Aragorn vývoj (3 strany zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Aragorn vývoj

Správci:Buri the Great, Amunak, ixiik
Popis:Chybí vám něco na Aragornu? Máte dobrý nápad? Sem s tím, ať víme co byste si přáli.
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Další změny na Aragornu by značně usnadnilo osekání mrtvých sekcí Galerie a Články, přijde vám to jako hodně šílený nápad?
Sekce smazat! Nikdo tam nechodí a stará díla nikoho nezajímají. Všechno úsilí nechť se věnuje novému vývoji!3
Archivovat (tak aby k dílům stále byl přístup)! Možná tam teď nikdo nepřispívá, ale to neznamená že by stará díla neměla hodnotu.23
Ponechat a nedotýkat se! Co si to dovolujete, šahat na pradávné texty a malby?!1
27 celkem
Nástěnka:
Nepište sem blbosti. Když si myslíte, že máte dobrý nápad, zeptejte se i jiných, zda jim to příjde jako vychytávka a pak to teprve pište sem.

Nápady budu dávat na nástěnku. V "Nápady k diskuzi" budou věci o kterých si nejsme jisti, zda jsou až tak in, ale můžete je obhájit, vyjádřit se zda ano, nebo ne, zda je chcete, nebo ne.

Nápady, které budou zapracovány:


- Jiné (větší) rozměry / datové omezení ikonek (avatarů) + větší komfort při nastavení

Nápady k diskuzi:


- Galerii a články nějak zaarchivovat (možná i mimo hlavní web Aragornu) a sekcí se zbavit (usnadnilo by to další úpravy Aragornu) - hlasujte v anketě!

Zamítnuté nápady:

(archiv)

Zapracované nápady:

(archiv)
- Smajlíci v diskuzích (implementováno díky podpoře emoji 😊)
- Korektně implementované odesílání mailů + pěkné šablony
- Lepší zapamatování přihlášení (dlouhodobé s možností odhlášení "na dálku")

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 4358 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 5 6 7 ... 218 ⇒|

Mapafius - 13. února 2019 13:01
Mapafius

No s těmi situacemi je to vtip ne? Když se vlastně podívám tak u fantasy rozcestí žádné situace nejsou, jsou jen u scifi. Jak psal snaga, gamebook je kniha, u které si čtenář volí děj. Přečteš si stránku a na konci se tě zeptají zda chceš dělat to či ono. Tvoje volby jsou limitované tím, co ti nabízí kniha, odměnou za to však je, že kniha na tvé volby reaguje. Vybereš si určit akci a kniha tě odkáže na příslušnou stranu, tu si přečteš a dá ti opět na výběr z několika akcí. Takhle gamebook nabízí několik příběhů, které si můžeš zahrát. Problém samozřejmě je, že gamebook hraje člověk sám, ještě jsem neslyšel o gamebooku, který by měl více hráčů. Na druhou stranu situace v rozcestí jsem nikdy nepochopil. Je to série generovaných událostí v určitém prostředí a nikdy jsem neviděl že by podle toho někdo hrál, protože samozřejmě vůbec nereaguje na hráče. Když spolu hraje několik hráčů tak už vůbec ty situace postrádají smysl neboť hráče rozjíždí vlastní interakci a doto jim tam prostě padají nesouvislé a těžce předvídatelné události v dané situaci. Jediné jejich využití je na začátku hry, když hráči nechtějí vymýšlet prostředí. Ten první příspěvek jim ho může dát, pak už ale hráče stejně hrají samostatně nehledě na situace. Myslím, že by šlo nějak ten aspekt situací skloubit s aspektem gamebooku, aby byli jak interaktivní tak nabízeli prostor společné hře více hráčů. Takže by se na začátku nastínilo pouze určité prostředí, pak by si hráči hráli a když by chtěli, mohli by odkliknout nějaké možnosti nabízené tou situací a ta by pak dávala další příspěvky, pokud by však hráčí nechtěli, tak by na situaci nereagovali, nevolili žádnou možnost a v tom případě už by situace další příspěvky nepřídávala. Reagovala by jedině tehdy, když by hráči chtěli interagovat s ní. Nevím jestli by něco takového dávalo smysl, ale dá se to promyslet. Otázkou samozřejmě je, jestli by na situaci mohli hráči reagovat samostatně nebo jenom nějak v celé skupině, která je na rozcestí, případně jestli by situace mohla hráči, který s ní reaguje šeptat.

Snaga - 13. února 2019 07:11
Snaga

Python 12. února 2019 22:20
Gamebook je knížka, kde se podle volby čtenáře větví další děj. :)
Živý nebo jako umělá inteligence dokážu nebo vyvrátím Thomassenovu hypotézu.

