Baldur's Gate (13 stran zpět) | Diskuze - Aragorn.cz



Diskuze

Baldur's Gate

Správci:Ariazel, TyfuZ
Popis:Hráli jste-li někdy toto skvělé RPG, jste srdečně zváni do diskuze.
registrovaní uživatelé mají právo číst i zapisovat
neregistrovaní mohou jen číst
diskuze je odemčená
Nástěnka:
Baldur's Gate



Baldur's Gate download:
Čeština do Baldur's Gate + TotSC

Baldur's Gate II download:
Čeština do Baldur's Gate II: SoA + ToB
Speciální vydání češtiny pro opravdové znalce - rozšiřuje počáteční dialog s Imoen, kde se můžete dozvědět více o Irenicovi
Angličtina do Baldur's Gate II: SoA + ToB - v případě, že máte českou verzi

Diskuze ⇓

Pro přidávání diskuzních příspěvků je třeba se nejprve přihlásit.

Vypisuje se 20 z celkem 701 příspěvků|⇐ 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 36 ⇒|

Ecthelion - 15. října 2007 10:31
Ecthelion

Zdech 15. října 2007 00:54
Faerie dust není...mám pocit že to je innate abilita Drowů, tipuju že používáš solamod, wizard v BG2 k tomuhle přístup nemá. Každopádně myslím, že papírově to funguje tak, že "zvýrazní" všechny zasažené cíle, ale neviditelnost jako takovou to rozptylovat nemá. Což je ten kámen úrazu (pokud to nepřepískli, pochybuju, když to dělal Wes), tu neviditelnost musíš kompletně zrušit, než ti vůbec engine hry dovolí targetovat cíl magií.

Turn Undead liche nikdy nezabije, klerik na vysokém lvlu má 1:2 šanci, že se turning attempt povede.

Jo mimochodem, lich má být vůči Breach imunní, nvm, nějak mi to nepřišlo...i když tuším jsem ho pro jistotu dycky bombardoval rovnou spellstrikem...asi to nainstaluju znovu ^^

Elementální zranění bylo zestručnění, moje chyba, Protection from Energy chrání proti veškerému zranění ohněm, chladem, elektřinou, kyselinou a přímým magickým zraněním.

No a na závěr...ne, neexistuje plošný dispellovací efekt, který nespadá pod Abjuration...existuje jeden targetovací, Ruby Ray of Reversal, který sundá jednu protekci proti kouzlům (typu spell shield, globe of invulnerability, spell immunity, spell deflection a taky spell trap)

Byla by tu možnost zkusit hrubou sílu, dát někomu Azuredge nebo Mace of Disruption, Boots of Speed, Haste a Improved Haste a doufat že umře po prvním majznutí, ale to je tak vše, lich vidí neviditelné a nedělá mu potíž nahodit všechny protekce a jít toho odvážlivce smažit, nemluvě o lichových kamarádech...něco na tenhle způsob používám pri Clay Golemech, kteří jdou zabít jen tupou zbraní, které nenosím...vyvolat Dark Planetara (tenhle mazel se totiž ohání Vorpal Swordem, každá čtvrtá rána může být fatální), poslat ho na něj a čekat...ale Clay Golem není lich...hmm, teď mě tak napadá, že by to možná šlo přes Summon Deva, ten zas má Mace of Disruption...

Ale jsou i spolehlivější řešení, některé čistější, některé méně...k těm čistějším patří využít (nebo zneužít?) faktu, že Chain Contingency dokáže targetovat neviditelné věci, takže vysmahnout ochranku, hodit CC, narvat do ní 3x Ruby Ray, targetované na nejbližšího nepřítele (proto nejdřív ochranku) a jako trigger dát See Enemy...až to spustí, tak lich přijde o Spell Shield, jestli nějaký má (prý ho používá Solaufein když je z něj upír, nvm, toho zase nepoužívám já) a minimálně jednu imunitu, takže mu buď půjde sundat neviditelnost, nebo mu půjde něčím typu Remove Magic sundat cokoliv jiného, nebo obojí.
Hope is the first step on the road to disappointment.

