Historický šerm (14 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Historický šerm

Správci:Yarpen, Babin Úd
Popis:dřevěné zbraně nechte doma, tady vám jsou k ničemu
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:
Hledá se někdo schopný se zájmem o šerm, kdo by mi chtěl pomáhat. Přecijen i já se hůř krotim a je lepší když bude správcovat víc lidí.
Žádám všechny uživatele diskuze, aby měli podloženo co říkají a chovali se slušně. Zároveň je žádám, aby se nevyjadřovali k tématu jehož zodpovězení je mimo jejich zájem a tím neuváděli ostatní uživatele v omyl.

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 430 příspěvků|⇐ 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 22 ⇒|

Yarpen - 20. března 2008 19:41
Yarpen

Já dělám meč a štít o dlouhý meč se zajímám okrajově a je fakt, že s kopím se teprve učím a je to jediná dřevcovka. Já dělám Vikingy. Ale i tak si myslím, že dřevcovka není na boj z blízka. Jistě, že v bitvě je to výhoda, protože stačí "málo" těchto zbraní na pokrytí velkého prostoru, ale jak říká Babin Úd, do duelu bych si jej nevzal.

Babin Úd 20. března 2008 12:06
Jak jsem řekl v tomhle se shodneme.
Po všech dveřích {br} pečlivě se rozhlédni,{br} nežli vejdeš dál;{br} neboť nikdy nevíš,{br} kde nepřátelé sedí{br} v síni na lavici.{br} Snorri Sturlusson Gylfiho obluzení,{br} výňatek ze starší eddy. 12. století{br}

Harald - 20. března 2008 09:54
Harald

ooohhhh :D... jo, a luky.. sou lehčí tam je ústup snažší, u těch kuśí nevim.... tak bych je zamixoval do řady ke kopiníkům, aby ústup byl co nejsnadśí a nejkratší...
No to sem z toho magor

Indyján - 20. března 2008 09:52
Indyján

Harald 20. března 2008 09:49 Alespon se necháš poučit, to oceňuji.
"Lepší mrtvej frajer, než živý srab!"MM

Harald - 20. března 2008 09:50
Harald

Na anglány sem zapomněl... a to jejich způsob boje sleduju a zajímám se o něj hodně...
No to sem z toho magor

Harald - 20. března 2008 09:49
Harald

Indyján 20. března 2008 09:48
asi máš pravdu... šmarjá, zase sem za debila :(
No to sem z toho magor

Indyján - 20. března 2008 09:48
Indyján

Jeden detail- ti střelci nemohou stát vzadu. Pak by při sevření tvaru z hákovnic postříleli vlastní. Ale i střelci z luků lezli před tvar a pak zdrhali před nastupujícím nepřítel. Viz angl. taktika při bitvě u Kresčaku.
"Lepší mrtvej frajer, než živý srab!"MM

Harald - 20. března 2008 09:44
Harald

Indyján 20. března 2008 09:38
vim,co je pavéza... Když střelci ustupujou, hůř se míří, je lepší stát rovnou v zadu. Střelci nedrží pavézy, ale štítaři jistěj střelce... a střelci maj větší dosah, takže sou vlastně cenější než kopiníci... a když se střílí a střelci jsou vzadu, je menší pravděpodobnostt, že budou zasaženi... A proč to vlastně řešíme :D? Sme zastánci naší teorie, a vpraxi se náš způsob moc neliší... teď to vidim... Sem blbej :D :D :D :D :D :D.
No to sem z toho magor

Indyján - 20. března 2008 09:38
Indyján

Harald 20. března 2008 09:35 Prož vymýšlíš hloupé teorie? Naši předci to uplatnovali v praxi stovky let a zkoušeli to opravdu naživo. Střelci za A: mohou ustoupit dozadu a za B: drží ty pavézy a brání průniku do sevřeného tvaru. Pavéza - říkáme jí "Ten štít, co připomíná vrata"
"Lepší mrtvej frajer, než živý srab!"MM

Harald - 20. března 2008 09:35
Harald

Indyján 20. března 2008 09:30
No, výhodnělší je, stavět střelce až a za tyčovky... protože když na druhý straně má taky někdo tyčovku, tak má větśí výhodu protože.... dejme tomu, že před nim je śtítař- jakoby jedna vrstva... ale na druhé straně je tyčař za 2 vrstvama- štítařema a střelcema.... takže ten, co má pŕed sebou jen štíty má pár cenťáků k dobru... a ty se daj využít... vlastně sejmou stŕelce, aniž by na ně tyčovky druhý strany dosáhly... (ale platí to jenom, pokud tyčovky na obou stranách maj stejný rozměry)... bych to nakreslil, ale nejde to... *holy face*
No to sem z toho magor

Indyján - 20. března 2008 09:30
Indyján

Hezké, no mi pracujem na technice první řada střelci s pavézama a druhá halapartníci. Hm ty prořídlé houfy co dojdou k pavézám na halapartníky nějak nemohou. To nemluvím o počtech, proč vymýšlet něco nového, stačí se poučit z historie, nějaký dlouhý meč se ve válce vůbec u pěchoty neuplatnil. Až budeš mít koně, možná jako sekundární zbran vezmeš meč a štít. Ale stejně útočíš kopím a to je TAKY dřevcovka.
http://truveri.eurowebsite.net/
"Lepší mrtvej frajer, než živý srab!"MM

