Aragorn vývoj (56 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Aragorn vývoj

Správci:Buri the Great, Amunak, ixiik
Popis:Chybí vám něco na Aragornu? Máte dobrý nápad? Sem s tím, ať víme co byste si přáli.
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Anketa:
Další změny na Aragornu by značně usnadnilo osekání mrtvých sekcí Galerie a Články, přijde vám to jako hodně šílený nápad?
Sekce smazat! Nikdo tam nechodí a stará díla nikoho nezajímají. Všechno úsilí nechť se věnuje novému vývoji!3
Archivovat (tak aby k dílům stále byl přístup)! Možná tam teď nikdo nepřispívá, ale to neznamená že by stará díla neměla hodnotu.23
Ponechat a nedotýkat se! Co si to dovolujete, šahat na pradávné texty a malby?!1
27 celkem
Nástěnka:
Nepište sem blbosti. Když si myslíte, že máte dobrý nápad, zeptejte se i jiných, zda jim to příjde jako vychytávka a pak to teprve pište sem.

Nápady budu dávat na nástěnku. V "Nápady k diskuzi" budou věci o kterých si nejsme jisti, zda jsou až tak in, ale můžete je obhájit, vyjádřit se zda ano, nebo ne, zda je chcete, nebo ne.

Nápady, které budou zapracovány:


- Jiné (větší) rozměry / datové omezení ikonek (avatarů) + větší komfort při nastavení

Nápady k diskuzi:


- Galerii a články nějak zaarchivovat (možná i mimo hlavní web Aragornu) a sekcí se zbavit (usnadnilo by to další úpravy Aragornu) - hlasujte v anketě!

Zamítnuté nápady:

(archiv)

Zapracované nápady:

(archiv)
- Smajlíci v diskuzích (implementováno díky podpoře emoji 😊)
- Korektně implementované odesílání mailů + pěkné šablony
- Lepší zapamatování přihlášení (dlouhodobé s možností odhlášení "na dálku")

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 4358 příspěvků|⇐ 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 ... 218 ⇒|

Voju - 23. června 2010 11:20
Voju

Argument že větší limit pro ikony přitáhne animované gify je dost blbej, obzvláště když se dá gif jednoduše zakázat (respektive vyškrtnout ze seznamu?)..
Proto se tedy znovu ptám.. opravdu nejde zvětšit limit pro jednu uloženou ikonu, čímž by se dalo předejít mnoha trablím ? .. Sám tvrdíš že je tu spousta lidí co s počítačem příliš dobře neumí (tvé argumenty když jsme se pta lna ten editor v článcích) a pochybuji že si taková luďka dokáže zmenšenej PNG obrázek transformovat do 8 bitový kvality (při který mimochodem přijde o kvalitu)

apophis - 23. června 2010 10:57
apophis

Voju 22. června 2010 19:29
Amunak 22. června 2010 19:31

nejlepší je, že si donekonečna stěžujete na to, že něco nejde, a přitom jste snad zkušení webový harcovníci -- tak si vyberte, co sakra vlastně chcete?

větší ikonky jsou nula od nuly pojde.
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Amunak - 22. června 2010 19:31
Amunak

apophis 22. června 2010 19:23
Tak zakaž gify. Mě iritují i ty animované, co jsou teď. Štve mě taky, jak se ikonka musí komprimovat a upravovat, kvůli podělanejm pár bajtům. A ano, PNG s 8bit barvami je perfektní. Obzvlášť skvěle vypadají barevnější obrázky.
🐺

Voju - 22. června 2010 19:29
Voju

samozřejmě, nemají být, ale sem tam jsem nad limitem 8KB ve formě 8,50 a podobně s tím, že jednodušší ukládání vždy ztratí nějaký ten detail...
-> alespoň 10KB kurňa :D

apophis - 22. června 2010 19:23
apophis

Voju 22. června 2010 18:32

Ne. Takřka nic se tím nezmění a maximálně začnou uživatelé používat animované GIFy, což výrazně ruší.