Zdech - 15. října 2007 00:54
Zdech

Ecthelion 15. října 2007 00:11

Mno...to je vyšší, ale nic moc vysoké. Pěkné potvorstvo.
Dobrý hlavolam s tím Lichem. Na druhém stupni je tuším něco jménem Faerie Dust?...plošné oslepení+odhalení neviditelnosti (nevím, co je to za školu, ale Divination snad ne). Být to živý mág, šel by ubít nemagickou zbraní, jestli se nepletu, ale lich...pokud by se nenašlo kouzlo typu Breach mimo Abjuration, asi by nezbývalo než kvičet a zdrhat dlouhých 25 kol. Snad možná Turn Undead...má to proti lichovi vůbec nějakou šanci na úspěch? Aspoň jako zdržení. A útočná kouzla neelementární povahy...kyselina? Prismatic ray (či jak to bylo)?
Najdeš-li něco bez konce, přesekni to a můžeš říci: "Nyní to končí zde." Fremenské přísloví

Ecthelion - 15. října 2007 00:11
Ecthelion

Zdech 14. října 2007 19:34
Právě že ne, je to lvl 5 spell, učiní kouzelníka imunním vůči zvolené magické škole. Ten link co jsem sem postnul, na oné stránce se dá ztáhnout mod, který vylepšuje inteligenci a/nebo schopnosti různých nepřátel. S lichema to udělá divy...jen tak pro zajímavost, že co na sebe nahodí:
- protekce na magické zbraně, lvl 6 (neumlátíš to)
- 2x protection from energy, lvl 8 (75%+75% rezist vůči elementálnímu zranění = neusmažíš to)
- Improved invisibility, lvl 4 (nemůžeš na to seslat targetovaný spell dokud nezrušíš neviditelnost)
- Spell Immunity: Divination, lvl5 (nemůžeš mu zrušit neviditelnost (True seeing je Divination))
- Spell Immunity: Abjuration, lvl 5 (veškeré plošné dispellovací efekty a většina targetovaných je Abjuration = nemáš mu jak sundat protekce)

Šest spellů, které se pohodlně vejdou do Spell Trigger, Contingency a Chain Contingency tak, že je lze seslat okamžitě...mno a teď to zabte, když je prakticky nezabitelný dobrých 25 kol (1 kolo za lvl) a smaží do vás Meteor Showery a bůhvíco ještě...obecně mágové už nejsou tak pitomí, hází na sebe rozumné protekce, nekouzlí kraviny (Charm na někoho kdo je imunní), místo Gate raději smahnou Time Stop, místo Maze hodí Wilting a tak.

Rexiczech 14. října 2007 20:59
Proto je nekorektní říkat, že assassin je nejlepší zabiják mágů, když je akorát dobrý zabiják hloupých NPC mágů...
Hope is the first step on the road to disappointment.

Rexiczech - 14. října 2007 20:59
Rexiczech

K lichovi... Pasti ;o) jakýkoliv pro mě těžký boj se dal vyřešit úplně snadno. Pastmi. Ať už na draky, liche, tak větší množství mágů.

A k tomu držení stoneskinu na postavě. Jedná se tady o NPC, jsou to nehráčské postavy a nemají hráčskou inteligenci. Proto jsou nedokonalí, a vrah je zabije. Kdyby to byli hráči, bylo by to těžší, ale hráči to nejsou :)
Those, who watches their backs, meet death from the front. http://bux.to/?r=Rexearth - vydělávání po netu http://www.fallensword.com/?ref=1315845 MMORPG ;)

Zdech - 14. října 2007 19:34
Zdech

Ecthelion 14. října 2007 00:41

Spell Immunity...dojíždím na chatrnou paměť. Je to doufám alespoň nějaký vyšší stupeň. Takže musím změnit své tvrzení: Keldorn je velice užitečný proti všemu co není imunní proti Dispelu.
Fakt je, že objektivně posoudit kdo na tom jak je by šlo možná v duelech hráč vs. hráč...možná.