Python - 12. února 2019 22:20
Python

Vypustit situace? Nemožné, je to unikátní systém. Mnohem spíš bych ubral klasických místností. Ale před přidáváním něčeho nového bych se zamyslel, zda je to nezbytné. Rozcestí je prakticky mrtvá zóna. A co je to u všech deprimovanejch slanečků ten gamebook?
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. I´ll Chuck you!

Mapafius - 12. února 2019 16:59
Mapafius

A také bych prodloužil čas před vyhozením z rozcestí, je to dost otravné, ale hádám, že to už se asi někdy řešilo. A místo situací, které bych ze všech místností vypustil bych udělal jednu místnost ve stylu gamebooku, třeba pro osamělé hráče nebo pro ty nováčky, kteří na aragorn narazí, koukají, co tu je zajímavého ale na chatu nikdo není.

Mapafius - 12. února 2019 15:00
Mapafius

Dal bych při vytváření položek v denících ORP jeskyní další typ políčka. Bylo by to vícenásobné políčko s rozdělitelnými body. Pán jeskyně by vypsal název políček a vedle maximální počet bodů, který je mezi ně možné rozdělit, případně přidat nějaké možnosti složitějšího provázání políček s číselnými hodnotami, zadávání vzorců a odkazů. Možná je to zbytečné, ale někdo by to mohl využít a nepřijde mi to složité.

murthags - 4. února 2019 16:28
murthags

Galerie a články je dnes už fakt přežitek :D Spíš bych se soustředil na ty herny a diskuze.
http://4.bp.blogspot.com/-HrxSy0sjtFw/UYAKNLdvlwI/AAAAAAAAAeI/wIlghyI-IUs/s1600/double+fuck+off.gif

Amunak - 13. ledna 2019 18:51
Amunak

Vyjádřím se hromadně k několika věcem co jsem tu přečetl:

ICQ je v plánu zrušit, a nahradit kolonkou s hromadným výběrem ze sociálních sítí apod. kde bude jejich ikonka, nebo možností přidat vlastní odkaz prakticky kamkoliv s nějakým popiskem, a to obojí v prakticky neomezeném množství.

Bohužel je kvůli tomu potřeba trochu změnit DB a upravit větší množství věcí, tak jsem se k tomu ještě nedostal.

Město chci pouze přeformulovat jako bydliště a rovnou říct hráčům ať tam vyplní co chtějí (klidně nic) a jen tak specifické jak jim přijde vhodné - cílem je umožnit hráčům případně najít ostatní co bydlí poblíž, nebo naopak třeba dát jasně najevo že jsou fyzicky nedostupní (jiná země nebo tak něco). Větší přesnost je nechtěná, nechceme tu ukládat chráněné osobní údaje (kvůli GDPR).

Systém pro označení zda chci hrát naživo, nebo zda jsem hráč či PJ a aktivně hledám hráče/PJ by byl super. Platí tu to samé co u ICQ, akorát to rozšíření by bylo ještě o něco složitější (a bez doprovázejícího vyhledávání uživatelů podle těchto údajů yb to bylo skoro k ničemu).

Mazání jeskyní, postav apod. bych se chtěl celkově do budoucna zbavit. Není k tomu prakticky žádný důvod a akorát to dělá aragorn naprosto mrtvým. Stejně tak bych chtěl aby hráči vlastnili své postavy a "zabití" by bylo jen v rámci jeskyně; jinak aby měli možnost postavu stále mít u sebe a nejlépe s ní i hrát ve více hrách (tzn. musely by se asi nějak kopírovat).

Tohle je už skoro mimo možnosti aktuálního Aragornu, znamenalo by to překopat půlku Herny. Ale bylo by to hezké.

HTML tagy na nástěnkách a podobných místech musí úplně zmizet; čím dříve tím lépe. Nahradit se to dá jakýmkoliv lepším systémem; to co máme teď je nebezpečné - potenciálně jde přes nástěnky hackovat účty...

Bohužel, opět to je složitější zásah, a navíc by bylo potřeba projít a upravit všechny existující nástěnky a podobně. Kdyby se to udělalo automaticky tak přijdou o formátování.

Nápad s Encyklopedií se mi taky moc zamlouvá; kdyby se to udělalo chytře, nemuselo by to být ani tak obtížné.

Postavy pro PJ aka NPC - platí to samé co o hráčských postavách.

----

Koukám ale že bych si to mohl alespoň psát do bug trackeru.
🐺

Python - 13. ledna 2019 14:21
Python

Ten nápad s možností vytvářet NPC postavy je trefa do černého. Něco takového by neskutečně pomohlo. Nemusel bych si je pak psát do kolonky "info pro PJ", která je malá na tolik A4 textu.
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. I´ll Chuck you!

sashiko - 13. ledna 2019 14:00
sashiko

Jinak mě ještě napadlo, strčit někam po straně boxík se zprávama. Na chatu se to ztratí a tam by si mohl třeba pj napsat, že ještě někoho hledá, i když je ta jeskyně třeba stará, nebo, že bude ta a ta akce atp. Diskuze stejně prakticky zanikají a tohle by bylo po ruce, navíc ty boxíky nabízejí poskytovatele už hotové, stačí vložit. :D
Stará budu teprve tehdy, až nedostanu muže, po němž zatoužím.