Pokud neumíš zmenšit obrázek do předepsaných rozměrů, vždy se najde někdo schopný poradit. Výška ikonky je taková právě z důvodu, aby ikonky zbytečně "nenatahovaly" příspěvky v diskuzích, pokud uživatel nemá podpis a napíše příspěvek např. na 3 řádky...

A pokud neznáš PNG s 8bit barvami (256), tak si dál používej ztátový JPG.

Ve většině případů jsou ikonky při dnešních rozlišeních tak drobné a detaily na nich taktéž, že není nutné jajkoliv zvětšovat limit.

Pro uživatele s pomalejším připojením jsou ikonky jediný velký přenos, který trvá. A v diskuzích a jinde bývá těch ikonek dost a dost => Není to problém, Aragorn je rychlý i proto, že jsou na něm malé soubory, které se mění (ikonky).

Cachované CSS a JS soubory jsou pak věcí každého prohlížeče jednotlivě.

BTW: 24bit PNG umí i 256 stupňů průhlednosti a do rozměrů 50x70 px se skutečně dokáže vejít i s tím, že to bude poloprůhledné. Stačí chtít.

Ikonky nejsou grafické orgie. Nemají být.
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Voju - 22. června 2010 18:32
Voju

Návrh ohledně ikon ...
-> větší parametry : 40-60 * 40-80
-> ale hlavně větší velikosti (>15KB ?.. )
myslím že v dnešní době by to pro aragorn problém nebyl, stejně tak i pro uživatele s pomalejším připojením. Limit 8KB je velmi malý pokuď chce mít uživatel o něco kvalitnější ikonu než ztrátový JPG obrázek bez možnosti poloprůhlednosti a podobně...

Amunak - 18. června 2010 18:43
Amunak

apophis 18. června 2010 10:51
jo, to zní rozumně.
🐺

Mack - 18. června 2010 13:01
Mack

apophis 18. června 2010 10:51
výborně, já bych neměl nic proti
Would it help?

apophis - 18. června 2010 10:51
apophis

Dart 18. června 2010 10:44

šeptání hodů je věc, kterou vysloveně nyní nehodlám řešit.
a pokud - tak pomocní PJs (bude jich moci být víc) dostanou to samé, jako PJ = všichni PJs uvidí všechny hody rovnou.
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Dart - 18. června 2010 10:44
Dart

apophis 17. června 2010 12:48

... možno by stačilo rozšíriť tabuľku hráčov o niekoľko jednoduchých stĺpcov typu A/N (resp. 0/1) a do administratívy pridať dve ďalšie položky ako 'PPJ' a 'Právomoci'.

Potom to ešte bude chcieť upraviť hromadu kódu porovnávajúcu práva majiteľa a nové práva ostatných.

Jediné tabu mi zatiaľ vychádza zo šeptaných hodov inej osobe ako majiteľovi... mám ten dojem, že chat túto problematiku vyriešil, hm?

hater - 17. června 2010 22:34
hater

elaxon 17. června 2010 19:14
uf :-)

po téhle (a ostatních) zprávách mi to přijde ještě více zamotané než dřív :-) víceméně vše napsané bych hodil do koše, kromě jediné myšlenky:

Potřebujete nutně toho druhého PJe? Za sebe říkám – ne, nepotřebujeme ho nutně. Ano, potřebujeme ho.

