Politika (13 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Politika

Správci:Joh-ny
Popis:Probíráme současnou i obecnou politiku, různé názory. Vše prosím slušně. Navazuje na diskusi z A2
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 326 příspěvků|⇐ 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ⇒|

Joh-ny - 5. prosince 2007 18:41
Joh-ny

větvička 5. prosince 2007 14:15

státy si většinou půjčujou od nadnárodních bank, samozřejmě nedlužíme jednomu subjektu ale spoustě bank, nejvíc tušim že se menuje Evropská mezinárodní banka nebo tak nějak, která vyloženě snad ani nedělá nic jinýho než půjčky Evropským státům, pak tu máme Centrální světovou banku a podobně. Ručíme? hmm... asi ničím:-D ale kdyby sme nespláceli tak by sme přinejhoršim dostali horší ohodnocení, kterým se tyhle banky říděj (mimochodem máme teďka tušim A nebo A+ přičemž nejlepší je A++) a podle toho nám dávaj úroky, a vzhledem k tomu že nepředpokládám že by sme si už nikdy nepotřebovali pučit nebo že by sme se v dohledný době dostali na nulovej schodek tak se to nevyplatí, navíc si myslim že tyhle instituce budou propojený s OSN a asi by na nás mohli uvalit nějaký sankce, ale to už fakt nevim, každopádně platit prostě musíme. A úroky SAMOZŘEJMĚ sou!!:-) nevim kolikaprocentní, ale vim že se to odvíjí od toho ohodnocení (viz výše) a že to momentálně s dluhem cca 1Bilion dělá několik miliard, nebo spíš desítek miliard... každopádně sou to lepší úroky než může dostat člověk snad v jakýkoli bance:-)
We're all pathetic and creepy and can't get girls-- that's why we fight robots

větvička - 5. prosince 2007 14:15
větvička

no je fakt ze prumerny ctenar Blesku ktery jde volit Ester protoze ma velky kozy by asi nebyl nekdo od koho by se meli cerpat podnety.

Uznávám že demokracie není dostatečně pružná a že jsou režimy ktere jsou schopny velmi rychle reagovat na svetovy vyvoj bez zbytecneho zdrzovani .-) ale sance ze se takoveho rezimu chopi nekdo kdo ho dokaze vyuzit ke vseobecnemu prospechu je mizivá...

ja do světa politiky pořádně nevidím (jestli bubec nekdo ano ) a vlastně se o ni nezjímám dlouho, můžemi někdo vysvětlit jak je to s tím zadlužování ? hodně se o našem zadlužení mluví, ale já nevím jak to celé funguje, komu se zadlužujeme ? čím ručíme ? jsou nějaké úroky ?
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

Joh-ny - 5. prosince 2007 13:09
Joh-ny

Mc Dair 5. prosince 2007 09:26

a eště bych chtěl říct že nechápu co myslíš tim kam to spěje... je možný že sem slepej a nevidím to, ale já myslím že naše politická i ekonomická situace se ubírá spíše správným směrem než naopak, žije se nám čim dál líp a proto nechápu proč si stěžovat...
We're all pathetic and creepy and can't get girls-- that's why we fight robots

Joh-ny - 5. prosince 2007 13:07
Joh-ny

Mc Dair 5. prosince 2007 09:42

bohužel musím souhlasit že demokracie v stavu jak jí známe už zdaleka není ideální. Na druhou stranu se obávám že nevidím lepší alternativu, všechno ostatní je podle mě až příliš riskantní. Musim nesouhlasit s tím že demokracie a autokracie si nevšímají názorů lidu stejnou měrou. Myslím si že u autokracie záleží dost na vládnoucím jedinci (jedincích) jak moc se o to budou zajímat, ano někteří se o to zajímají víc, ale většinou na to kašlou úplně. Kdežto v demokracii je moc rozdělena mezi mnohem víc orgánů a lidí a tudíž je větší šance že aspoň některé z nich se občas podívat co si myslí lidi.