Voju - 13. ledna 2019 13:55
Voju

Drobné úpravy budou snad možné a zkusím na Amunaka apelovat, aby jsme spolu tyto úpravy provedli. Bohužel NPC, nějaká encyklopedie, uložené postavy mimo jeskyni atp. jsou na delší lokty.
Co jsme se +- bavili, tak snad by jsme na tom mohli s Amunakem začít pracovat v polovině léta, pokud se mu neposere bakalářská práce. Je tam ale spoustu "ALE" :(

Co by mělo jít zrealizovat (poměrně lehce během pár dní):
- formátovat text na nástěnce
- obrázek v příspěvku nativně převedený a zobrazený bez podpulťákových skriptů
- zrušit ICQ, dát místo toho např. Facebook link

sashiko - 13. ledna 2019 13:50
sashiko

Pokud je Aragorn jen plácanice php a html, tak tohle by už vyžadovalo nejspíš docela solidní zásahy, možná úplné předělání :D
Stará budu teprve tehdy, až nedostanu muže, po němž zatoužím.

Katanga - 13. ledna 2019 13:42
Katanga

Okej, když jsme u těch brainstormových tipů na další vývoj, dalo by se zaměřit i na jeskyně (tj. to, co se tady asi využívá nejvíc, pokud se teď můj laický odhad šeredně nemýlí):

- možnost formátovat text na nástěnce i jinak než jen html tagama (tj. rozhraní podobné jako pro příspěvky s možností vkládat nadpisy, zarovnávat text, dělat rolovací seznamy...?)
- možnost vložit do příspěvku obrázek tak, aby se zobrazil (aby to šlo nativně, ne jen podpultově šířeným kusem kódu)
- možnost přidat, nebo odebrat (nebo přejmenovat, změnit kategorii) kolonky v postavě i po odeslání jeskyně ke schválení? Plus třeba možnost odebrat ty defaultní kolonky (jako atributy, inventář,... – jediné pevné by zůstalo třeba jméno?)
- spousta lidí využívá nástěnku jako encyklopedii světa, reálií, postav, whatevr – co kdyby se v rozhraní jeskyně přímo udělala nějaká sekce Encyklopedie? Ať se to dá třídit do kategorií, upravovat,...?

+ se mi líbí Vojuův nápad s možností vytvářet NPC, která by měla vlastní profil postavy, spravovaný PJem. To je boží.

Je to jen náhodný brainstorm, protože mám taky po sto letech volný víkend a čistou hlavu. Nevím, jak by to bylo náročné. Když by se ale takhle věnovalo vývoji a zlepšení toho, co se tu už nějak používá, mohlo by to přitáhnout další lidi.

sashiko - 13. ledna 2019 12:13
sashiko

Jo, na FB a na Discordu se hraje hodně, přiznávám, že já preferuju. :-) Každopádně něco, co by mohlo být navíc, je třeba, že by si hráči mohli svoje postavy ukládat do nějaké složky. Pak můžou mít přímo na aragu třeba deset postav a pokud se jim ta postava hodí do nabízené jeskyně, jen jí tam přihlásí a nemusí to psát od znovu. Popřípadě jí jen lehce upraví podle požadavků. Koho by furt bavilo to psát znovu, nemluvě o tom, že postava teď běžně zanikne, když se smaže jeskyně. A dohrané hry by se mohli archivovat. Taky ty požadavky na ikonky jsou blbé, arag by to mohl automaticky přizpůsobovat, aby to člověk nemusel furt zmenšovat a hlídat velikost. :-)
Stará budu teprve tehdy, až nedostanu muže, po němž zatoužím.

Voju - 13. ledna 2019 12:07
Voju

Python 13. ledna 2019 12:02
Aby uživatelé nezačali hrát na chatu přes facebook (skupinová konverzace), musí Aragorn nabízet něco navíc, co na Facebooku není. Momentálně jsou to kostky a rychlý přístup k postavám a informacím o nich.
Do budoucna by to mohla být další nějaká podpora - například úvodní obrázek/grafika k PJovu příspěvku (pro nastínění situace), vytvoření NPC postav PJem a psaní za ně nebo ještě něco nového, co ještě nikoho nenapadlo ? :-)

Python - 13. ledna 2019 12:02
Python

sashiko 13. ledna 2019 10:48

Tak se přidá ještě další škrkadlo "Jsem PJ". Třeba já ho zaškrtnu. Ostatním v živoherně se pak tento dotyčný označí jako pj a tak se ty herní skupiny můžou poměrně snadno dávat dohromady. PJ může mít i o sobě krátké info, jaké světy a settingy dělá a podobné info, Aragorn se tak snadno může stát kuplířskou stránkou a tak získá nový význam. A je pravda, že pořád odněkud slyším, že se naživo hraje. Pak už jen stačí rozhlásit, že zde lze najít PJ a/nebo hráče pro živou hru.

