|
Voju 8. ledna 2019 07:42 > Skiny - sorry, ale tvá argumentace je spíš na facku. Galéria je graficky přeplácaná a to se dnes už nenosí. A RE:Size má debilní veliksot fontu pro psaná příspěvku, že můsím zoomovat na 125%, abych viděl co píšu. Na Mobilu ? Nemožné něco kloudného napsat. Špatné pozicování prvků, tlačítka na tučné atp. překrývají textovou plochu
Já neříkám že aktuální skiny jsou geniální, ale (očividně) těm několika lidem co sem ještě chodí ... stačí. Jsem pro jejich vylepšování, bylo by to super, ale nemá smysl dělat zcela nový skin - je to náročné a protože jde upravovat jen CSS nějakého výrazně jiného výsledku bys stejně nedosáhl. Pokud ale najdeš způsoby jak stávající skiny vylepšit co se týče problémů s CSS, sem s tím; tady je archiv (snad správných) CSS souborů ze kterých se jednotlivé skiny skládají (override.css se aplikuje nakonec a má globální opravy).
Pokud to myslíš hodně vážně můžeme se třeba i domluvit že se nepoužívané skiny (tedy prakticky všechny kromě gallery, resize a mooožnáá light) vyhodí aby se lépe upravovalo... Ale naštveme těch 30 exotů co používají nějakou z těch jiných zrůdností. Statistika skinů za posledních 90 dní (každý uživatel se tam počítá jen jednou a to s naposledy aktivním skinem):
Bohužel nejde upravovat HTML / "šablony" jako takové, protože by se pak musely upravit všechny skiny, neboť se to HTML sdílí a nemůže se lišit skin od skinu. Mj. proto přepis...
> přepis - PROČ? Něco snad nefunguje? Nejdůležitějším jádrem serveru je jeho Databáze a systém, kterým se s ní pracuje - vzhledem k množství obsahu a stálé svižnosti je databáze v dobrém stavu.
Aragorn je svižný. V tom máš pravdu. Tam bohužel "v pořádku" končí. Nic tady nedodržuje základní principy vývoje aplikací:
- Databáze má velmi pochybné schéma bez jediné constrainty, takže neexistují automatické relace a nedá se to pořádně upravovat / rozumně s tím pracovat. To by samo o sobě nebyl tak velký problém, kdyby tu nebyl další bod... - Aragorn používá zastaralý a nebezpečný způsob připojení na databázi pomocí mysql_* funkcí. To je v dnešní době kardinální zločin. Kdyby někdo chtěl, nedalo by mnoho práce Aragorn hacknout, celou databázi smazat anebo ukrást uživatelská data (naštěstí už alespoň korektně hešujeme hesla a jinak máme jen emaily, tak by to nebylo tak hrozná, ale přece...). Je to sice rychlé ale děsně nepraktické. Navíc... - Jsme (mj. kvůli těm mysql_* funkcím) zaseklí na starší verzi PHP která už není oficiálně podporovaná, takže kdyby měla bezpečnostní problémy nikdo je neopraví. Kromě toho je nové PHP o dost rychlejší. - Aragorn nemá klasické "controllery"; téměř neexistuje oddělení kódu co něco dělá a šablon. PHP funkce a změny databáze jsou doslova vyblité mezi HTML šablonami. Proto je potřeba přepisovat a nikoliv upravovat. Kdybych tě například nechal (pro vylepšení vzhledu) upravit i HTML a ne jen CSS, buď bych ti musel dát víceméně plný přístup do kódu (a riskoval že se ti třeba omylem povede něco rozbít), nebo bych musel úpravy udělat sám (a doufat že nic nerozbiju). Pro menší změny je to docela v pohodě, ale větší zásahy jsou dost komplexní.
Celkově je prostě potřeba buď celý stávající Aragorn zahodit a nahradit ho něčím jiným, o co už jsme se mnohokrát pokoušeli a nikdy to nevyšlo... Nebo je potřeba pracovat s tím co máme, ale aniž bychom vyhnali i těch posledních pár lidí co tu je. A to je prostě náročné.
> nemáš čas - OK, chápu. Pak by tu měl být čas a prostor pro někoho, kdo si čas najde a chce s tím něco dělat ;)
Jo, to už jsem taky několikrát řešil. Bohužel z práce vím že dohlížet nad cizí prací stejně znamená nejméně 20 (u zkušených) až klidně 100 procent času i ode mě na kontrolách, opravách, radách a podobně. Kromě toho tu jsou další problémy: aby dotyčný vydržel a dotáhl alespoň nějakou část práce do konce, a aby se mu dalo věřit; kvůli výše uvedeným problémům by s přístupem (i jen na čtení) do kódu nebyl problém Aragorn třeba hacknout. To je ostatně taky důvod proč kódy nepouštíme do světa jak psal Python. Já na to teda nemám úplně oficiální svolení od původních autorů ale nedokážu si představit že by jim to vadilo; avšak udělat Aragorn ještě snáze poškoditelným než je teď zveřejněním zdrojáků fakt nechci.
---
> Ano, DRD je mrtvé. Ale i v čechách se najdo uhráči WoD, DnD a dalších systémů. Proto se pojďtme pobavit o tom, že Aragorn bude dále podporovat primárně ORP - na ORP hry se předpřipraví nějaké šablony a k nim se hodí nějaká podpora. To pro začátek stačí.