Na druhou stranu často přemýšlím jestli je vůbec dobře, dívat se na to co si lidi myslí? popravdě 90% lidí nemá vůbec páru jak vypadá vládnout čemukoli!, natožpak státu. Tak proč by se vlastně tihle "neandrtálci" měli poslouchat? Podle mě je důležité poslouchat odborníky na jednotlivé věci, ale ne Lid jako celek, protože Lid je až přespříliš hloupý nebo naivní, nebo nevzdělaný, nebo šílený a nebo všechno dohromady.
We're all pathetic and creepy and can't get girls-- that's why we fight robots

Mc Dair - 5. prosince 2007 09:42
Mc Dair

Joh-ny 4. prosince 2007 13:34
Jinak co se týče té demokracie tak jsi si to teda dobře zapamatoval to je pravda:))
No jinak já jsem slyšel takovou myšlenku, že demokracie už není až tak pružný a kvalitní systém neboť když si vezmeme dobu kdy to vznikalo v Řecku a porovnáme to s dnešní dobou tak jaký je v tom rozdíl.
Ano dřív se jednalo o městské státy s výrazně menším počtem obyvatel než je dnes ve státech.:))
Tím pádem byla větší pravděpodobnost, že se tam více lidí znalo a tak mohli soudit podle subjektivních pocitů. Jenže dnes co? Dnes se protáhne nějaká kampaň medii a člověk si má něco vybrat. A když si nakonec i něco zvolí tak co udělají zástupci nim zvolení? Ano vykašlou se na něj a rychle zapomenou na to co slibovali a začnou hrabat sami na svém písečku.:))

A tak se teda nakonec můžeme zamyslet nad tím jestli je až takový výrazný rozdíl mezi demokracii a autokracii když obě kašlou na názor lidu:))

Mc Dair - 5. prosince 2007 09:26
Mc Dair

Miar 4. prosince 2007 12:10
Pravičák nebo levičák ono je to stejně jedno:))
Jde tu hlavně o to, aby lidi získali iluzi, že mají tu moc o něčem rozhodovat a zbytečně nereptali. Prostě upotřebit požadavky lidí a hlavně jim nedovolit zbytečně nad něčím uvažovat:)) Ono už nesejde nad tím jestli to uděláme pomocí síly a strachu a nebo k tomu použijeme zábavu a pohodlí, vyjde to nastejno.

Jinak je lepší si politiky raději nevšímat neboť je to jedno velké svinstvo stačí začít používat normální "selský rozum":)) Já jen sleduji kam to všechno směřuje a nestačím se pomalu divit a co mě udivuje, že lidem to nevadí, ale co už:( já se divím teď ostatní se budou divit později až nadejde ta správná chvíle:)

Joh-ny - 4. prosince 2007 17:11
Joh-ny

větvička 4. prosince 2007 14:47

rozhodně souhlasim že ty kecy o vlivu na životní prostředí sou jenom výmluvy o kterých nemá vůbec smysl diskutovat

ale nesouhlasím že by se radar měl postavit už na truc rusum.... bohužel, musíme si přiznat že na světovým poli, dokonce ani na evropským, nejsme žádná velká síla, náš dějepisář tomu říká "podmocnost", ano v regionu střední a východní evropy máme docela už slušný slovo, ale tohle de trochu nad nás podle mě. Sice si myslim že by sme se rozhodně neměli nechat šikanovat jako třeba za minulýho režimu a to ani ze strany Moskvy, ale ani ze strany Rusů, ale měli by sme si dávat hodně pozor kdy a jak můžeme zazlobit, jestli si to můžeme nebo musíme dovolit. protože taky by se mohlo stát že se nám to slušně nevyplatí.

Co se týče tý záležitosti technický tak nevim co je na tom divnýho? Sice nejsem odporník, ale jestli to dobře chápu tak když letí raketa a do něčeho dost silně narazí tak bouchne, to znamená že tyhle "protirakety" nepotřebujou nálož, akorát do tý rakety pořádně bouchnou a ono to bouchne samo ve vzduchu... aspoň tak to chápu já
We're all pathetic and creepy and can't get girls-- that's why we fight robots

větvička - 4. prosince 2007 14:47
větvička

No já jsem slyšel nazor na radar ze by e mel postavit uz jen kvuli tem recim co ma rusko , prece nesmi timto zpusobem zasahovat do politiky ostatnich zemi. Ale pravda je že ja neznam povalecne smlouvy a nevim jak bylo ujednano o vmnesovani cizich vojaku do Evropy..

a taky ani poradne nevim na cem ztroskotalo vyjednavani rusu a americanu o nahradnim umisteni radaru...