bohužel argumenty proč ano, mi stále přijdou chabé:
- inspirace, ok, ta mi dochází pořád, ale stejně na její hledání není potřeba další PJ :-)
- Co to první uvést do provozu? a pak až tvrdit, že je to nesmysl, že v tom nejsou žádné výhody nebo naopak, že v tom jsou nevýhody. - jak jsem psal na A2 to fungovalo a hrál jsem v jeskyni se třemi dalšími PJ. Byla to moc fajn hra :-) každý měl trochu jiný styl a nápady. A jak říkám, vyžadovalo velké množství čtení předaných informací od jiných a stejně docházelo k nedopatřením, že jsem něco pochopil jinak než bylo myšleno. V každém případě to bylo: Méně aktivního hraní a více administrace okolo.
- Pak tu bylo psáno, že by druhý PJ mohl hrát za jinou inteligentní formu života, než jsou postavy. Ok, a proč se takový hráč musí jmenovat PJ, proč to nemůže být obyčejný hráč?
- Skoč do učení začátečníků a za půl roku si o tom promluvíme. Každý kdo je delší dobu na Aragornu hrál se začátečníky, to co píšeš imho není žádný argument, jistěže se může hodit pomocný PJ, ale proč mu dávat tuto funkci, když PJ je ten kdo tvoří děj a ne ten, kdo hraje nějaké CP, případně hází kostkou při boji? Podle mého názoru by PJ měl tvořit děj spolu s hráči, ale nechápu proč by si mezi nimi měl vybírat oblíbence, kterému by dával funkci "pomocný PJ"
- a pokud jim do hry začne mluvit nějaký jiný hráč hned vedle nich, hráč na „stejné úrovni“ - jestli má hráč autoritu nezávisí na tom zda má oficiální titul "pomocný PJ", buď si umí udělat pořádek a nebo ne.

To co teď píšu zní negativně, že jsem tvrdě proti pomocnému PJ, ale přestože osobně bych tuto funkci nevyužíval, není to tak :-) uznávám ten první argument, tedy, že přestože to není nutné, tak tato fuknce by se líbila a podle podpory soudím, že více než pěti lidem zde :-)

Věc jiná je, co by to všechno zahrnovalo. Tak jak jste to popsali se mi to zdá chaotické a nevyznám se v tom, asi bych si to měl jít přečíst ještě jednou. :-)

Amunak - 17. června 2010 20:21
Amunak

větvička 17. června 2010 20:00
Takže tu z toho uděláme jednu velkou místnost, kam se bude psát vše, házet kostkami se bude na papíře a papírové deníky si budeme posílat poštou - aneb v jednoduchosti je krása :-P :)

Teď mé slibované vyjádření. Prvně musím říct, že Elaxon to sepsal výborně. Jen bych dodal, že by asi bylo lepší nejprve nedělat správu práv (ale mít to případně připravené na jednoduchý přechod), aby to nebylo tak složité na programování. Krom toho bych si v tomhle bodě představoval spíš zaškrtávátka s výběrem.
Šeptat by se IMHO mělo normálně výběrem, ale bylo fajn dělat, že by hlavní PJ vždy viděl vše. Příspěvky, které ale nejsou určeny jemu, by byly "sbalené" - byla by vidět jen hlavička (tzn. kdo komu psal a kdy). Stejně tak bych to udělal s kostkama. Proč? Aby mohl mít hl. PJ přehled na jediné kliknutí, a přesto aby ho to nerušilo, když to není přímo určené jemu. Možná by stálo za to zvážit, jestli takovouhle funkci nezavést i normálně (že by PJ viděl, co si píšou hráči mezi sebou, takhle na jedno kliknutí). Toť k bodu 0.

K bodu 2: Jak psal Elaxon, my druhého PJ nepotřebujeme. Vlastně nepotřebujeme ani nástěnku, deníky a kostky. Druhý PJ by ale rozhodně zpestřil nejednu hru a usnadnil hru dvoum PJ. Tak jak je to teď se sice dá hrát ve dvou, ale je to tak složité, že to stejně nikdo ani nezkusí.

Jo a když už jsme mluvili o úpravách práv, tak bych také ocenil, kdyby majitel diskuze mohl určit práva správcům - úprava nástěnky/správa anket/změna jména, atd. Ideálně také přes zaškrtávátka. A pokud to, Apo, neplánuješ sem, ocenil bych to v v budoucí verzi Aragornu.
🐺

Voju - 17. června 2010 20:17
Voju

větvička 17. června 2010 20:00
jednoduchost a spokojentost všech je asi stejně reálná jako .. utopie ? :)...

