Náboženství (17 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Náboženství

Správci:Flipy, Eugenio, samovrah
Popis:Ateismus, Terorismus. prostě víra celku i jednotlivce
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Kdybyste byli stvořitelem, Spokojili by ste se s kulatým světem, nebo by jste zvolili něco originálnějšího?
Koule mi stačí.6
Kašlu na mainstream, Zvolím alternativní formu. (uveďte jakou)1
7 celkem
Nástěnka:
Víra. Věřit jde v kdeco, například v to že o vánocích můžete vidět zlaté prasátko nebo že santa létá na mnotociklu. ale vezměte si boha. Mnoho lidí věří že existuje, mnoho lidí věří v to že není. spojuje je jedno. krom společných zálib. Víra.

Proto je tady ta diskuze. Zastaňte se svého názoru, podělte se o své myšlenky.

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 1886 příspěvků|⇐ 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 ... 95 ⇒|

samovrah - 27. srpna 2009 14:29
samovrah

An­to­nius 27. srpna 2009 14:24

Ktorá je správ­na?Ak ti po­vi­em že každá a zá­ro­veň ži­a­d­na môže byť správ­na asi to znie až moc gý­čo­vo hm?Správ­na je skrát­ka tá,ktorú si vy­be­re­iš či vy­tvoríš ty sám bez toho,aby ti niek­to dik­to­val aká má byť.Ale pozor!Nemôžeš ig­no­ro­vať svoje oko­lie pre­to­že ono ťa tvorí a s tebou aj tvoju cestu.​Si súčas­ťou sveta a musíš si nájsť spôsob ako v ňom exis­to­vať a žiť.
Môžem ti tu po­ve­dať znôžku rôznych klyšé,gýčov a žvás­tov a každý bude mať kúsok prav­dy ale vo vý­sled­ku si to aj tak budeš musieť po­skla­dať ty sám a nájsť si tú svoju prav­du.
Nič..

Antonius - 27. srpna 2009 14:24
Antonius

Eu­ge­nio 27. srpna 2009 08:25
No, jen nemám rád spo­je­ní Dobro(nebo láska) + srdce.
sa­mo­vrah 27. srpna 2009 11:10
Chci říct, tak která z nich je správ­ná?

Jen tak mi­mo­cho­dem, je zas tak špat­né zabít ji­né­ho člo­vě­ka?
The Game

samovrah - 27. srpna 2009 11:10
samovrah

Nefre­te 27. srpna 2009 02:36

To je dobrá otáz­ka..​Asi nie.​Ak viem tak ne­verím.Díky:)
A čo mys­lím pri­rod­ze­nos­ťou?Níz­kosť aj vzne­še­nosť ľud­ské­ho jed­na­nia..Člo­vek je schop­ný za­stre­liť do tylu malé dieťa..​Rovnako ako po­lo­žiť život za na­pros­té­ho cud­zin­ca.Ľudská pri­rod­ze­nosť robiť dobré aj zle veci.​Byť "dobrý" a "zlý" zá­ro­veň..​Neviem to lep­šie vy­svet­liť...

An­to­nius 27. srpna 2009 08:11

Tak sám si si od­po­ve­dal.Išlo mi hlav­ne o tú mest­skú va­ri­an­tu ale sedí aj tá prí­rod­ná..
As­fal­to­va­né ces­tič­ky im skrát­ka ne­vy­ho­vujú úplne aj keď boli ur­če­né hore ako správ­ne.A tie "skrat­ky" sú vy­šli­a­pa­né hlav­ne preto lebo ľudia mys­lia po­dob­ne a aj si skra­cujú podobne.​Ale stále po tých vy­šli­a­pa­ných chod­ní­koch ne­cho­dia všet­ci ak ne­musia.
Nič..