o takovych vecech se moc nemluvi, nebo mi to jen unika, v TV porad cpoou nejaky vliv na zivotni prostredi a jine blbosti, pricemz jediny argument o ktery tu celou dobu jde je ciste politický...

a mimo misu nedokazu si predstavit technologii raketoveho systemu v polsku, americke rakety pry nemaji mit zadnou naloz a pripadne mezikontinentalni strely nicit jen kinetickou energií :-)
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

Joh-ny - 4. prosince 2007 13:37
Joh-ny

doufám že sem se vyjádřil dost jasně a ke všemu k čemu si chtěl abych se vyjádřil.
We're all pathetic and creepy and can't get girls-- that's why we fight robots

Joh-ny - 4. prosince 2007 13:34
Joh-ny

Mc Dair 4. prosince 2007 08:38

Omlouvám se jestli to tak vyznělo ale rozhodně sem svým příspěvkem 4. prosince 2007 00:49 nechtěl vyjádřit jakoukoli antipatii vůči Rusku, myslím si že Rusko je země s obrovským málo využítým trhem a s velkým potenciálem a rozhodně bych si nepřál Rusko jakkoli urazit.
To na čem jsme se v téhle diskusi shodli, je že volby v Rusku které před chvílí proběhli prinejmenším nebyli dostatečně demokratické (v pojetí demokracie kdy si člověk může vybrat jakoukoli alternativu a neexistují politické strany a názory které by byli médii a jinými prostředky upřednostňovány před ostatními)

A co se týče názorů na to co dělat se státy kde panuje jedna osoba nebo jedna strana, tak nevím jak si můj příspěvek četl, ale ať se na něj koukám jak chci, nemyslím že bych se vyjádřil pro jakékoli řešení. To že je potřeba s tím něco dělat je většinový názor společnosti, je to názor populární. A ano přiznávám že sem ve svém posledním příspěvku zapoměl napsat jako možnost nedělat s tím nic a to proto že sem považoval tuhle možnost jako samozřejmou alternativu. A ať už tě to překvapí nebo ne, moje názory sou že by se s tím nemělo dělat TÉMĚŘ nic, ne úplně ale nemyslim si že by bylo potřeba aby se do těhle vnitřních záležitostí danné země vměšoval "Západ" víc než je nutné.

Názory na Radar sme tu už projednávali, dokonce je o nich anketa a jak vidíš je to 9:4:9 tedy stejný počet lidí pro i proti radaru!

A Demokracie, z Řeckého "demos kratos" znamená v překladu vláda lidu, pokud si dobře pamatuju z dějepisu. Tedy chápu to jako společenské zřízení ve kterém mají všichni občané danného státu zásadní vliv na vývoj a politiku tohoto státu. Ve většině západních zemí se toto uplatňuje prostřednictvím nezávyslých a rovných voleb. Nezávyslých v tom smyslu, že občané nejsou tlačeni ať už přímo nebo nepřímo k volbě žádné strany a rovných v tom smyslu že má hlas každého voliče (občana) stejnou váhu v konečném součtu hlasů. (ikdyž s tou rovností to neni někdy až zas tak žhavé...)
We're all pathetic and creepy and can't get girls-- that's why we fight robots

Miar - 4. prosince 2007 12:10
Miar

Mc Dair 4. prosince 2007 08:38
asi levičák co?
chrocht

Mc Dair - 4. prosince 2007 08:38
Mc Dair

Zdravím a dovolte abych se zapojil jedním malým příspěvkem.

Vidím, že se tu rozhořela protiruská debata jenže je otázkou proč? Jestli už mladá generace je tak dokonale zpracována systémem co dnes panuje u nás nebo tak hloupá, ale asi bych řekl, že to bude obojí. Obzvlášť mě udivil názor Joh-nyho s tím co dělat se státy kde vládne jedna osoba nebo úzké společenstvo lidí. To si opravdu myslíš, že je třeba něco s tím dělat? A kde jsi to slyšel nebo jsi to vyplodil sám? A jestli takové kecy panují v Praglu tak se ani nedivím, že je pořád nějaké procento lidí pro radar:)))

Jinak Joh-ny chci se tě zeptat co je to podle tebe demokracie když jí očividně máš tak rád:))

větvička - 4. prosince 2007 06:59
větvička

Joh-ny 4. prosince 2007 00:49
no to je otazka .-)

v soucasne dobe jakykoliv nasilny akt nepripada v uvahu, takoveto Zeme jsou v soucasne dobe silne ozbrojene, a pratelske vztahy Rusko-Čína-Irán by mohli lehce znamenat obrovskou valku, ne li svetovou...