Jsme pro 2.PJe, takovej záskok na dovolenou či podobně by byl super..

větvička - 17. června 2010 20:00
větvička

kde jsou ty časy kdy na celém aragu byla jediná diskuze- hlavní forum, herna byla jednoduchá jak jen mohla být, na chatu byly suprový upíří smajlíci a všichni byli spokojení :)

osobně si myslím, že získavat prvotní zkušenosti s RPG virtuálně je kravina. Ale ať si každý dělá co ho baví. Argumenty typu "pro nováčky nemusí mít hráč v roli PJ dostatenou autoritu" jsou ovšem naprosto zcestné.

Nejsem pro ani proti 2. Pj, je mi vlastně docela ukradený. Jen bych byl rád kdyby Aragorn směřoval v duchu da vinciho citátu "Nejvyší formou dokonalosti je jednoduchost" Čili méně je někdy více.
!! Homosexuals are GAY !! | Senior internet discussion expert user *****

Assassins - 17. června 2010 19:52
Assassins

elaxon 17. června 2010 19:14
Súhlas. Dvojitý súhlas. Dva krát dvojitý súhlas. Dokopy 5x súhlasov. Vlastne povedal všetko.
I´ll Chuck you!

elaxon - 17. června 2010 19:14
elaxon

Zdravím.
Rád bych se také zapojil, pokud můžu. Pokusím se tím na něco odpovědět, vysvětlit svůj postoj k situaci a možná i něčím přispět.
Nehledě na realizaci, ať možnou, či nemožnou. Co to první uvést do provozu? a pak až tvrdit, že je to nesmysl, že v tom nejsou žádné výhody nebo naopak, že v tom jsou nevýhody.

Práva druhého(pomocného) Pána jeskyně.
- možnost změnit si ikonku
Ten základ by asi nebyl vhodný.
- možnost úpravy nástěnky
Výpomoc se vždycky hodí. Osobně neumím dělat nástěnky a je nás hodně. Druhý by třeba uměl.
- možnost úpravy poznámek PJe
Jednoduchá a rychlá domluva/předávání instrukcí mezi PJi.

- možnost exportu textů
Stejné jako pro potřeby hlavního PJe. Přeposílání si ho mezi sebou je zdlouhavé(třeba při neaktivitě jednoho z nich).

- možnost přidání příspěvku
Aby mohl hrát, jasné.
- možnost šeptat jen jemu
Kdyby se náhodou příběh rozvětvil.
- možnost házet kostkou soukromě
Hody jen pro sebe. Kdyby byly šeptané ještě hlavnímu PJi, měl by z toho chudák za chvilku guláš.
- možnost práce v ‚Mapy‘
Stejně jako hlavní PJ i on by mohl mít potřebu utvořit nějakou mapu.
- editace postav hráčů
Jak jejich celková editace(jako doposud), tak pochopitelně nahlédnutí do osobního deníků postavy. Výhodné třeba při rozvětvení příběhu. Pasti a další vymoženosti založené na atributech postav. Znáte to.

~ Pokud by házel kostkou hráč, zaškrtnul by jakému PJi hází (vyskakující okno nebo jak se to dělá) Důvod? Už je nahoře napsaný, aby v tom byl pořádek při rozvětvení příběhu.

Přijmutí druhého PJe by mohlo vypadat třeba jak píše Mack. Výše zmíněná práva by byla upravitelná, ale to bude asi zbytečný prvek(přesto bych ho tam dal, takže ano, tyto práva by měla být nastavitelná majitelem jeskyně), protože hlavní PJ si vedle sebe bezpochyby vezme známého, nebo kamaráda kterému věří, dejme tomu.