Eugenio - 27. srpna 2009 08:25
Eugenio

An­to­nius 26. srpna 2009 22:16
Pokud chceš jít do ta­ko­vé hloub­ky a slo­víč­ka­řit, tak bůh je svě­do­mí člo­vě­ka. Nor­mál­ně se řík, že někdo pře­mýš­lí srd­cem, nebo že má dobré srdce... Pří­pad­ně jeho duše je čistá. Ve směs to zna­me­ná, pokud bys to ne­vě­děl, že do­tyč­ný má dobré úmys­ly, svě­do­mí a jeho vůle je dob­ro­myš­len­kář­ská
Život by se dal cha­rak­te­ri­zo­vat jed­ním slo­vem - hustý. Je totiž hustý jako řeka sra­ček, po které plu­je­me kánoí. Někdy ztra­tí­me pádla, někdy i kanoi.

Antonius - 27. srpna 2009 08:11
Antonius

Am­thauer 26. srpna 2009 22:18
No jo.
sa­mo­vrah 26. srpna 2009 22:32
No, pokud je to ve městě, tak mno­ho­krát pro­to­že­je to krat­ší a v pří­ro­dě občas vedou tam, kam se po as­fal­tu ne­vy­daj a navíc i ty jsou vy­šla­pa­né.
Nefre­te 27. srpna 2009 02:36
Na­padlo mě, že by Ježíš mohl po­dě­lit celou ar­má­du sty­lem Drž hubu! Nic ne­do­sta­neš!
The Game

Nefrete - 27. srpna 2009 02:36
Nefrete

sa­mo­vrah 26. srpna 2009 20:58
Co přes­ně máš na mysli tou lid­skou při­ro­ze­nos­tí? Dá se oče­ká­vá­ní "jisté" smrti ozna­čit za víru?

An­to­nius 26. srpna 2009 22:16
Uveď mi tedy jiný lepší pří­klad - ráda si ho pře­čtu:)
Od­pusť jim, neboť ne­vě­dí, co činí.

Nefrete - 27. srpna 2009 02:31
Nefrete

Am­thauer 26. srpna 2009 20:24
Na to jsem se tě přece ale ne­pta­la, tak si ze mě ne­u­ta­huj!;)
Od­pusť jim, neboť ne­vě­dí, co činí.

samovrah - 26. srpna 2009 22:32
samovrah

An­to­nius 26. srpna 2009 22:16

Mo­ha­med je his­to­ric­ká po­sta­va:)

Od­po­vi­em ti pro­ti­o­táz­kou..​Prečo ľudia cho­dia po trávu a nie po vy­sy­pa­ných či as­fal­to­va­ných chod­ní­koch?Však majú dané chod­ní­ky tak rpečo sa ich ne­dr­žia?Si dal dobrý prí­klad tak sa ho chvíľu po­dr­žím:)
Nič..

Amthauer - 26. srpna 2009 22:18
Amthauer

An­to­nius 26. srpna 2009 22:16
To s tou krví by byl dobrý vtip, kdyby me­ta­fo­ra ne­by­la tak straš­ně zná­mým tro­pem. ;)
- What is a life de­vo­id of stri­fe?

Antonius - 26. srpna 2009 22:16
Antonius

Nefre­te 26. srpna 2009 18:39
V Is­lá­mu si jed­nou Mu­ha­m­mad sedl na zadek a vy­mys­lel Islám, třeba to tak bylo a třeba se to po­stup­ně samo vy­vy­nu­lo a Mu­ha­m­mad byl vy­myš­le­ný, já to nevím.
Am­thauer 26. srpna 2009 18:44
Občas, proti tomu nic nemám, mám na­mys­li ty lidi, jenž ne­znaj nic ji­ný­ho.
Eu­ge­nio 26. srpna 2009 19:18
V srdci, Bůh je krev? Její část? Sval?sa­mo­vrah 26. srpna 2009 20:58
Hmm, cesta, chci říct, kdy­bys šel 2 cesty a byli stej­né, ako­rát 1 je vy­šla­pa­ná a 2. ne a vedou ke stej­né­mu cíly, jakou by sis vy­bral?
The Game

samovrah - 26. srpna 2009 20:58
samovrah

Nefre­te 26. srpna 2009 11:58

Verím na ne­od­vrat­nosť smrti..A ešte na ľudskú pri­rod­ze­nosť.Aj tú zlú a aj dobrú:)