elister 13. října 2007 23:52

A zase něco mimo téma. Myslím, že se na tu specializaci díváš trochu jinak než já. Jedinec-Specialista zvládne méně situací než jedinec univerzální (i když je v některém úzkém spektru lepší), stejně tak Specializovaná skupina (tzn. skupina zameřená na určitou činnost). Skupina různě specializovaných jedinců = Univerzální Skupina...skupina s větší šancí na přežití. To ukazuje evoluce.
Najdeš-li něco bez konce, přesekni to a můžeš říci: "Nyní to končí zde." Fremenské přísloví

elister - 14. října 2007 13:29
elister

Ecthelion 14. října 2007 13:26
ad NPC, nevím co je to za výmluvu ale faktem je že NPC jsou v tvých měřítkách blbá a stone skin na sobě nedrží. takže bez problému i relativně vysokolevlový mág

ad quest s otrávenou jaheirou: neříkám že se do toho nepustím, jen si to loadnu a dosáhnu jíné situace třeba: Jaheira v pohodě jeden mág charmnutý a další má v zádech assasina který ho v příštím okamžiku zabije
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Ecthelion - 14. října 2007 13:26
Ecthelion

elister 14. října 2007 13:02
A vo tom to je. Prostě když neočekává útok, tak to není zkušený mág. Držet na sobě stoneskin není žádný problém, že to nedělá svědčí o jeho nízké úrovni paranoie a tedy nízkém mage skillu :P.

"quest s otrávenou jaheirou a třemi wiznami má jednoduché řešení a to load" - co k tomuhle dodat...sám uznáváš, že tohle je příliš na ubermágobijce assassina a raději se do toho nepouštíš...
Hope is the first step on the road to disappointment.

elister - 14. října 2007 13:02
elister

Ecthelion 14. října 2007 12:58
LOOL? Neskušeného mága? klidně i pěkne skušeného, mluvím o tom že NPC neočekává útok kdykoliv, takže jej zabiju na jednu ránu, quest s otrávenou jaheirou a třemi wiznami má jednoduché řešení a to load...

liche nevím to je pravda, to bych musel někoho jiného, ale zcela jednoduše ti řeknu že jako magokilera sem používal assasina a s úspěcehma be zpotíží
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Ecthelion - 14. října 2007 12:58
Ecthelion

elister 14. října 2007 12:12
Aha...takže vaše měřítko "nejlepšího zabijáka mágů" spočívá ve schopnosti sundat nezkušeného mága 1 vs. 1...

Jako na tohle nepotřebuješ backstab, stačí ti mág s equipem na lepší casting (Robe of Vecna, Amulet of Power), instantní Flame Arrow usmrkánek taky nerozdejchá a ani nemusíš jít k němu...

Docela by mě zajímalo, jak by jste s jediným assassinem řešili quest s otrávenou Jaheirou, kde jsou v jedné místnosti tři wizny...

Btw, tak mě napadá...takový vychcanější mág, který si do Chain Contingency nenaplácá protekce, ale 3x Sunfire nebo nějaký ten Disintigrate, Finger of Death a podobně, by takového chytrolínského assassina nejspíš hodně nepříjemně překvapil...mno ale tady zas budeš argumentovat že npc jsou pitomci, takže není co řešit...ano, blbého mága si vyndá každej, i assassin.