ale jina reseni jsou beh na louhou trat a kdo ví jestli někdy budou uspesna... Pro uspesnou konverzi statu k demokracii je potreba jeden zásadni predpoklad a to podpora lidu a odpor lidu k absolustickemu rezimu. Jenze pokud do tebe od detstvi sypou lzi, zijes za cenzurou a o demokracii slyšíš jenom ty špatné zprávy ... kazdy se ti snazi vsugerovat ze i kdyz zijes s holym zadkem tak se mas lip nez ti ostatni.

tak opravdu nemas zadny duvod jit tajne podporovat demokracii, neo byt clenem nejakeho protivladniho hnuti aby ti usekly hlavy kdyz to nevyjde...
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

Joh-ny - 4. prosince 2007 00:49
Joh-ny

Dobře, tak tedy jak si myslíte že by se do budoucna měli změnit státy, které sou už dlouhá léta pod nadvládou jednoho muže nebo jedné strany a tedy, jakoby vůbec neměli demokratickou historii? Slyšel sem hlasy že by se mělo spoléhat na vůdce který ten stát přemění, slyšel sem hlasy že by se měla podporovat opozice za každou cenu, ať je "vůdce" jakýkoli a slyšel sem názory že by se měli tyhle státy obsadit a násilně převést na demokracii jako např. Afghánistán a Irák, takže jaký je váš názor??
We're all pathetic and creepy and can't get girls-- that's why we fight robots

Miar - 3. prosince 2007 18:26
Miar

Joh-ny 3. prosince 2007 16:16
tak tohle jsem přeslechl...

volby? s tímhle výsledkem, se může putin tvářit, že je rusko demokratické, i když je všem jasné, že to není pravda. s vyšším výsledkem by to zrovna tvrdit nemohl...
chrocht

větvička - 3. prosince 2007 16:28
větvička

no co dodat Rusko uz je v prdeli, jen doufat ze se to nedotkne nas ostatnich .-)

jednotne rusko ma nadpolovicni vetsinu.... absolutni moc ... a jestli je pravda to jak se ta strana sama prezentuje, tj. ze sazi vsechno na Velkeho Putina tak tu mame absolutni moc jedineho cloveka a to je v prdeli jeste vic...

jenze Rusko vlastne demokracii nikdy nepoznalo, lidi nemaji duvod ji verit... horsi je ze u nas komanče volí čím dál tím víc lidí...
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

Joh-ny - 3. prosince 2007 16:16
Joh-ny

Miar 3. prosince 2007 08:03

prosím:-) Je od tebe pěkné že mi děkuješ že sme eště Bělorusum nezaplatili aby na OStravu pár raketech poslali:-D bohužel ne každý Buran...chci říct Ostravák je tak slušný aby mi poděkoval;-)

mimochodem co řikáte na volby v rusku??? evidentně ne úplně demokratické, kdyby to byla menší země, asi by se OSN mírně vztekala.... a k tomu výhra jednotného ruska 64%.... popravdě mě překvapilo že to bylo POUZE 64%! vzhledem k tomu jak všechny média prezentovali jak JEdnotný rusko evidentně drtivě zvítězí a tak.... uznávám že nadpoloviční většina je dost hodně ale čekal sem to mírně přes 70%....
We're all pathetic and creepy and can't get girls-- that's why we fight robots

Miar - 3. prosince 2007 08:03
Miar

Joh-ny 1. prosince 2007 13:24
tak to ti teda pěkně děkuju :P :-))
chrocht

Joh-ny - 1. prosince 2007 13:24
Joh-ny

s trochou nadsázky bych eště dodal že sem někde čet o těch raketách v Bělorusku a počítali tam že to nedostřelí snad ani na Brno, zmákli by max. Ostravu, takže stručně: Nás Pražáků se to vlastně netýká:-P
We're all pathetic and creepy and can't get girls-- that's why we fight robots

Miar - 30. listopadu 2007 22:31
Miar

jen ať si tam postaví, co chcou... zas jim dojdou prachy a nebudou mít co žrát, tak budou žebrat a i američani jim budou dobří. to už tu párkrát bylo
chrocht

Vypisuje se 20 z celkem 326 příspěvků|⇐ 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)