Šeptání v jeskyni by bylo stejné jako je to stávající. Pro šeptání by vlastně přibyl další uživatel. Šeptání ohledně kostek už jsem psal výše.
Důvod je více než jasný. Pokud by hra probíhala celá šeptem, prostě by se vybírali všichni. Pokud by se hra rozdělila, jedna skupinka má jednoho PJe, druhá druhého. Šeptání tím pádem rozděleno, hra urychlena, zpestřena, zajímavá a neočekávatelná pro všechny. Plus, kdyby chtěl mít hlavní PJ přehled o hře na druhé koleji, mohl by si nechat jednoduše šeptat.

Proč ne jinak? Kdyby bylo třeba šeptání jednotně pro PJe(a v jeskyni by jich bylo víc) a každému by to přišlo, ztratila by se tím atmosféra toho tajemna, které jsem nastínil výše. Hody kostek by viděl každý PJ, i ty které nepotřebuje vidět, vznikal by zbytečný chaos.
Příkladů je určitě víc, momentálně jsem jich víc nenašel. Tyhle jsou asi nejdůležitější.

..

Potřebujete nutně toho druhého PJe? Za sebe říkám – ne, nepotřebujeme ho nutně. Ano, potřebujeme ho.
Jako vždy a všude, chtějí se důvody.
Nutně ho pochopitelně nikdo nepotřebuje, ale řekl bych, že někdy v některých případech se hodí určitě. Hlavní PJ prostě nemá čas(práce, dovolená, nemoc, cokoli) a nechce aby hra stála, aby vyprchala chuť. Hlavní PJ jednoduše ztratí inspiraci, neví co psát. Roly převezme druhý PJ, a nejen že to oživí, ale třeba tomu dá i nový herní směr, což v hlavním PJi probudí nové nápady, novou chuť do hry. Komu se nestalo, že by ztratil chuť do hry, ať hodí klávesnicí.
Pak bych rád napsal další důvod. Kvůli němu sem vlastně i píšu. Já si stojím za tím, že dva PJové nemusí být špatná věc. Už nějaký čas učím nováčky hře, někdo třeba ví. Teď si nechci dělat reklamu, ale chci říct, že už se nám stalo(neučím sám), že by bylo vhodný, kdyby ve hře byl(v případě učení) druhý zasvěcený, který by bez problému převzal hru, ukázal jak hraje i jiný PJ. Asi mi tady vypíšete, že to jde i bez toho, aby byl druhý PJ, proto ještě napíšu: Skoč do učení začátečníků a za půl roku si o tom promluvíme.
Pak tu bylo psáno, že by druhý PJ mohl hrát za jinou inteligentní formu života, než jsou postavy. Proč ne? Pěkné zpestření hry a zábava by to být také mohla.

No a to je asi vše na co se Apo věcně ptal. Já se pokusil věcně na všechno odpovědět. Snad je to srozumitelný a dost (všem) jasný.

Ohledně toho bodu dva, Apo. Dopředu říkám, že tomu nerozumím, jen je to takový nápad, možná realizovaný, možná ne. Ty budeš vědět.
Ve výpisu jeskyní v herně by druhý PJ vůbec napsaný být nemusel. Ani v jeskyni by vlastně nebyl brán jako vlastník, jen „hráč s rozšířenými právy“ (nejen možnosti psaní příspěvků a drobného upravení postavy)

Někomu asi může přijít úplně zbytečné, aby jeskyně měla druhého PJe, nebo se v tom prostě snaží najít nějaký smysl, který by mu to vysvětlil. Vždyť přece může jeho funkce nahradit obyčejný uživatel přihlášený jako hráč a klidně zahrát jinou CP, nebo obra.
My, co bychom rádi možnost druhého PJ v tom ale vidíme rozdíl a člověk, co si pevně stojí za svým a není zvyklý ustupovat to těžce uvidí stejně jako my(pokud má opačný názor). Ale třeba jak jsem mluvil o těch začínajících uživatelů, oni v PJi vidí autoritu, a pokud jim do hry začne mluvit nějaký jiný hráč hned vedle nich, hráč na „stejné úrovni“, mají z něho pouze konkurenci, ne svůj vysněný idol. (Trochu jsem to přehnal, ale jako příklad by to mohlo stačit.)
Pak je tu právě ten přístup k většině údajů a případný záskok hlavního PJe, nebo několikrát uvedené rozvětvení děje.