Až mi řekneš jak s assassinem uklidit "jednoduše a elegantně" liche, tak změním svůj názor na assassina-mágobijce.
Hope is the first step on the road to disappointment.

elister - 14. října 2007 12:12
elister

Ecthelion 14. října 2007 00:41
ad assasin: Npc nepoužívají nonstop stone skin, a onen mág vůbec nedostanešanci jej vyčarovat protože jej zabije první rána zazadu od assasina o kterém vůbec neví
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Ecthelion - 14. října 2007 00:41
Ecthelion

Zajímavá debata...ale musím říct, že jste dost vedle ;). Tak se na to podívejme...máme assassina:
- backstab neprorazí čerstvý stoneskin = onen instant kill se nekoná
- lich = jako undead imunní vůči kritickému zásahu a tedy backstabu, to mi řekněte, jak chcete zabít tohle, navíc "jednoduše a elegantně"? (bavíme se furt o assassinech)
- použít dispellovací kouzlo se svitku = připraví se tím o čas, mág stihne něco vykouzlit, čím může assassina úplně vyřadit z provozu

Já bych to viděl tak, že assassin má navrch jen vůči obyčejnému (a nechci říct rovnou nezkušenému) mágovi bez nahozené protekce (jen tak na okraj, Stoneskin vydrží 8 hodin, je to spell, co na sobě můžete držet prakticky nonstop, tak proč to nedělat...). Určitě se nejedná o stěžejní char při konfrontaci s mágem.

Co se paladina, potažmo Keldorna týče, tady jsou dvě možnosti, máme Carsomyr nebo nemáme:
bez Carsomyru:
80% výhody je pryč, v 1 vs. 1 proti schopnému mágovi to Keldorn nejspíš nerozdejchá, Stoneskin + Spell Immunity: Abjuration (lvl 4 a 5 spelly) a neudělá nic, může zkusit "ustát", tzn. doufat, že rozdejchá všechny namemorované spelly, ale to je tak všechno; neschopného by si díky savingům a dostatku HP mohl vyndat relativně snadno; nebo by šlo zkusit kombinaci Cloak of Mirroring (odráží magický dmg z5) + dobrý saving throw proti spellům co nedělají přímý dmg

s Carsommyrem:
rezist na magii + dispel při každé ráně je děsná sviňárna, protekce to dlouho nevydrží, takže si to nesmíme pustit k tělu...napadá mně zkusit Maze a nějaké summony, případně Time Stop, nevim-jaxe-jmenuje spell co snižuje rezist na magii a zkusit to do něj naprat...bez summonů a/nebo Time Stopu tohle (čistý) mág prostě nerozchodí, ještě že nic ve hře tímhle nedisponuje ^^

Vzato kolem a kolem, paladin/Keldorn s Carsomyrem má hodně dobré šance i proti ne úplně nezkušenému mágovi, který má na sobě protekce od začátku a rozhodně nezaškodí mít ho partě, když je potřeba sundat nějakou wiznu. Nicméně na pořádně vychcaného mága bude pořád krátký...

Jinak když jste nakousli Kangaxxe...na něj je nejlepší vyvolat summony ať si chvíli hraje s Imprisonováním, dát někomu spelltrap a poslat ho tankovat, zatímco Mazzy střílí s Gessen Bowem (a Improved Haste na sobě = 10x za kolo) - Kangaxx jaksi nemá imunitu vůči elektřině ;)

Ono souboje s mágy jsou jedna z věcí, pro které se BG oplatí hrát. Vystřílet nebo rozkrájet ňákou grupu orků nebo jiný póvl co se ohání mečem není žádné vzrůšo.
Existuje mod, co zvedá obtížnost soubojů, ne jak ingame obtížnost čachruje s množstvím dmg které udělíte a dostáváte, ale úpravou inteligence nepřátel
http://weidu.org/tactics.html
Zkuste si vyndat jednoho vylepšeného liche s assassinem nebo paladinem 1 vs. 1...garantuju vám, že i specializovaná parta na likvidaci mágů bude mít co dělat...taktika co používají je perfektní a téměř se nedá obejít
Hope is the first step on the road to disappointment.