No jasně, a to je právě jeden z těch větších problémů. Aktuálně podporujeme mrtvé DrD a nepříliš specifikované ORP, a to v obou případech ještě dost mizerně. Kdybychom chtěli jen tohle vylepšit nebo dokonce začít podporovat jiný systém, všechny ty problémy co jsem zmiňoval v předchozí sekci by bylo nutné vyřešit jako první - odmítám přidávat další špagetový kód ve stejném stylu jako už máme. To by totiž jakékoliv budoucí úpravy jen víc a víc komplikovalo.
---
K Discordu - to byl jen příklad platformy co se pak používá na komunikaci. A možná ti přijde že nic neumí, ale třeba s takovým DnD botem je hraní jako na Aragornském chatu či diskuzi, jen máš navíc k dispozici i voice chat a když hraješ třeba i PC hry šance je že už to vlastně máš nainstalované...
Na deníky má každý jiný systém; zlatý standard je https://www.dndbeyond.com/. Mají kompletní evidenci hráčských deníků s možností spojit je do kampaně kam pak DM může přidávat i vlastní pravidla (předměty, kouzla apod.), upravovat vlastnosti postav a tak. Zkrátka něco takového jako máme my tady, jen podstatně dokonalejší a uživatelsky přívětivější. Nějak takový mít Aragorn by bylo optimální, ale pak jsme zase u toho že vlastně ani nevíme jaký z herních systémů podporovat...
No a někteří prostě používají třeba jen Google dokumenty. Ono to taky bohatě stačí.
Na přihlášky (resp. hledání hráčů) jsou pak celá dedikovaná fóra na sociálních sítích; reddit, FB, nebo i místnosti na tom Discordu.
> cynik jsi a srší to z tebe na všechny strany :D
Ono to tak vypadá, ale ve skutečnosti jsem jen realista :P
---
Tvoje Roadmap se z velké části shoduje i s tím co mám já v plánu; problém je že už ten první bod znamená, jak už jsem psal, dost obtížné změny. Pokud tedy nemyslíš čistě CSS... a s tím se moc nandělat nedá.
Jinak relativně vysoko v "to do" mám možnost editaci příspěvků a celkově trochu překopání/vylepšení editoru zpráv (to je ostatně nejdůležitější komponenta Aragornu), ale taky to není tak jednoduché jak to vypadá.
K účtu a financím na něm aktuálně nemám vůbec přístup, ale platí se z toho doména. Trochu jsme to zkoušeli řešit, ale nakonec to nějak vyšumělo. Každopádně bonusy by teď neměly mít žádné výhody, resp. všichni by měli mít jakoby bonusový účet bez omezení (pokud to tak někde není, jde o chybu). Reklamy ... existují, ale bohužel pokud nejsou extrémně agresivní tak vydělávají řádově koruny měsíčně - obzvlášť na tak málo navštěvovaném webu. Navíc Aragorn myslím nemá za cíl vydělávat nebo tak něco; rozhodně ne takovým způsobem.
Pokud máš cokoliv co bys chtěl publikovat tak za to budu rád; taky tu nerad vidím rok(y) staré články na hlavní stránce. Bohužel mě tak nějak nenapadá co tam vlastně napsat, když se toho mnoho nezměnilo. Možná by šlo napsat o téhle naší diskuzi, ta je zajímavá x)
> jako poslední a až se komunita "nastartuje" - provádět výraznější změny v kódu dle požadavků uživatelů, odstranění nepoužívaných částí aragorna, přidání nových částí, úprava stávajících
Třeba tohle je takový zajímavý bod. Nerad bych rušil staré sekce (galerii, články), protože jde o pěkný archiv. Je však zcela očividné že jsou totálně mrtvé a podporovat jejich funkcionalitu je jen komplikace. Když by se Aragorn začal nejprve osekávat a až potom měnit, vývoj by to zásadním způsobem zjednodušilo. Bohužel se bojím špatné reakce těch uživatelů co to tu ještě navštěvují. Myslím že kompromis by byl zpublikovat archiv článků a galerie někde stranou staticky a sekcí se úplně zbavit, ale i to ve výsledku je práce na kterou nebude čas minimálně dalšího půl roku.
Taky si myslím že by pomohlo zásadním způsobem osekat diskuzní sekci aby zbyla jen hrstka témat s přehledem na jedné stránce. Šlo by pak zvednout viditelnost jednotlivých nových příspěvků a tím snad zapojit lidi více do komunity.
> Shrnu to takhle - mám nějaký ten čas i nápady, mohu nabídnout případně server pro Aragorna zadarmo a jestli budou mít admini zájem (pokud se vyjádří i někdo jiný, než Amunak), rád se zůčastním nějakých změn ;)
Díky za nabídku serveru, s tím by teď neměl být problém. Běží to u mě vedle hromady jiných projektů a Aragorn prakticky nic nežere.
Vzhledem k neaktivitě všech ostatních adminů jsem tu de facto jediný správce; ono tedy ani pro těch pár co sem chodí pravidelně stejně není moc práce :) a přístup do kódu a k vývoji mám aktuálně jen já.
🐺
|