To by mohlo přinést ovoce

Jinak podporuji návrh na úpravu profilu. ICQ je už opravdu není trendy. Dneska frčí fb, insta a podobné hovadiny :) Jen ale aby to lidi nesvádělo se přesunout právě tam. Pozor na to, když prodávám hamburgery, sám nebudu jíst pizzu.
Člověk není nikdy dost chytrý, dost bohatý a dost ozbrojený. I´ll Chuck you!

sashiko - 13. ledna 2019 10:48
sashiko

Jo, tady je ještě blbé to, že máme 60 aktivních her a půlka z toho jsou soukromé hry. Takže se v první řadě musí najít někdo, kdo bude ty hry zakládat a nebude soukromničit, ale málokdo chce být PJ, takže když někdo mrkne, tak Andor, který nabízí asi 200 her, vs. Aragorn, kde se dá přihlásit asi tak do 30, jsme tak nějak ostrouhali. :D A když už tu ty soukromky jsou, tak na ně by zase upozornění chodit nemělo, že jo, tím pádem to ještě nakonec bude dost možná působit tak, že máme daleko méně her, než máme :-) Ale jinak to není blbý nápad :-)
Stará budu teprve tehdy, až nedostanu muže, po němž zatoužím.

Voju - 13. ledna 2019 10:46
Voju

Nápad #2 - Úprava profilu
- zrušit ICQ číslo
- přidat místo toho Facebook, Instagram a další sociální sítě, které se dnes používají pro komunikaci
- kolonka "město" - Upravit na výběr ze seznamu a zavést např. rozdělení na Okresy
- přidat zaškrtávací políčko "Mám/Nemám zájem o hry naživo" -> přidat možnost hledat hráče podle "Města", kteří mají zájem o hru naživo včetně možností napsat hromadnou poštolku všem těmto hráčům ("Ahoj, na nedělní odpoledne sháníme nového hráče ...")

Voju - 13. ledna 2019 10:40
Voju

sashiko 13. ledna 2019 10:36
Dá se samozřejmě vytvořit našeptávač a vést nějaký zrevidovaný seznam + k němu umožnit přidat si cokoliv.
Klíčová slova aktuálně nejsou nijak vysvětlena při zakládání nové jeskyně - to by se mohlo změnit ("Oslovte více zájemců o vaši jeskyni tím, že uvedete klíčová slova")
Osobně bych třeba o nějakou hru zájem měl, ale když člověk 5x týdně kontroluje hernu a nic nenajde, postupem času ho to přestane bavit a přejde do pasivity - tohle by mohlo pomoci. Teoreticky kdybych tu neměl žádnou hru a chodil sem jednou za 14 dní, tak kdyby mi přišel e-mail, třeba bych jako zlomený a zklamaný člen komunity měl radost, vrátil se a začal znovu hrát :-)

sashiko - 13. ledna 2019 10:36
sashiko

Klíčová slova v jeskyních skoro nikdo nepoužívá a pokud ano, dají se definovat volně a pokud to někdo zadá v jiném tvaru, než to, jak to má někdo na profilu, tak se to spolu nespojí, takže, aby to bylo možné, nejspíš bys musel ty klíčová slova vytvořit, jak pro profil, tak pro jeskyni. A v průměru přibývá 5-7 jeskyní za měsíc, takže je asi lehčí se podívat do herny, co tam přibylo, protože kdyby měl někdo čekat, až se tam objeví hra s jeho klíčovýma slovama, taky by mohl čekat pěkně dlouho :D
Stará budu teprve tehdy, až nedostanu muže, po němž zatoužím.

Voju - 13. ledna 2019 10:23
Voju

Nápad pro rozšíření hráčské komunity - Preference
- každý uživtael si bude moci nastavit, jaké okruhy ho zajímají (například "WoD,DrD,DrD+,Marvel, MCU")
- preference bude viditelná v profilu uživatele
- když nějaký uživatel založí jeskyni s klíčovým slovem, všem ostatním uživatelům, kteří mají klíčové slovo v preferencích se odešle poštolka o tom, že ten a ten uživatel založil jeskyni na dané téma.

Co vy na to, komunito ? :-)

Vypisuje se 20 z celkem 4358 příspěvků|⇐ 1 2 3 4 5 6 7 ... 218 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)