An­to­nius 26. srpna 2009 14:46

Toto nie je o dob­rej a zlej ceste obecne.​Cesta jed­né­ho­ho člo­ve­ka nie je cesta pre všet­kých.Každý si musí nájsť svoju vlast­nú.Však to tu ne­u­stá­le teraz pre­be­rajú aj ostat­ný..​Niekto po­pie­ra že verí či už z módy alebo z ne­ve­do­mos­ti,niek­to verí svoj­ským spôsobom..​Každý si hľadá svo­jáu cestu..​Ale šťast­ný s ňou sú hlav­ne tí čo si ju tvo­ria a nie si ju ko­pí­rujú..
Nič..

Amthauer - 26. srpna 2009 20:24
Amthauer

Nefre­te 26. srpna 2009 20:21
O kom­pli­ko­va­ném vý­vo­ji. ;)
- What is a life de­vo­id of stri­fe?

Nefrete - 26. srpna 2009 20:21
Nefrete

Am­thauer 26. srpna 2009 20:19
Ne­slo­víč­kař­te už:)
O jakém vý­vo­ji teď ho­vo­říš?
Od­pusť jim, neboť ne­vě­dí, co činí.

Amthauer - 26. srpna 2009 20:19
Amthauer

Nefre­te 26. srpna 2009 20:17
Ovšem z ur­či­té­ho úhlu jej i ta slo­ži­tost sni­žu­je. A to proto, že ústřed­ním mo­ti­vem mnoha ná­bo­žen­ství je právě to, že je celé, je­di­né a do­ko­na­le ne­mě­né - což je právě vstříc k bouř­li­vé­mu vý­vo­ji pl­né­mu mož­ných al­ter­na­tiv vy­vra­ce­no.
- What is a life de­vo­id of stri­fe?

Nefrete - 26. srpna 2009 20:17
Nefrete

kucik 26. srpna 2009 19:55
Však ano, to co říkáš, je sa­mo­zřej­mé. Šlo mi pře­de­vším o to po­u­ká­zat, že fe­no­mén ná­bo­žen­ství (a tedy i jeho vznik) je na­to­lik slo­ži­tý, že jej nelze zjed­no­du­šo­vat a tím ho i sni­žo­vat tak, jak to uči­ni­li jiní:)
Od­pusť jim, neboť ne­vě­dí, co činí.

kucik - 26. srpna 2009 19:55
kucik

Nefre­te 26. srpna 2009 18:39

Ale tototototo..​to jsem mel prece rict ja! :D

Je do­ce­la tezky vy­pich­nout neco, s cim tak uplne ne­sou­hla­sim, ale neco bych mel. :)

Ono, na­bo­zen­st­vi se dle meho na­zo­ru sku­tec­ne tvori. Sou­bor pra­vi­del, pri­ka­zu a boz­skych axi­o­mu pro­s­te jen tak ne­vznik­ne s ni­ce­ho. Vzdy za tim musi byt neci prace a je jedno, zdali ji pri­sou­di­me Bohu, pro­ro­ko­vi, ci pra­dav­ne­mu psy­cho­his­to­ri­ko­vi.
Na­bo­zen­st­vi na­priklad pri svem vzni­ku musi do­dr­zo­vat za­behnu­te zvyky. V ide­al­nim pri­pa­de si tyto zvyky prisvo­ji a tim po­si­li svou vahu. Ta­ko­ve pro­ce­sy mu­ze­me videt prak­tic­ky u kazda­ho uspesne­ho na­bo­zen­st­vi. Vsim­ne­te si na­priklad prisvo­jo­va­ni zvyku v krestan­st­vi.