Já osobně bych ale viděl otázku k diskuzi, jak by se druhý PJ zobrazoval třeba na fóru, jako Pán jeskyně 2?
Tři tečky říkají strašně moc.

Assassins - 17. června 2010 17:41
Assassins

Je to podporujem. Ak nechcete vedieť môj názor.
I´ll Chuck you!

Mack - 17. června 2010 17:35
Mack

Přesně, já taky nemůžu úředožit, jak moc to bude využívané, ale jde tu o to že:

ne, všichni chtějí hrát alchymistu, proto máme vícero povolání. Ne všichni chtějí hrát Drd, proto tu je Orp. Ne všichni chtějí trvalé jeskyně, proto tu máme rozcestí.

No a jedna z těch dalších možností by byl druhý pj. A přesně o to mi šlo: jestli se vyplatí náročnost s využíváním. Já vám nemůžu říct, že to budou používat v každé druhé jeskyni, jen jsem se chtěl zeptat na jednu z dalších utilitek, kterou by bylo možno hru opepřit.

Pj by byl prostě uveden jako Pj2 a komu šeptat, to by se už dohodli hráči. Hlavní Pj by pak měl v kolonce pjnapsáno správa pj (jako správa hráčů) a tam uživatele, co se na hlásili na pozici pj a u možnosti: schválit, schválit jen pro čtení postav, jen pro hody atd.
Would it help?

Amunak - 17. června 2010 14:17
Amunak

apophis 17. června 2010 12:48
ad 2) přesně to jsem čekal a proto asi nemá moc smysl se tě snažit přesvědčit, protože ty výhody IMHO nepřeváží pracnost úpravy. Až se dostanu domů, sepíšu ti body 0 a 1 :)
🐺

apophis - 17. června 2010 12:48
apophis

Jedna poznámka úvodem - pročetl jsem to.

A teď k věci:
0) již se to tu řešilo mockrát a vždy to skončilo na jedné konkrétní věci: jaká konkrétně práva by měl mít onen pomocný PJ? Mělo by to být nastavitelné Majitelem jeskyně? Komu by se šeptaly příspěvky v Jeskyni, pokud by to bylo PJi? Všem PJům, nebo jen pomocnému? A proč tak a proč ne jinak?

1) Ptám se: Potřebujete nutně toho druhého PJe? Pokud mi předložíte seznam toho, co jsem se ptal v bodě "0", budu to mít o dost jednodušší. Ale prosil bych k tomu uvést i ty argumenty proč to a proč raději ne něco jiného, a nebo pokud něco jiného, tak kudy na to...

2) PJ = Vlastník Jeskyně. Jedno konkrétní IDčko v řádku s údaji o Jeskyni. Jo, implementace je mrcha svinská - ale taky se nad ní musím pozastavit. Nebylo by to nejjednodušší, protože tím dost výrazně měním funkčnost Herny jako takové. Ta je nyní vázána 1 Vlastník = 1 PJ = jedna kolonka u 1 Jeskyně + N postav navázaných přes unikátní ID jeskyně...

Neříkám, že to není reálně naprogramovatelné. Neříkám ani, že by to bylo v A3. Říkám jen, že aktuální Herna je postavena a již obsahuje značné množství funkčnosti, která je vázaná na systém 1 PJ / 1 Jeskyně / N postav.
Jsem obludný fantazák, jenž z temnoty svého doupěte leze kam se mu zachce a kdy se mu zachce.

Vypisuje se 20 z celkem 4358 příspěvků|⇐ 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 ... 218 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)