Harald - 20. března 2008 09:22
Harald

Musim si udělat reklamu, no... v tomhle jezdim na LARPy... používám zamozřejmě jen jednu sekeru vobouruč... http://4x4.ath.cx/lenka/fotky/drevo/070908zkapk/ipage00017.htm
No to sem z toho magor

Harald - 20. března 2008 09:20
Harald

tohle je dobrý... http://4x4.ath.cx/lenka/fotky/drevo/070908zkapk/ipage00064.htm
No to sem z toho magor

Harald - 20. března 2008 09:18
Harald

http://www.asf.cz/fotoalbum/displayimage.php?album=153&pos=37 a pŕedstavte si, že tahle grupa a pár dalších lidí pkavzalo tyčovky... nikdo jinej štíty neměl... to nejde...
No to sem z toho magor

Harald - 20. března 2008 09:10
Harald

Indyján 20. března 2008 08:47
Já nevim, já sem dřevárník, a tam, pokud seš jeden a máš tyčovke, tak když se ti někdo dostane na tělo, tak máš po srandě, pokud nemáś vedlejšku, ale tu vytahuješ dlouho... ale pokud jede skupina jako třeba Fangorn nebo Kumpanie na ZKAPKo a všichni maj 3 metry tyčovky a je jich cca 30, tak to se dá leda se štítama mandlema a 50 lidma... to moc maso...
No to sem z toho magor

Indyján - 20. března 2008 08:47
Indyján

No myslím že to také přestanu comentovat, je to tady samý mistr dlouhého meče. Možná, až dostanete rozum začnete uvažovat, proč jsem po 15 letech aktivního šermu prodal všechny dlouhé meče kromě jednoho a začal pořizovat halapartny. A na Libušíně si třeba tuknem. Ty 2 metry ode mě budeš hrdinsky mečovat s mou dřevcovkou a já v bezpečné vzdálenosti tě trefovat do přilby. /teda pokud vůbec nějakou máš/. Podotýkám, že představujeme těžkou, zakutou pěchotu ve zbrojích. Schválně jsem tento příspěvek nikomu neadresoval, on si adresáta najde sám. (a za použití nesprávné terminologie se omlouvám, samozřejmě mělo jít o Kresčak /čti krosček/ ne bodyček/ S úctou Indy
"Lepší mrtvej frajer, než živý srab!"MM

Yarpen - 19. března 2008 23:48
Yarpen

Cathala 19. března 2008 23:45
Bylo, ale s časem se jistě výběr mění, zkušeností přibývá... Ale jestli tě to nudí stačí přinést vlastní téma nikdo ti nebrání. ;)
Po všech dveřích {br} pečlivě se rozhlédni,{br} nežli vejdeš dál;{br} neboť nikdy nevíš,{br} kde nepřátelé sedí{br} v síni na lavici.{br} Snorri Sturlusson Gylfiho obluzení,{br} výňatek ze starší eddy. 12. století{br}

Cathala - 19. března 2008 23:45
Cathala

Musím říct, že vše na co se tady ptáš již bylo milionkrat probíráno zhora zdola na jiných stránkách....nemyslím, že mám chuť probírat vše od začátku a tak pořád dokola.
Stesti cloveka je rozmanitost zivotnich situaci!

Yarpen - 19. března 2008 22:45
Yarpen

Ale abychom se dostali jinam, jaké máte zkušenosti s jednotlivými výrobci ať již se zbrojíři, mečíři, kováři nebo jakýmikoliv jinými výrobci jejichž profese se týká šermu.
Po všech dveřích {br} pečlivě se rozhlédni,{br} nežli vejdeš dál;{br} neboť nikdy nevíš,{br} kde nepřátelé sedí{br} v síni na lavici.{br} Snorri Sturlusson Gylfiho obluzení,{br} výňatek ze starší eddy. 12. století{br}

Yarpen - 19. března 2008 22:43
Yarpen

Ještě jsem se sem dostal. Takže:

Cathala 19. března 2008 22:39
Tak to je. A tak je to správně.
Cathala 19. března 2008 19:13
Ano, asi máš pravdu.
Harald 19. března 2008 20:15
viz Cathala 19. března 2008 22:39

Kdo četl můj první článek, tak ví že má mít své názory podložené. Dobrá tedy i já začnu dokládat své názory. Ostatní poprosím o totéž.
Po všech dveřích {br} pečlivě se rozhlédni,{br} nežli vejdeš dál;{br} neboť nikdy nevíš,{br} kde nepřátelé sedí{br} v síni na lavici.{br} Snorri Sturlusson Gylfiho obluzení,{br} výňatek ze starší eddy. 12. století{br}

Cathala - 19. března 2008 22:39
Cathala

Harald 19. března 2008 20:15
Pak napis odkazy na literuturu, at si kazdy vyhleda a mas konec hadkam;)
Stesti cloveka je rozmanitost zivotnich situaci!

Vypisuje se 20 z celkem 430 příspěvků|⇐ 1 ... 12 13 14 15 16 17 18 ... 22 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)