanesení kostry na model. Ale když člověk nepochytí základy, ty deformace nevypadají zrovna reálně.

Mimochodem, chtělo by to napsat nějaký scénář, jak se budou postavy pohybovat, kde a kdy, jak budou reagovat s prostředím, odkud je bude snímat kamera, kulisy, efekty a v neposlední řadě hudba.

Co se posledního bodu týče, napadlo mě, že ve chvíli kdy se z hangáru přenesou do kostela, Yoda by se zeptal "Kde to jsme?" V odpověď by mu přišel proslov z písničky Final Victory od Haggard (http://www.youtube.com/watch?v=_taycrEW59w), který by přednášel Aragorn třeba z kazatelny. Ten proslov skvěle zapadá, navodilo by to tu správnou atmosféru. Říká se tam něco ve smyslu:

Píše se rok 1543 anno domini, čas kdy černá nemoc udeřila. Agen, kde Michael Nostradamus žil se svou ženou a dvěmi dětmi. Bez váhání začal ošetřovat své spoluabčeny, ale - naneštěstí - nebyl schopen zachránit svou rodinu před svým starým nepřítelem. To byl také čas, kdy svatý kříž stoupal ve své nezastavitelné moci a stopy slz a krve pokryly zemi.

Vysvětlivky:
anno domini - po kristu, našeho letopočtu
Agen - název města

Sir.Gabriel - 18. září 2008 18:16
Sir.Gabriel

I vám všem ostatním, co jste se zapojili do tohoto procesu děkuju!! Všichni jste zatím udělali to nejlepší co jste udělat mohli. Nebo teprve uděláte!!! DÍKY!!
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

Sir.Gabriel - 18. září 2008 18:15
Sir.Gabriel

Zlatovous 18. září 2008 14:10
Zato já mám na pochvalu času dost. Jenže mi dochází slova. Je to super. Přesně to co jsem si představoval. To co jsem celou tu dobu měl před očima když mě tohle celý divadlo napadlo:-) Obravdu nemám slov Zlatovousi, skvělá práce!!!
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

Buri the Great - 18. září 2008 14:18
Buri the Great

Zlatovous 18. září 2008 14:10
Good, pochvala musí počkat, až se vrátím, teď nemám čas se tu rozepisovat :D
http://napady.aragorn.cz

Zlatovous - 18. září 2008 14:10
Zlatovous

Tramtadá, tramatadá, tramtadadá! Johanka je otexturovaná, tady se můžete mrknout na výsledek:

Celkově:
http://www.gside.ic.cz/Star%20Wars/Johanka%20z%20Arku/render_perspective_textured_3.jpg

Tvář:
http://www.gside.ic.cz/Star%20Wars/Johanka%20z%20Arku/render_detail_textured_3.jpg

Detail:
http://www.gside.ic.cz/Star%20Wars/Johanka%20z%20Arku/render_detail_textured_4.jpg

Nakonec jsem se rozhodl použít jen procedurální mapy, nad kterými jsem sice neměl takovou kontrolu, než kdybych si nakreslil vlastní bitmapy, ale ještě se necítím na to, abych zmákl tvorbu vlastních hi-res textur (nebo na jejich natáhnutí na model). Co mě trápí nejvíce jsou vlasy, které vlastně mají jen základní barvu a v bumpu dent+noise. Experimentoval jsem asi hodinu a tohle byl nejuspokojivější výsledek, který jsem z toho vymáčknul. Nejraději bych použil hair and fur plugin, ale ten jednak neovládám, druhak bychom na to neměli výpočetní techniku :-)

S brněním jsem příliš neexperimentoval - chtěl jsem dát původně tmavě modrou, ale uklouzl mi ukazatel a skočilo to na nejbělejší bělobu. Hned se mi to zalíbilo, tak jsem si trochu pohrál s nastavením, abych z toho měl mléčnou bílou a nechal tak. Ty zlaté části jsem chtěl potáhnout ještě nějakým šumem, aby to vypadalo jako tepané, ale nakonec jsem to nechal bezezměny - takhle ta zbroj působí více "božsky".

Doufám, že se vám bude líbit, a kdyby ne, pořád se na tom dá máknout. Teď vzhůru na tvorbu kostry, naskinování a můžeme animovat :-)

Sir.Gabriel - 18. září 2008 01:58
Sir.Gabriel

elister 17. září 2008 23:57
To vůbec ne. Jde o ten interface. Prostě to mají udělaný jinak, samozřejmě, že princip je stejný. ALe zkus dělat v Cinemě a najednou přejít na Max. Zjistíš, že i když jsou to oba 3d modelovací programy, jsou úplně jiné:-) I když v drobnostech.
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

elister - 17. září 2008 23:57
elister

Já teda s Mayou nemám zkušenosti ale principy musí být dle mého stejné u každého 3D programu. Všude musí být více méně stejné funkce a více méně stejný systém. Jmenuje se to třeba jinak ale je to to samé.

A nebo se pletu?
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Sir.Gabriel - 17. září 2008 20:41
Sir.Gabriel

Alfonzo 17. září 2008 20:35
Je to jednoduchej tutor s hezkym vysledkem. Potesi kdyz zjistis ze z toho odpornyho boxu na zacatku vyleze krasne hladka lodicka:-)
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

Alfonzo - 17. září 2008 20:35
Alfonzo

Sir.Gabriel 17. září 2008 20:35
Hehe, to jsme dva, taky jsem s tim začínal... A taky jich mám doma plno... :D
Magma is a funny word... Magma...

Sir.Gabriel - 17. září 2008 20:35
Sir.Gabriel

Alfonzo 17. září 2008 19:03
Na tomhle tutorialu jsem zacinal v maxku...kdyz jsem presel z mayi na max zjistil jsem, ze je naprosto jinej, nevedel jsem co kde je a jak to funguje...paradox co? stejna firma a dva uuuplne jiny programy:-) Kazdopadne tehle raketek mam doma plnej harddisk:-)
Každý bůh vidí pád i malého ptáčete. Ale jen opravdu dobrý bůh si u toho dělá poznámky - aby příště mohlo ptáče spadnout rychleji a hlouběji -Terry Pratchet-

Alfonzo - 17. září 2008 19:29
Alfonzo

Zlatovous 17. září 2008 19:28
Anebo to bude tak, jak jsem to udělal! :DD
Magma is a funny word... Magma...

Vypisuje se 20 z celkem 1793 příspěvků|⇐ 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 ... 90 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)