Na­bo­zen­st­vi vzni­ka­ji i v dnesni dobe (a ze jich je) jedna se prak­tic­ky o po­psa­ni po­jme­no­va­ni na­zo­ru a vzor­cu cho­va­ni sku­pi­ny lidi, kteri jsou pou­zi­tel­ni jako za­klad ta­ko­ve­ho na­bo­zen­st­vi.
Bás­ní­ci krve / bás­ní­ci ší­len­ství / bás­ní­ci vý­smě­chu / bás­ní­ci beze slov.

Nefrete - 26. srpna 2009 19:20
Nefrete

Am­thauer 26. srpna 2009 19:16
Ano, ano... jistě:) Jen tak pro za­jí­ma­vost - cho­dím do kos­te­la o Vá­no­cích... sama ani nevím proč:)
Od­pusť jim, neboť ne­vě­dí, co činí.

Amthauer - 26. srpna 2009 19:20
Amthauer

Eu­ge­nio 26. srpna 2009 19:18
Jak řekl Gánd­hí: "Ano, jsem křes­ťan, a také jsem hind, mus­lim a žid."
- What is a life de­vo­id of stri­fe?

Eugenio - 26. srpna 2009 19:18
Eugenio

Já mám po­lič­ku nad sto­lem jen Bud­his­tic­kou :-)
Pak ve vy­trýně mám křiš´tá­lo­vý kříž a nad po­ste­lí mám zas egypt­ské pa­py­ry :-D

Vý­raz­ně mne to vy­sti­hu­je, neb věřím ve všech­na ná­bo­žen­ství. Již ně­ko­li­krát jsem řekl, že Bůh je to, co je v našem srdci. A to co je v našem srdci se dá při­rov­nat na­pří­klad k řím­sko­ka­to­lic­tví, hu­sit­ské církvi, jiné pro­tes­tant­ské církvi, jiné křes­ťan­ské církvi či zcela k ji­né­mu ná­bo­žen­ství. Tedy jak řekl Amth. Dr­ti­vá vět­ši­na ev­ro­pa­nů jsou křes­ťa­ni. neboť to, co známe známe přes bibli. Etic­ké kon­ven­ce, svát­ky apod. Athe­is­ta je ten, který od­mí­tá ja­kou­ko­liv před­sta­vu bož­ství a při­klá­ní se k mi­mo­zemš­ťa­nům, či jiným vě­dec­ky pod­lo­ži­tel­ným vý­je­vům. A ta­ko­ví lidé jsou zas na­o­pak vní­ma­ní jako bláz­ni často. Proč? Vždyť sami lidé, co je kri­ti­zu­jí se řadí mezi athe­is­ty.. nebo ne?

U nás na kos­te­le vysel krás­ný nápis : Kdyby ne­by­lo boha, ne­by­lo by ate­is­tů

Kucik
Nějak se naše de­ba­ta od­trh­la od pů­vod­ní­ho zá­mě­ru... Co mám kon­kre­ti­zo­vat?:-)
Život by se dal cha­rak­te­ri­zo­vat jed­ním slo­vem - hustý. Je totiž hustý jako řeka sra­ček, po které plu­je­me kánoí. Někdy ztra­tí­me pádla, někdy i kanoi.

Amthauer - 26. srpna 2009 19:16
Amthauer

Nefre­te 26. srpna 2009 19:13
Ne, je zjev­né, že naše kul­tu­ra je silně křes­ťan­ská, svát­ky jsou toho asi nej­zjev­něj­ším dů­ka­zem, ale cel­ko­vě po­vě­do­mí o tom, co je a co není správ­né tak­též, tady to je fakt spíš o "chodí v ne­dě­li do kos­te­la" a "ne­cho­dí v ne­dě­li do kos­te­la".
- What is a life de­vo­id of stri­fe?

Vypisuje se 20 z celkem 1886 příspěvků|⇐ 1 ... 15 16 17 18 19 20 21 ... 95 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)
taBackup debug: