Herna
Sedmý smysl
Pán Jeskyně: | |
Systém: |
ORP |
Nové příhlášky: | Nepřijímáme |
Popis jeskyně: |
Sedmý smysl je zajímavá série knih české autorky. Já je rád srovnávám s Harry Potterem (z toho srovnání vychází Sedmý smysl jako vítěz ;) ) V této jeskyni ale budeme řešit něco jiného než v knihách (abyste si nepřečetli, jak na to :) ) |
Klíčová slova: |
magie, děti, škola, sedmý smysl |
Jaké hráče: |
Aktivní. |
Nástěnka: | Zobrazit/skrýt Nástěnku
ReaMáte: 50 rea.Vydělávání* Skvělé zvládnutí úkolu +20 * Zvládnutí úkolu +5 (ale vyplatí se až to udělají všichni) * SpeciálníCenyPokud je něco na měsíc, pak cena "na půl" roku (5 měsíců) je × 3 a cena "do konce studia" je × 8. Na tyto výpočty je potřeba dovednost matematika (1..na papíře, 2..z hlavy) ;)Na měsícDřevo - 50 * (na pořád) Lepší suroviny na jídlo - 50 * (na pořád) Základní koření -30 * (na pořád) Lepší koření - 90 Hotová jídla - 300 Sladkosti - 50 Praní + opravování oblečení - 500Na pořád* Postele - 500 * Skříně - 300 * (dostali darem) Stoly - 300 * Židle - 200 * Záclony - 100 * Nářadí - 300HarmonogramDenní07.00 - 11.00 - Dopolední dva bloky výuky 15.00 - 17.00 - Odpolední blok výukyTýdenníPO - MAT + ZAM ++ TEV ÚT - ČAP + KOM ++ KRO ST - ZEM + ZAM ++ DOU ČT - ČAP + ZAM ++ KRO PÁ - OBE + ZAM ++ TEV SO - práce NE - práce MAT - matematika ČAP - čtení a psaní ZEM - zeměpis OBE - obecné základy ZAM - základy magie KOM - komunikace TEV - tělocvik KRO - kroužek DOU - doučováníZáklady "herního systému"V této jeskyni budeme používat následující systém. Postavy mají atributy a dovednosti. S atributy časem už nepůjde nic dělat, ale dovednosti se budeme učit (postavy budou ve škole, že jo). Většinou nebudeme potřebovat nic z toho, ale tu a tam je použijeme, stejně jako hod kostkou. Upozornění cílem jeskyně bude zábava a tak se nemusíte bát, když si uděláte "špatnou" postavu i s ní se dá hrát ;)AtributySíla - ovlivňuje fyzickou sílu postav. Kolik toho unese? co zvedne? jakou zbraní může bojovat? Obratnost - jak je postava obratná a hbitá a zručná. Uhne? Nespadne? Navleče jehlu? Odolnost - odolnost těla, vyléčí se z toho? neusne? nepodchladne? Inteligence - mentální schopnosti (pro dobrodružství asi dost důležité) jak rychle se to naučí? vyřeší tu hádanku? zapamatuje si to heslo? Charisma - jak umí přesvědčit ostatní, uvěří mu? poslechnou ho? zastraší je? domluví se s nimi? usmlouvá to? Síla vůle - odolá ovlivňování? budou mu číst myšlenky? nenechá se zastrašit? půjde dál i když tělo už nemůže? Vnímání - kvalita všech smyslů, všimne si jich? najde ten ztracený přívěšek v pokoji? je ten tvor člověk? je to vůně hřebíčku? Krása - krása člověka, budu se ostatním líbit? Každý atribut může být v rozsahu -2 až +2. Graficky se to značí jako (-2 = --, -1 = -, 0 = 0, +1 = +, +2 = ++) Při tvorbě postavy si to dej tak, aby součet atributů byl +2. Všechny atributy si dej na 0 a máš 2 body k dobru. Můžeš si jeden atribut zlepšit o 2 nebo dva o 1. Taky si můžeš nějaký atribut snížit, aby sis nějaký jiný zvýšil(a).DovednostiDo začátku máš 6 bodů na dovednosti. Do jedné dovednosti si můžeš dát maximálně 2 body. Úroveň atributů 0 ... nikdy jsi nic takového pořádně nedělal (u některých dovedností to znamená, že se o to nemůžeš ani pokusit) 1 ... už jsi to někdy dělal (normální netrénovaný člověk), děti které doma vedli k nějaké činnosti 2 ... k tomuto doma rodiče děti vedli a měly k tomu nadstandardní podmínky, (takto umí dovednost šikovní amatéři) 3 ... dovednost na úrovni tovaryše 4 ... lepší vzdělání/nadání než je průměr "normálních" lidí 5 ... toto je úroveň na které by měla být dovednost, když člověk úspěšně dokončí základní vzdělání (= mohou provozovat činnost) dovednosti končí někde kolem 10Začáteční dovednostiČtení + psaní Matematika Všeobecný rozhled (pokud se nehodí jiná dovednost) Zeměpis Boj (zatím jenom pěsti nebo klacky) Pohyblivost (šplh, plavání, ...) Péče o domácnost (vaření, úklid, ..) Nějaké řemeslo (základní řemesla) Hudba a tanecDovednosti ve školeDrakonština - jazyk, kterým spolu komunikují draci. Symboličtina - jazyk, kterým jsou schopny se spolu bavit bytosti vybavené sedmým smyslem. Už na hodnotě 1 je člověk schopný se domlouvat. Čím větší dovednost, tím zajímavější možnosti k tomu člověk získává.Magické dovednostiTelekineze - levitace předmětů, živočichů a klidně časem i sebe. Oheň - ovládání teploty na jednu stranu je extrémem oheň na druhou stranu mráz Světlo - vytvořit světlo/tmu a nějak to ovládat. Práce se silou - používání magických kamenů, ukládání síly do kamene, dodávání síly / léčení Regenerace síly - aktivnější doplňování magické energie Štíty - základní dovednost pro tvorbu a využívání všech možných štítů Mysl - magická práce s myslí Vnímání magie - vnímání magie, energií ale třeba taky poruch v lidském těle. Magické předměty - tvorba, úprava a další věci s magickými předmětyVybaveníZáleží z jak bohaté rodiny pocházíte. Někdo bude na sobě mít jenom chudé oblečení a vlastně nic jiného, jiný bude v bohatě zdobených šatech. Nemusíte se ale bát povinné vybavení do školy však nakonec budou mít i ti nejchudší...Trocha zeměpisuO světě si můžete udělat představu na mapě. Jenom taková legenda. Kolečka s názvem jsou velká města. Lodičky jsou přístavy. Čím pojedete víc na sever tím víc magie je ve vzduchu a tím je magie běžnější. Na jižním kontinentu magie téměř není a tak tam není tolik kouzelníků a ti, kteří tam jsou si musí magii doplňovat jen na speciálních místech nebo musí na sever. Určitě si tam všimnete i území dalších inteligentních ras jako jsou třeba draci, jednorožci nebo sirény. To jsou taky tři rasy se kterými se lidé setkávají nejčastěji. Trpaslíky nepočítám, protože ti jsou považováni za lidi (ale raději jim to nikdo neříká).Nastínění doby/ úrovně světaLidé ve městech a vesnicích žijí docela v klidu a užívají si výdobytky civilizace. Jako jsou chodníky, kanalizace, vodovody, obchody, banky, ochránci hlídající bezpečnost (hlavně proti magickým zákrokům). Magie se zde používá (na severu) běžně k věcem usnadňujícím život. Cestuje se na koních (nebo jiných zvířatech), vozech, lodích. V některých městech najdeš třeba i jízdní kola ( :) ) na větší vzdálenosti se používají veřejné brány (portály), kterými můžeš za poplatek projít do téměř libovolného jiného města. Jako další magický dopravní prostředek tady mají supervolonová prkna (skateboard bez koleček, který létá) a levitační plošiny. Jako zbraně je tady velký výběr jak chladných, tak i střelných (luky, kuše, ...) střelný prach, ale neznají. Jemné mechanismy kombinované s magií jsou běžné, ale taky trochu drahé. Nicméně každé dítě, které se bude učit zvládat svou magii dostane kouzelné hodinky. |
Hráči: (3/4) | Elohir, Lin81, Lucylle |
Příspěvky ⇓
Pro přidání příspěvku je třeba se nejprve přihlásit a být registrovaný v této jeskyni.
Vypisuje se 20 z celkem 722 příspěvků1 2 3 4 ... 37 ⇒ ⇒|
Nathaniel River - 14. března 2021 00:21 | |
// já jsem jen ělala to, co PJ, normálně šeptám pořád. :-D |
Katara67 - 14. března 2021 00:20 | |
//V pohodě :) Já jen že to tak děláme všichni. |
Pán Jeskyně - 14. března 2021 00:14 | |
//pardon, já si toho nevšiml. |
Nathaniel River - 14. března 2021 00:11 | |
// Můžeme šeptat? |
Katara67 - 14. března 2021 00:10 | |
//Nešlo by to prosím soukromně? :) |
Nathaniel River - 13. března 2021 23:53 | |
Zamyslel se. Sledoval pohyy muže a hlavně jak pečoval o papírového ptáčka. "Dokážu být užitečný," mínil. "Umím šít, zravuju a taky tkám. Umím zašít i rány, znám pravidla, aby se rána nezanesla, ale někdy mně neposlechnou a pak jsem já ten špatný." Zamračil se a přitáhl si k sobě svého lvíčka. "Když se něco pokazí, nikdo nechce být vinen." |
Nathaniel River - 13. března 2021 23:39 | |
Chlapec očima prozkoumal kamen a pak muže ještě jednou. Jeho pohled říkal "Děláš si ze mně legraci?" Tiše, bez jediného slova jej hodnotil, ale došel k závěru, že se nejspíš jedná o jakýsi druh zkoušky. |
Nathaniel River - 13. března 2021 23:08 | |
Prohlédl si muže prádně. Vypadal, že ho zkoumá jako stoj, vnímal každý chlup, bylo to znát, až by to člověka dohnalo do rozpaků. Tiše, pomalu natáhl ruku a v dlouhých prstíkách sevrel ptáčka, kterého pak na dlani ukázal muži. |
Nathaniel River - 13. března 2021 22:57 | |
Seděl zcela tiše, když Marie vešla - bez zaklepání, už nemělo smysl to komentovat. Pak dokonce do pokoje vpustila cizího muže. Nate měl dost. Zamračil se pod ofinkou, jeho frustrace byla tichá, ale zcela patrná. Přitáhl si kolena pod bradu. |
Mina Karass - 13. března 2021 21:00 | |
// Vitaj! |
Nathaniel River - 13. března 2021 19:24 | |
// díky za přijetí |
Pán Jeskyně - 5. března 2021 15:51 | |
//Všem se omlouvám, ale nějak se mi nakupily pracovní povinnosti. Ale o víkendu zkusím poodpovídat. |
Pán Jeskyně - 13. června 2020 00:46 | |
//Omlouvám se za neaktivitu. Měl jsem v práci dost náročný týden. Zkusím během víkendu odpovědět. |
Pán Jeskyně - 2. června 2020 02:02 | |
//napsal jsem teď posty pro všechny, ale smazaly se mi. A nemám sílu je psát znovu, takže až během dne ;) |
Pán Jeskyně - 23. května 2020 19:23 | |
//Omlouvám se za neaktivitu. Zkusím dneska v noci dopsat všechno, kde mám odpovídat. |
Pán Jeskyně - 3. dubna 2020 23:10 | |
//Omlouvám se, měl jsem spoustu pracovních povinností |
Pán Jeskyně - 29. června 2019 23:12 | |
//Jupí, budou problémy!!! :D |
Katara67 - 27. června 2019 23:01 | |
Zdá se, že je rozhodnuto. A výsledek se kterým ředitel přišel, mně nijak netěší. Vlastně mně to štve a to docela dost. Zamračeně se zaťatými pěstmi se na něj podívám. |
Elisa Whitebloom - 24. června 2019 09:55 | |
Dost nevěřícně zírala na Annu, když přišla s návrhem, že všichni budou pomáhat a učit se a jen ona si poletí domu za dědou. Naprosto jí překvapilo takové sobecké jednání a všichni mohli cítit přes pouto značné rozčarování a nespokojenost. Během okamžiku to ovšem zastínila a tak od ní už zase nebyla poznat jediná emoce a tvářila se jako by tam ani nebyla. |
Pán Jeskyně - 23. června 2019 10:19 | |
Diskuze byla relativně krátká. |