elister - 13. října 2007 23:52
elister

Zdech 13. října 2007 21:33
Specializace je jediné možné řešení jak ukazuje naše civilizace lidská, hromady specialistů, kdyby vymřela část lidstva tak musíme všechno vynalézat znova protože přijdeme o specialisty kteří uměli to ono, a přeživší to třeba umět neumí i když něco jiného by uměli... 6 členů je dost, takže 6 specialistů zvládne hodně.. prakticky cokoliv když se vhodně doplňují
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Zdech - 13. října 2007 21:33
Zdech

Ten přístup k nožům v zádech a používání všeho dostupného vybavení je dán mou prapodivnou povahou, tak mi to odpusťte.
Mimochodem, víte proč byl Keldorn zmíněn jako perfektní ničitel mágů? Ne kvůli nějakým odolnostem (i když jako paladin má dost slušné Saving throws). Dokáže několikrát denně seslat instantní Dispell Magic s několikanásobně navýšenou úrovní (dvakrá nebo třikrát, už nevím jistě). Vzhledem k tomu, že Dipell pracuje právě čistě na rozdílu úrovní strhne z magiky všechno co jen jde. Jako doplněk k této hračce je nutno uvést i True Sight, rovněž instatní. Keldorn není nezbytný, nikoho neprobodne jednou ranou (možná tak goblina), ale poradí si s téměř každým magickým problémem, na který narazíte (Kagnax ale dělal drahoty).

A tak trochu mimo téma...Specializace je přímá cesta k vyhynutí, univerzalita zajišťuje přežití.
Najdeš-li něco bez konce, přesekni to a můžeš říci: "Nyní to končí zde." Fremenské přísloví

Miar - 12. října 2007 16:56
Miar

Rexiczech 12. října 2007 16:34
prostě sis oblíbil jedno povolání no :-)
chrocht

Klaghler O´Pilley - 12. října 2007 16:52
Klaghler O´Pilley

Miar 12. října 2007 16:19
Právě, já nikdy nijak výrazně napotřeboval ani Keldorna, ani vraha. Většinu mágů jsem pohotvě ustřílel. Backstabem jsem "upíchal" jen jakéhosi andamanitového golema, který neprošel dvařma :-). Boots of Speed + stealth + úzké dveře + lepší magická dýka = nácvik sprintu na rovince :-).
"Láska, chleba a knihy by měly být zadarmo." Arnošt Lustig

Rexiczech - 12. října 2007 16:34
Rexiczech

Když je to opravdu dobrý Vrah, tak kouzelník ani nestihne napsat kouzla ;)
Those, who watches their backs, meet death from the front. http://bux.to/?r=Rexearth - vydělávání po netu http://www.fallensword.com/?ref=1315845 MMORPG ;)

Miar - 12. října 2007 16:19
Miar

Rexiczech 12. října 2007 16:13
no na odstraňování magických efektů je jich víc. no a k té střelbě - pokud je opravdu dobrý střelec, tak kouzelník ani nestíhá kouzla sesílat.
chrocht

Rexiczech - 12. října 2007 16:13
Rexiczech

Taky možnost... Jenže už to rozptyl kouzla může použít každý druhý char :)a nikdy jsem to moc nepoužíval, právě proto že jsem měl vraha, lepší je problémům předcházet než je později řešit. A myslím že rozptyl kouzla taky nefunguje na všecko..
Those, who watches their backs, meet death from the front. http://bux.to/?r=Rexearth - vydělávání po netu http://www.fallensword.com/?ref=1315845 MMORPG ;)

elister - 12. října 2007 16:12
elister

Miar 12. října 2007 16:08
Střelci jsou dobří na dodělávání těch co přežili backstab
"I don't remember our boiler being nuclear" http://www.collectedcurios.com/sequentialart.php

Miar - 12. října 2007 16:08
Miar

no ono to zas tak těžké na mágy není. stačí dobrý střelec a rozptyl kouzla
chrocht

Vypisuje se 20 z celkem 701 příspěvků|⇐ 1 ... 11 12 13 14 15 16 17 ... 36 ⇒|


↑ navigace

Záložková navigace

Galéria (fantasy)
Resize (tmavý)
Light (světlý)